Sivu 16 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6121314151617181920 ViimeinenViimeinen
Tulokset 301 - 320 / 381

Aihe: Joyetech Cubis

  1. #301
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Joo no en ole kaikesta huolimatta hylkäämässä Cubista. Laitan vinkkisi kiitollisena korvan taakse.
    Tarkoitin siis, että osta muutama 1.5 ohmin LVC ato kokeeksi, ei Cubis Pro tankkeja

     
     
  2. #302
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Jep, näin ymmärsin.

     
     
  3. #303
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Otin Cubiksen uudelleen tarkasteluun, vaikkakin se räkii aika huolella. Tuumasin että se tarvitsee räkäjarrun, johon ainakin isommat mällit jäisivät.
    Sopivan tiheää verkkoa tai kangasta ei löydy hyllystä, joten lykkäsin suukappaleen mentävään reikään 8mm teräskuulan.

    Testasin mukana tulleilla clapton 1,5ohm 8-20W, sekä SS316 0,5ohm 15-30W -atoilla. Claptonilla räkiminen loppui siihen, mutta toi SS316 käy vaan niin kuumana, ettei sen räkimistä estä
    kai oikein mikään.

     
     
  4. #304
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Otin Cubiksen uudelleen tarkasteluun, vaikkakin se räkii aika huolella. Tuumasin että se tarvitsee räkäjarrun, johon ainakin isommat mällit jäisivät.
    Sopivan tiheää verkkoa tai kangasta ei löydy hyllystä, joten lykkäsin suukappaleen mentävään reikään 8mm teräskuulan.

    Testasin mukana tulleilla clapton 1,5ohm 8-20W, sekä SS316 0,5ohm 15-30W -atoilla. Claptonilla räkiminen loppui siihen, mutta toi SS316 käy vaan niin kuumana, ettei sen räkimistä estä
    kai oikein mikään.
    Voisko ratkaisu tuohon ss316 räkimiseen olla lämpösäätö? Itellä ja kaverilla ei ainakaan räi käytännössä ollenkaan...

    edit: Niinjoo siis kaverilla on normi Cubis, itsellä Cubis pro...

     
     
  5. #305
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Joo, pitääpä kokeilla tota lämpösäätöä.

     
     
  6. #306
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Joo, pitääpä kokeilla tota lämpösäätöä.
    Ja aloita myös maltillisilla tehoilla ja nosta watteja pikkuhiljaa. Olen päätynyt siihen lopputulokseen, että Cubiksen ja Aion räkiminen on ns. user error, sillä itselläni ja kaverillani toimivat sekä Cubis (myös Pro) ja AIO aivan hyvin ja ainoa ongelma on yllättävän usein höyryyn hiipivä dry hitin maku, mutta tästäkin pääsee eroon päästämällä tällöin aton alta ilmakuplat pois. Liian suurilla tehoilla nämä BF-atot menevät tukkoon melko lailla välittömästi ja lopuksi suuhun ei saa kuin tulikuumaa hyhmää (kokemusta on).

    Itse käytän pääasiassa 0,6 ohmista BF-atoa ja lämpösäätökin toimii näillä SS-atoilla aivan mainiosti (n.25w-26w ja about 470F-510F, kokeilemalla löytyy omat arvot). Eikä nesteenkään tarvitse olla mitään ihan lirua, sillä 70VG/30PG-liemet toimivat ainakin itselläni ihan käsikirjoituksen mukaan.

    Niin paljon ei kuitenkaan löydy luottoa, että ottaisin minkään Joyetechin BF-atoja käyttävän laitteen siksi viimeiseksi ratkaisuksi...

     
     
  7. #307
    Mitähän ihmettä taas? Kokeilin Cubis prossa 0,5 ohmin atopäätä ja noh, räki koko ajan enkä saanu millään loppumaan, joten vaihoin 0,6 ohmiin takasin mutta modissa lukee edelleen 0,54 ohmia (Evic VTwo mini)... Sama lukema kun tuolla 0,5 ohmisella, eikös ne yleensäkin oo pikkasen yläkanttiin eikä alakanttiin? Eikä anna edes höyryjä minkäänlaisia...

    Paitsi että nyt kun annoin laitteen levätä hetken ja käynnistin uusiks niin se kysy että onko uus atopää Vissiin se tarvitsi jonkun lepohetken vain... Noniin nyt tulee höyryjä taas joten ei kai mitään enää sittenkään

     
     
  8. #308
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    396
    hmm... missä vika kun tosta fluid flow control atopäästä ei lähde yhtään makua? Höyryä tulee kyllä enemän kuin kiitettävästi, mutta maku puuttuu ihan täysin. (siis täysin, maistuu samalta kun pelkkä maustamaton pohja)

     
     
  9. #309
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Ja aloita myös maltillisilla tehoilla ja nosta watteja pikkuhiljaa. Olen päätynyt siihen lopputulokseen, että Cubiksen ja Aion räkiminen on ns. user error, sillä itselläni ja kaverillani toimivat sekä Cubis (myös Pro) ja AIO aivan hyvin ja ainoa ongelma on yllättävän usein höyryyn hiipivä dry hitin maku, mutta tästäkin pääsee eroon päästämällä tällöin aton alta ilmakuplat pois. Liian suurilla tehoilla nämä BF-atot menevät tukkoon melko lailla välittömästi ja lopuksi suuhun ei saa kuin tulikuumaa hyhmää (kokemusta on).

    Itse käytän pääasiassa 0,6 ohmista BF-atoa ja lämpösäätökin toimii näillä SS-atoilla aivan mainiosti (n.25w-26w ja about 470F-510F, kokeilemalla löytyy omat arvot). Eikä nesteenkään tarvitse olla mitään ihan lirua, sillä 70VG/30PG-liemet toimivat ainakin itselläni ihan käsikirjoituksen mukaan.

    Niin paljon ei kuitenkaan löydy luottoa, että ottaisin minkään Joyetechin BF-atoja käyttävän laitteen siksi viimeiseksi ratkaisuksi...
    Testasin lämpösäätöä Cuboidilla, ja höyry on silloin ihan liian kuumaa. Tai ehkä en vaan osaa tuota TC-puolta vielä.
    Mulle ainoa käyttökelpoinen noista kolmesta atosta on juuri se 1,5ohm claptoni, joka sekin vetelee viimeisiään.

    Olen myös havainnut tuota dry hitin makua, kun ottaa vähänkin pidemmän imaisun. Valmisatoja tuskin enää tilaan, vaan RBA:n, josko siitä olisi apua.

     
     
  10. #310
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Testasin lämpösäätöä Cuboidilla, ja höyry on silloin ihan liian kuumaa. Tai ehkä en vaan osaa tuota TC-puolta vielä.
    Mulle ainoa käyttökelpoinen noista kolmesta atosta on juuri se 1,5ohm claptoni, joka sekin vetelee viimeisiään.

    Olen myös havainnut tuota dry hitin makua, kun ottaa vähänkin pidemmän imaisun. Valmisatoja tuskin enää tilaan, vaan RBA:n, josko siitä olisi apua.
    Säädä lämpötilaa ja itselleni kelpaa jopa 510F-520F:n lämmöt, eikä ole ollut mielestäni liian kuumaa höyryä (josta en myöskään pidä). Useimmat tuntuvat kuitenkin höyryttelevn selvästi matalammilla lämmöillä. Jonkin testin aikana mulle jäi päälle nuo Fahrenheitit, enkä ole jaksanut laiskuuttani konvertoida Celsiuksiksi.

    Laskeskelin tuossa, että Joyetechillä taitaa olla ainakin yhdeksän(!) erilaista Cubikseen sopivaa atoa ja kyllä noista varmasti jonkin toimivan löytää... Itse pidän sellaisesta semi-MTL:sta ja tähän tarkoitukseen itselleni sopivin ato on ollut 0,6 ohmin versio. Tuohon dry hitin makuun auttaa kun löysää atoa hetkeksi ja päästää ilmakuplat sen alta. Tätä joutuu tosin joillain atoilla tekemään vähän väliä, mutta pysyypä sitten hereillä. Välillä tuntuu, että Joyetech on tehnyt näiden BF-atojen käyttämisen varsinaiseksi tekniikka- ja taitolajiksi, mutta toistaiseksi olen itse pärjännyt varsin hyvin ilman sen suurempia hermoromahduksia.

    Itse asiassa kävin juuri äsken Puffilassa ostamassa mustan Cubis Pron ja nyt näitä löytyykin sitten neljä jemmasta (2 alkuperäistä ja 2 Pro:ta). Mukaan lähti myös 5 kpl:n liuska juuri noita 0,6 ohmin atopäitä. Cubis on hyvä tankki kun on liikkeellä ja myös silloin kun RTA-tankkien kanssa nysvääminen vie hermot. Miinuksena sitten atojen vähän epävakaa toiminta ja se tosiasia, ettei näillä perusatoilla saa yhtä paljon makua aikaiseksi kuin RTA-tankeilla. RBA:ta en ole vielä testannut, vaikka niitäkin on jo parikin kappaletta jemmassa.

     
     
  11. #311
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Joo toi lämpösäätö on mulla vielä hakusessa, mutta eiköhän sekin tule vielä aikanaan opiskeltua.

    Olen yllätyksekseni alkanut pitämään DL- eli suoraan keuhkoon vetämisestä, onnistuneen Griffin 25 setupin myötä.

    Cubiksen RBA:ta koskevassa PBusardon Youtube-videossa hän ei suoranaisesti mairittele sitä, mutta toteaa, että se soveltuu paremmin juurikin DL-käyttöön. Hyvä niin, koska pidän todella paljon Cubiksen simppelistä tankista, jossa täyttökantta avatessa ei tule vahingossa kierrettyä auki muita tankin osia.

    Videon osoite: https://www.youtube.com/watch?v=ZaXY0NewCFY

    Tokihan siinä sivussa etsin samalla myös sitä täydellistä... ööh siis toimivaa MTL- tankkia ja setuppia.

     
     
  12. #312
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Tokihan siinä sivussa etsin samalla myös sitä täydellistä... ööh siis toimivaa MTL- tankkia ja setuppia.
    Oletko jo Nautiluksen ehtinyt testaamaan ?? Sitä parempaa MTL-tankkia on vaikea löytää (makuasia tämäkin)

     
     
  13. #313
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Oletko jo Nautiluksen ehtinyt testaamaan ?? Sitä parempaa MTL-tankkia on vaikea löytää (makuasia tämäkin)
    protip; sveitsi.
    #cream_ass_lyfe

     
     
  14. #314
    Höyrykonkari mikagee's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    354
    Arskaxxlla on kyllä jonkinnäkönen sponssisopimus Aspiren kanssa, aika vikkelään pamahtaa Nautilus mainos kehiin, ei tosin turhaan...
    Viimeksi muokannut mikagee; 25.08.16 kello 20:41. Syy: typo

     
     
  15. #315
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Saatan harkita Nautilusta, joskaan se ei taida olla tämän ketjun aiheena. Kiitos ehdotuksesta kuitenkin.

     
     
  16. #316
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Saatan harkita Nautilusta, joskaan se ei taida olla tämän ketjun aiheena. Kiitos ehdotuksesta kuitenkin.
    En nyt äkkiä keksinyt muutakaan paikkaa vinkille
    Pahoittelut OT:sta

     
     
  17. #317
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    En nyt äkkiä keksinyt muutakaan paikkaa vinkille
    Pahoittelut OT:sta
    Taidanpa itsekin tunkea hieman OT:ta... Oliko se Nautiluksen perusmalli vai X jota tarkoitit?

     
     
  18. #318
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Taidanpa itsekin tunkea hieman OT:ta... Oliko se Nautiluksen perusmalli vai X jota tarkoitit?
    Perus Nautilus 5ml tankilla

     
     
  19. #319
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Ok kiitoksia.

     
     
  20. #320
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178
    Mikä ttu se on ton pron kans kun täytön jälkeen (notch coil nyt, mut tuntuu tekevän kaikilla) räkii niin kuumasti. Pärjään tietty asjan kanssa, tehoja vaan alemma hetkeks, mutta mikä sen tekee?

    Halt who goes there?

    Death

    Approach........ friend

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •