Sivu 58 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 84854555657585960616268 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,141 - 1,160 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #1141
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    9
    Itellä huomaa että keuhkoista aamulla limaa köhin ulos (ollut tupakoimatta 3kk) mene ja tiedä..

     
     
  2. #1142
    Kirjoitin joku aika takaperin tänne pahoista kurkkuongelmista:

    http://www.e-savuke.com/vb/terveys-l...tml#post335067

    koska asia kiinnostaa kaikkia aivan tavattomasti, on pieni päivitys paikallaan. Kurkkuongelmat ovat käytännössä hävinneet. En osaa täysin paikallistaa, mistä tämä iloinen käänne johtuu.

    Kaksi muutosta tapahtui samaan aikaan, jonka jälkeen ongelmat aika lailla hävisivät: lopetin refluksilääkkeen (Somac) käytön ja siirryin pelkkiin DIY-nesteisiin. Kun aikaisemmin höyryttelin raskaasti VG-pitoisia nesteitä (Boba's, Shire Malt), olen tehnyt DIY-nesteet PG-voittoisiksi (65-70% PG). Joskus on edelleen pientä ärtymistä kurkussa ja lievää palan tunnetta, mutta pahoinvointi ja oksettava tunne, kurkun tukkeutumisen tunteesta puhumattakaan ovat loppuneet.

    Höyrypilvet ovat hieman pienentyneet VG-suhteen laimentuessa, mutta toisaalta maut tulevat paremmin esille, mikä on varsinkin DIY-hommassa edullista. Olen myös oppinut tekemään sen verran hyviä litkuja, että en kaipaa enää lainkaan valmisnesteitä.

    edit: Niin, ja laitteistoani en onneksi ole joutunut downgreidaamaan, RBA-kamat (enimmäkseen Kayfunit) ovat edelleen päivittäiskäytössä.

     
     
  3. #1143
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Itsellä myös tuota refluksia, kun tuota pg herkkyytä alkoi foorumilaisilla esiintyä ajattelin myös siirtyä wg pohjaisiin nesteisiin joista tuo liman kertyminen lisäntyi josta myös oksettava olo. Tuo lääke tuohon refluksi tautiin on kyllä käytössä (zolt)
    Ja varmaan pysyykin tuon kipu lääkityksen takia. Joskus oli myös tuo somac joka ei sopinut itselle!
    Nyt Atmoksen pohjilla 50/50 höyryn tuotto kyllä laskee mutta tuolla korjannut > MTS vape wizzard flavor Sopii noiden capellan makuihin ainakin mainiosti.

     
     
  4. #1144
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Humor me: onko tuo höyryn tuotto niin vaadittavaa? Mulle on ainakin ihan sama tuleeko sitä höyryä vai ei kunhan makua ja nikotiinia tulee.

     
     
  5. #1145
    Visuaalinen juttu on ainakin itselle tärkeä..

     
     
  6. #1146
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Humor me: onko tuo höyryn tuotto niin vaadittavaa? Mulle on ainakin ihan sama tuleeko sitä höyryä vai ei kunhan makua ja nikotiinia tulee.
    Kyllä se mullekin on sellainen fiilispohjainen juttu, joka tuntuu tärkeältä. Sen paksun VG-höyryn oikein tuntee suuonteloissaan ja itse pidän siitä kovasti. Mutta hyvä näinkin.

     
     
  7. #1147
    Lainaus Alkuperäinen postaaja K-57 Näytä viesti
    Nyt Atmoksen pohjilla 50/50 höyryn tuotto kyllä laskee mutta tuolla korjannut > MTS vape wizzard flavor Sopii noiden capellan makuihin ainakin mainiosti.
    Tähän väliin OT tuosta Vape wizardista. Ootko muka selvästi havainnut tuon tekevän höyrystä paksumpaa, kuten myyntipuheessa luvataan? Ainoa mihin tota käyttänyt oli se toinen defun ryynänen enkä kyllä niissä kahdessa ainakaan huomannut mitään eroa höyryn määrässä. Melko epäilevästi suhtaudun siihen, että pari prosenttia jotain taikanestettä merkittävästi höyryn ulkoasua muuttaisi. Pitänee tutkia tarkemmin. Ja kyllä, massiiviset höyrypilvet tuovat tyydytystä.

    Lisätään vielä perään sellainen havainto, että tietyt nesteet pistää itellä yskittämään. Sitrusnesteet runsaalla käytöllä, tietyt omenanesteet, jokainen testattu Hangsen sekä Inaweran Biobaza. Oireita varsinaisesta höyryttelystä ei pitkään aikaan ole ollut vaan nimenomaan lähinnä noita tiettyihin nesteisiin liittyviä. Sitten on tietysti itsestäänselvyytenä likainen/kuivana käyvä setup, joka sekään ei tunnu tekevän hyvää hengityselimille.

     
     
  8. #1148
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    350
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Humor me: onko tuo höyryn tuotto niin vaadittavaa? Mulle on ainakin ihan sama tuleeko sitä höyryä vai ei kunhan makua ja nikotiinia tulee.
    Olen asiasta täysin samaa mieltä.

     
     
  9. #1149
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rulez Näytä viesti
    Olen asiasta täysin samaa mieltä.
    Tehän voittekin sitten siirtyä inhalaattoriin

     
     
  10. #1150
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Sen paksun VG-höyryn oikein tuntee suuonteloissaan ja itse pidän siitä kovasti.
    Juuri näin, tää on mulle tosi tärkee asia. Vaikka PG-painotteisissa nesteissä on ärtsympi kurkkutuntuma jonka myötä tulee tunne kuinka nikotiini imeytyy, niin silti se kokemus jää vajaaks jos höyryä ei ole. Alussa kun lopetti tupakoinnin niin se tunne kurkussa oli tärkeä, mutta ei enää kun tupakka on jo unohtunut eikä enää tarvetta jäljitellä tupakoimisen tunnetta niin tarkasti. Tässä koneella istuessakin kun ottaa höyryt niin niiden pitää olla niin sakeet että näyttö hämärtyy näkyvistä. Ja oikeastaan on mukavampi vedellä keuhkoisinsa tälläistä lempeää paksua höyryä kuin kipeyttää kurkkunsa kauheella kurkkuhitillä, näin onnistuu rentouttava ketjuvapottelu paremmin. Nykyään mulla onkin käytössä pelkästään piippusoossit, nehän taitaa olla 98% VG ja tulee komeita kumpupilviä.

     
     
  11. #1151
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rogue Näytä viesti
    Hitto mä en saa enää nukuttua! Joo, nukahdan (välillä melatoniinin avulla) ihan hyvin mutta herään klo 2 - 3 aikaan ja en saa enää unta. Mulle hyvät yöunet ovat todella tärkeitä joten olen nykyään kun joku zombie päivisin enkä saa yhtään mitään tehtyä. Paitsi vapottelu. Milloinkohan tää menee ohi?
    No nyt tää on mennyt ohi. Eli just tuon apri viikkoa kesti ja nukun taas kun tukki. Jei.

     
     
  12. #1152
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    184
    itellä kun alotin höyryttelyn niin vuoden sisään n.6-7 keuhkoputken tulehdusta, ja muutenkin tuntui että olin jatkuvasti kipeänä, siirryin tavalliseen tupakkiin takasin. oireet helpotti!

     
     
  13. #1153
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hobitti Näytä viesti
    itellä kun alotin höyryttelyn niin vuoden sisään n.6-7 keuhkoputken tulehdusta, ja muutenkin tuntui että olin jatkuvasti kipeänä, siirryin tavalliseen tupakkiin takasin. oireet helpotti!
    Toi sairastelu tupakoinnin lopettamisen jälkeen on yleistä riippumatta lopetustavasta, liittyisköhän siihen kun jokainen tupakka pistää kehon puolustuksen joksikin aikaa shokkitilaan (olisko ollu valkosolut?), en nyt muista/osaa selittää järkevästi enkä jaksa enää tähän aikaan lähteä etsimään lähdettä mistä tästä joskus luin. Pelkkään tupakoinnin lopettamiseen liittyy vaikka minkälaisia oireita kun se on niin iso muutos keholle, yksilöllistä sitten miten rajusti keho reagoi. Esim. täällä on pohdittu että VG-nesteet aiheuttaa finnejä, mutta tosiasiahan on se että ihan stumpin ja näiden sivuilla mainitaan että tupakoinnin lopettamisen jälkeen voi iskeä akne. Mulla on aina ollu hyvä iho, mutta lopettamisen jälkeen on puskenu ruttoa poskeen (on kyllä jo onneks paranemaan päin) ja sen kanssa onkin ollu taistelemista että saa ihon pysymään siedettävän näköisenä, joten siitäkin voi päätellä että kropalle on hurja muutos röökaamisen lopettaminen kun ihokin käyttäytyy ihan uudella tavalla.

     
     
  14. #1154
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2014
    Sijainti
    Salo
    Viestit
    27
    Minusta tuntuu, että minua on ainakin pierettänyt hitosti enemmän kun aloitin höyryttelyn (ts. laksatiiviset oireet), mutta en tiedä onko vain sattumaa vai kuvittelenko. Tämän uuden jutun myötä vahtaa kaikkia pienimpiäkin juttuja ylitarkasti ellei jopa vainoharhaisesti. :P

     
     
  15. #1155
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Suomen Detroit
    Viestit
    298
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Saturicon Näytä viesti
    Minusta tuntuu, että minua on ainakin pierettänyt hitosti enemmän kun aloitin höyryttelyn (ts. laksatiiviset oireet), mutta en tiedä onko vain sattumaa vai kuvittelenko. Tämän uuden jutun myötä vahtaa kaikkia pienimpiäkin juttuja ylitarkasti ellei jopa vainoharhaisesti. :P
    Mulla ainakin ensalkuun kuivahti suu ja kurkku ihan totaalisesti, josta syystä tuli nieleskeltyä pirusti. Kun suu ja kurkku on kuiva, niin mitäs nieleskelet pääosin? Ilmaa. Siinähän se resepti on, peiton alla mannertenvälinen trumpettiorkesteri ja vaimoa ahistaa...

     
     
  16. #1156
    Höyrypää Puskamestari's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    PKS
    Viestit
    537
    Vituttaa kun pistää oikeesti ihan kunnolla närästämään pienenkin vapottelun jälkeen, tulee vitusti röyhtäisyitä. Nyt tässä 6kk käyttäny höyryvehkeitä ja nesteetkin alkaa olee lopussa, pitäänee siirtyä nuuskaan kun se on ainoo nikotiinin muoto mikä ei närästä...

     
     
  17. #1157
    Höyrypää JayQi's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    430
    Voisin suositella lääkäriä? Yhdellä tuttavalla diagnosoitiin refluksiongelmat johtuvan lähes pelkästään tupangista ja alkoholista. Lääkkeillä kuriin jos läppä on kulunut. Ei se pahaakaan tekis?

     
     
  18. #1158
    Ite ollut nyt reilu 2kk polttamatta (8v tupakointia takana) ja nyt viimeset 2 viikkoa on ollut yhtä helvettiä, kun uni ei vaan tule. Ihan sama vaikka valvosit koko yön, niin ei mitään vaikutusta unen saantiin. Muutamana yönä on ollut pakko ottaa uni ataraxilla, ja noitakaan ei viiti joka ilta napsia, kun seuraava päivä menee aina ihan töhössä.
    Muuten ei ole ollut mitään oireita lopettamisesta. Mutta eiköhän tämä tilanne tästä normalisoidu

     
     
  19. #1159
    Joo tupakoimattomuus huonontaa itelläkin nukahtamista..

     
     
  20. #1160
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    1
    Mitä itse huomannu niin känni iltojen jälkeen kun enemmän höyräytellyt todella kuiva kurkku. Sitten yksi ovela jota huomannut jota en ainakaan muista huomanneeni normaalia tupakkaa polttaessa eli kun räkää irtoaa enemmän ja sylkäisee lavuaariin ja jos sitä ei satu huuhtomaan heti pois ja kaataa myöhemmin kuumaa kiehuvaa vettä päälle niin se lima menee valkoiseksi vähän niinkuin huonosti keitetyn kananmunan valkuainen Pitäisi aloittaa tupakointi uudestaan että tietäisi johtuuko tuleeko siihen limaan jotain joka vetää sen liman tuollaiseksi vai onko se ihan ilman tupakointia/tupakan kanssakin.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •