Sivu 18 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8141516171819202122 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 341 - 360 / 458

Aihe: Savukkeesta eroon! Tsemppinurkka.

  1. #341
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Vaikea tuosta on sanoa. Turvotusta mulla kyllä on ollut tupakin jättämisen ja painonnousun jälkeen. Sukkien resorit jättää jäljen ja kun kokeilin tuossa linkissä olevaa kohtaa että painaa sääriluun alaosaa niin minulle jää siihen kuoppa joksikin aikaa... Kaikki ei siis ole hyvin nyt terveyden suhteen. Vaan tupakkia en siltikään jatka! Tupakkiaikaan mulla ei ollut näitä oireita...

     
     
  2. #342
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    110
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Olen kyllä huolissani kiloistani ja siitä etten halua liikkuakaan tällä hetkellä. Viimeksi kun olin sauvakävelyllä niin ylämäessä jonka vedin tahallaan vähän kovemmin niin rinnassa alkoi tuntua painetta..? Onkohan se merkki siitä että sydän on liiassa rasituksessa..? En tiedä mutta se kyllä huolestutti kun ei ole sellaista tunnetta ennen ollut. Kaksi vuotta sitten olin kyllä EKG:ssä tarkistuttamassa muuten vaan sydäntä ja silloin ei näkynyt siinä mitään huolestuttavaa. En tosin tiedä että kertooko EKG mitä asioita? Ja kyllä kait sydänoireet voi kehittyä nopeastikin? Pitäisiköhän olla huolissaan jos rinnassa tuntuu painetta rasituksessa? Pitäisikö ottaa yhteyttä lääkäriin jopa?
    Sä voisit mennä joko julkisella tai mikäli rahat riittää niin yksityisellä Holter tutkimukseen, missä testataan sydäntä 24h/48h ajalta. Maksaa yksityisellä about 300€. Julkisella voi olla n. 1-2kk jonot, mutta pääset terveyskeskusmaksuilla. Eli rintaan kiinnitetään läpyskät ja ekg laite vyötärölle tuoksi ajaksi. Teet normaalia päivän rutiinia ja aina kun tuntuu pahalle pumpussa, tai rinnan alueella painat nappia, jolloin laite ottaa ekg:n. Nämä painallukset sit voi sydänspesialisti tutkia ja se näyttää pumpun toiminnalliset muutokset 99% tarkemmin kuin minuutin kestävä normi ekg. Helpottuu ainakin huoli siitä, jos jotain on vialla. Alaraajojen turvotus on kyllä yleensä merkki, että pumppu ei välttämättä pelaa normisti, tai juot painoosi nähden yltiöpäisesti. Voi kyllä olla Diabetes, tai muu ns. perussairaus. Tässä vaikuttaa niin monet seikat, mitkä ei netin välityksellä tule testatuksi, että hakeutuisin lekurille ja kertoisin oireista. Hyvä, ettet ainakaan röökiä ole jatkanut.

     
     
  3. #343
    Höyrykonkari vamomies's Avatar

    Liittynyt
    04/2016
    Sijainti
    Maalla
    Viestit
    185
    ....lisäten pyydät jämät joltain niin poltat? mielix ja kohteliaisuuttasi sanot että hyvää, vaikka onki myrkkyä, been there done that!
    Pekka Streng - Matkalaulu

     
     
  4. #344
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Edelleen vaan tekee mieli tupakkaa vaikka kohta puoli vuotta höyryillä... Vaan ei auta. Savukkeeseen ei enää mennä takaisin! Näin se vaan on päätetty

     
     
  5. #345
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Edelleen vaan tekee mieli tupakkaa vaikka kohta puoli vuotta höyryillä... Vaan ei auta. Savukkeeseen ei enää mennä takaisin! Näin se vaan on päätetty
    Hyvä yhteensattuma, sillä itse huomasin aikaisemmin tänään, ettei ole tehnyt oikeastaan yhtään (pikku)sikareita mieli vähään aikaan, vaikka vielä muutama viikko sitten ei mennyt päivääkään ilman kiusausta. Jostain helmikuusta olen itse ollut pelkällä höyryllä ja olen varsin ylpeä vältettyäni lipsumisen analogisen puolelle. En ole sortunut kertaakaan, en edes kännissä.

    Projektia on kyllä auttanut paljon löydettyäni omaan suuhun sopivat tupakkamaut, sillä sikarin ja piipputupakan maut ovat aina olleet sydäntäni lähellä (rööki on pahaa) ja sopivien nesteiden avulla ei ole tullut ylipääsemätöntä ikävää entistä kohtaan.

    Jotta kyllä se varmasti sullakin jossain vaiheessa helpottaa se spaddun perään haikailu Tuli sentään itsekin tupakoitua kesästä 1983 lähtien...

     
     
  6. #346
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    Tänään 3 kk viime savuista. Viime viikolla lipsuin, mutta onneksi vain unessa Pikkusikareilla menty viime vuodet, ja pari päivää sitten (ulkomailla) vastaan tullut sikarinpolttaja herätti kiusauksen hetkeksi. Muuten ihmeen kivuttomasti mennyt tähän saakka. Mulla on strategiana hedelmä- ja marjamaut, tehdäkseni selkeän pesäeron tupakointiin.

     
     
  7. #347
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taski63 Näytä viesti
    Tänään 3 kk viime savuista. Viime viikolla lipsuin, mutta onneksi vain unessa Pikkusikareilla menty viime vuodet, ja pari päivää sitten (ulkomailla) vastaan tullut sikarinpolttaja herätti kiusauksen hetkeksi. Muuten ihmeen kivuttomasti mennyt tähän saakka. Mulla on strategiana hedelmä- ja marjamaut, tehdäkseni selkeän pesäeron tupakointiin.
    Minulla on ongelmana se, että pidän sikarin ja piipputupakan mausta ja olen aina pitänyt ja tod.näk. tulen aina pitämäänkin ja näitä hedelmä- ja marjamakuja höyrytellessä teki jatkuvasti mieli pikkusikaria. Mutta kun siirryin käyttämään pääasiassa tupakkamakuja, niin tämä hinku katosi. Toki rinnalla höyryttelen kaikkea muutakin (nytkin jotain viinikumi-laku-lientä), mutta eniten kuluu kuitenkin tupakkamakuja ja nämä ilman mitään turhia lisäyksiä. Tai no, kyllä hyväksyn hieman "luonnollisia" makuja lisäksi tupakan sekaan ja ainakin hunaja- ja kirsikkatupakka (esim. Black Honey ja Gentleman's Whisper) ovat maistuneet ihan hyvin. Ai niin ja omenatupakka menee sekin.

    Ja jos oikein tekee analogista vielä mieli, niin jemmasta löytyy melkein täysi puteli Finnvapen "Gold Cigar"-makua 24mg-vahvuudella ja tätä kun höyryttää jonkin aikaa, niin Trumpia lainatakseni "my head won't stop spinning" Kun olen nyt tottunut 3-6 mg:n nesteisiin, niin tuolla saa sellaisen niksakooman päälle, ettei ihan vähään aikaan tee mieli mitään

     
     
  8. #348
    5kk höyryillä eikä kertaakaan oo käynyt edes mielessä tupakka.Tuli kerrasta mahatäyteen,tupakkamakuja en kaipaa.Kerran kokeilin defun ryynästä mutta oli niin tuhkakupin makusta että mulle riitti.Riittäis ku joku yhdistäisi carawellen tuoksun johonki hedelmänesteeseen...
    Välillä meinaa kyllästyttää kaikki maut ja tuntuu että vois heittää pois koko touhun...
    Mikä hitto siinä on että tupakkaa kyllä kiskottiin samaa merkkiä vuosikymmenet,mutta näitä litkuja ei kovin kauaa samaa jaksa höyrytä

     
     
  9. #349
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 14:03.

     
     
  10. #350
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pörri Näytä viesti
    5kk höyryillä eikä kertaakaan oo käynyt edes mielessä tupakka.Tuli kerrasta mahatäyteen,tupakkamakuja en kaipaa.Kerran kokeilin defun ryynästä mutta oli niin tuhkakupin makusta että mulle riitti.Riittäis ku joku yhdistäisi carawellen tuoksun johonki hedelmänesteeseen...
    Välillä meinaa kyllästyttää kaikki maut ja tuntuu että vois heittää pois koko touhun...
    Mikä hitto siinä on että tupakkaa kyllä kiskottiin samaa merkkiä vuosikymmenet,mutta näitä litkuja ei kovin kauaa samaa jaksa höyrytä
    Minä en noita ryynäsiä sun muita oikein voi laskea tupakkamauiksi, sillä niissä maistuu ihan jokin muu kuin tupakka. Yleensä tällaisissa nesteissä on aivan liikaa jotain toffeeta, makeaa vaniljaa tai jotain muuta yhtä äklöä Sama fiilis alkaa olla myös aikaisemmin paljonkin tykkäämissäni kuivahkoissa tupakka-keksi-mauissa ja nyt nekin alkavat vähitellen tökkiä. Olen tällä hetkellä tykästynyt vahvasti noihin FlavourArtin tupakkamakuihin ja tähän mennessä olen 5-6 näistä testannut ja yksikään ei toistaiseksi ole ollut sellainen, jota en voisi höyrytellä kauemminkin. Tässä kohtaa kun pitää kompata sinua ja Twistediä tuon matalan kyllästymiskynnyksen osalta ja jostain syystä en kuitenkaan näytä kyllästyvän näihin tupakkamakuihin kovinkaan helposti. Tosin kuten mainitsin, niin olen aina pitänyt sikarin ja (hyvän) piipputupakan mauista ja tuoksuista ja tupakoinnin lopettamisessa harmitti eniten, etten saisi enää näitä makuja maistaa... On nääs vaan aika vaikea kuvitella parempaa oraalista kokemusta kuin hyvän aterian jälkeen nautittu hyvä sikari hyvän rommin tai hyvän mallasviskin kanssa

     
     
  11. #351
    ... onneksi tuli vaan paperosseja poltettua. Helpompaa näin kun ei osaa kaivata. Piipputupakka tuoksuu ihan pirun hyvälle silti.

    Ryynäsiä on miljoona. Kuivempiakin on.

     
     
  12. #352
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Niillä tupakkaliemillä voi koettaa nollata jos iskee paha makulukko. Totta joo. Paljon makuja joita ei jaksa edes puolta päivää, vaikka hyviä ovatkin. Jälkiruokamakuja, liian voimakkaita, jne.. No, itse oon löytänyt yhden maun jota periaatteessa vois höyrytä vaikka loppuelämän, mutta on paljon kokeilematta niin ei viitsi..
    Kyllähän tämä osittain on varmaan sitä "täydellisen" maun metsästystä.Harmittaa vaan kun tiivisteet lisääntyy eikä niillä mitään tee,mulla on varmaan n.50 eri tiivistettä joista Käytän ehkä 5
    Kaikki kermaiset jälkkärimaut maistuu mun suussa oksennukselta,en vaan oo löytänyt hyvää vaikka haluaisinkin .laajentaishan se repertuaaria aika rajusti..
    Siinä mielessä oliskin hyvä että nesteitä sais vaikka vaihdella niin ei turhaan pilaantuis/vanhenis kaapissa.uskon että aika monella on tiivareita kaapit pullollaan samasta syystä.

    Voi olla ihan hyväkin ettei tee mieli tupakkamakuja,ei ala kaipaamaan aitoakaan

     
     
  13. #353
    .... pistä vaan kermatiivarit tänne ongelmajätekierrätykseen. Miau. Ne menee kyllä. Makuja on monia, ja minulle jälkkärimaku on joku tosi raskas viski/mauste-viritys. Kokeiluahan tää on vaikka itse seuraankin ns. valmiita reseptejä joita netti pullollaan. Viemäriin menee itse kultakin tavaraa, ja eipä noi tiivarit paljoa maksa.

     
     
  14. #354
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    No nyt alkoi tehdä mieli maistaa ja haistaa Caravellea!

     
     
  15. #355
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Tuli kaks vuotta ilman röökiä täyteen!
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  16. #356
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2016
    Viestit
    13
    Moi! 10 vuotta tullu poltettua, niin sen kyllä nytte osaa. Kuudes päivä ilman tupakkaa, välillä ollu vaikeuksia olla poltamatta mutta 18mg nesteet auttanu paljon. Flunsassa ja kuumessa ollu, kiinnostaa että miltä kaikki maistuu ja tuoksuu kun tästa limasta ja kurkkukivusta pääsee. Ei mulla muuta tällä hetkellä, hyvältä tuntuu!
    Viimeksi muokannut OCDS; 29.10.16 kello 01:04.

     
     
  17. #357
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kuule OCDS... Et tule katumaan tupakin jättämistä. Se on varma se Hajut palautuu ja makuaisti myös. Rahaa säästyy. Ja mikä tärkeintä: Terveys! Tervetuloa!

     
     
  18. #358
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2016
    Viestit
    13
    Kyllä Benji! Olen hyvin tyytyväinen Kyllähän tässä on vaikeuksia mutta tämä on kyllä parempi valinta ja samalla saa harrastuksen! DIY nesteet, modit ja rbat on kivoja yrittää ymmärtää. Kiitoksia!

     
     
  19. #359
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Tervetuloa joukkoon tummaan, OCDS!

    Tärkeintä ei ole määränpää, vaan matka sinne.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  20. #360
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2016
    Viestit
    13
    Kiitos Beenari! Ihan hyvin menee vieläkin Mutta en ota voittoa ennenaikaisesti, mutta kyllähän pienemmistä voitoisa vähäsen saa tuulettaa.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •