Sivu 75 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2565717273747576777879 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,481 - 1,500 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #1481
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    199
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HeliHöyry Näytä viesti
    Itselleni nousi vajaa viikko sitten kutisevaa ihottumaa käsiin ja jalkoihin. Ei auta kortisonivoide tai histec. Alkuun epäilin makuaine tiivistettä kun kuitenki kuukausi menny ilman oireita. No ei ole lähteny paranee vaikka heitin sen pois käytöstä. Eli ilmeisesti kyse on PG-allergiasta. Onko nyt niin että en pysty käyttää noita nesteitä edes niin että lantraan pelkällä vg.llä pitoisuutta sellaiseksi että vg nousee yli 80%. Onko pakko olla se 100% vg neste. Kokemuksia?

    Tuo allergia on sellainen juttu, että sun pitää itse asia kokeilla.

     
     
  2. #1482
    Höyrykonkari Bob's Avatar

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    304
    Jep, testaamaan vaan. Tekee muutamat erät eri suhteilla, höyryttelee ja katsoo mikä käy ja mikä ei. Näin kun kerralla testaa niin on huomattavasti kumavempaa jatkaa eikä tarvi arpoa.

     
     
  3. #1483
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    38
    Pienen googlettelun jälkeen en mitään mainittavaa keskustelua asiasta löytänyt, joten päätinpä tiedustella asiaa itse. Moni täälläkin on maininnut kuorsaamisen vähentymisestä kun röökaaminen on tullut tiensä päähän. Mutta mites toisin päin? Itellä nimittäin tuntuu alkaneen kuorsaus nyt kun olen pelkästään höyrytellyt. Tietojeni mukaan (ne kenen kanssa olen öitäni nukkunut ja ne ketkä ovat kuulleet kun olen nukkunut, pääosin kuitenkin oma vaimoni) on nyt useampaan otteeseen kertonut että joutuu yöllä tökkimään meikäläistä, kun kuorsaaminen häirittee nukkumista. Itellä nyt ei kuitenkaan mitään muita tähän liittyviä oireita ole, joten en ota asiasta hirveästi stressiä. Oikeastaan päinvastoin, nyt on jotakin millä antaa emännälle takaisin samalla mitalla!
    Spoileri!

     
     
  4. #1484
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Petro Näytä viesti
    Oikeastaan päinvastoin, nyt on jotakin millä antaa emännälle takaisin samalla mitalla!
    Kuorsaamisesta en osaa sanoa, mutta hyvähän tuo on. Olet jo toinen joka raportoi että seisoo kaiken aikaa ja jos muija ite herättää yöllä niin siitähän reittä pitkin...

     
     
  5. #1485
    En ole tänne kirjoitellut sitten viime kerran(eli aloituksen). Olen tässä kuukausien aikana huomannut, että ruskeita pieniä palasia irtoaa keuhkoista aina kun treenaa ulkona. Samaten verta tulee kun räkäisee limaa kurkusta. Aivan kuin punainen kastemato lentäisi kurkusta kun asfalttiin tms. näkyvälle alustalle räkäisee. Verenvuoto nenästä on loppunut tyystin. Edes nieluun ei valu nenästä verta niinkuin röökiaikaan teki toisinaan. Jokaikinen kerta kun saa ruskean palan irti keuhkoista, niin tuntee heti helpommaksi hengittää. Tämä voi olla myös psyykkistä, mutta ainakin hetken on suuresti helpompi olla. Jengin vetämä rööki haisee ihan hirveälle. Vielä tätä pahemmalle haisee se savu, joka tulee röökaajan keuhkoista. Jotain niin käsittämättömän pahaa hajua, joka kirvelee nenässä ja silmissä. Olen huomannut, että olen ihan samallalailla koukussa höyryttelyyn, mitä olin tupakkaan. Jos höyryke loppuu kesken, niin kaupassa tekee mieli vain höyrykettä eikä mitään muuta. Olen tästä hyvin tyytyväinen, koska aina on helpompi lopettaa höyryttely mitä röökaaminen.

     
     
  6. #1486
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HeliHöyry Näytä viesti
    Itselleni nousi vajaa viikko sitten kutisevaa ihottumaa käsiin ja jalkoihin. Ei auta kortisonivoide tai histec. Alkuun epäilin makuaine tiivistettä kun kuitenki kuukausi menny ilman oireita. No ei ole lähteny paranee vaikka heitin sen pois käytöstä. Eli ilmeisesti kyse on PG-allergiasta. Onko nyt niin että en pysty käyttää noita nesteitä edes niin että lantraan pelkällä vg.llä pitoisuutta sellaiseksi että vg nousee yli 80%. Onko pakko olla se 100% vg neste. Kokemuksia?
    Tähän pitää kyllä kommentoida. Itsellä tulee pakkasihottumaa yllättäen talvisin aina. Kutina helpottaa vain silloin kun on oikeasti kylmää eli alle -15C. Kutiamispaikat on aina samat vakiot, eli osaa rasvata tietyt paikat ja -5-(-0) keleillä pärjää ilman rasvaustakin. Ne kutiavat paikat on kuin puhjenneita rakkuloita, vieri vieressä esim. kädessä kyynärpään yläpuolella. Nyt kun höyryttelyn aloitin ennen viime joulua, niin näitä "rakkuloita" oli enemmän kuin normaalisti. Kutisevat alueet oli suurempia ja paikkoja mitä piti rasvata oli useampia kuin ennen. Silloin käytössä oli 30vg70pg nesteet. Vaihdoin 75vg/25pg nesteisiin ja kaikki kutisevat paikat normalisoitui ja ylimääräiset kutinat hävisivät kuin ilmaan. Ainoa asia mitä piti lisätä oli nesteenjuonti. Ihan sama käytännössä mitä se neste oli kunhan joi enemmän kuin kusi.

     
     
  7. #1487
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Tuohon nesteen juontiin. Normaali ihminen tarvitsee päivässä vajaa kaksi litraa nestettä. Ja siis vettä tmv. ei-diureettistä nestettä. Vissyjen ja kivennäisvesienkin kanssa kannattaa harkita sitä määrää. Liian isot määrät sattavat aiheuttaa munuaisvaivoja, eli puhdas hanasta tuleva H2O taitaa olla parasta.

    Kusen väri on kaikkein paras indikaattori juotko tarpeeksi. Kusen pitäisi olla vaaean keltaista, hyvin vaalean, lähes väritöntä. Tumman keltainen väri kielii nestehukasta.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  8. #1488
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    16
    Teenköhän mä jotain väärin kun imaistessa tuntuu ikävältä kurkunpäässä ja yskittää höyrytellessä? Onko nesteestä vai?
    14,5W on asetus, ilmareikä pienimmällä, 0,5 atopää. Subtank mini laitteena. Vai onkohan vain alkukankeutta? Ja pahoittelut jos tuli väärään paikkaan...

     
     
  9. #1489
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Voi olla alkukankeutta, tai liian vahvat niksat.

     
     
  10. #1490
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    180
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jii Näytä viesti
    Teenköhän mä jotain väärin kun imaistessa tuntuu ikävältä kurkunpäässä ja yskittää höyrytellessä? Onko nesteestä vai?
    14,5W on asetus, ilmareikä pienimmällä, 0,5 atopää. Subtank mini laitteena. Vai onkohan vain alkukankeutta? Ja pahoittelut jos tuli väärään paikkaan...
    Paljonkos nesteessä on nikotiinia?

     
     
  11. #1491
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    16
    Pohjalla 20mg ja sekoitettuna 0mg makuaineeseen. Olisko niksanestettä 1/3 kokonaisuudesta?

     
     
  12. #1492
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jii Näytä viesti
    Teenköhän mä jotain väärin kun imaistessa tuntuu ikävältä kurkunpäässä ja yskittää höyrytellessä? Onko nesteestä vai?
    14,5W on asetus, ilmareikä pienimmällä, 0,5 atopää. Subtank mini laitteena. Vai onkohan vain alkukankeutta? Ja pahoittelut jos tuli väärään paikkaan...
    Kyllä mullakin Subtank yskitti vaikka on muuten tullut höyryteltyä. Subohm-tankilla höyry saattaa olla "väkevää" eli niksamäärä saa olla aika pieni. Höyryn lämpimyyskin voi ärsyttää. Tämä plus aloittelu asian parissa - sitä sattuu. Kokeile vääntää ilmaa isommalle, jolloin höyry viilenee, ja niksamäärääkin voi pudottaa. Lisäksi veden juomista ja maltillista höyryttelyä.

     
     
  13. #1493
    Höyrykonkari Bob's Avatar

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    304
    Mulla tulee välillä joistain nesteistä vieläkin enemmän yskimistä. En tiedä mistä johtuu, onko suurempi PG-pitoisuus tai tiivarissa jokin osa joka pistää köhimään.

     
     
  14. #1494
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bob Näytä viesti
    Mulla tulee välillä joistain nesteistä vieläkin enemmän yskimistä. En tiedä mistä johtuu, onko suurempi PG-pitoisuus tai tiivarissa jokin osa joka pistää köhimään.
    Mulla tuo CV:n Creme Brulee pistää yskittämään sen verran, ettei pysty käyttämään.. En tiedä mikä siinä on ? Sääli kun perhanan hyvää kumminkin olisi

     
     
  15. #1495
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bob Näytä viesti
    Mulla tulee välillä joistain nesteistä vieläkin enemmän yskimistä. En tiedä mistä johtuu, onko suurempi PG-pitoisuus tai tiivarissa jokin osa joka pistää köhimään.
    Ite huomannu, että nesteet jossa on käytetty kanelia makuna tuppaa kutittamaan kurkkua, ja helvetin vahva salmiakki kuten Cthulhu extremessä. Kyllä minä ainakin tiivareista lähtisin ettimään tuon aiheuttajaa.

     
     
  16. #1496
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Tuossa torstaina höyrysin tpa:n citrus punch:ia, elikkäs sitä mountain dewin makuista lientä. Ensin tuli poskionteloihin todella flunssainen olo, perjantaina oli jaksaminen tasan 0 ja viikonlopun aikana olo kehittyi todella kuumeiseksi. Lämpö ei missään vaiheessa noussut erityisen korkeaksi mutta olo oli 39 asteen kuumeen kaltainen. Niveliin ja ihoon sattui saata638294sti eikä ruoka maistunut. Sunnuntaina tuli kurkkukin kipeäksi, imusolmukkeet turposi ja tänään kävin lääkärille näyttämässä valkoisia plänttejä kurkussa. Angiinaa ei ollut vaikka olo sen kaltainen.

    Mitä mieltä arvon raati on, oliko kyseessä sairastuminen sopivaan aikaan vai onko tuossa nesteessä kenties jotain hämärää tai minulle sopimatonta?

     
     
  17. #1497
    Täällä on ny melkeen kaikilla sama tauti. Myös itsellä.... Ja töissä on todella tukala olla.

     
     
  18. #1498
    Samoja probleemeja täällä suunnilla.
    Aivan sama onko kyseessä pg/vg nesteet.

    Eilen aamulla pistin 6mg MBV:n vanillaa 50/50 suhteella tankkiin ja höyryttelin normaalisti. Ekana alkoi yskittää ja kurkkua kuivaa, jota seurasi kuumeen tapainen olotila. Lopetin höyryttelyn ja ~30min päästä alkoi hiki virrata kuin olisi cooperin juossut. Parisen tuntie kesti tämä olotila.
    Tänään kokeilin uudella atopäällä 100%VG 3mg nesteellä ja sama ongelma toistui. En tiedä mitä ihmettä tässä nyt pitäisi tehdä...

     
     
  19. #1499
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja stebenwulf Näytä viesti
    Samoja probleemeja täällä suunnilla.
    Aivan sama onko kyseessä pg/vg nesteet.

    Eilen aamulla pistin 6mg MBV:n vanillaa 50/50 suhteella tankkiin ja höyryttelin normaalisti. Ekana alkoi yskittää ja kurkkua kuivaa, jota seurasi kuumeen tapainen olotila. Lopetin höyryttelyn ja ~30min päästä alkoi hiki virrata kuin olisi cooperin juossut. Parisen tuntie kesti tämä olotila.
    Tänään kokeilin uudella atopäällä 100%VG 3mg nesteellä ja sama ongelma toistui. En tiedä mitä ihmettä tässä nyt pitäisi tehdä...
    Niksaöverit? Suosittelen testaamaan pienemmällä nikotiinimäärällä. Tai höyryämään vähemmän.

     
     
  20. #1500
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Täällä on ny melkeen kaikilla sama tauti. Myös itsellä.... Ja töissä on todella tukala olla.
    No sitähän se vaan olikin. Jostain syystä sitä tuppaa olemaan vähän vainoharhainen vaikka 13 vuotta tuli imettyä keuhkoihin ties mitä paskaa.

    Siinä tapauksessa ainoa negatiivinen oire on aivojen kipeytyminen jatkuvasta nettikauppojen selailusta. Koko ajan himottaisi ostaa jotain uutta ja ihmeellistä.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •