Sivu 15 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5111213141516171819 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 281 - 300 / 458

Aihe: Savukkeesta eroon! Tsemppinurkka.

  1. #281
    Onkohan tää hirveen paha kun huomasin viime vkl että tupakka nousee kivasti päähän kaljoittelun kanssa, hyöryttimillä ei semmoista saa aikaan... Toisaalta oon poltellu vaan emännän tupakoista jämiä mut toisaalta pelottaa et sorrun taas vielä ostamaan omaakin tupakkaa... Kotona kun on kaikessa rauhassa niin ei tee yhtään mieli tupakkaa, onhan tää höyryttely paremman makustakin, mut toisaalta jää kaipaamaan tuota pientä päähän nousua Mitäs muut ajattelee tästä hommasta?

     
     
  2. #282
    Kyllähän se tupakan nikotiini humahtaa nopeammin ja ärhäkämmin kuin höyryissä. Sitähän monet kaipaa, kuka minkäkin verran. Parasta olisi päästä tilaan, jossa sitä ei ikävöi.

     
     
  3. #283
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Taitaa olla häkä joka röökin humautuksen aiheuttaa loppupeleissä.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  4. #284
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ShanLou Näytä viesti
    Onkohan tää hirveen paha kun huomasin viime vkl että tupakka nousee kivasti päähän kaljoittelun kanssa, hyöryttimillä ei semmoista saa aikaan... Toisaalta oon poltellu vaan emännän tupakoista jämiä mut toisaalta pelottaa et sorrun taas vielä ostamaan omaakin tupakkaa... Kotona kun on kaikessa rauhassa niin ei tee yhtään mieli tupakkaa, onhan tää höyryttely paremman makustakin, mut toisaalta jää kaipaamaan tuota pientä päähän nousua Mitäs muut ajattelee tästä hommasta?
    Mulla oli "päähän nousun" kaipuuta 3-4 ekaa kuukautta mutta nyt se tuntuu olevan aikalailla ohi onneksi jo. Mä kaipaan tupakan makua ja hajua ehkä nyt eniten vieläkin mutta senkin asian suhteen tuntuu toistaiseksi hyvältä siinä mielessä että en ole kolmeen viikkoon polttanut edes kaljoitellessa yhtään kun aikaisemmin tuli muutama pikkusikari vedettyä ja siitä pikkuaskista aina jäi harmillisesti se 7-8 sikaria jäljelle joita tuli poltettua yksi silloin ja toinen tällöin. Nyt nekin on jääneet :-) Toivon todellakin että tämä pitää

     
     
  5. #285
    Kyllä tämä höyryttely on ollut parasta ikinä, mitä on tullut tupakan suhteen kokeiltua. Enää ei henki/vaatteet haise. Olen huomannut sellaisen positiivisen asian, että kunto(vaikka kuinka paska) nousee, vaikka höyrytteleekin. Ennen lumitöissäkin joutui ottamaan happea ainakin 5 kertaa ellei enemmänkin. Marjassa taas ei keho kestänyt kyykkimistä juuri lainkaan. Käytännössä mitään ei voinut alkaa tekemään tai tehdä, jos ei lähes täysi norttiaski ollut taskussa. Jos röökit loppui, niin piti vittu lähteä vaikka keskellä yötä hakemaan jostain 24h huoltikselta röökiä. Tupakka sitoi ainakin meikäläistä aivan hirveästi. Ei se ollut pelkkä riippuvuus, vaan tapa tehdä asioita ja tapa olla olemassa. Tupakasta jäi vain tosi vittumainen tapa höyrytellä aina ruuan, seksin, kahvin, aamun, illan jne. jälkeen. Nykyään kun jotain on menossa tekemään ei tarvii ottaa höyrykettä mukaan ollenkaan. Ihan hyvin pärjää ilman esim. 5h vaeltamassa. Tai marjassa. Omakohtaisesti höyryttely tapahtuu pääasiassa kotona, eli kotoa lähdettäessä ja vuorokauden aikana sinne palattessa höyrytin on kotona. Ei ole enää mitään tarvetta ottaa sitä mukaan minnekkään. Eikä se tunnu yhtään miltään, vetipä 24h kotona tai vain 1-2krt vuorokaudessa. Enimmillään kulutan 25ml ja vähimmillään 3ml päivässä. Tämä suuri ero johtuu ihan rehellisesti siitä kuinka kauan olen poissa kotoa. Jos lähen aamulla ja tulen myöhään illalla ei höyrykettä tule juuri vedeltyä. Eikä se tunnu missään olla ilman. Ajatus saattaa päivän aikana karata höyryttelyyn, mutta ei se silti tunnu miltään.

    Ei tämä kyllä ole mikään terveystuote. Henki pihisee höyryttelyn jälkeen ja samaten yskittää joka kerta. Toisinaan illan viimeisten henkosten jälkeen keuhkot vinkuu pitkäänkin ihan normaalisti hengittäen. Suuri fyysinen ponnistus ja lepotaukona höyrytys pahentaa/ahdistaa seuraavaa fyysistä ponnistusta. Samalla lailla röökikin teki, tosin höyryttäminen ei niin pahasti ota henkeen. Toisinaan höyrytys menee mahaan ja aiheuttaa vittumaisen närästyksen muuten ihan normaalin ruokavalion sekaan. Tälle en ole löytänyt mitään yhteneväisyyttä mistään, eli se joko tulee tai sitten ei tule riippuen ihmisestä ja kuun asennosta. Omalla kohdalla parhain setup on dual clapton coil velocityssä. Hiukan modista riippuen 75w-85w on minulle juuri passeli. Asiasta tietämättömille tämä setup tekee älyttömän pilven höyryä joka henkosella. On todella ikävää kuulla asiaan perehdyttömän kommentin höyryn vaarallisuudesta, vaikka oikeasti kaveri ei tiedä mitään mistään. On mulle sanottukin, että etkö voisi saada aikaan pienemmän pilven, ettei tulis sanomista? Tottakai voin, mutta samalla kärsii lämpö ja maku. Sitäpaitsi tankiton dripperi ei vuoda koskaan, eikä pumpulit pala. Jos antaa vähemmän tehoja, joutuu imemään pidempään ja pilvi on silti sama. Jos antaa enemmän tehoja, ei kestä imeä kovin pitkään ja pilvi on silti sama. Yli 90w tehoilla joutuu jo avaamaan yläilmanreikiä ettei huulet pala, mutta sehän tietää vain todella suurta näkyvyyttä ja akun keston heikennystä.

    Toisinaan työkaverit kysyy, että miksi puhaltelet noin suuria pilviä? Että etkö voisi puhaltaa saman tasoisia kuin röökistä tulee? Aluksi vastasin, että toki sekin onnistuu, mutta huomasin pian nautinnon vähenemisen ala-arvoiseen luokkaan. Suomen kansa ei ole tottunut höyryttelyyn ja pilvien puhalteluun. Sen näin itse kun hki-vantaan lentökentän tupakkakopissa puhaltelin höyryä ja röökaajat heilutteli käsiään "ilman putsaamiseksi". Tämä on ihan tosijuttu, itsekkin hölmistyneenä suu auki katselin ko. toimintaa. Röökinpolton lopetus teki itsellä sellaisen tempun, että röökin haju tekee pahaa. Eli jos menee röökikoppiin höyryttelee, niin saa pian tulla pois kun tulee niin helvetin huono olo siellä olemisesta. Uuden tupakkalain myötä höyryttelijät siirtyvät samaan koppiin kuin röökaajat. Itse jätän höyrykkeen kotiin baari-illaksi, koska en vain pysty menemään samaan tilaan röökaajien kanssa. Se ilma/haju tekee huonon olon todella nopeasti. Tuntuu kuin alkaisi pyörryttää ja kopin ulko-oven avaaminen vaatisi suuria ponnistuksia. Sitten kun kopista pääsee ulos, niin tuntuu kuin koko maailma tulee hengityksen mukana sisään.

     
     
  6. #286
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2016
    Sijainti
    Nurmijärvi
    Viestit
    28
    Ensimmäiset positiiviset kokemukset höyryttelystä on ollut että ei kädet haise röökille ja henki kulkee hyvin. Illalla kun menee nukkumaan niin oikeen huvikseen vetäsee palkeet täyteen ilmaa muutaman kerran,kun kulkee niin hyvin, tupakkiaikana alkoi yskittään kun yritti vetää palkeisiin kunnolla ilmaa.

     
     
  7. #287
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Kolme päivää höyryttelyä takana, eilen kärytin päivällä pari sätkää kun oli laite latauksessa. Tänään ei ole tarvinnut onneksi vetää yhtään.
    Pistin isomman akun tilaukseen, notta varmemmin riittäisi koko päiväksi.

    Tosin keuhkoista ja muista putkiloista on alkanut erittyä limaa sun muuta mäihää. Terva kai tunkee ulos jo näin lyhyessä ajassa. Yskitään ja niistellään sitten.

    Mutta on kerrassaan ihmeellistä, että viimeisten 25 vuoden aikana en ole pystynyt olemaan päivääkään ilman röökiä, paitsi jos oli joku paha kulkutauti, eikä vaan kyennyt. Ja nyt sitten löytyi tämä höyryttelyhomma, eikä tunnu olevan mitään tarvetta kääriä sätkää.

    Tekee vaan pahaa lukea, kuinka lait ja asetukset kiristyvät höyryttelyn(kin) osalta. Luulisi asioista päättävien hihhulien vähintään laskevan alleen silkasta riemusta, kun terveysmenot saattaisivat jopa aleta tupakoitsijoiden siirryttyä höyryttelemään.

     
     
  8. #288
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Tässä vielä odotellaan sitä isompaa akkua, mutta matkahuollon paketit eivät taida liikkua näin viikonloppuna. Käytössä oleva akku pääsi taas loppumaan kesken, joten pitihän se käydä ulkona käryttelemässä.

    Mulla on tainnut jo näin parin kolmen höyryttelypäivän jälkeen palata hajuaisti siinä määrin, että vuosia käyttämäni merkin sätkätupakan purut haisevat ihan navetassa lojuneelta heinäpaalilta. Aika tunkkainen sensaatio. Kyseessä on siis Bonus punainen ja ruskea. Ja minä kun ajattelin mehustaa niistä diy-litkua, jahka saan 0% perusnesteen. Taitaa jäädä ainakin tuon merkin osalta.

     
     
  9. #289
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2016
    Sijainti
    Nurmijärvi
    Viestit
    28
    Jännä juttu. Lauantaina aamulla kun menin töihin ja vetäsin työpaidan päälle niin kiinnitin huomion siihen että aivan kuin ois tupakka haissut, vaikka paita oli ollut pesussa. Nyt olen huomannut saman tupakan hajun joka aamu kun vedän paitaa päälle töissä.

    Aikaisemmin en ole tuollaista haistanut että vaatteet haisee tupakalle, Hyh Hyh

     
     
  10. #290
    En ole saanut vielä kokonaan lopetettua, mutta 70% olen saanut vähennettyä sauhuja tässä kesän aikana siitä kun aloin höyryttelemään. Ja tähän asti mennyt vallan helposti. Pikkuhiljaa kohti kokonaan savuttomuutta, kiirekkös tässä...

     
     
  11. #291
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ou812 Näytä viesti
    En ole saanut vielä kokonaan lopetettua, mutta 70% olen saanut vähennettyä sauhuja tässä kesän aikana siitä kun aloin höyryttelemään. Ja tähän asti mennyt vallan helposti. Pikkuhiljaa kohti kokonaan savuttomuutta, kiirekkös tässä...
    Juu, jotkut sanoo että pitää katkaista suoraan ja jotkut vähentää pikkuhiljaa. Mun mielestä se tapa on sellainen juttu että se on ihmiskohtaista että mikä tyyli sopii kenellekin. Mulle sopi se että vähensin pikkuhiljaa olematta liian ankara itselleni ja nyt olen jo ilman savukkeita kokonaan kun puoli vuotta on kulunut ensimmäisistä höyryistä.

     
     
  12. #292
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    Kesäkuun alun Saksan reissulta jäi kaksi rasiaa Lidlin pikkusikareita (à 20 kpl), joita on tullut vähittäin polteltua pois höyryttelyn lomassa. Viimeinen aski on kuitenkin edelleen avaamaton, ja toivoakseni jääkin.

    Tietynlaista itsesuggestiotakin on tullut harjoitettua; viimeisiä analogisia poltellessa on oikein keskittynyt siihen, miten pahalta se maistuu ja miten paska maku jää suuhun. Onneksi siirryin tuohon halpalaatuun, se auttaa edellä mainitussa Ja toki sekin, että nesteissä on siirtynyt tupakka-aromeista hedelmäisempään suuntaan.

     
     
  13. #293
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2016
    Sijainti
    Nurmijärvi
    Viestit
    28
    Itselläni ei tullut edes mietittyä tupakan pois jättämistä se vain jäi heti ku aloin höyryämään. Ne tupakat mitkä oli 20pvä sitten autossa niin on vieläkin koskematta.

     
     
  14. #294
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taski63 Näytä viesti
    Kesäkuun alun Saksan reissulta jäi kaksi rasiaa Lidlin pikkusikareita (à 20 kpl), joita on tullut vähittäin polteltua pois höyryttelyn lomassa. Viimeinen aski on kuitenkin edelleen avaamaton, ja toivoakseni jääkin.

    Tietynlaista itsesuggestiotakin on tullut harjoitettua; viimeisiä analogisia poltellessa on oikein keskittynyt siihen, miten pahalta se maistuu ja miten paska maku jää suuhun. Onneksi siirryin tuohon halpalaatuun, se auttaa edellä mainitussa Ja toki sekin, että nesteissä on siirtynyt tupakka-aromeista hedelmäisempään suuntaan.
    Mä harrastin sellaista että poltin sätkiä ilman filttereitä höyryttelyn ohessa alussa ja se ei ollut oikein makuisaa polttamista mulle varsinkaan kun mulla on herkkä kurkku Että kaikenlaista pientä kikkaa sitä tosiaan voi harrastella.

     
     
  15. #295
    Puolisentoista vuotta höyrytellyt ja höyryihin siirtymisestä tupakan poltto loppui seinään vaikka avattu aski pyöri jonkin aikaa kotona "varalta". Parisen kertaa olen normitupakkaa frendiltä maistanut kaljotellessa ja reaktio on ollut välitön kakominen. Jotenkin se tupakan savun tunkkaisuus saa aikaan pahan olon tunnetta.

     
     
  16. #296
    VapeTrix
    Vieras
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vapeantti Näytä viesti
    Puolisentoista vuotta höyrytellyt ja höyryihin siirtymisestä tupakan poltto loppui seinään vaikka avattu aski pyöri jonkin aikaa kotona "varalta". Parisen kertaa olen normitupakkaa frendiltä maistanut kaljotellessa ja reaktio on ollut välitön kakominen. Jotenkin se tupakan savun tunkkaisuus saa aikaan pahan olon tunnetta.
    tsemppiä paljon

     
     
  17. #297
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Joo-o. Savuketta tekis mieli maistaa joka päivä. Lienee jokin psyykkinen juttu vaan... Nyt oon ollut jo kuukauden ilman yhtään savuketta. Sitä ennen meni yksi savuke kahdessa viikossa ja sitä ennen yksi savuke viikossa jne. Elikkä voi sanoa että asiat on mulla nyt aika hyvin. Mun aina herkkä kurkku on myös nyt mennyt parempaan suuntaan, elikkä kurkku ei enää ole niin herkkä höyrykkeiden mauille ja vahvuuksille kuin ennen. Hyvin menee tällä hetkellä, mutta menköön! P.S. Perheessä kävi viikko sitten täysin yllättävä kuolemantapaus ja meinasin alkaa tupakoimaan, mutta huomasin samantien että sehän olisi ollut vain tekosyy...

     
     
  18. #298
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Joo-o. Savuketta tekis mieli maistaa joka päivä. P.S. Perheessä kävi viikko sitten täysin yllättävä kuolemantapaus ja meinasin alkaa tupakoimaan, mutta huomasin samantien että sehän olisi ollut vain tekosyy...
    Kyllä, se on vain tekosyy. Oltuani vuonna 2009 kokonaan 5 kk vailla kessua Champixin voimin, isäni kuoli. Välittömästi kessutin ja jatkoin samaan malliin 5 vuotta. 2014 aloitin lopetuksen taas Champixilla, siirryin sähkötupakkaan ilman niksaa ja olin sangen pitkään täysin tyytyväinen (toki kessua teki mieli, mutta höyryn imeskely täytti sen "tapatarpeen" imeskelyineen tupakkatauoilla).

    5 kuukautta sitten äitini kuoli. Kuukauden olin höyryillä, mutta sitten repesi. Mukamas siihen "hoida kaikki asiat, pura huusholli toiselta paikkakunnalta käsin, huolehdi surevista" -juttuun ei auttanut muu kuin kaveri-Camel. Täysin tekosyy.

    Kessutin sekä että, mutta totesin, että se vasta huonoa on. Nyt taas uudella yrityksellä, nyt höyryt niksan keran, alenevin annoksin. Ja kyllä se onnistuu, niin hyvä kokemus 1,5 vuotta oli. Ilman tupakkaa nyt viikko, ilman isompia tuskia.

    Älä anna periksi, Benji, älä.

     
     
  19. #299
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Maare Näytä viesti
    Kyllä, se on vain tekosyy. Oltuani vuonna 2009 kokonaan 5 kk vailla kessua Champixin voimin, isäni kuoli. Välittömästi kessutin ja jatkoin samaan malliin 5 vuotta. 2014 aloitin lopetuksen taas Champixilla, siirryin sähkötupakkaan ilman niksaa ja olin sangen pitkään täysin tyytyväinen (toki kessua teki mieli, mutta höyryn imeskely täytti sen "tapatarpeen" imeskelyineen tupakkatauoilla).

    5 kuukautta sitten äitini kuoli. Kuukauden olin höyryillä, mutta sitten repesi. Mukamas siihen "hoida kaikki asiat, pura huusholli toiselta paikkakunnalta käsin, huolehdi surevista" -juttuun ei auttanut muu kuin kaveri-Camel. Täysin tekosyy.

    Kessutin sekä että, mutta totesin, että se vasta huonoa on. Nyt taas uudella yrityksellä, nyt höyryt niksan keran, alenevin annoksin. Ja kyllä se onnistuu, niin hyvä kokemus 1,5 vuotta oli. Ilman tupakkaa nyt viikko, ilman isompia tuskia.

    Älä anna periksi, Benji, älä.
    Toi on muuten jännää toi läheisen kuolema-tupakointi yhteys. Monia tiedän ketkä siinä vaiheessa ovat retkahtaneet takaisin tupakkaan (en taida yhtään tietää joka ei olisi). Tunnen myös erään rouvan, tapahtumaaikaan n.45V joka alotti ensimmäistä kertaa tupakoimaan tälläisessä tapauksessa.

     
     
  20. #300
    VapeTrix
    Vieras
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AnttiE Näytä viesti
    Toi on muuten jännää toi läheisen kuolema-tupakointi yhteys. Monia tiedän ketkä siinä vaiheessa ovat retkahtaneet takaisin tupakkaan (en taida yhtään tietää joka ei olisi). Tunnen myös erään rouvan, tapahtumaaikaan n.45V joka alotti ensimmäistä kertaa tupakoimaan tälläisessä tapauksessa.
    se läheisen lähtö on vaan sen verran kova paikka että moni sortuu viinaan ja tupakkaan. mä poltin 3 savuketta ku ukki lähti ja en kadu yhtään mut ei se hyvästäkään ollut. läheisen kuolemaan ku ei ole automaattista nappulaa et take it easy. ja se et joku retkahtaa ni ei saa heti olla heittämässä roviolle se tekee hallaa.

    pöhlä mutta silti positiivinen.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •