Sivu 10 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891011121314 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181 - 200 / 380

Aihe: Merlin RTA by Augvape

  1. #181
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Khöm... En ole tainnut vielä kertoa hintoja..?

     
     
  2. #182
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jorpakko Näytä viesti
    On kait nuo kun sarjassa tehdään halvalla työvoimalla.
    Merlinin tippi on 10,5mm korkea (+ 510-liitin), yläreunasta 14mm leveä, ohuimmasta kohdasta (~2/3 korkeus) 13,5mm ja alareunasta 15mm.
    Noilla mitoilla kun alat vääntämään protoja. 

    Lähetetty minun Reuleaux RX200 laitteesta GeekVape Griffinillä
    Onnistuu nuo mitat jo ihan nykyisilläkin työkaluilla jo. Siinä saattaa olla haastetta että saan samanmallisia... Mulla kun on vain sellainen tosi vanha ja onneton sorvi käytössä... Tähän mennessä oon kaikki tipit tehnyt vaan silmämitalla. No, aika näyttää mitä tulee.

     
     
  3. #183
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    446
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Khöm... En ole tainnut vielä kertoa hintoja..?
    Siitä ei ollu vielä puhetta, mutta jos hinta ei ihan sataa euroa oo kappale niin pysytään tässä määrässä


    "Find your own gods, not in dreary chapels and decimal shrines, but under the stones and streams, in faint mist on familiar hills, through soft morning light, behind the shadow of trees..."



     
     
  4. #184
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Bongasin Merlinille ensimmäisen miinuksen kokeillessani tuon leveän vakiotipin tilalle toista tippiä ja reikä on kyllä niin tiukka, että suurinta osaa omistamistani tipeistä ei voi Merlinissä käyttää. Ei vaan mahdu Käytän myös sitä ilmankuristusruuvia ja se vakiotippi ei oikein istu tähän omaan semi-MTL-tyyliin...

    Ovatkos muut huomanneet samaa?
    On huomattu juu. Mulla olis tällaisia perus rosteri-tippejä jos kiinnostaa? IMG_1009.JPG Myöhemmin teen kyllä puusta erilaisia tähän Merliniin sopivia tippejä mutta ne on valmiita ehkä vasta 3-4 viikon päästä. (lakan kuivumisaika 21 vrk.)

     
     
  5. #185
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Niinjuu. 3 viikon odotuksen jälkeen Merlin kotiutui eilen. Ekan setuppini mokasin ja vuosi baseen, mutta toinen onnistui ja hyvin tuntuu toimivan.

     
     
  6. #186
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä en oo vielä pumpuleihin perehtynyt ja tuota lontootakin osaan vähän heikosti... Oon saanut lahjaksi sellaisia pumpuleita joissa toiseen on käsin kirjoitettu: Paronin pumpuli ja toiseen Cotton bacon? Mitähän eroa niissä? Sopiiko kummatkin ehkä hyvin tähän merliniin ja korkeaan vg pitoisuuteen (n.85%) Nyt on pesässä tuo bacon ja tuntuisi toimivan. Lankana mulla on valmis clapton coil 28ga/32ga josta poistin yhden kiepin ja nyt näyttää 0.62 ohmia. Hieman hitaasti lämpenee, mutta pärjää kun sitä tulitusnappia käyttää oikein, mutta optimaali setuppi kyllä säästäisi varmaan akkua? Lankaakin mulla on (kanthal A1 0.32) paksuista mutta ei ohuempaa että jos jostain syystä sitä kannattaisi käyttää ennemmin? En tiiä kun tämä RTA on mulle uutta hommaa.... P.S. Myöskin tämän näköistä pumpulia sain lahjaksi. On aika tuollaista selvää levyä. Jos joku osaisi näistä jotain sanoa niin olisin kiitollinen IMG_1010.JPG
    Viimeksi muokannut benji; 26.08.16 kello 11:58. Syy: Lisätty kuva.

     
     
  7. #187
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä en oo vielä pumpuleihin perehtynyt ja tuota lontootakin osaan vähän heikosti... Oon saanut lahjaksi sellaisia pumpuleita joissa toiseen on käsin kirjoitettu: Paronin pumpuli ja toiseen Cotton bacon? Mitähän eroa niissä? Sopiiko kummatkin ehkä hyvin tähän merliniin ja korkeaan vg pitoisuuteen (n.85%) Nyt on pesässä tuo bacon ja tuntuisi toimivan. Lankana mulla on valmis clapton coil 28ga/32ga josta poistin yhden kiepin ja nyt näyttää 0.62 ohmia. Hieman hitaasti lämpenee, mutta pärjää kun sitä tulitusnappia käyttää oikein, mutta optimaali setuppi kyllä säästäisi varmaan akkua? Lankaakin mulla on (kanthal A1 0.32) paksuista mutta ei ohuempaa että jos jostain syystä sitä kannattaisi käyttää ennemmin? En tiiä kun tämä RTA on mulle uutta hommaa.... P.S. Myöskin tämän näköistä pumpulia sain lahjaksi. On aika tuollaista selvää levyä. Jos joku osaisi näistä jotain sanoa niin olisin kiitollinen IMG_1010.JPG
    Lähetä se Paroni mulle, etsä kuitenkaan siitä tykkää, varmaan myrkyllistäkin Kokeile vain kaikkia eri villoja ja päätä sitten itse, mikä niistä sopii itsellesi parhaiten. Minulla pumpuleista käytössä ihan perusmuji, Cotton Bacon ja uusimpana Fiber Freaksin Cotton Blend XL (density 2) ja kaikki nuo toimivat ihan ok. Tosin olen varmaan maailman ainoa höyryttelijä, jonka mielestä Cotton Baconissa on alkuun liian vahva ominaismaku

    Claptonin ominaisuuksiin kuuluu hieman hitaampi lämpeneminen ja jos modissa on esilämmitysominaisuus ("pre-heat", esim. Sichelei/Fuchai 213), niin sitä kannattaa käyttää. Tämän vuoksi olen myös viime aikoina vähän välttänyt claptonin käyttöä +1 ohmin vastuksissa, jolloin tehoakin vaaditaan muutenkin hintsummin. Claptonin lämpeneminen riippuu myös tietysti käytetyistä wateista ja omassa käytössä tuollaiset 0,6 ohmin setupit ovat toimineet ihan mukavasti sellaisilla jo 30+ watin tehoilla.

     
     
  8. #188
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulla on nyt cotton pekonia, eikä yhtään silava maistu... Vähän tämä mun setuppi meinaa paukkua kun kuumaksi imee 20 watilla ja äsken meinas kuivana käydä. Tässä varmaan on monta monessa joita pitää vaan kokeilla. Setuppi ja vg/pg suhde jne... Mutta kyllä tällä pärjää jo nyt hyvin. Seuraavaksi kokeilen tavallista kanthal lankaa (0.32) ja kolmen millin poranterän ympärille. En tiedä mitä pumpulia laittaisin... Ja tosiaan DTL hommaa ja noin 80-85 vg nestettä olis tarkoitus käyttää... P.S. Tuo Paroni tuntuu aika "hienolta" ja pekoni tuntuu vähän "takkuisemmalta" pumpulilta...

     
     
  9. #189
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Ollanpa sitä nyt niin stealthia että...



    Olipa muuten käypänen, mutta mahtui silti.
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
  10. #190
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Mites se tuo Merlini vertautuu ilmojen osalta esimerkiksi Kayfun V5:n? Lähinnä MTL-puolta ajatellen.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  11. #191
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Sorvan kylä
    Viestit
    1,748
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Mites se tuo Merlini vertautuu ilmojen osalta esimerkiksi Kayfun V5:n? Lähinnä MTL-puolta ajatellen.
    Aika löysä vrt kf5, ja ilmasuutin ainakin omaan makuun oli liian suuri


    Sent from my iPhone using Tapatalk

     
     
  12. #192
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hanski85 Näytä viesti
    Aika löysä vrt kf5, ja ilmasuutin ainakin omaan makuun oli liian suuri


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kiitos hanski85, tällaista olen vähän epäillytkin. Säästyypähän pennoset.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  13. #193
    VapeTrix
    Vieras
    efunilla olis tämä 16$ kannattaako nyt ostaa joskus kyselin tästä kauanko efunilta kestäs saada ja löytyykö tähän varalasia tms?

    pöhlä mutta silti positiivinen.

     
     
  14. #194
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Lainaus Alkuperäinen postaaja VapeTrix Näytä viesti
    efunilla olis tämä 16$ kannattaako nyt ostaa joskus kyselin tästä kauanko efunilta kestäs saada ja löytyykö tähän varalasia tms?

    pöhlä mutta silti positiivinen.
    Ehdottomasti kannattaa.
    Hintaan toki postit päälle, niin noin $20 tulee kustannuksia. Viimeisin 3.8. tilattu tuli alkuviikosta, eli noin kolme viikkoa kesti kyyti.
    Ehpro Billow V3 lasi käypi tähän.

    edit: Olihan siellä FT:llä alkuperäistäkin lasia.
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
  15. #195
    VapeTrix
    Vieras
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jorpakko Näytä viesti
    Ehdottomasti kannattaa.
    Hintaan toki postit päälle, niin noin $20 tulee kustannuksia. Viimeisin 3.8. tilattu tuli alkuviikosta, eli noin kolme viikkoa kesti kyyti.
    Ehpro Billow V3 lasi käypi tähän.

    edit: Olihan siellä FT:llä alkuperäistäkin lasia.
    ok mietin just mistä kannattais tilata. lueskelin jo ketjua läpi ja maasta taivaisiin kehuttu tähä pitää se tilata varmaan 2 kipaletta ja parit lasit. mitkä on ruuvien koot muuten? perhana ku ei saabu nukutuks ja lukee tälläsiä

    pöhlä mutta silti positiivinen.

     
     
  16. #196
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Meinaat niitä postien kiinnitysruuveja millä lanka laitetaan kiinni?
    M2x3 (1,3mm hex)

    Yksi varalasi tulee paketissa mukana.

    edit: väärä hexikoko korjattu
    Viimeksi muokannut jorpakko; 27.08.16 kello 10:09.
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
  17. #197
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jorpakko Näytä viesti
    Meinaat niitä postien kiinnitysruuveja millä lanka laitetaan kiinni?
    M2x3 (1,5mm hex)
    Näitä kiinnitysruuveja näyttää olevan kahdella eri koolla kun mulla on Merlin 1,3mm koolla kuten myös Griffin 25, mauserilla mitattu.

     
     
  18. #198
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pilvi Näytä viesti
    Näitä kiinnitysruuveja näyttää olevan kahdella eri koolla kun mulla on Merlin 1,3mm koolla kuten myös Griffin 25, mauserilla mitattu.
    Nyt pitää tehdä ihan virallinen korjaus tämän asian tiimoilta.
    Olet Pilvi ollut ihan oikeassa noiden mittojen suhteen ja minä väärässä. Minulla on värikoodaukset noissa avaimissa ja jostain syystä (vanhuusiän dementia, alkoholi, tms. pätevä syy) olin mennyt noissa sekaisin.
    Nyt kun mittasin nuo avaimet, niin tosiaan se on 1,3mm hex joka menee niin Merliniin, Griffin 22 & 25 ja Avocado 22. Avocado 24 taas on 1,5mm hekseillä.
    Pahoittelut ja anteeksipyyntöni väärän tiedon levittämisestä.
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
  19. #199
    Höyryttelijä pekkapoika77's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    75
    Netin syövereistä löytyi tuommostakin pakettia, mutta en millään löydä sivua josta voisi mokoman tilata.
    Tuo lyhkäsempi tankki kiinnostaisi niin jos joku sattuisi tietämään mistä saa niin olisin kiitollinen.

    AugVape Merlin RTA 23.jpg
    AugVape Merlin RTA 24.jpg

     
     
  20. #200
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    2ml Merlin, en tiedä onko noita myynnissä. Augvapen Facebooksivuilla oli joskus tuosta proto.

    edit:
    https://www.facebook.com/14170767686...059573/?type=3
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •