Sivu 78 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2868747576777879808182 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,541 - 1,560 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #1541
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Kainuu
    Viestit
    204
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Kiitos höyryttelyn on varaa ostaa enemmän bisseä kuin analoogista savutellessa
    No ei ole ei sitten yhtään senttiä eikä jeniä enempää, itellä on menny just saman verran rahaa tähän touhuun, ku mitä olis menny körssiinkin.

    Ja oon vielä suht halvalla koittanu mennä ja selvitä, mitään kalliimpaa en ole ostanu enkä edes hirveitä määriä.

     
     
  2. #1542
    Höyrypää Smokxx's Avatar

    Liittynyt
    02/2015
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    416
    Lainaus Alkuperäinen postaaja def Näytä viesti
    itellä on menny just saman verran rahaa tähän touhuun, ku mitä olis menny körssiinkin.
    Mulla on mennyt salettiin paljon paljon enemmän tähän kuin mitä analogisiin olisi mennyt. Sätkiä kun poltti niin ei se kovin kalliiksi tullut.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Lontoon yliopiston tupakkariippuvuusyksikön johtaja, professori Peter Hajek: "Itse luen todistusaineistoa niin, että sähkötupakka on vähintään 95 prosenttia turvallisempaa kuin tupakointi"

     
     
  3. #1543
    Tervehdys,
    Ensimmäinen viestini foorumille. Olen nyt höyrytellyt ja ollut tupakista erossa 5kk.
    polttelin perhepakkauksen tupakkia per päivä viimeiset vuodet ja kaikkiaan taisin sauhutella noin 28 vuotta. Tämä oli ilmeisesti liian pitkä tovi. Edelleenkin limaa erittyy melko reippaasti ja hengitys vinkuu. Ei toki niin paljon kuin sauhutellessa, mutta tuo ei vaan millään tunnu loppuvan. Nikotiinin saanut pudotettua jo alle 3mg:n, mutta edelleenkin nestettä kuluu liian paljon. Lisäksi on vaivaillut ientulehdus, joka ei tunnu parantuvan niin millään. Nämä lienee kuitenkin ihan normaaleja vaivoja vai olisikos ko. oireiden jo pitänyt häipyä ? Vettä en kyllä ole oikein oppinut juomaan ja varmasti sen avulla voisi saada oireita kuriin !

     
     
  4. #1544
    Paljonko höyryttelet päivässä? Vedätkö suoraan keuhkoon, mitä aromeja käytät? Poltatko vielä silloin tällöin tupakkaa?

    Normaaleja eivät oireesi ole. Ihan ensimmäiseksi menisin kiltisti työpaikka-/terveyskeskuslääkärin pakeille ja pyytäisin varmuuden vuoksi lähetteen keuhkoröntgeniin ja mielellään myös spirometriaan. Tiedät ainakin, mikä on tilanne. Lähes 30-vuoden tupakointisessio on saattanut vähän ahtauttaa keuhkoja tai pitää edelleen yllä kroonista keuhkoputkentulehdusta. Ahtauma/astmavinkunat kuulee yleensä vain stetoskoopilla. Jos keuhkoputki on täynnä limaa, kuulet itsekin vinkunan, mutta sen ja limannousun pitäisi aikaa myöden helpottua
    Jos vahinko on jo tapahtunut, lääkkeet auttavat melko hyvin. Tupakka pitäisi jättää ilman muuta pois, mutta vapotinta voit ehkä jatkossakin maltillisesti käyttää riippuen tietysti keuhkojesi kunnosta ja vapottelutavoista. Lääkäriltä jos kysyt, sähkärikielto tulee.

     
     
  5. #1545
    Päivässä menee hyvinkin noin 10-15ml. nestettä. Suoraan keuhkoon vetelen ja nyt menossa Vampire Vapen tiivisteestä tehdyt liemet. Lubrisolven pohjaan vg/pg 50/50 %.
    Tupakin olen siis lopettanut kokonaan tuolloin 5kk. sitten.
    yskä ja hengityksen vinkuminen ei ole siis jatkuvaa vaan iskee iltaisin 3-4 kertaa viikossa.
    kiitti vastauksesta. Hammaslääkäriin pitäisi kyllä ensitöikseen mennä.

     
     
  6. #1546
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    Minusta on (tai paremminkin onko?) tulossa tiukkapipo passiivisen tupakoinnin suhteen...

    Muutaman kerran aikaisemminkin joutunut tilanteeseen ja nyt viimeksi asiakastapaamisessa toinen osapuoli veti punaista mallua lähes ketjuun... ei sillä että itsellä olisi tupakanhimot heränneet vaan kun se haisee ihan karmealle... hetken teki mieli sanoa että jos et viitsisi vetää mutten kehdannut

     
     
  7. #1547
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Puhalsin spirometriin arvoksi 700 l/min. Onko tämä nyt tulkittava hyväksi tulokseksi kolmekymppiselle?
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  8. #1548
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    Puhalsin spirometriin arvoksi 700 l/min. Onko tämä nyt tulkittava hyväksi tulokseksi kolmekymppiselle?
    ulospuhallusteho... ? kai tuokin on vähän kiinni kehon koosta/rakenteesta... lienee hyvin?

    itseäni on huvittanut työterveyshoitajien reaktiot peffin tuloksista kun olen kertonut että röökiä olen vetänyt koko aikuisiän, tulokset on olleet aina yli väestön keskiverron...

     
     
  9. #1549
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Tarkistin ohjearvot. Mun ikäisen ja kokoisen tulisi puhaltaa yli 520. Eli kirkkasti läpi.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  10. #1550
    Viikonlopun ryyppäämisistä alkoi taas höyryttelyt. Totaalista taukoa kertyi lähes vuosi. Höyryttelyn aloittaminen uudelleen ei vaikuttanut mihinkään. Hajuaisti toimii, hapenotto toimii, liikuntasuoritukset sujuvat normaalisti.

     
     
  11. #1551
    Itselläni höyryttelyyn siirtyminen on loiventanut krapuloita huomattavasti. Vähensin jo jokin aika sitten radikaalisti juomistani, sillä yhden perjantai-illan festailun jälkeen kroppa oireili univaikeuksilla ja epämiellyttävän alavireisellä, ellei suorastaan flegmaattisella fiiliksellä vähintään seuraavan viikon keskiviikkoon asti. Tämä siis vähänkin suuremmalla juoman kulutuksella. Juomista seuraava päivä oli yleensä aikamoista skraabatuskaa kuvotuksineen ja päänsärkyineen, mutta nyt muutaman kerran humpattuani höyryttelyn aloituksen jälkeen (vuoden alusta), niin ainoa oire on ollut totaalinen väsymys juomista seuraavana päivänä ja jopa korjassarja olisi mennyt alas (jos sellaisia harrastaisin). Kaikki nuo muut synkemmät oireet ovat loistaneet poissaolollaan

    Jotta aika myrkkyä tuntuu se analoginen olevan ja dagen efter-fiiliksen paraneminen ei sinänsä ole suurikaan ihme, sillä illanvietossa saattoi mennä hyvinkin helposti pari rasiaa pikkusikareita duunipäivän aikana kulutettujen lisäksi...

     
     
  12. #1552
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Se on se häkä, mikä loistaa poissaolollaan.
    Kännätessä kun harvoin tuli vedettyä tupakkaa rauhassa, vaan yleensä se oli parit hirmuhenkoset ja kohta uutta putkeen.
    Kyllä vapottelemallakin sen darran saa, jos ei muista huolehtia nesteytyksestä.
    KGO & Twist

     
     
  13. #1553
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    35
    Olen nyt about kuukauden verran höyrytellyt ennemmän ja vähemmän.
    Nyt muutama päivä sitten havaihdun siihen, kun esimerkiksi jalat kutisivat hieman, mutta mitään ihottumaa tms ei ihossa näkynyt.
    Koko ajan olen höyrytellyt samaa nestettä joka on 30pg/70vg suhteella.
    Samaan ajanjaksoon osuu se, kun kokeilin happy juicen viettelijätär nestettä ja samoihin aikoihin tuo kutina alkoi.
    Sehän on joku tuollainen marjaisa sekoitus, niin aloinkin miettimään, että voisiko siitä tämä johtua.
    Kutina ei ole mitään ylitsepääsemätöntä ja ei tarvitse raapia ihoa verelle. Nyt pari päivää pidin taukoa ja nyt tänään taas kokeillaan, mutta toisella nesteellä.

    Mietin vain, että voiskohan tuo olla jotain yliherkkyyttä vai mahtaako olla vaan jotain normaalia ihon kuivumista?

     
     
  14. #1554
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1
    Pari kk höyrytelty , pääsääntöisesti Vapon Gentlemans Whipseriä , nyt huomannu suun ja hampaiden olevan todella liukkaita kuten kitalaki , aivan kuin joku kalvo olisi
    suussa . Suhde nykyään 70/30 ja niksaa 8mg .. ..

     
     
  15. #1555
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Kolmas höyryttelyviikko menossa, lähinnä sekalaisia litkuja. Olen myös huomannut kelmumaista tuntumaa hampaissa, kielessä ja kitalaessa.
    Vaan harjallahan siitä selviää.

    Kai se savuttelun poisjäänti vaikuttaa pintaverenkiertoon. Mulla on ainakin naamassa enemmän pesemistä kuin aiemmin.

     
     
  16. #1556
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    143
    Onko kenellekään tullut selkä täyteen punaisia näppylöitä röökinpolton lopettamisen ja höyryttelyn aloittamisen jälkeen?Flashbox.jpg
    Tällainen tää selkä on ollut jo monta kuukautta...
    EDIT
    Myös kasvoihin tulee jatkuvasti finnejä niin kuin murrosikäiselle. Olen kuitenkin jo 54.

     
     
  17. #1557
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Vg aiheuttaa tuon tapaisia asioita muistaakseni... en muista oliko joku muu kuin lubron vg ns. puhtaampaa ja siten ei aiheuttanut niin pahasti noita.
    #cream_ass_lyfe

     
     
  18. #1558
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Flashbox Näytä viesti
    Onko kenellekään tullut selkä täyteen punaisia näppylöitä röökinpolton lopettamisen ja höyryttelyn aloittamisen jälkeen? Tällainen tää selkä on ollut jo monta kuukautta...
    EDIT
    Myös kasvoihin tulee jatkuvasti finnejä niin kuin murrosikäiselle. Olen kuitenkin jo 54.
    Paljonko sulla on nesteissä PG/VG suhde?

    Itsellä oli pitkään 70VG ja kesällä nostin sen 80 pinnaan. Alkoi tulemaan satunnaisesti finnejä sinne sun tänne, vaikka täälläkin murrosikä pitäisi olla jo takanapäin...

    Nyt olen laskenut VG:n määrän takaisin 70%, katsellaan onko sillä mitään vaikutusta asiaan. Voihan se olla, että noiden finnien ilmaantuminen johtuu jostain muustakin syystä, itsellä ainakin vaan ajankohta täsmää liiankin hyvin VG:n noston kanssa.

    Ja käytössä lubrisolven pohjat, jos sillä on jotain merkitystä.
    "Not a bad life really"

     
     
  19. #1559
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Käy vaikka näyttää selkää lekurille jos sais vaikka jotain rasvaa mikä helpottas tota.
    Tosin pelkkä röökin lopettaminenkin voi aiheuttaa joillekin vaikka mitä oireita jotka menee ajan kanssa ohi.
    Tätä ei saisi täällä varmaan sanoa mutta kokeilisin itte vaihtaa vähäksi aikaa takaisin analogiseen ja katsoisin mitä tapahtuu. Tämä tietty vasta kaikkien muiden kokeilujen jälkeen, äärimmäisenä keinona.

     
     
  20. #1560
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    143
    Aika VG voittoisia noi litkut on olleet, yli 80%. Aikaisemmin käytin Lubrisolven VG:tä ja just ostin Chemnovaticin, jos se auttais. Tai sitten pitää vissiin pudottaa VG pitoisuutta aika rajusti...

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •