Sivu 8 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678910111218 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 141 - 160 / 380

Aihe: Merlin RTA by Augvape

  1. #141
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jorpakko Näytä viesti
    Ei sen pumpulin nyt pitäisi niin paljon ahistaa ellei sitä siinä ilmareiässä ole? Enempi vaikuttaa coilin koko ja sijainti korkeussuunnassa.
    Siis mitä korkeammalla coili niin vähemmän vastusta ja vähemmän lämpöö, coilin koko 3,5mm

    benji tää oli tähän jorpakon viestiin

     
     
  2. #142
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Siis langan kierrän 3,5 mm paksun tapin ympärille vai? Montako kierrosta? Niin ja siinä coilin alla on jokin ruuvi... Imuvastuksen säätö vai? Otanko sen kokonaan pois? Siis kyselen jo nyt vaikka tankin tilasin vasta eilen
    Steam Engine on lankalaskuri sieltä katselemaan :Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators

     
     
  3. #143
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Juu, hoksasin että vastasit jorpakon viestiin, mutta vähän myöhässä huomasin sen

     
     
  4. #144
    Ei, jos coili on täysin samoissa mitoissa, ei ole mitään vaikutusta vastukseen että onko se ylhäällä, alhaalla, sivulla taikka kaukana posteista.

    Keskimäärin coilin sijoitan aina postin reikien kohdille, jos on sen mahdollistava rakenne. Eli kun Merlinissä on kaksi reikää per posti, niin coilin keskireiän keskiö on noiden välissä. Eli alempi jalka alempaan reikään ja ylempi jalka ylempään reikään.

     
     
  5. #145
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Minkälaista setuppia suosittelette tuohon ja wattimäärät? Setupin lankaa mulla on ainakin .32mm ja sitten mulla on sellaista pumpulia jossa lukee päällä: Paroni... Minä kun en tiedä mitään DTL touhuista, mutta pilviä haluan puhallella, joskin siten ettei akku nyt tyhjene ihan yhdellä kertaa sentään... Maltilla kuitenkin Niin juu ja mielellään käytän nesteissäni enimmäkseen VG:tä. 90% yleensä.
    Mutta jos tähän vastaisitte? Luotan enemmän teidän kokemuksiin ja mielipiteisiin kuin johonkin laskuriin. Siis mä oon täysin vihreä näissä hommissa. Montako kierrosta ja minkä kokoisen tapin ympärille? Ja mitä Watteja? Entä niksat keskimäärin? 6% vai? Nautiluksella käytän 10% niksaa MTL hommassani.

     
     
  6. #146
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Mä oon tehny Kanthal A1 0,5mm langasta 3,5mm coilin kuudella kiepillä josta tulee n. 0,6ohm ja ajanut 32w

     
     
  7. #147
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulla vaan 0.32 ja 0.4 lankaa.

     
     
  8. #148
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Mitä lankaa? SS316L tai mitä?

     
     
  9. #149
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Sain lankaa lahjaksi ja siinä lukee vaan että kanthal A1.

     
     
  10. #150
    Veikkaisin Kanthalia. 6-8 kieppiä joku 2.5-3.5 sisähalkaisijalla tekisin itse. Jostain 10-15w lähtisin liikkeellä MTL-hommissa. Ellet osaa päättää, niin 7 kieppiä ja 3mm sisähalkaisija ja 12.5w

     
     
  11. #151
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Joo, mutta nyt oli kyse mun ekasta DTL setupista ja Merlinistä jota odotan saapuvaksi (tilasin vasta eilen). Ja vähän isompia pilviä haluan koitella

     
     
  12. #152
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lemo kakkosella tosiaan olen nyt harjoitellut DTL:ää mutta siinä on ohmit 1,3 ja liian tiukka imu DTL hommaan. Sillä toimii kyllä 14 wattia muutoin mutta imuvastus on liian tiukka.

     
     
  13. #153
    Twistaa kanthal 2- tai 3-kerroin (4-kerroin saattaa olla jo aika paksua), 3.5mm sisähalkaisija ja 6 kieppiä. 20w lähtisin kokeilemaan, luultavasti kestää ainakin kolmenkertaisella nostaa sitten 25w.

    Toki voit lähteä ilman twistaamistakin liikkeelle, mutta isot pilvet voi unohtaa. Tai varmaan tulee isommat kuin MTL, mutta kuitenkin.

    Tai twistaa 0.32x2 ja 1x0.4 yhteen. Eli yhteensä kolme lankaa

     
     
  14. #154
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Vielä kun tietäis että mitä Twistaa tarkoittaa... Nyt mua alkaa jo hävettää kun en oikein ymmärrä näitä DTL ja setuppihommia... P.S. Kerroin?

     
     
  15. #155
    Kaksinkerroin, kolminkerroin tai nelinkerroin

    Eli siis laita langat vierekkäin, pidät toisesta päästä kiinni ja kierrät toisesta päästä.

    Edit. Menee siis samantyyliseksi kuin ne markkinoilla myytävät kierrelakut. Vai metrilakut tai mitkä olikaan

     
     
  16. #156
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Vielä kun tietäis että mitä Twistaa tarkoittaa... Nyt mua alkaa jo hävettää kun en oikein ymmärrä näitä DTL ja setuppihommia... P.S. Kerroin?
    Tuossa esimerkki 2:lla langalla

    twisted-kanthal-ingezoomd.jpg

     
     
  17. #157
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mutta jos tähän vastaisitte? Luotan enemmän teidän kokemuksiin ja mielipiteisiin kuin johonkin laskuriin. Siis mä oon täysin vihreä näissä hommissa. Montako kierrosta ja minkä kokoisen tapin ympärille? Ja mitä Watteja? Entä niksat keskimäärin? 6% vai? Nautiluksella käytän 10% niksaa MTL hommassani.
    Mulle kans aika uusia juttuja nää RTA tankit, joten lankajuttuihin en osaa paljoa kommentoida, mutta nikotiinin määräksi riittänee 3%, jos 10 prosenttista käytät Nautiluksessa. Itellä Nautiluksen ja Tritonin kanssa 10-12% niksaa ja tämän tankin kanssa 6% tuntui aivan liian vahvalta. 3% on itelleni just hyvä ja silläkin saa vedettyä niksaöverit, kun oikein tiuhaan tahtiin imuttelee. Liian vahva niksa tuntuu kurkussa ja alkaa yskittämään pirusti.

     
     
  18. #158
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Mulle kans aika uusia juttuja nää RTA tankit, joten lankajuttuihin en osaa paljoa kommentoida, mutta nikotiinin määräksi riittänee 3%, jos 10 prosenttista käytät Nautiluksessa. Itellä Nautiluksen ja Tritonin kanssa 10-12% niksaa ja tämän tankin kanssa 6% tuntui aivan liian vahvalta. 3% on itelleni just hyvä ja silläkin saa vedettyä niksaöverit, kun oikein tiuhaan tahtiin imuttelee. Liian vahva niksa tuntuu kurkussa ja alkaa yskittämään pirusti.
    No juu, mulla alkoi äsken vähän heittää päästä kun lemo kakkosella vetelin 10% DTL tyyliin... Huh... Ei kiva.

     
     
  19. #159
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Onko joku ajanut tätä lämpösäädöllä, mitä uskaltaa laittaa watteja ja asteita aluksi kun lankana on ss316L 0,4mm 6 kieppiä 0,46ohm coili 3,5mm?

     
     
  20. #160
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pilvi Näytä viesti
    Onko joku ajanut tätä lämpösäädöllä, mitä uskaltaa laittaa watteja ja asteita aluksi kun lankana on ss316L 0,4mm 6 kieppiä 0,46ohm coili 3,5mm?
    240 celsiusta ja 45-50 wattia, perusaloitus melkeinpä mille vaan keuhkosetupille. Lämpö ei vielä polta pumpulia (edellyttäen että on toimiva lämpösäätö) ja teho riittää lämmön saavuttamiseksi suht nopsaan. Tuosta voi sitten ruuvata lämpöä ja tehoja ylemmäs jos wikkaus pysyy mukana ja kaipaa lämpimämpiä löylyjä.

    Lähetetty minun Reuleaux RX200 laitteesta GeekVape Griffinillä
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •