Sivu 17 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7131415161718192021 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 321 - 340 / 458

Aihe: Savukkeesta eroon! Tsemppinurkka.

  1. #321
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Välillä vetää mielen herkäksi se että ilman tätä foorumia ja ilman monien foorumilaisten apua en olisi tähän pystynyt! Kiitän kovasti teidän kannustuksesta ja avusta!!! Olen terveyteni teille velkaa! Vastavuoroisesti minä autan täällä niin hyvin kuin osaan

     
     
  2. #322
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    Nonnin, nyt sitten otat tuon kirjahyllyyn voiton merkiksi
    Hieman jo mietinkin että pitäisikö tuo sikarinpätkä laittaa lasiputken sisään ja vitriiniin voiton merkiksi! Hahhah!

     
     
  3. #323
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Hieman jo mietinkin että pitäisikö tuo sikarinpätkä laittaa lasiputken sisään ja vitriiniin voiton merkiksi! Hahhah!
    Eikä, poissa silmistä on poissa mielestä, vaimitenseoli

     
     
  4. #324
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Eikä, poissa silmistä on poissa mielestä, vaimitenseoli
    10 osumaa haulikolla 10 metristä tuohon tumppiin niin eikös se ole suurinpiirtein sillä taputeltu valmiiksi ja asia selväksi tehty? Eikä vie tilaa vitriinissä! Hahhah! Ja sen jälkeen kyyhkymettälle rentoutumaan hyvän höyrykoneen kanssa. Eikä saaliilla ole väliksi Rentoutumaan vaan...

     
     
  5. #325
    Noni. Hyvällä mallilla mennään. Niksat pääsääntöisesti 6 mg:ssa, verenpaine tippunut liki ok-lukemiin ja tupakkayskä sekä hengästyminen taas poissa. Camelia tekee mieli ja jäinkin miettimään mikä ihme se riippuvuutta aiheuttava juttu tupakassa on. Nikotiini- & tapariippuvuuteen höyrytys auttaa täysin, mutta jokin ainesosa, joka vaikuttaa aivojen biokemiaan täytyy analogisessa olla, koska se niin koukuttaa. Tosin, kun kessuttelua on takana 40-vuotta, voinee se olla mikä tahansa

    Tapariippuvuus itselleni on se pahin, en edes tähtää höyryttelyn lopettamiseen. Kun saan niksat taas tiputettua 1 mg:aan (pitkällä aikavälillä), olen täysin tyytyväinen. Tosin, tekosyitä repsahtamiseen on elämä pullollaan....

    Nenä kohti tuulta, kaikille meille sinnittelijöille!

     
     
  6. #326
    Tulee mieleen Pohl & Kornbluthin loistava scifi-dystopia Avaruuden kauppamiehet (ja tietenkin Huxley ja onnellisuushuume Soma), jossa isot korporaatiot pitivät valtaa syöttämällä kansalle koukuttavaa ainetta sisältäviä makeisia. Jopa inhimillisiä tunteita säädeltiin markkinoinnin tarpeisiin sopivammiksi.

    Ei tupakanhimon syynä voi olla vain nikotiinin, kurkkutuntuman tai käsillä tekemisen puute. Vapotin täyttää kaikki ehdot. Jotain silti puuttuu. Jokunen kuukausi on mennyt sähkötupakan avulla, silti sorrun tämän tästä savukkeeseen tai pariin. Edes huoli keuhkojen huonosta kunnosta ei pidä näppejä erossa savukkeista. Tosin takana on yli viisikymmentä vuotta ankaraa tupakointia ja askivuosia kertynee vähintäänkin kahdeksankymmentä.

    Ihmettelen Pekka Puskaa, joka Roman Schatzin eilisessä ohjelmassa sanoi sähkötupakan ankaran kohtelun johtuvan vain ja ainoastaan nikotiinin koukuttavuudesta. Näinköhän on? En enää usko koukuttavuusteoriaan, muita haittoja nikotiinilla toki voi olla.

     
     
  7. #327
    Juuri näin.

     
     
  8. #328
    Verenpainetaudin/kohonneen verenpaineen omaavat saavat ohjeistuksen lopettaa tupakoinnin. Se on ihan ok, tupakointi nostaa verenpainetta. MUTTA sitä perustellaan nikotiinin verisuonia supistavalla vaikutuksella (jota en lainkaan kiistä). Silti, oma empiriinen ihmiskokeeni väittää muuta. Camelilla verenpaineeni on pilvissä, sauhutellessa niksamäärällä ei ole vaikutusta verenpaineeseen. Ja välittömästi, vuorokauden sisällä, siirtymä analogisesta höyryyn (riippumatta niksamäärästä) tipauttaa verenpaineen alemmas. Pelkkä höyryttely saa lääkityksen puoliintumaan. Kyse ei ole nikotiinista (joskaan se ei silti ole terveystuote).

     
     
  9. #329
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Taitaa se koukutus olla eri osien summa. Häkä + terva + nikotiini + muut savuun sisältyvät ainekset potkivat elimistöä ikäänkuin puolustuskannalle, joka taas vuorostaan saa savuttelijan joko yökkimään, tai piiskaamaan itseään vielä lisää. Välillä tulee kieltämättä sorruttua analogiseen, koska kaipaan sitä "kicksiä", jota en ole saanut höyryttelystä irti (ainakaan vielä).

    Jostain luin valovuosia sitten, että tupakka olisi punaisen miehen lahja valkoiselle miehelle. Tuntuu pitävän paikkansa sekä hyvässä, että pahassa.

     
     
  10. #330
    Villi veikkaukseni savukkeen koukuttavuudesta ainakin omalta kohdaltani on HUMAUS, Nylkyn sanoin "kicksi”. Muutama sekunti ja nikotiini hyväilee aivojen mielihyväkeskusta. Höyryteltäessä odottavan aika on pitkä, kun jonkin tosikeljun mieleen juolahtaneen asian takia on pakko nollata nuppi ja äkkiä, ettei repeäisi. Tupakka, saakelin inhottavan ihana tupakka auttaa välittömästi.

     
     
  11. #331
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Joskus kolmisen viikkoa sitten baarireissulla poltin tupakan ja kyllä siitä tuli aika euforinen olo jo polttamisen aikana heti. Jostain syystä vielä kun on kaljapäissään niin sitä kaipaa vielä enemmän. Selvinpäin en tupakkaan enää koskisi enkä myöskään kotona jos otan olutta taikka kalsarikännit

     
     
  12. #332
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Maare Näytä viesti
    Verenpainetaudin/kohonneen verenpaineen omaavat saavat ohjeistuksen lopettaa tupakoinnin. Se on ihan ok, tupakointi nostaa verenpainetta. MUTTA sitä perustellaan nikotiinin verisuonia supistavalla vaikutuksella (jota en lainkaan kiistä). Silti, oma empiriinen ihmiskokeeni väittää muuta. Camelilla verenpaineeni on pilvissä, sauhutellessa niksamäärällä ei ole vaikutusta verenpaineeseen. Ja välittömästi, vuorokauden sisällä, siirtymä analogisesta höyryyn (riippumatta niksamäärästä) tipauttaa verenpaineen alemmas. Pelkkä höyryttely saa lääkityksen puoliintumaan. Kyse ei ole nikotiinista (joskaan se ei silti ole terveystuote).
    Mulla sitten taas lähti ennestäänkin korkea verenpaine menemään pahemmaksi kun lopetin savukkeet. En tiedä sitten että johtuisiko se siitä kun olin jo ennestään ylipainoinen ja tupakin jättämisen jälkeen olen puolessa vuodessa lihonnut jo muistaakseni 14 kiloa peräti lisää... Ja tykkään suolaisesta ruoasta. Nyt mulle sitten määrättiinkin jo lääkitys kun paineet oli pahimmillaan levossa 197/120 ja pulssikin 97. No, ehkä lääkityksen pystyy vielä lopettamaan kunhan saan painon alas ja liikuntaa aikaiseksi. Katson että tupakin lopettaminen on niin tärkeää että ylipainonkin kustannuksella sen teen. Ehdottomasti! Kyllä sen painon saan vielä tiputettua kunhan motivaatio löytyy. Ennenkin olen saanut painoa pudotetuksi mutta en koskaan ennen ole saanut tupakkia jätetyksi. Elikkä kaikki ok nyt kun tuo tupakki on pois kuvioista.

     
     
  13. #333
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    110
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mulla sitten taas lähti ennestäänkin korkea verenpaine menemään pahemmaksi kun lopetin savukkeet. En tiedä sitten että johtuisiko se siitä kun olin jo ennestään ylipainoinen ja tupakin jättämisen jälkeen olen puolessa vuodessa lihonnut jo muistaakseni 14 kiloa peräti lisää... Ja tykkään suolaisesta ruoasta. Nyt mulle sitten määrättiinkin jo lääkitys kun paineet oli pahimmillaan levossa 197/120 ja pulssikin 97. No, ehkä lääkityksen pystyy vielä lopettamaan kunhan saan painon alas ja liikuntaa aikaiseksi. Katson että tupakin lopettaminen on niin tärkeää että ylipainonkin kustannuksella sen teen. Ehdottomasti! Kyllä sen painon saan vielä tiputettua kunhan motivaatio löytyy. Ennenkin olen saanut painoa pudotetuksi mutta en koskaan ennen ole saanut tupakkia jätetyksi. Elikkä kaikki ok nyt kun tuo tupakki on pois kuvioista.
    Näin terveysalan ammattilaisena sanoisin, että paineesi on suoraan verrannollisia ruokavalioon/kertyneisiin kiloihin ja voi olla jopa pitkässä juoksussa paljon tupakointia vaarallisempaa.

     
     
  14. #334
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Unohtamatta toki sukurasitetta ja noin yleisesti ottaen niitä kortteja, mitä itse kullekin on jaettu.
    KGO & Twist

     
     
  15. #335
    Nimenomaan. Itsellä oli verenpaine tupakoidessa täsmälleen sama kuin nykyään höyryillä eli noin 112-118/68-75. Toki veri tuntuu virtaavan ripeämmin,mutta se voi johtua ettei elimistössä ole enää häkää joka sitoo verisolujen hapen kuuljetuskykyä.
    Jotain paskaa kuitenkin höyryissä on,sillä nesteen kulutuksen lisääntyessä ihottuma on tullut jäädäkseen. Tupakoidessa ei ollut koskaan.

    Ai,niin. Jos tupakka humahtaa päähän,niin silloin kehossa on liian vähän nikotiinia. Pari tupakkia on tullut vuoden aikana maistettua ja on kuin ilmaa vetelisi. Ei minkäänlaista efektiä.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  16. #336
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    110
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Nimenomaan. Itsellä oli verenpaine tupakoidessa täsmälleen sama kuin nykyään höyryillä eli noin 112-118/68-75. Toki veri tuntuu virtaavan ripeämmin,mutta se voi johtua ettei elimistössä ole enää häkää joka sitoo verisolujen hapen kuuljetuskykyä.
    Jotain paskaa kuitenkin höyryissä on,sillä nesteen kulutuksen lisääntyessä ihottuma on tullut jäädäkseen. Tupakoidessa ei ollut koskaan.

    Ai,niin. Jos tupakka humahtaa päähän,niin silloin kehossa on liian vähän nikotiinia. Pari tupakkia on tullut vuoden aikana maistettua ja on kuin ilmaa vetelisi. Ei minkäänlaista efektiä.
    Tupakoinnin lopettaminen aiheuttaa joillakin ihottumaa,paiseita, kutinaa, hilseilyä. Ei välttämättä johdu höyryttelystä.

     
     
  17. #337
    Lopetin tupakoinnin noin 3 vuotta sitten ja vuoden verran on ollut ihottumaa. Alkuun nestettä meni verraten vähän nykyiseen. Toki voi olla muutakin... Nikkeli allergiaa tai tyystin muu syy tai seikka.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  18. #338
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tank81 Näytä viesti
    Näin terveysalan ammattilaisena sanoisin, että paineesi on suoraan verrannollisia ruokavalioon/kertyneisiin kiloihin ja voi olla jopa pitkässä juoksussa paljon tupakointia vaarallisempaa.
    Olen kyllä huolissani kiloistani ja siitä etten halua liikkuakaan tällä hetkellä. Viimeksi kun olin sauvakävelyllä niin ylämäessä jonka vedin tahallaan vähän kovemmin niin rinnassa alkoi tuntua painetta..? Onkohan se merkki siitä että sydän on liiassa rasituksessa..? En tiedä mutta se kyllä huolestutti kun ei ole sellaista tunnetta ennen ollut. Kaksi vuotta sitten olin kyllä EKG:ssä tarkistuttamassa muuten vaan sydäntä ja silloin ei näkynyt siinä mitään huolestuttavaa. En tosin tiedä että kertooko EKG mitä asioita? Ja kyllä kait sydänoireet voi kehittyä nopeastikin? Pitäisiköhän olla huolissaan jos rinnassa tuntuu painetta rasituksessa? Pitäisikö ottaa yhteyttä lääkäriin jopa?

     
     
  19. #339
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Lopetin tupakoinnin noin 3 vuotta sitten ja vuoden verran on ollut ihottumaa. Alkuun nestettä meni verraten vähän nykyiseen. Toki voi olla muutakin... Nikkeli allergiaa tai tyystin muu syy tai seikka.
    Mulla on ollut kuivan selän kutinaa jo 12 vuotta (tulee pieniä kuivia läiskeitä jotka kutiaa) etenkin talvella. Höyryke ei onneksi ole minulla lisännyt tätä ongelmaa lainkaan vaan se on pysynyt samana.

     
     
  20. #340
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Olen kyllä huolissani kiloistani ja siitä etten halua liikkuakaan tällä hetkellä. Viimeksi kun olin sauvakävelyllä niin ylämäessä jonka vedin tahallaan vähän kovemmin niin rinnassa alkoi tuntua painetta..? Onkohan se merkki siitä että sydän on liiassa rasituksessa..? En tiedä mutta se kyllä huolestutti kun ei ole sellaista tunnetta ennen ollut. Kaksi vuotta sitten olin kyllä EKG:ssä tarkistuttamassa muuten vaan sydäntä ja silloin ei näkynyt siinä mitään huolestuttavaa. En tosin tiedä että kertooko EKG mitä asioita? Ja kyllä kait sydänoireet voi kehittyä nopeastikin? Pitäisiköhän olla huolissaan jos rinnassa tuntuu painetta rasituksessa? Pitäisikö ottaa yhteyttä lääkäriin jopa?
    http://www.sydan.fi/sydansairaudet-j...ngina-pectoris

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •