Sivu 10 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101112131420 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181 - 200 / 458

Aihe: Savukkeesta eroon! Tsemppinurkka.

  1. #181
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Exä lopetti kuukausi sitten ja väitti ettei tee tiukkaakaan olla ilman tupakkia? Onkohan naisilla keskimäärin kovempi pää?
    Eipä se mullakaan mitenkään tiukkaa tehnyt lopettaa purkalla tai kalkkunalla kunhan oli motivaatio kohillaan. Harmi vaan, että kuukauden parin kohdalla ei vielä voi mistään lopettamisesta puhua. Vuoden jälkeen kenties, mutta kai siitäkin vielä voi lipsahtaa.

    Höyryillä tämä onkin ollut silkkaa juhlaa koko kolmivuotisen taipaleen. Kaiketi 6kk kohdilla tosin (tenussa) maistelin tupakin, mutta jäi siihen yhteen. Kenties toisen myös vähän myöhemmin? Enää ei ole mitään muistikuvaa tupakoinnista eli tuskin tulee mielitekoja. Körssiä ehdin vedellä ~12 vuotta eli eiköhän se siinä aika tutuksi tullut.

    Pitäis melkein perustaa "Höyrykkeestä eroon!"-lanka. Suurin ongelma lienee se motivaation löytyminen. Tupakointi nyt oli ihan selvä homma, mutta milläs järkeilet tämän lopettamisen?

     
     
  2. #182
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulla on tehnyt tosi tiukkaa olla ilman savuketta. Hermotkin oli ihan kireällä mutta nyt kun nostin niksat 1.2 prossaan niin nyt viikon jälkeen alkaa hermo jo rauhoittua. Minä en edes osaa haaveilla vielä höyrykkeestä eroon pääsemisestä... Onhan tämä höyryttelykin sellaista "turhaa hommaa" jonka voisi pois jättää jos tuntuu että siihen on voimia. Niksoja alentamalla ja niksapurkalla ja... ja... Mitähän niitä konsteja sitten mahtaakaan olla? Hypnoosi? En tiiä.

     
     
  3. #183
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Aloin höyrytä vuosi sitten maaliskuussa ja tupakat jäi sille tielle samointein.Päätin etten halua kärsiä vieroitusoireista ja aloitinkin 18mg nesteillä ja on ollut todella helppoa mulle tämä.Tiputellut niksoja hiljalleen ja nyt oon mennyt noin kuukauden ilman niksoja.Höyryyn hyvin vähän enää enkä oikein saa kiksejä tästä enkä niitä kaipaakaan Ajatuksena oli alunperinkin, että höyryyminen on hetkellistä ja lopetan senkin mahdollisimman pian.Kaikki on mennyt kivuttomasti ja olo on mitä mahtavin

     
     
  4. #184
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Pitäis melkein perustaa "Höyrykkeestä eroon!"-lanka. Suurin ongelma lienee se motivaation löytyminen.
    Hyvä idea. Taitaa vaan jäädä kovin ohueksi langaksi!

    Minun pitäisi päästä höyrystä eroon, koska nikotiini veressä houkuttelee tupakan pariin. Nollaniksakokeilu epäonnistui ja kessuun/piippuun lankean tämän tästä. Viimeksi, kun lopetin kylmään kalkkunaan, olin peräti vuoden tupakatta ja höyryttä. Askivuosia on takana kuin tähtiä taivaalla. Jos tämä meno jatkuu, edessä ei sitten montaa vuotta olekaan.

     
     
  5. #185
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Häkäfobia Näytä viesti
    Hyvä idea. Taitaa vaan jäädä kovin ohueksi langaksi!

    Minun pitäisi päästä höyrystä eroon, koska nikotiini veressä houkuttelee tupakan pariin. Nollaniksakokeilu epäonnistui ja kessuun/piippuun lankean tämän tästä. Viimeksi, kun lopetin kylmään kalkkunaan, olin peräti vuoden tupakatta ja höyryttä. Askivuosia on takana kuin tähtiä taivaalla. Jos tämä meno jatkuu, edessä ei sitten montaa vuotta olekaan.
    Laittakaa nyt ihmeessä joku ja jokin tukiketju -höyryttelystä eroon- tai jotain sellaista. Luulisi mielenkiintoa löytyvän ja vertaistuki on aina tarpeen. Minä olisin varmasti jo sortunut takaisin tupakkaan ilman teidän kannustusta.

     
     
  6. #186
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Onneksi olkoon Miru!

     
     
  7. #187
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Laittakaa nyt ihmeessä joku ja jokin tukiketju -höyryttelystä eroon- tai jotain sellaista. Luulisi mielenkiintoa löytyvän ja vertaistuki on aina tarpeen. Minä olisin varmasti jo sortunut takaisin tupakkaan ilman teidän kannustusta.
    http://www.e-savuke.com/vb/sahkotupa...n-kerho-5.html Eiköhän tuota tuolla ketjulla pärjää.

     
     
  8. #188
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Tarvitaan vieroittumisesta vieroittumisen ketju...
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  9. #189
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Aloin höyrytä vuosi sitten maaliskuussa ja tupakat jäi sille tielle samointein.Päätin etten halua kärsiä vieroitusoireista ja aloitinkin 18mg nesteillä ja on ollut todella helppoa mulle tämä.Tiputellut niksoja hiljalleen ja nyt oon mennyt noin kuukauden ilman niksoja.Höyryyn hyvin vähän enää enkä oikein saa kiksejä tästä enkä niitä kaipaakaan Ajatuksena oli alunperinkin, että höyryyminen on hetkellistä ja lopetan senkin mahdollisimman pian.Kaikki on mennyt kivuttomasti ja olo on mitä mahtavin
    Jotenkin tuntuu että naisilla on kyllä keskimäärin kovempi pää . Me miehet ollaan aina koukussa johonkin. On aina mielessä tis... ja tus... ja urheilu taikka olut, ja lelujakin pitää olla lapsuudesta vanhuuteen asti mahdollisimman paljon .

     
     
  10. #190
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Jotenkin tuntuu että naisilla on kyllä keskimäärin kovempi pää . Me miehet ollaan aina koukussa johonkin. On aina mielessä tis... ja tus... ja urheilu taikka olut, ja lelujakin pitää olla lapsuudesta vanhuuteen asti mahdollisimman paljon .
    No en tiiä siitä, oon minäki ollut koukussa ja pahimmat olleet tupakka, sokeri ja vihreä tee Kaikista päässyt eroon paitsi sokeria syön joskus.Kohtuus kaikessa Tupakkaa ei mun suussa nähdä enää ikinä...hyi yök

     
     
  11. #191
    Onko täällä e-savukkeesta eroon - ketjua? Haulla en ainakaan löytänyt. Huomenna pitäisi lopettaa...

    EDIT: Tyhmä minä, en sitten lukenut paria aikaisempaa viestiä.

     
     
  12. #192
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Vihdoinkin hermo on vähän rauhoittunut kun menen 11% niksoilla ja nautiluksella. Alussa se 8% niksa oli selvästi liian vähän mulle (33 v. tupakkaa takana). Enää ei tee tupakkaakaan pahemmin mieli. Ehkä joskus taas tekee tupakkaa mieli, mutta sitten taas taistellaan. Ikävän paljon on kyllä sellaista että nesteet maistuu raudalle, mutta en odottanutkaan että olisi helppoa päästä tupakista eroon. Tällä hetkellä asiat aika hyvin.

     
     
  13. #193
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Paino on kylläkin mulla noussut 4 kuukauden aikana jo 5 kiloa, eikä olis varaa kun muutoinkin vatsa on liian iso, mutta ruokahalu on kasvanut mahdottomasti tupakin jättämisen jälkeen. Verenpaine on mulla aina ollut koholla mutta sekin pahus on noussut sen jälkeen kun tupakin jätin. Eilen mittasin jo 196/126. Tilasin ajan lääkärille ja huomenna meen. Eiköhän tämä tästä. Mutta tupakkaa en ala uudestaan vetämään! Onkohan täällä muita joilla on hieman hankalaa? Kirjoitelkaa ihmeessä tuntojanne.

     
     
  14. #194
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 13.04.20 kello 12:39.

     
     
  15. #195
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Sitten on se painonhallintakeino jota en suosittele kuitenkaan. Höyryä enemmän.
    Pilli suussa, niin ei pysty syömään. Konstihan se on tämäkin...

    No, huonot vitsit sikseen. En ole makean perään, mutta voisi kuvitella höyryttelyn vähentävän makean himoa, ainakin tietynlaisia nesteitä käytettäessä. Vai?
    "Not a bad life really"

     
     
  16. #196
    Höyrykonkari speer's Avatar

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    184
    Täällä jälkikasvun kasvu röökistä eroon etenee postiivisesti - tyttö ei sauhutellun sähkösavuketta kertaakaan useamman tunnin vierailun aikana ja mieskin vain kerran ja sanoi että nikotiinin määrä on tippunut kuin varkain... voi olla että tuomiopäivän varastoista joutuu hankitumaan eroon muulla keinoin olen postiivisesti hämmästynyt. Mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.
    Viimeksi muokannut speer; 06.06.16 kello 23:16.

     
     
  17. #197
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tässäkö tämä kiitos nyt on perhana. Lääkärillä tänään ja paineet ja pulssi oli korkealla. 195/125/95... Vaan ei lääkkeitä vaikka mulla on aina ollut aika korkea verenpaine mutta ei mitään tälläistä. Paineet nousi kun jätin tupakan. Outoo... Nooh, kyllä tämä tästä. Nyt otetaan verikokeita ja pitää kirjoittaa oikein paperille näitä arvoja kun lääkäri ei ilmeisesti pysty ymmärtämään jos hommat ei oo paperilla vaikka sanoin että näissä lukemissa on mentyy jo monta kuukautta, ja kerroin että millä paineilla viime vuonna... Mutta ei kun paperille pitää laittaa nyt. Ihme touhua. No, tupakkia en aloita uudestaan. Se on selvä se. Eikä se voi olla tupakkalakon syytä että paineet on korkealla mun mielestä. Stressiä olen ottanut lakosta mutta se stressi on alkanut helppaamaan jo. Paineet ei.

     
     
  18. #198
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Niin juu. Tänään oli jo toinen lääkäri joka sanoi että jatka samaan malliin sähkötupakin kanssa! Sanoivat että hieno homma!

     
     
  19. #199
    Hieman erikoista kyllä. Toisaalta stressi voi vaikuttaa hyvin pitkään kehossa, joten kannattaa tarkkailla asiaa. Tietenkin kannattaa myös seurata onko ruokavaliossa tai alkoholin/kahvin/tms. kulutuksessa ollut mitään muutosta. Kuitenkin valitettavasti tupakoinnin lopettaminen voi tuoda esiin piileviä ongelmia tai jopa laukaista pahimmillaan sairauden.

     
     
  20. #200
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Claris Näytä viesti
    Hieman erikoista kyllä. Toisaalta stressi voi vaikuttaa hyvin pitkään kehossa, joten kannattaa tarkkailla asiaa. Tietenkin kannattaa myös seurata onko ruokavaliossa tai alkoholin/kahvin/tms. kulutuksessa ollut mitään muutosta. Kuitenkin valitettavasti tupakoinnin lopettaminen voi tuoda esiin piileviä ongelmia tai jopa laukaista pahimmillaan sairauden.
    Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, vai mites se sanonta menikään No, nyt pitää kotona mittailla paineita ja laajoihin verikokeisiin mennä virtsakoetta myöden. Talvella kyllä olin laajoissa verikokeissa ihan vain "määräaikais tarkistuksessa" ja silloin ei ollut mitään ongelmia. EKG otettiin silloin myös ja sekin oli ok. Saa nyt sitten nähdä että onko tullut muutoksia kun edellinen verikoe otettiin ennen tupakkilakkoa ja höyrykettä. Jos on tullut muutoksia huonompaan päin niin ei se tietenkään tarkoita että höyryke olisi sen tehnyt. Mulla kun on jo ikää ja liikunta on täysin jäänyt ja epäterveellinen ruokavalio ja ylipaino ja 33 vuotta tupakointiakin takana joten ei ihme jos terveys noin muutoinkin jo rakoilee.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •