Sivu 76 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2666727374757677787980 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,501 - 1,520 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #1501
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    91
    Moro
    Sellainen ihmettely olisi kun moni on sanonut, että hapenotto paranee / henki alkaa kulkea esim treenatessa paremmin höyryttelyyn siirtymisen jälkeen. Itse en ole aivan vastaavaa vielä huomannut kuten esim joskus puolen vuoden tupakkitauon aikana huomasin. Höyryttelyn jälkeen haju- ja makuasiti kyllä parani ja yskiminen väheni. Limaa irtosi aluksi ja sekin tasoittui. Itse kuitenkin huomaan edelleen treenatessa sellaisen melko vastaavan hengästyksen kuin tupakoidessa. Tunne ei siis ole sellainen, että keuhkot repeää kuten tupakka aikana. Keuhkoissa tuntuu kuin jokin hieman vastustaa eli ilma ei kulje ihan niin vapaasti kuin se kulkisi ihan ilman tupakkia tai höyryjä. Liekö tuo nyt sitten sitä rasvalla kyllästettyä tunnetta keuhkoissa Eikös näistä pg / Vg kuitenkin jotain kerry tuonne keuhkoonkin?

    Olipas sekava sepustus toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitin Onko muilla ollut vastaavaa?

     
     
  2. #1502
    Jos olet tulossa vanhaksi? Itse vedin tupakkaa yli 30 vuotta ja voin sanoa,että henki ei kulje enää yhtään sen paremmin vaikka pari vuotta mennyt höyryillä. Veri toki kiertää raajoissa paremmin.

     
     
  3. #1503
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    180
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MiKe75 Näytä viesti
    Moro
    Sellainen ihmettely olisi kun moni on sanonut, että hapenotto paranee / henki alkaa kulkea esim treenatessa paremmin höyryttelyyn siirtymisen jälkeen. Itse en ole aivan vastaavaa vielä huomannut kuten esim joskus puolen vuoden tupakkitauon aikana huomasin. Höyryttelyn jälkeen haju- ja makuasiti kyllä parani ja yskiminen väheni. Limaa irtosi aluksi ja sekin tasoittui. Itse kuitenkin huomaan edelleen treenatessa sellaisen melko vastaavan hengästyksen kuin tupakoidessa. Tunne ei siis ole sellainen, että keuhkot repeää kuten tupakka aikana. Keuhkoissa tuntuu kuin jokin hieman vastustaa eli ilma ei kulje ihan niin vapaasti kuin se kulkisi ihan ilman tupakkia tai höyryjä. Liekö tuo nyt sitten sitä rasvalla kyllästettyä tunnetta keuhkoissa Eikös näistä pg / Vg kuitenkin jotain kerry tuonne keuhkoonkin?

    Olipas sekava sepustus toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitin Onko muilla ollut vastaavaa?
    Voi liittyä ihan pelkkään nikotiiniin. Kun tosiaan nikotiinilla on verisuonia supistava vaikutus. Itse olen huomannut, että jos vetelen höyryjä ennen treeniä, keuhkot tuntuu suoraan tukkoisemmilta ja menee jonkun aikaa et ne ovat "auki" jälleen.

     
     
  4. #1504
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    67
    Huomannut ihan saman. Aiemmin kun olin nuuskan avulla polttamatta, henki kulki paljon paremmin. Paremmin se nytkin kulkee kuin röökiaikoina, mutta kyllä toi höyry mulle aiheuttaa hapenottokyvyn heikkenemistä. Toi on ainoa haitta, minkä olen nyt parin vuoden höyryttelyllä huomannut.

     
     
  5. #1505
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    2
    Itse tupakkaa poltellessa sitä kului melko vähän - noin 6 -10 päivässä. Sähkötupakkaa vedän liki "koko ajan", kun se on niin helppoa - ei tarvitse mennä ulos jne... Eli uusi riippuvuus ja vielä pahempana? Tosin nesteet on mietoja, muttamutta..? Mitään muita oireita en ole kahden vuoden sähkötupakan käytön jälkeen ole huomannut kuin närästyksen, jota teki tavallinen tupakkin.

     
     
  6. #1506
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    91
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Anzmo Näytä viesti
    Voi liittyä ihan pelkkään nikotiiniin. Kun tosiaan nikotiinilla on verisuonia supistava vaikutus. Itse olen huomannut, että jos vetelen höyryjä ennen treeniä, keuhkot tuntuu suoraan tukkoisemmilta ja menee jonkun aikaa et ne ovat "auki" jälleen.
    Tattis tuo on aivan looginen selitys ja hyvä että muutkin on asian huomannut. Ei ole mun korvien välissä
    Itsekin tulee höyryttyä autossa matkalla treeneihin niin tuossapa se selitys asialle on.

     
     
  7. #1507
    Joo...Ja funtsaa miten paljon huippujääkiekkoilijat vetää nuuskaa. Tai vetäisi,mut on kiellettyä kun on huono esimerkki nuorille tv:ssä. Pukukopppikuvissa kyllä näkyy mälli huulessa. En olisi niin varma nikotiinin ja hengen kulkemisen yhteydestä. Höyry sinänsä voi syrjäyttää happea ja jne.

     
     
  8. #1508
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    180
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Joo...Ja funtsaa miten paljon huippujääkiekkoilijat vetää nuuskaa. Tai vetäisi,mut on kiellettyä kun on huono esimerkki nuorille tv:ssä. Pukukopppikuvissa kyllä näkyy mälli huulessa. En olisi niin varma nikotiinin ja hengen kulkemisen yhteydestä. Höyry sinänsä voi syrjäyttää happea ja jne.
    Se nauttimistapa onkin se juttu siinä. Nuuska huulessa ei vaikuta samalla tapaa keuhkoihin kuin höyry. Höyryttelyssä se nikotiini imeytyy lähes täysin keuhkojen kautta, mikä aiheuttaa näiden keuhkorakkuloiden yhteydessä olevien pienien hiussuonien supistumisen. -> Hiilidioksidin ja hapen kulkeminen heikkenee. Nuuskassa taas nikotiini imeytyy yleensä suun kautta, jolloin nämä keuhkojen suonet eivät ole pääasiallinen kulkureitti ja näin ollen vaikutukset keuhkoihin ovat vähäisemmät.

     
     
  9. #1509
    Jeesatkaas joku, kohta lahoaa kuuppa...
    Eli onks kellään ollut sellasta oiretta että sen ajan ku höyry virtaa keuhkojen perukoille niin korvassa tykyttää?
    Tiedän, kuulostaa oudolta mutta näin on ja on muuten varsin vittumaista... Tämän takia joutunu aika rajusti rajottamaan vapottelua ja siirtymään koht puoliin analogisiin takas jos ei ala loppumaan.

    Taustatietoa: Noin 3v höyrytelly eikä oo ollu mitää ongelmia mut nyt vajaa puol vuotta tosiaa tykyttää korvassa sillein tosi nopeesti. Eli ei jää tykyttämää vaa ainoastaa sen hetken kun ottaa imua.

    E: ja nimenomaan vasemmassa korvassa on tämä ongelma
    Viimeksi muokannut Pilsner; 03.01.16 kello 02:44. Syy: lisäsystä tekstiin

     
     
  10. #1510
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Jos siellä alkaa poskiontelot yms. parantumaan (avautumaan) tupakin aiheuttamista tulehdustiloista.
    Spoileri!

     
     
  11. #1511
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Kokeileppa toistuuko nikotiinittomalla nesteellä.
    Tuo tykytys voisi olla nikotiinin yliannostusta ETENKIN keuhkohiteillä.
    KGO & Twist

     
     
  12. #1512
    Noniin, tein tossa vähä nikotiinitonta ja silti kyllä tykyttelee, ei kyllä ehkä niin paljoa tai sitten kuvittelen. Lung shotilla just enemmän kun normaalisti. En tiedä voiko johtua siitä nikotiinin yliannostuksesta kun vaikka kerran kahessa tunnissa höyryttelis niin silti tulee. Ja analogisella ei tuu mitään vaikka olis just höyrytellykkin.

     
     
  13. #1513
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Sitten on ehkä syytä varata aika korvapolille, että vilkaisevat.
    KGO & Twist

     
     
  14. #1514
    Ehkä niin on viisasta

     
     
  15. #1515
    Höyrykone Niksi's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Satunnainen
    Viestit
    1,047
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pilsner Näytä viesti
    Noniin, tein tossa vähä nikotiinitonta ja silti kyllä tykyttelee, ei kyllä ehkä niin paljoa tai sitten kuvittelen. Lung shotilla just enemmän kun normaalisti. En tiedä voiko johtua siitä nikotiinin yliannostuksesta kun vaikka kerran kahessa tunnissa höyryttelis niin silti tulee. Ja analogisella ei tuu mitään vaikka olis just höyrytellykkin.
    Korvat vetää aika paljon happea toimiakseen, nikotiini syrjäyttää happea veressä. Pitkät keuhkoimut on lähes sama kuin pidättäisi hengitystä. Eli happea kunnolla, ettei ihan putkeen jatkuvasti höyryttele, lisäksi, kenties ne alemmat niksatasot.
    Jos pidätät helvetin pitkän aikaa henkeä, niin joillain alkaa korvissa tykyttämään. Voit kokeilla, jos on samanlainen tykytys, niin ongelma käytännössä siinä.

     
     
  16. #1516
    Niska / hartiajumi voi myös aiheuttaa pulssin tuntumisen / paineen tunnetta korvassa. Tietty päänasento olkapää kohotettuna modia pidellessä ja samaan aikaan keuhkojen täyttymisestä johtuva rintakehän kohoaminen saa jotain puristukseen niskoissa tai hartioissa ? Saattaa kuulostaa kaukaa haetulta mutta itsellä niskat ihan paskana ja välillä pitkään staattisessa päätetyöskentelyssä oikea käsi hiirellä ja vasen näppiksellä pään kallistaminen vasemmalle alaviistoon vaikka paperista lukiessa saa vasemman korvan tykyttämään pulssin tahtiin.

     
     
  17. #1517
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Koitappa ihan vaikka aikasi kuluksi toistaa lung hit ilman tulittamista. Oma veikkaukseni on että leuan venyttely sisäänhengityksen aikana venyttää korvaa ja aiheuttaa tykytyksen.

    Itselläni on niska, hartia, kaula, selkä yms. lihasten takia korvissa jos jonkinmoista tunnetta, mukaanlukien ikään kuin humpsutusta. Ei tosin koko ajan eikä liity vapotteluun millään tapaa.

     
     
  18. #1518
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    Minulla höyryttelyyn siirtyminen aiheuttaa semmoisen terveysriskin että ruoka on alkanut maistumaan ihan helvetin hyvältä ja vaikka koskaan aikaisemmin en ole ollut erityisen kiinnostunut grillaamisesta, nään jo nyt (pakkasen keskellä) päiväunia grilliruuasta ja suunnittelen kunnon grillaus-välineitten hommaamista kesäksi...

    Asiaan... huomasin tuossa että minulta on hävinnyt tinnitus kun jätin tupakanpolton pois...

     
     
  19. #1519
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sepi79 Näytä viesti
    Koitappa ihan vaikka aikasi kuluksi toistaa lung hit ilman tulittamista. Oma veikkaukseni on että leuan venyttely sisäänhengityksen aikana venyttää korvaa ja aiheuttaa tykytyksen.

    Itselläni on niska, hartia, kaula, selkä yms. lihasten takia korvissa jos jonkinmoista tunnetta, mukaanlukien ikään kuin humpsutusta. Ei tosin koko ajan eikä liity vapotteluun millään tapaa.
    Huomasin että joissain tapauksissa tuo leuan venyttely tekee tuota "humputusta". On ollut itsellä kautta aikain niska ja hartiavaivoja (kireyttä).
    Ja tässä muutenkin tarkemmin alkanut seurailemaan oireita niin taidanpa varata ajan hierojalle josko helpottais

    Kiitoksia kaikille jotka on jeesannu ja kommentoinu !

     
     
  20. #1520
    Höyryttelijä tuke392's Avatar

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    hauho
    Viestit
    81
    onkos kellekkään muulle tullut pakottavaa tarvetta vetää höyryjä mutta himo ei silti lopu, ainoastaan juomalla paljon vettä himo katoaa.
    kumma juttu, kai tämä on vain jotain omaa sekoilua tai sitten jokin on pahasti vialla.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •