Sivu 70 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 206066676869707172737480 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,381 - 1,400 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #1381
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja voodoo Näytä viesti
    Ainakin Seduce Juicen ja Dr. Stanley Clarks Snake oil aiheuttavat myös minulle hengityksen vinkumista. Höyryjen jälkeen kun käy makuulle niin uloshengittäessä kuuluu vaimea " wheeeee ", menee ohi aika nopsaan eikä ahdista muuten hengittää.
    Mikä höyrystin sulla on käytössä?

     
     
  2. #1382
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Mikä höyrystin sulla on käytössä?
    Aika laaja skaala clearoja, klooni RBA tankkivehkeitä pumpulilla ja muutama dualcoil dripperi. Itsekin aluksi luulin vg / pg suhteen vaikuttavan oireisiiin mutta nyt olen huomannut että yliwickkaus / liian " paksu " höyry yhdistettynä tiettyihin nesteisiin aiheuttaisi eniten oireilua. Minullahan uloshengityksen vinkumista esiintyy tosi harvoin ja kestää vain hetkisen eikä hengenahdistusta tässä yhteydessä esiinny.

     
     
  3. #1383
    Mistä mahtaa mahdollset hengenahdistukset tai tunne ettei henki kierrä normaalisti / vastaavat johtua? Liian kuumaa höyryä? Liika vg/pg pitoisuus? Höyry kuivattaa hengitystiet? Jos tälläistä esiintyy mitä tehtävissä?

     
     
  4. #1384
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kropo Näytä viesti
    Mistä mahtaa mahdollset hengenahdistukset tai tunne ettei henki kierrä normaalisti / vastaavat johtua? Liian kuumaa höyryä? Liika vg/pg pitoisuus? Höyry kuivattaa hengitystiet? Jos tälläistä esiintyy mitä tehtävissä?
    Liika niksa aika usein tekee tollasta! Kokeile pienempää pitosuuta

     
     
  5. #1385
    Hmm. Pohdin myös eri tiivareiden osuutta asiaan ja niiden mahdollinen korkea määrä. Niksat nyt 6mg ja tiivaria 20%. Täytynee laimentaa jo tehtyjä niin saa molemmat alas. Huomasin vain salilla että ei oikein kulje, tosin liman erityksellä, kovalla treenillä ja huonossa sali-ilmalla osuutta asiaan.

    edit1. näin jälkikäteen ajateltuna epäilen tiivarin suurta määrää eli sitä pitää lantrata pienemmäksi. Pitää huomenna jatkaa nesteitä pelkällä vg:llä ja pg:llä.

    edit2. Tutkin hieman ja hönönä mulla on tiivarin suhde 20% (TPA Pear) ja sen suositus on 10%-15%, eli ei ihmekkään että hieman on ollut ahdistavan voimakas maku/tunne.
    Viimeksi muokannut kropo; 27.01.15 kello 11:00.

     
     
  6. #1386
    kauanko oot ollut ilman tupakkaa?
    mulla tuli noin kuukausi höyryttelyn aloituksen jälkeen semmonen olo että keuhkot sais liikaa ilmaa kesti noin 2-3 viikkoa

     
     
  7. #1387
    Höyrykonkari Saon's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    275
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kropo Näytä viesti
    Hmm. Pohdin myös eri tiivareiden osuutta asiaan ja niiden mahdollinen korkea määrä. Niksat nyt 6mg ja tiivaria 20%. Täytynee laimentaa jo tehtyjä niin saa molemmat alas. Huomasin vain salilla että ei oikein kulje, tosin liman erityksellä, kovalla treenillä ja huonossa sali-ilmalla osuutta asiaan.

    edit1. näin jälkikäteen ajateltuna epäilen tiivarin suurta määrää eli sitä pitää lantrata pienemmäksi. Pitää huomenna jatkaa nesteitä pelkällä vg:llä ja pg:llä.

    edit2. Tutkin hieman ja hönönä mulla on tiivarin suhde 20% (TPA Pear) ja sen suositus on 10%-15%, eli ei ihmekkään että hieman on ollut ahdistavan voimakas maku/tunne.
    Itellä on jonkinasteista hajusteallergiaa, ja esim. juuri korkattu SJ Andromeda on todella "parfyyminen" ja aiheuttaa siksi hengenahdistusta. Oon myös allerginen lähes kaikille hedelmille, niin jotkut luonnolliset makuaineet aiheuttaa usein kutinaa suussa.
    Nyt höyryttelystä on mulle tullut kokolailla miellyttävempää, kun on laskenut nikotiinipitoisuutta, nostanut VG-pitoisuutta ja hankkinut laitteet joilla onnistuu suoraan keuhkoihin vetäminen.
    "It's a golden shower of deliciousness that doesn't cost $325/hr" - Seduce Juice


     
     
  8. #1388
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kropo Näytä viesti
    Mistä mahtaa mahdollset hengenahdistukset tai tunne ettei henki kierrä normaalisti / vastaavat johtua? Liian kuumaa höyryä? Liika vg/pg pitoisuus? Höyry kuivattaa hengitystiet? Jos tälläistä esiintyy mitä tehtävissä?
    Suolaliuosta (NaCl 0.9‰) apteekista VG:n sekaan 1-5%. Googlella löytyy tietoa enempi mutta siis sama kuin tuo saline solution jota käyttävät makujen tehostamiseen e nesteissä. Samaa kamaa siis käytetätään limakalvojen hoitoon esim höyryhengityslaitteissa. 2 kärpästä samalla iskulla. Suomesta ei vaan saa säilöntäaineetonta steriiliä suolaliuosta apteekista jos haluaa puhtainta puhdasta . Sitä pitää metsästää muualta tai tehdä itse. Hyvin irtoo lima ja nenä vuotaa höyrytellessä. Suosittelen. ☺

     
     
  9. #1389
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    1,681
    Lainaus Alkuperäinen postaaja japau Näytä viesti
    Suolaliuosta (NaCl 0.9‰) apteekista VG:n sekaan 1-5%. Googlella löytyy tietoa enempi mutta siis sama kuin tuo saline solution jota käyttävät makujen tehostamiseen e nesteissä. Samaa kamaa siis käytetätään limakalvojen hoitoon esim höyryhengityslaitteissa. 2 kärpästä samalla iskulla. Suomesta ei vaan saa säilöntäaineetonta steriiliä suolaliuosta apteekista jos haluaa puhtainta puhdasta . Sitä pitää metsästää muualta tai tehdä itse. Hyvin irtoo lima ja nenä vuotaa höyrytellessä. Suosittelen. ☺

    Täytyyki töistä ottaa ehtaa tavaraa kokeeks ja sotkee pulloihin

     
     
  10. #1390
    Höyrypää Smokxx's Avatar

    Liittynyt
    02/2015
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    416
    Reilun kuukauden olin ilman analogisia ja viikko sit alotin sähköröökin. Nyt alkanut tuleen naamaan pientä punoitusta tohon silmien lähelle. Voiko olla pg allergia kyseessä? Nesteet 70/30 halpiksia. Tuntuu et ois pala kurkussa ja limaa alkanut taas irrota samanlailla kun n. viikko analogisen lopetuksesta. Ei muita oireita, mitä nyt välillä päätä särkenyt kun vähän liikaa (lievästi sanottuna) imenyt. Iho tuntuu myös aika kuivalta tosta mistä punoittaa. En ole tosin lisännyt nesteen juontia et voisko olla vaan siitä tullut toi punoitus? edit. 6mg nesteet käytössä.

    edit. Kyseessä näyttikin olevan kosteusvoide, vaihdoin takas entiseen ja punoitus hävisi. Hyvä niin sillä pg-litkuja iso kasa jo tulossa.
    Viimeksi muokannut Smokxx; 08.02.15 kello 20:19.

     
     
  11. #1391
    Itse olen nyt ratkaissut tuon sillä että sigelei 50w eka malli tuuppasi aivan vatuiksi ohmia ja jotenkin kuivempana ja kuumempana höyrynä tavaran pihalle verrattuna muihin. Modi jäi kaappiin. Sekä tiivaria oli liiakaa varmaan nesteessä. Nuo kaksi kun yhdisti niin avot. :/

     
     
  12. #1392
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Loviisa
    Viestit
    19
    Onko PG/VG pohjaisissa nesteissä tapahtunut mitään edistystä tässä neljänvuoden sisällä? 2011 lopetin sauhuttelun ilmeisesti PG:stä johtuvan ihottuman takia. Pieniä punaisia näppylöitä ympäri kroppaa jotka kutisivat aivan saatanasti!

     
     
  13. #1393
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    180
    Huomenna tulee viikko täyteen ilman analogisia. Sen enempiä sivuoireita ei ole tullut kuin yksi afta suuhun ja satunnaista päänsärkyä, jonka hoitoon on toiminut runsas nesteytys.

    Milloinka tuon tervan pitäisi lähteä kunnolla liikkeelle noista keuhkoista? Nyt ei ole tullut kuin ajoittain vähän limaa. Pahin on ilmeisesti vasta edessä?

     
     
  14. #1394
    Höyrypää Köhötin's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    794
    pari-kolme viikkoa itselläni meni ennenkuin töhnät lähti kunnolla liikkeelle. Sitten se olikin enemmän tai vähemmän jatkuvaa mähnän eritystä lähemmäs 6 viikkoa.


    Smok Xpro M80 Plus, Wismec Releaux RX200, Helix, Russian91%, Arctic Tank, Bellus, Velocity, Serpent, Griffin 25mm, Supertank mini

     
     
  15. #1395

    Silmissä "välähtely"

    Kellään ollut vastaavanlaisia oireita höyryttelyn yhteydessä? Itse muutama kuukausi sitten huomasin höyrytellessäni että imuvaiheessa näkökentässä ikään kuin salamoi. Sellainen nopea sarja valkoisia välähdyksiä. Kun googlailin niin normaalisti tuo liittyy johonkin silmän lasiaisen irtoamiseen, mikä tapahtuu iän myötä etenkin likinäköisillä ihmisillä (lasit omistan). Ei ole kuulemma vaarallista, mutta ihmetyttää vaan kun tuo salamointi tuntuu tapahtuvan nimenomaan höyryttelyn yhteydessä. Nyt olen viimeiset muutaman kuukauden vedellyt analogisia kun laitteet hajosivat enkä ole missään vaiheessa huomannut kyseistä välkkymistä tänä aikana. Kokemuksia? Tilasin tänään uudet laitteet, niin saa nähdä miten käy kun alan taas e-sauhuilemaan...

     
     
  16. #1396
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mun teoria on se että kun lasiaiset on säikeillä kiinni verkkokalvossa, niin kenties imet sähkötupakkaa voimakkaammin tai muuten eri tyylillä ja niin siitä tulee jotain pientä painetta joka kiristää niitä säikeitä? Tai sitten hiisaat sitä sähkötupakkaa niin kiivaaseen tahtiin että se on pientä hyperventilaatiota.

     
     
  17. #1397
    Hmm. Itselläni on kyllä myös tuota sakkaa lasiaisnesteessä mutta myös pari tapausta ns. silmämigreeniä. Lasiaisnesteen "roskia" en itse kuvailisi salamoinniksi, onkohan siitä kyse kuitenkaan? Pikemminkin näkökentän rajoilla lillii roskia. Silmälääkärin mukaan tämän huomaa etenkin väsyneillä silmillä ja vaaleaa taustaa vasten, esim. lukiessa. Onkos siinä höyryttelyssä jotain olosuhde-eroja tupakanpolttamiseen?

    Pari kertaa minulla on ollut tällainen silmämigreeni, kuten samainen silmälääkäri sitä nimitti. Eli näkökenttään ilmaantuu aura kuten migreenikohtauksessa. Minun tapauksessa se oli ikään kuin auringonpolttama toisessa silmässä. Välkkymistä kesti puolisen tuntia, sitten se meni itsekseen ohi eikä seurannut päänsärkyä. Säikäytti kuitenkin, kun yhtäkkiä ei tuntunut näkevän mitään.

     
     
  18. #1398
    Joo itsellänikin on noita "floatereja" ollut niin pitkään kun muistan, mutta tämä salamointi on nyt ollut uusi juttu. Ainoa tyyliero normiröökiin höyryttelyssä on varmaan se että imen paljon pidempään höyryjä kuin tupakasta savuja. En mielestäni nyt erityisen tiheään tahtiin tai kovaa ole sitä sähköröökiä imenyt, vaikka kyllä sitä tulee päivän mittaan käytettyä aika jatkuvasti. Sähkötupakkaa enemmän sitä analogista tulee imettyä posket lommolla, eikä siitä ole mitään välähtelyjä seurannut.

     
     
  19. #1399
    Ei ole hyvä imutella niin että silmät pullistuu päästä

    Minulla on muuten ollut tosi kuivat silmät siitä pitäen kun aloitin höyryttelyn. Saattaa liittyä kyllä johonkin ihan muuhunkin.

     
     
  20. #1400
    Onko kenelläkään tietoa autoimmuunisairauksien ja sähkötupakan yhteensopimattomuudesta?
    Säikähdin tuossa n. tunti sitten, kun heräsin kesken unien lievään hikoiluun, samalla rupesi sitten huimaamaan ja heikottamaan ihan hirveästi, tuli tunne että pyörryn. Vieläkin välillä tulee semmoisia päässä "vippaa" hetkiä. Niin ja sairastan mm. kilpirauhasen vajaatoimintaa, johon Thyroxin lääkityksenä. Sitten toisena minulla on psoriasis (iho, kynsi, nivel), johon taas lääkityksenä Trexan.
    Ehdottomasti en haluaisi lopettaa höyryttelyä, mutta rupesi hieman pelottamaan, että mitä jos sähkötupakka ei sovikaan näiden sairauksien/lääkityksen kanssa.
    Kokemuksia/tietoa kenelläkään??

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •