Sivu 80 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3070767778798081828384 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,581 - 1,600 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #1581
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Itselläkin pukkasi hirveän syyhyn & finnejä jokunen aika sitten ja nyt onkin selviteltävä oliko vika liiassa VG:ssä, Ultimon keraamisessa atopäässä, uusissa tiivisteissä vai ihan vaan siinä, että nestettä meni ns vitusti tuon Ultimon kanssa, 60 watilla 20-30 ml/päivä.
    KGO & Twist

     
     
  2. #1582
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    142
    aamuisen yskän poistuminen, siihen ehti jo tottua, että yskii keuhkot pellolle....

     
     
  3. #1583
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    40
    Onko muilla ollut vastaavia oireita? (en tiedä kyllä johtuuko sähkötupakasta)

    Eli 6kk sitten jätin tupakan kokonaan pois. Sitä ennen n. vuosi tupakka/sähkötupakka combolla. Tuolloin tupakan poisjättämisen aikana sairastin poskiontelontulehdusta ja muuta limailutautia. Tämän taudin aikana tuli sellainen ikävä oire, että tuntuu ettei keuhkoja saa mitenkään täyteen. Henki kyllä kulkee normaalisti, mutta jatkuvasti on vittumainen tunne että keuhkoihin saa vedettyä vaan 90% hapesta (vaikka se siis kulkee normaalisti)

    Tätä jatkunut jo puoli vuotta. Alkaa vituttamaan ja ahdistamaan tää tunne jo niin paljon että jotain tarttis tehdä. Lääkäri lähetti fysioterapiaan ja sieltäkin saanut hyviä ohjeita (teen istumatyötä)

    Jos haluan keuhkot "täyteen" niin pitää haukotella. Sitten kun jatkuvasti haukottelee niin alkaa pyörryttämään, tämä yhdistettynä lyhyisiin yöuniin niin olo on kuin vuoristoradassa . Mitään limaneritystä keuhkoissa/keuhkoputkessa ei ole. Voisiko tämä johtua sähkötupakasta? Käytän 70VG/30PG pohjanestettä johon sitten PG-pohjainen aromi, eli aikalailla 60VG/40PG suhteilla höyrytellyt.


    Niin ja liikunta ym. onnistuu normaalisti. Se on vaan tuo vittumainen ja ahdistava tunne

     
     
  4. #1584
    Höyrykonkari Jvalley's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Vihti
    Viestit
    224
    Veikkaisin että on rintaranka jumissa.Itsellä ollut samaa ongelmaa.Kiropraktikko auttoi alkuun ja nyt vaan aktiivisesti jumppailua.Foamrollerilla saa hyvin kroppaa auki.

     
     
  5. #1585
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    40
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jvalley Näytä viesti
    Veikkaisin että on rintaranka jumissa.Itsellä ollut samaa ongelmaa.Kiropraktikko auttoi alkuun ja nyt vaan aktiivisesti jumppailua.Foamrollerilla saa hyvin kroppaa auki.

    Joo samaa epäili lääkäri ja fysioterapeutti. Vikko tässä on vasta jumppailtu joten tuskin vielä vaikuttaa muutenkaan. Foamrolleria ei ole vaan on pitänyt soveltaa ties mitä, pitää hankkia kunnon vehkeet ja katsoa miten käy

     
     
  6. #1586
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Itselläkin pukkasi hirveän syyhyn & finnejä jokunen aika sitten ja nyt onkin selviteltävä oliko vika liiassa VG:ssä, Ultimon keraamisessa atopäässä, uusissa tiivisteissä vai ihan vaan siinä, että nestettä meni ns vitusti tuon Ultimon kanssa, 60 watilla 20-30 ml/päivä.
    Hieman samankaltaisia oireita täälläkin, mutta loppuivat heti kun vaihdoin Lubrisolven pohjat Chemnovaticiin Kivijalan myyjän mukaan tänään jutellessani tuli ilmi, että tätä on raportoitu enemmänkin ja pähkäiltiin, jotta johtuiskohan siitä, että Lubri on vain "food grade"-pohjaa, kun taas Chemon on "pharma grade" ja olisi näin jotenkin "puhtaampaa"...

     
     
  7. #1587
    Näin parin viikon ajan höyryteltyä vain "hyviä" oireita, mm. Makuaistin ja unen paraneminen.
    Tupakkayhtiöiden tekemä uusi tupakkalaki voisi olla ainakin poliitikkojen/päättäjien lompakon kannalta myös hyvä oire. Vai miksi muuten halutaan että tupakointi jatkuu..
    Tupakkayhtiöiden vuosittaisella 41 Miljardin voitolla varmaan helppo säädellä "lakeja". Kai se on eu:ta ja hallitusta toteltava ja siirryttävä takaisin terveelliseen tupakkaan ennen kuin häkki heilahtaa laittomasta höyryttelystä

     
     
  8. #1588
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Ei niinkään ruumiillinen oire, mutta olen pistänyt merkille, että ikkunat sekä peilit alkavat aika nopeasti sameutua höyryttelyn edetessä.
    Ainakin tässä alle 30 neliön luukussa.

     
     
  9. #1589
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Ei niinkään ruumiillinen oire, mutta olen pistänyt merkille, että ikkunat sekä peilit alkavat aika nopeasti sameutua höyryttelyn edetessä.
    Ainakin tässä alle 30 neliön luukussa.
    Haitariputkea ja jonkunlainen puhallin puhaltamaan ulos höyryt
    #cream_ass_lyfe

     
     
  10. #1590
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tach Näytä viesti
    Onko muilla ollut vastaavia oireita? (en tiedä kyllä johtuuko sähkötupakasta)

    Eli 6kk sitten jätin tupakan kokonaan pois. Sitä ennen n. vuosi tupakka/sähkötupakka combolla. Tuolloin tupakan poisjättämisen aikana sairastin poskiontelontulehdusta ja muuta limailutautia. Tämän taudin aikana tuli sellainen ikävä oire, että tuntuu ettei keuhkoja saa mitenkään täyteen. Henki kyllä kulkee normaalisti, mutta jatkuvasti on vittumainen tunne että keuhkoihin saa vedettyä vaan 90% hapesta (vaikka se siis kulkee normaalisti)

    Tätä jatkunut jo puoli vuotta. Alkaa vituttamaan ja ahdistamaan tää tunne jo niin paljon että jotain tarttis tehdä. Lääkäri lähetti fysioterapiaan ja sieltäkin saanut hyviä ohjeita (teen istumatyötä)

    Jos haluan keuhkot "täyteen" niin pitää haukotella. Sitten kun jatkuvasti haukottelee niin alkaa pyörryttämään, tämä yhdistettynä lyhyisiin yöuniin niin olo on kuin vuoristoradassa . Mitään limaneritystä keuhkoissa/keuhkoputkessa ei ole. Voisiko tämä johtua sähkötupakasta? Käytän 70VG/30PG pohjanestettä johon sitten PG-pohjainen aromi, eli aikalailla 60VG/40PG suhteilla höyrytellyt.


    Niin ja liikunta ym. onnistuu normaalisti. Se on vaan tuo vittumainen ja ahdistava tunne
    Mulla on ollut rintaranka ja muitakin selkäoireita jo 20 vuotta ja tiedän että rintarankaongelmat tekee tuota tunnetta kuten muutama tuossa jo sanoikin. Mutta mulle on tehnyt tupakanpolton lopettanimen hieman samanlaista tunnetta. Ns. Vakuumin tunnetta keuhkoissa ja tosiaan siten että en saa vedettyä kehkoja täyteen. Tupakki -aikaan sain vedettyä keuhkoihin vähemmän ilmaa kylläkin kuin mitä nyt höyryaikaan mutta mulla on toisinaan "tunne" että en muka saisi. Omalla kohdallani olen varma että tupakin lopettaminen tekee minulle tämän inhottavan tunteen ja tiedän sen siitä että n.15 vuotta sitten pidin elämäni ensimmäisen tupakkilakon joka kesti 2 kuukautta ja silloin käytin kokoajan nikotiinipurkkaa helpottamaan tuskia mutta silti muutamia kertoja tipahdin ihan kirjaimellisesti polvilleni kun yhtäkkiä tuntui että keuhkot veti oikein rajusti vakuumille. Aloitin höyryttelyn tupakin ohella helmikuussa ja kesäkuusta asti olen ollut pelkillä höyryillä. Välillä minulla on vieläkin tuota tunnetta että en saa keuhkoja vedettyä täyteen, mutta aikaisemmin minulla oli aika pahojakin oireita, ja erityisesti ne oireet on keskittyneet niihin aikoihin kun olen tuntuvasti vähentänyt (alussa tupakkaa) ja myöhemmin nikotiinia ja välillä höyryäkin. Minä olen välillä jopa herännyt monta kertaa yössä siihen että en saa happea ja haukon ilmaa kuin kala kuivalla maalla. Minulle siis tupakanpolton lopettaminen ja höyryjen ja/ niksojen vähentäminen on tehnyt näitä oireita. Oletan että keuhkot minulla jotenkin reagoi siihen kun eivät saa niitä myrkkyjä mitä tupakissa on.

     
     
  11. #1591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Hieman samankaltaisia oireita täälläkin, mutta loppuivat heti kun vaihdoin Lubrisolven pohjat Chemnovaticiin Kivijalan myyjän mukaan tänään jutellessani tuli ilmi, että tätä on raportoitu enemmänkin ja pähkäiltiin, jotta johtuiskohan siitä, että Lubri on vain "food grade"-pohjaa, kun taas Chemon on "pharma grade" ja olisi näin jotenkin "puhtaampaa"...
    Täälläkin tuli huomioitua sama vika kun erehdyin ostamaan lubrin nesteitä,pää on ku talipallo.Ei onneksi finnejä,mutta rasvoittaa naamaa aivan vitusti.
    Jos enemmän höyryää niin tuntuu että kertyy limaa kurkkuun ja saa nieleskellä sen seittemän kertaa että menis alas.
    Onneksi 5litran kannut oli loppu kun tuota tilasintäytyypä tilata chemnovaticin pohjia..

     
     
  12. #1592
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    346
    Jotain tällaisia epäilyjä on herännyt täälläkin. Olen tosin vasta noin kuukauden itse nesteitä kokkaillut. Chemnovatcin nicbasen olen laimentanut Lubrisolven PG:llä ja tuntuu et kaikki paikat on öljyssä. Kädet ja varsinkin naama.
    Puolitoista vuotta olen höyrytellyt valmis nesteillä, enkä tällaista ole aiemmin havainnut. Pitäisikö jo heti näin alkumetreillä heivata tuo Lubrisolve?
    Onneksi sitä tuli hankittua vain litra, harmittaa tietysti hävittää sekin jos siinä syy?

     
     
  13. #1593
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Kannattaa heivata jos siltä tuntuu. Mä oon Lubrin VG:tä imeskellyt sen 15-20l tässä muutamassa vuodessa. Mulla ei mitään oireita ole Lubrista koskaan tullut. Kannattaa myös miettiä onko Lubrin käytön aikana nestemäärät ja laitteet muuttuneet paljonkin. Monet tiivisteet aiheuttaa myös vaikka minkälaisia reaktioita. Mulla, vaikka sitruunasta tykkäänkin, en sitä voi juurikaan höyrytellä. Naama kuivuu, kroppa kukkii kuin 15-kesäisellä. Samaten PG aiheuttaa oireita vaikka olis neitsyt Marian kyynelistä valmistettu. Lubria olen suosinut sen mauttomuuden takia. AtmosLabin pohjat maistui maissilta, Inaweran paskalta.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  14. #1594
    Kuten Teppa tuossa yllä mainitseekin, finnit tms. voi johtua monesta muustakin syystä kuin pohjista. Itsekin tuossa taannoin epäilin Lubrin pohjien olevan "syyllinen", kun alkoi satunnaisesti finnejä ilmestymään. Jatkoin kuitenkin samoilla pohjilla ja nyt näppylät rauhoittuneet, syy niiden ilmaantumiseen jäi epäselväksi.
    "Not a bad life really"

     
     
  15. #1595
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Tuollainen löytyi VG:n osalta: http://www.lubrisolve.com/pdfs/Veget...ine%20MSDS.pdf

    Itse en nähnyt tuossa mainittavan mitään lisäaineita, jotka mahdollisesti herättäisivät huomiota ja iho-oireita. Mutta silti niitä aiheutuu... kenties valmistusprosessi eroaa esim. Chemnovaticin vastaavasta tyyliin "food grade vs pharma grade". Olisi mielenkiintoista, jos noi markkinoilla olevat pohjanesteet saisi tutkittua oikein 'teollisuusvapoiluun' erikoistuneessa laboratoriossa.

    Mullakin on Lubrin pohjia pari litraa, sekä VG, että VG/PG:tä, enkä tohdi tunkea niitä viemäriin.

     
     
  16. #1596
    Mistä ootte ostelleet Chemnovaticin pohjia? Suomalaisista kaupoista näyttäs olevan VG loppu. Tarttisin aika pikaisesti pari litran pulloa, koska ulkomaanmatka lähestyy.

     
     
  17. #1597
    Tuolta on joskus tullut tilattua. Chemnovatic Bases
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  18. #1598
    Joo, tota kauppaa itsekin kattelin. Aikamoiset postikulut, mutta tulee varmaan nopeasti.

     
     
  19. #1599
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Minä olen välillä jopa herännyt monta kertaa yössä siihen että en saa happea ja haukon ilmaa kuin kala kuivalla maalla.
    Tuo on klassinen uniapnean oire. Valitteleeko perikaverit että kuorsaat ja hengität katkonaisesti?

     
     
  20. #1600
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ou812 Näytä viesti
    Tuo on klassinen uniapnean oire. Valitteleeko perikaverit että kuorsaat ja hengität katkonaisesti?
    Totta. Olen uniapneaa miettinyt syyksi kyllä. Sinkkuna mulla ei ole kaveria siitä kertomaan... Paitsi tuossa jokin aikaa sitten pari yötä oli kaveri Hän sanoi että hengitykseni ei katkoile mutta saattaa olla että se toisinaan katkoilee silti. Varsinkin kun nämä oireeni ovat toisaikaisia.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •