Sivu 15 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5111213141516171819 ViimeinenViimeinen
Tulokset 281 - 300 / 380

Aihe: Merlin RTA by Augvape

  1. #281
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    "jäniskevennys"-kuva Ei tuo logo mennyt ihan putkeen ekalla yrittämällä ja rosteri Merliniä odotellessa maailmalta virkaa tekee Avocado Liite 28564
    Todella hieno


    Do diin.Uutuuden karhee Merlin puunattu ja setupoitu. 0.4 kanthaalia kiepautettu(spaced) 3mm tapin ympärille ja ohmit abauttiarallaa siihen 0.8 pintaan tehojen ollessa 20-22.4 watin välillä.Pimpuloina hääri(MTL)Bacon ja (DTL)Muji.

    Sitten itse asiaan . Tuurilla eka setuppi kohilteen ja toimi MTL tyylillä yllättävän hyvin tehojen ollessa 20 watin paikkeilla. Ei iske kuivaa ja mauntuotto hyvä.
    Imuvastus sillä kuristeruuvilla ja ilmansäädöllä saa ainakin meikäläisen mieleen sopivaksi.

    DTL tyylillä kuristeruuvi huit helvettiin ja pimpulin vaihto Mujiin. Tässä kohtaa loppui tuuri ja aika ajoin puskee kuivaa. Ei auttanut pimpuloiden pöyhiminen/törkkiminen nestereikien tieltä, eikä imuilmansäädöllä leikkiminen joten neuvoa antavaksi otin oluen ja
    jatkan harjoittelua........ Niin ja imuvastus mielestäni väljempi mitä minisubissa.....röyh.

    Kaikenkaikkiaan ihan hyvä uusi tuttavuus, joskin pienen pieniä miinuksiakin löytyy. Esim täytettäessä se pieni tiiviste piipun nokalla siinä kannen alla lähtee aina mukaan avattaessa joten jokukerta varmasti vielä meikäläiseltä häviää. toinen harmituksen aihe on täyttäessä tankkia olen tottunut kaatamaan suoraan pullosta ja hieman hankalampaa tässä, mutta eipä sen kummempia....Jatkoon


    Suuret kiitokset tästä palkintotankista Pottulalle ja Huurteisia hetkiä jatkossakin Kouvolalaisessa karaokebaarissa jonka hämyssä soi.............No tietenkin.......Kaiken takana on nainen

     
     
  2. #282
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tänään tuli postissa toinen merlin ja tällä kertaa rosterin värinen kun musta jo oli. Sellaisen huomasin että tuo huonosti pysyvä tiiviste josta edellä mainittiin niin se puuttui mun ekasta merliinistä, taikka hävisi heti alkuunsa? Ajattelin vaan että josko sen takia mulla oli ongelmia paljon ensi alkuun? En tiedä... Mutta nykyään täytän tankin niin kuin täällä neuvottiin ja käännän ylösalaisin niin ei oo vuotoja ollut ja nyt tuo tiivistekin on paikoillaan. Mä käytän n.90VG pitoisuutta ja mulla ei puske kuivaa eikä vuoda ja toimii hyvin nyt alkuvaikeuksien jälkeen. IMG_1056.jpg

     
     
  3. #283
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Vajaa viikon tätä testaillut ja johtunee ilmareijän suuruudesta niin DTL tyylillä tuntuu tarvitsevan toimiakseen eri tyylisiä coileja, paksuisia lankoija ja enemmän tehoja mihin itse tottunut.
    Kun taas MTL tyylillä on meikäläiselle erittäinkin soiva peli, joten tällähetkellä jatkossakin näin.

     
     
  4. #284
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Onkos tuo Muji jotenkin parempi ehkä DTL tyylissä..? Mitkä sen ominaisuudet pitäisi olla verrattuna Baconiin?

     
     
  5. #285
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Meikäläisellä ainakin toi mujin käyttö johtui siitä että sattui osumaan käteen pitkästä aikaa laatikon perukoilta.Enkä edes sitäpaitsi saanut tätä tankkia mujilla wikkaamaan kunnolla, joten nopiaan vaihdoin baconit tilalle ja johan helpotti .

    Täällä jo pitkään menty baconilla. Ainut poikkeus on että jostain syystä vanhoihin kaiffareihin pimpuloiksi asettelen fiper freaksia ja siitä sitä cotton blend versiota

     
     
  6. #286
    Höyrykonkari Kolarov's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    168
    nyt ollu vasta päivän tankki ja ei voi muuta kun vain kehua! single alien coili sisää ja se on siinä

     
     
  7. #287
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    En löytänyt ketjua josta olisin voinut kysyä seuraavaa asiaa: Elikkä merlin on mun tankki nykyään ja lankaa tarvitsen, mutta mitä lankaa? Puffilassa on kahta erilaista joita mietin, mutta kumpi? Elikkä tämä: Vastuslanka GeekVape teräs CLAPTON SS316L 0,40mm + 0,25mm 6,2ohm/m 3m K E L A (AWG 026 + 030) Vaiko tämä: Vastuslanka GeekVape teräs CLAPTON SS316L 0,40mm + 0,25mm 6,2ohm/m 3m K E L A (AWG 026 + 030) En siis ymmärrä mitä eroa noilla käytännön kannalta on? Nesteenä mulla on n.90%VG yleensä. Niin ja sellainen kysymys vielä että käärinkö 2-2,5 vaiko 3mm tapin ympärille tuon langan kun nesteenä on tosiaan tuo 90% VG ja tankkina merlin. Ehkä ei ole olemassa yhtä oikeaa vastausta mutta mielelläni neuvoja ja mielipiteitä kuuntelisin

     
     
  8. #288
    Fused claptonissa on 2 sydänlankaa. Tavallisessa 1. Ite tilaisin ennemmin kanthal claptonia tosin. esim tosta: Vastuslanka Kanthal A CLAPTON 0,20mm + 0,40mm 10,0ohm/m 4,5m K E L A On halvempaaki. Noi mitä näytit on rosteria.

     
     
  9. #289
    Benji kokeilemassa lämpösäätöä? Kuten tuossa edellä todettiin, fusedissa on 2 sydänlankaa. Se tekee langasta vähän leveämpää ja Merlinissä ei ole kovin paljoa tilaa rakenteluun. Rosterissa on pienempi vastus kuin kanthalissa, niin senkin takia täytyy pystyä tekemään riittävän pitkä coil SS-lankaa käytettäessä (saadakseen suunnilleen saman vastusarvon kuin kanthalilla). Tämän tankin kanssa noista kahdesta jättäisin fused langan kaupan hyllylle.

     
     
  10. #290
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Okei. Tilasin tuota SS lankaa joka ei ole -fused- ja sitten tilasin tuota kanthalia jota myös neuvottiin. Enköhän nyt pärjää taas hetken Kiitos!

     
     
  11. #291
    Höyrykonkari Krrk's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    274
    Merlin Mini menee kyllä ostoslistalle jahka vakiokauppoihin saapuu.
    Merlin mini specifications Merlin Mini comes with 2 decks. see photosl24*42.3 mm
    lCapacity: 2 ML
    l304 Stainless Steel
    lCome with 2 pcs 18mm decks
    lSingle coil deck pre-installed
    l2*2 mm squared post holes
    lSingle 4.5 mm internal air-holes
    lCome with 2mm & 1.5mm airflow hole inserts
    l3*4 mm juice holes
    lDual coil deck
    l2*2.5 mm post holes
    lDual 3*5 mm squared air-holes
    lVelocity style
    l3 mm diameter juice holes
    lPeek insulator
    lGold plated brass contact
    l2*12 mm bottom air-holes
    Tuolla jo ois.

     
     
  12. #292
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Krrk Näytä viesti
    GearBestillä ss-versiota taas flash salessa €13.82.
    On kyllä mukava ja maukas tankki, piti pari lisää ottaa.
    Jorpakolle kiitokset hyvistä kuvista.
    Jep, tilasin juuri pari kpl. Merlineitä lisää, toi linkki toimii yhä, hinta jopa karvanverran halvempi kuin tuo 13.82-->13.66 ja ilmainen posti.

     
     
  13. #293
    Merlini ollu pidemmän aikaa käytössä. En vaan sas toimimaan wickausta. Hyvin pöhisee 1-2 päivää kun pumpulit vaan "heittää" reikien päälle eikä sulo niitä reikiin. Sit alkaa tuleen dry hittiä. Wickaus niin löysällä kuin mahdollista. Imun aikana jos kääntää tankkia niin ilmakuplat tulee siittä reiästä kumpi on ylempänä Ja silti antaa kuivaa. 70/30 nesteet ja ovaalit reiät...

     
     
  14. #294
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä laitan pumpulit reikiin, mutta en pohjaan asti. Siten että ovat rei-issä kuitenkin. Toimii mulla jopa 90% VG:llä. Onko sun pumpulit jopa liian lyhyet vaiko oletko kiertänyt ne liian tiukoiksi..? Jos imuttaessa ne pumpulit tulee ylös rei-istä eikä saa sit nestettä? Itse ajelen n.20 Watilla Merliniä.

     
     
  15. #295
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä laitan pumpulit reikiin, mutta en pohjaan asti. Siten että ovat rei-issä kuitenkin. Toimii mulla jopa 90% VG:llä. Onko sun pumpulit jopa liian lyhyet vaiko oletko kiertänyt ne liian tiukoiksi..? Jos imuttaessa ne pumpulit tulee ylös rei-istä eikä saa sit nestettä? Itse ajelen n.20 Watilla Merliniä.

    Ajelen noin 37-40w coililla jota pystyy taas ijoy xl ässä ajamaan lähemmäs 60w ilman dry hittiä

     
     
  16. #296
    Miksi pitää noin korkeilla wateilla tuota ajella? 20-35w on mielestäni tuolle paras väli, vähän riippuen langoista. Pilvikoneet on sitten asia erikseen. Eikä niitä watteja tarvitse aina tappiin koittaa vetää, itse uudella tankilla lähden alhaalta kokeilemaan että mikä wattimäärä on hyvä. Eli kun höyry ei ole liian lämmintä ja maku on hyvä, niin siihen stoppaan. Toki välillä koitan että jos nostaa 5 tai 10w että jos vielä paranisi.

     
     
  17. #297
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Coili 3,5mm, ss316 AWG24, 0.38ohm, pekoni v2 tiukasti coiliin, kestää n. 40W. Löysemmin kun laittaa villat niin n.35W, näin mulla

     
     
  18. #298
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Miksi pitää noin korkeilla wateilla tuota ajella? 20-35w on mielestäni tuolle paras väli, vähän riippuen langoista. Pilvikoneet on sitten asia erikseen. Eikä niitä watteja tarvitse aina tappiin koittaa vetää, itse uudella tankilla lähden alhaalta kokeilemaan että mikä wattimäärä on hyvä. Eli kun höyry ei ole liian lämmintä ja maku on hyvä, niin siihen stoppaan. Toki välillä koitan että jos nostaa 5 tai 10w että jos vielä paranisi.
    Juu ei tarviikkaan ajella tapissa. Ihmettelen vaan dualcoil setupin mahdollisuutta tuolla kun antaa 35-40w dryhittiä. Omaan suuhun ja makunystyröille tuo 35-40w alue antaa maukkaan lämpimän höyryn Lung hittinä. Käytössä fused ss316l 28gax2 ja 34ga wrapillä 6 kiekkaa 3mm tappiin.

     
     
  19. #299
    Lainaus Alkuperäinen postaaja savukoje Näytä viesti
    Juu ei tarviikkaan ajella tapissa. Ihmettelen vaan dualcoil setupin mahdollisuutta tuolla kun antaa 35-40w dryhittiä. Omaan suuhun ja makunystyröille tuo 35-40w alue antaa maukkaan lämpimän höyryn Lung hittinä. Käytössä fused ss316l 28gax2 ja 34ga wrapillä 6 kiekkaa 3mm tappiin.
    Itsellä oli normi-clapton ja sitten 26g ss-lanka, kummatkin 3mm (tai 3.5mm) tapilla. Kyllähän dualcoil kuitenkin muuttaa kokonaisuutta, eli saattaa olla että dualina kestää vaikka 50-60w. Riippuen monesta muuttujasta. Toki jos tuplilla haluaa ajella, siihen löytyy parempia vaihtoehtoja (itse suosittelisin sitä ijoyn tornadoa, ehdottomasti paras rta dualcoilille joka itsellä on vastaan tullut, rdta sitten avocado 24 taikka limitless plus, ensinmainittua itse suosin tosin sinkkuna). Sinkkuna tämä on yksi parhaista laitteista, toki itse olen siirtynyt käyttämään avocadoa pääasiassa. Setupin vaihto aavistuksen helpompaa ja nopeampaa.

     
     
  20. #300
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Tänään tuli Merlin kätösiini mainiolta forkkalaiselta Alien sinkkuna sisään, 0.6 muumia ja 40 wattia. Snadisti vois olla vielä ilmavampi.
    Täytyypä kokeilla vielä ihan perus claptonia, koska tää luultavasti tulee g-tuben nokkaan (23mm molemmat :P)

    Mutta jo nyt varsin muikean oloinen laitos tämä.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •