Sivu 12 / 32 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2891011121314151622 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 221 - 240 / 625

Aihe: Kalastus

  1. #221
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    syksyllä ku hauki tulee rantaan ja niillää uudet hampaat silloin. ainoa hetki milloin menetyksiä tulee. isommissa määrissä. Toki jos teillä paikka missä hauet 3-5 kg ni niitä nyt vaikeampi saada mut uittaa rauhassa. Porin alueella hauet kilon luokkaa pääasiassa ja joskus joku 2-4 kg haves joukkoon

     
     
  2. #222
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrypää69 Näytä viesti
    Mun on nyt pakko nostaa kädet ilmaan... sä olet mykistävän kova kalamies, pakko tunnustaa.
    Mee tuu, hands up

     
     
  3. #223
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    292
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    onko se sun mielestä vetolujuustesti, kun 3 kilon veto päällä ja hangataan kunnes katkeaa.
    Hangataan millä? Noh älysin kuitenkin testin väärin.

    Mitenniin ahvenen jigauksessa ei kerkeä monofiilia solmimaan? Kauemmin mulla menee sen löysän kuitusiiman kanssa kun paksumman monofiilin. Käytän itse kuitenkin lukkoa siiman päässä niin sama se kumpaa se on.

    Itse olen kai taikauskoinen ja jatkan edelleen fluorocarbon pätkän käyttöä kuidun jatkeena vaikka testit toisin todistavatkin.

     
     
  4. #224
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Jiggauksessa muuttujia matkalla aika monta. Kaverini kalasteli niin jäykällä vavalla, et minä en olis sen vavalla saanut montaakaan kalaa ylös. ja kun vapa oli vielä 9 Jalkaa pitkä, ei olis onnistunut. suhteellisen notkealla Waken 7 Jalkasella, on ollut hyvä tuntuma. Kyllä minäkin osaan tyhjiä päiviä tehdä, Varsinkin täysin outoihin paikkoihin. Kalaa kun ei saa väkisin syömään. Kuhan Jiggaus joskus Avaruustiedettä. Väri mikä niille kelpaa purtavaksi vaihtuu ja menee hetki niin taas vaihtuu toiseksi. 2012 oltiin Ruotsin puolella Kuhaa koittamassa, ihan huippupaikassa. Kaverini sai 1 Hauen 4kg ja siinä oli päivän tapahtumat. Ai niin, sain minäkin pari melkein 10 sentin Ahventa.

     
     
  5. #225
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    Kannattaa varata vielä toinen puola matkaan ja keloa siihenkin punottu siima. Viikonkin kun mäiskii lippoja niin itelle kävi sillai että siima meni niin kierteelle että heittäminen ei enää onnistunut. Vaikkakin oli leikari tuon fluoron ja punotun välissä.
    Onneksi oli toinen siima ja puola mukana!
    Ja jos lähtisi tiettömän taipaleen taakke kalaan niin varavapa+kela kanssa. Eipähän mee reissu pipariksi jos eka vapa katkee kun kivikoissa rymyää.

     
     
  6. #226
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    En mää mistään mitään tiedä (ainakaan vielä), mutta toimiskohan se leikari paremmin siinä lipan edessä, kuin siimojen jatkokohdassa?
    Hienoja juttuja tänne kyllä tullut ja napsin mielelläni vinkin sieltä ja toisen täältä korvan taakse... kaikki hyviä näkökulmia ja näistä asioista on mielenkiintoista keskustella perustelujen kera.

    Osittain vielä sen verran taikauskoinen ala, että jos johonkin haluaa uskoa, niin se varmaan toimiikin, eikä sitä kukaan tuomitse.
    Taas sama kyllä osoitti tänään sen verran rautaista ammattitaitoa, että huh huh. Kalastuskonsultti se mies pitäisi olla! Turistiin hyvät tovit puhelimessa ja sain monta pientä arvokasta vinkkiä, respect! Pakko olla hulluna lajiin, kun sairaalavuoteelta vuolaasti tarinoi, vaikka välillä kuulemma iskettiin lisää kipupiikkiä mieheen...

    Oon saanu täältä jo enemmän vinkkejä mitä olisin ikinä uskonu. Täytyy varmaan vastineeksi tehdä sitten teille reissuraportti, tai jonkin sortin videokooste.
    Onneksi heinäkuuhun on vielä pitkä aika, ehtii hifistellä, harjoitella ja opiskella lisää jalokalojen salaisesta maailmasta.

     
     
  7. #227
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jamo81 Näytä viesti
    Juu mahtuu sinne vesistöä, puhuinkin juuri noista Råstun yläpuolisista vesistä. Siellä me on kesiä vietetty. Pääasiassa ollaan oltu yli 700m korkeudessa, mut nuo Jalipon mestat tais olla reipas 500m.
    Jos mä nyt tuota karttaa oikein tulkitsen, niin reipas 500m, tai oikeastaan lähemmäs 700m



    Pienellä patikoinnilla on monta lampea läpikäytävänä. Aika loppuu kesken, ennen kuin nui lammet, purot ja joet.

     
     
  8. #228
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Jos mä nyt tuota karttaa oikein tulkitsen, niin reipas 500m, tai oikeastaan lähemmäs 700m

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...107-WA0002.jpg

    Pienellä patikoinnilla on monta lampea läpikäytävänä. Aika loppuu kesken, ennen kuin nui lammet, purot ja joet.

    Katos, muistin väärin nuo korkeudet Jättäkää tuo gobme javri kalastamatta.. Se on ollu jo vuosia rauhoitettu. Ei Tuu tunturipolliisilla sanomista

     
     
  9. #229
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463
    Itse käytän leikaria lipan edessä, mutta vaatii tosiaan sen kuulalaakerileikarin, ettei mene siima sykkyrälle. Hieman painavampi lippa niin pyörii nätisti
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  10. #230
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312

     
     
  11. #231
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Kiitos taas sama! Jollei veneellä, niin tällä sun tukipaketilla luulis joku tulevan:



    On kyllä niin nättejä pörrinkäisiä että täällä ollaan ihan tärinöissä!! Tuhannet kiitokset vielä kerran.

     
     
  12. #232
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Kiitos taas sama! Jollei veneellä, niin tällä sun tukipaketilla luulis joku tulevan:

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...122_185420.jpg

    On kyllä niin nättejä pörrinkäisiä että täällä ollaan ihan tärinöissä!! Tuhannet kiitokset vielä kerran.
    Silmäni poimi heti USEITA ottikoneita tunturijärville.

     
     
  13. #233
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    On se aina tylsä kalastaa ku joki aivan tyhjä! Ei nähny hypyn hyppyä!

     
     
  14. #234
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jamo81 Näytä viesti
    Silmäni poimi heti USEITA ottikoneita tunturijärville.
    Oon mäkin päässy jo sitomaan yhden, itse asiassa elämäni ensimmäisen. Onneks oli kärsivällinen kaveri neuvomassa. uploadfromtaptalk1421951892310.jpg

     
     
  15. #235
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Red Tag Perusvarma ottikone. Testattu jopa Argentiinan Piraijoille ja toimi sillekin Ainoa pieni miinus Piraijan jäljiltä oli, suusta pelkkä koukku pois ilman karvoja.

     
     
  16. #236
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Red Tag on hemmetin yksinkertanen ja hyvä perho! Vähän ehkä aliarvostettu, jopa omassa loorassa!

     
     
  17. #237
    Höyrypää zelro's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    901
    Red Tag on kyllä yksi luottoperhoistani. Muita ovat tietenkin erilaiset kuulapupat, Klinkhammerit, Nalle Puhit & larvat. Red Tag on siinä mielessä hyvä, että se kalastaa monessa eri muodossa (kuulalla tai ilman, erilaisissa koukuissa yms..).

    EDIT: Itsellä on uusi perhovapa ostossa. Kokemuksia #4 10´ vavoista? Larvastukseen tuo tulisi, mutta voihan tuolla heittää pinturiakin. Nykyinen on #6-7 9.6´ ja tuntuu hieman liian raskaalta nykyisille kaloille Vision Vipu Competition #4 10´ on ehkä vahvin ehdokas.
    Viimeksi muokannut zelro; 24.01.15 kello 16:04.

     
     
  18. #238
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Itte suosin 9" pituudeltaan. 4-5 on luokaltaan hyvä. Larvastukseen tarvitaan paljon toistoa ja 9" on helpompi kontrolloida ja tarkempaa larvastus silloin. Myös tuulessa pidempi vapa aiheuttaa ongelmia. Puolalaistyylinen larvastus tapahtuu läheltä, nopealla tahdilla. tällöin esim 10" vapa liian pitkä. Kovemmalla tuulella siimakontrolli katoaa ja tärpit eivät jää kiinni. Myös tuntuma pohjakosketuksiin on huomattavasti parempi. 9" pituudessa valikoimakin huomattavasti laajempi.

     
     
  19. #239
    Höyrypää zelro's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    901
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Itte suosin 9" pituudeltaan. 4-5 on luokaltaan hyvä. Larvastukseen tarvitaan paljon toistoa ja 9" on helpompi kontrolloida ja tarkempaa larvastus silloin. Myös tuulessa pidempi vapa aiheuttaa ongelmia. Puolalaistyylinen larvastus tapahtuu läheltä, nopealla tahdilla. tällöin esim 10" vapa liian pitkä. Kovemmalla tuulella siimakontrolli katoaa ja tärpit eivät jää kiinni. Myös tuntuma pohjakosketuksiin on huomattavasti parempi. 9" pituudessa valikoimakin huomattavasti laajempi.
    Eka vapa oli 9.1´ ja nykyinen 9.6´. Olen tykännyt tuosta pitkästä vavasta huomattavasti lyhyttä enemmän ja olen päättänyt uhkarohkeasti kokeilla tuota 10´ pituista vapaa. #3 ja #4 luokkaiset on sen verran keveitä ja tuntoherkkiä, että siimakontrollin ei pitäisi kärsiä varsinkaan silloin kun ronkitaan pohjaa lisäpainojen kanssa. Lisäksi 10´ tuo huomattavasti lisää ulottuvuutta niin ei tarvitse kahlata ja säikyttää kaloja. Toisaalta, onhan se ahtaissa väleissä kömpelömpi ja metsäsiirtymillä vavan voi joutua purkamaan. Lisättäköön vielä, että yleensä #4 vavoista löytyy kuitenkin sen verran potkua, että 2kg-3kg kalojen kanssa ei pitäisi tulla ongelmaa

    Toinen vaihtoehto olisi GTFour, mutta hinnat on jo aika kovia ja saatavuus heikko.

     
     
  20. #240
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Harvassa paikassa ne Kalat kahlaamista pelkää. 2 min ku samoilla jalansijoilla, ni Metrin päässä kaloja. Ittellä oli aikoinaan 1 vapana 10,5" silloin olin sitä mieltä et parempaa ei voi olla. Sit tuli 10"..9,5" ja lopputulos 9" Mutta jos ulottuvuutta hakee ni 10" se vaan et astumalla askeleen eteenpäin, on etu menetetty. Makuasia silti. Jos samaan hyömyyn hakee pinturivapaa on 9 pidempiheittoinen kuin 10. Päivän kalastuksessa tuo ylimääräinen 1" rasittaa uskomattoman paljon rannetta, vaikka nykyvavat erittäin kevyitä ovatkin. Viimeisimpinä vuosina en käyttänyt irtohauleja enää ollenkaan larvastuksessa. 2 perhoa ja ylempään riittävä määrä lyijyä sisälle. Päätyperho ilman painoa. 4# olen ehdottomasti samaa mieltä. Koko suomen vesille riittävä ja pystyy toimimaan myös tuulessa.
    Mut ku o vanha ukko jo, ni ei jaksa heilutella pitkiä saittoja.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •