Sivu 54 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44450515253545556575864 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,061 - 1,080 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #1061
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    29
    Spirometriassa kävin tupakointiaikanani, ja sen verran epämiellyttävä oli kokemus, että en siihen vapaaehtoisesti pelkästä mielenkiinnosta mene uudelleen. Tupakoituani yli 40 vuotta puhalsin PEF-mittariin lukeman 230. Kokeilin äsken uteliaisuuttani, ja lukema oli 420. Ehkäpä tästäkin on jotain pääteltävissä.

     
     
  2. #1062
    Huomasin käänteisen oireen höyryttelystä.

    Röökatessa ilmesty jatkuvalla syötöllä proppuja nielurisoihin, mutta vähään aikaan ei ole ainuttakaan ilmennyt, ei vaikka sormella yrittäs tökkiä esiin. Lieköhän olleet tulehdustilassa aikaisemmin.

    Miksei täällä ole "Mahdolliset terveysvaikutukset tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä" -ketjua.

     
     
  3. #1063
    Banned

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Viestit
    1,239
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Huomasin käänteisen oireen höyryttelystä.

    Röökatessa ilmesty jatkuvalla syötöllä proppuja nielurisoihin, mutta vähään aikaan ei ole ainuttakaan ilmennyt, ei vaikka sormella yrittäs tökkiä esiin. Lieköhän olleet tulehdustilassa aikaisemmin.

    Miksei täällä ole "Mahdolliset terveysvaikutukset tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä" -ketjua.
    mä oon muuten huomannut saman. Ei haittaa yhtään, noista vittuperkeleistä kun olisi sitten vissiin muulla eroon päässyt kuin leikkauksella tms.

     
     
  4. #1064
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Sama vika rahikaisella (tai melkeen sukua rahikaiselle kuka se lieneekin). Alun oireet oli loppuviimein pieniä. Plussat taas suurempia nyt kun höyryttelyä pari vuotta reilu takana (lukuunottamatta pientä oisko se tupakka sittenkin parempaa kokeilua). Suurin plussa lisääntynyt kiinnostus ruokaan ja makuihin. Ei itsellä ruuan määrä ole lisääntynyt vaan tulee kokeiltua ja maisteltua enemmän myös ruokia nesteiden lisäksi. Ja makunautinnot on aivan eri luokkaa kuin tupakka-aikoina.

     
     
  5. #1065
    Höyrypää sauhuttaja's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Varsinais-suomi
    Viestit
    629
    Aloittaessa kun tupakan lopetti laakista niin pari viikkoa oli pirunmoista huimausta. Nyt muutaman kk jälkeen ei mitään oireita, päinvastoin olo paljon raikkaampi.

     
     
  6. #1066
    Höyryttelijä Jyrize's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    60
    20 ja risat päälle päiviä höyrytellyt ja nyt on alkanut ilmetä törkeen kipeitä Aknen tapaisia paiseita selkään. Aina on ollut pieniä määriä mutta nämä on nyt jotain ihan muuta. suhteet mulla on 50/50 joten seuraavaks tilaan puhdasta VG:tä ehkä hoituu sillä tai sitten ei. Pientä ihon kuivumista on myös havaittavissa. Muuten onkin pirun hyvin mennyt
    Jos luet tämän olet HÖLMÖ

     
     
  7. #1067
    Siirrän tänne keskustelun rage-threadia tukkimasta, jotta voin kommentoida, kun lähden kokeilemaan erilaisia vaihtoehtoja vähän systemaattisemmin. Ao linkissä keskustelu alusta, sen alapuolella oma koontini kommenteistani.

    (http://www.e-savuke.com/vb/yleinen-k...tml#post334984)

    --

    Reilu puoli vuotta RBA-kamoilla on vetänyt kurkun aivan helvetin huonoon kuntoon. Testailen ja harkitsen tällä hetkellä vakavasti, josko siirtyisin takaisin Twist/Boge -malliin. No, tuleepahan paljon kamaa myyntiin kirpparille.


    --


    Mulla on ollut erilaisia kurkkuongelmia heti siitä lähtien, kun näihin RBA-kamoihin siirryin (kipua, turvotusta, palan tunnetta, voimakasta liman eritystä). Olen kokeillut kaikki vaihtoehdot: Pelkkää PG:tä/VG:tä, eri makuaineita, ilman makuaineita, ilman niksaa, matalilla niksoilla, korkeilla niksoilla, meshillä, silicalla, vaijerilla, pumpulilla jne, mutta aina tulee vähintään tuo voimakas liman eritys ja lievä turvotuksen tunne. Toisaalta, jos pitää päivän taukoa, niin ongelmia ei ole.


    Mä vedin kaksi vuotta Bogeilla ilman mitään ongelmia, joten nyt kokeilen samaa, josko siitä rauhoittuisi. Oma analyysini tässä vaiheessa on, että noi matalahko-ohmiset setupit (~1 ohm), eli kovemmat tehot vaan yksinkertaisesti on mun kurkulle liikaa. Voin olla väärässä ja arvaan myös, että tämä on vähän sellainen aihe, josta ei saisi puhua.


    Ja mä puhun nyt puolen vuoden testiperiodista enkä mistään syysflunssasta.


    --


    Kuten sanottu, oon kokeillu 100% PG ja VG ynnä kaikkea siltä väliltä. Mitä enemmän VG:tä, sitä enemmän liman eritystä ja vittumainen oksettava tunne, mutta puhdas PG toisaalta taas kipeyttää kurkkua enemmän.


    --


    Toistaiseksi voin raportoida, että kartoista ei ole ainakaan välitöntä huomattavaa hyötyä - lima alkaa puskea heti kun vähänkin tiuhemmin imailee. Ja mä olen myös erittäin addiktiivista tyyppiä, joten pitkäaikaiset kylmät kalkkunat ei tule kysymykseenkään. Purkalla selviän just sen puoli päivää, mutta se on ollut riittävästi todetakseni, että toi ärsytys todella johtuu e-tupangista.


    Mahdollistahan on, että tässä on kyseessä joidenkin osatekijöiden summa: mulla on refluksityyppisiä oireita, joten ehkä höyry sitten ärsyttää ruokatorvea erittämään limaa tms. Oon ravannut lääkärissäkin, eikä mitään erityistä ongelmaa ole todettu kurkussa. Yhdeltä lekurilta sain limaa ohentavaa yskänlääkettä (Flavamed) ja se kylla auttoi kuurin ajan, mutta en sentään halua ruveta yskänlääkkeitä pysyvästi vetelemään. Nenäkannun käyttö auttaa hetkeksi.


    Ehkä sattumaa, mutta outoa on vain se, että nämä oireet alkoivat samaan aikaan RBA-laitteisiin siirtymisen kanssa. Mä olen tähän asti kestänyt tätä oksettavaa tunnetta ja toivonut, että se menee ajan kanssa ohi, mutta nyt tää alkaa käydä vähän raskaaksi - mikä on todella perseestä, koska höyryttelyhän on parasta mitä mies voi tehdä ilman housuja.

     
     
  8. #1068
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Kuinkas ootkos kokeillu tehdä vähän korkeampi ohmisia setuppeja ja ajella säädettävillä jos noilla alle 1ohmisilla on tullut noita ongelmia? Pumpuli microcoilit kun toimii tarvittaessa myös 7-10W tuntumissa ihan tyydyttävästi.

     
     
  9. #1069
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Kuinkas ootkos kokeillu tehdä vähän korkeampi ohmisia setuppeja ja ajella säädettävillä jos noilla alle 1ohmisilla on tullut noita ongelmia? Pumpuli microcoilit kun toimii tarvittaessa myös 7-10W tuntumissa ihan tyydyttävästi.
    Mulla ei ole oikein tarkoitukseen sopivaa säädettävää. Tietysti voisi koittaa rullata sellaisen 1.5-1.8 -ohmisen micron, mutta sitten toi mekaanisen/RBA:n idea alkaa vähän kärsimään. Yhtä hyvin voi höyrytellä Twistillä ja Bogella - se kun on kompaktimpi pakettikin. Diggailen vaan niin kovasti tommosesta ohmisesta setupista, mutta en tietenkään terveyteni kustannuksella.

     
     
  10. #1070
    Höyrypää Thomssi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    RAUMA
    Viestit
    402
    ^^Tuosta HerraHuun postauksesta tuli yhtäkkiä sellanen idealampun välähdys. Tajusin, että yleensä aina syksyllä/ talvella oon ollu silleen ärsyttävästi kipeenä, eli pientä flunssaa ja yskää päällänsä koko ajan. Tämä siis silloin kun tuli tupakoitua, mutta esimerkiksi tänä syksynä/talvena ei oo ollu minkäänlaisia flunssaoireita, kun on pelkällä höyryllä menty.

    Mä oon huomannu, että jotkut nesteet/ joidenkin valmistajien nesteet tekee kurkkuun kipeää riippumatta niksoista ja tehoista. Oon jo pitkään aikaa käyttäny mahdollisimman VG-painotteisia nesteitä, eikä noita ongelmia oo ollu vaikka en yli vuoteen oo käyttäny mitään muita laitteita, ku RBA-laitteita.

    Oikeastaan ainoa "vaiva" joka on tullu höyryttelystä, niin närästämään on alkanut vaikka ennen ei moiseen ollu taipumusta.

     
     
  11. #1071
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Koita HH tuohon " yököttävään" oloon apteekista Panadol pore tapletteja, lääkäri minulle niitä suositteli tuohon samalaiseen tuntemukseen. Itsellä tuota refluxsi/närästystä myös johon vuosia ollut lääkitys, sitä oli myös silloin kun analogista sauhutteli.
    Käyn säännöllisesti Akupunktiossa tuon sairauteni (Dystonia) takia, jolloin myös pyytänyt neulat tuon liman poistoon joka auttanut. Myös piilevä astma tuo tuota limaa keuhkoihin kuin myös maito tuotteiden käyttö, joista jugurtit,piimä,rahka ovat pahimpia.Nämä nyt ovat taas kuin aina yksillöllistä!

     
     
  12. #1072
    Höyrypää E-Ferret's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    569
    Mulla tekee tuota palantunnetta jos vaihtaa silicaa tai meshiä. Pari päivää kestää ja sit tasoittuu...

     
     
  13. #1073
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Mulla ei ole oikein tarkoitukseen sopivaa säädettävää. Tietysti voisi koittaa rullata sellaisen 1.5-1.8 -ohmisen micron, mutta sitten toi mekaanisen/RBA:n idea alkaa vähän kärsimään. Yhtä hyvin voi höyrytellä Twistillä ja Bogella - se kun on kompaktimpi pakettikin. Diggailen vaan niin kovasti tommosesta ohmisesta setupista, mutta en tietenkään terveyteni kustannuksella.
    Kokeileppa kuuria mega dualeita kunnolla ruiskulla kostutettuina ja maltillisilla (7-8) wateilla pitäen karton aina "helmeilevänä" eli lisäten aina jokusen tipan kun höyryttelet.
    KGO & Twist

     
     
  14. #1074
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    350
    Kävin hammaslääkärissä vuositarkastuksessa ja korjauksessa. Sama lääkäri ollut 10+ vuotta.Lähtiessä kysyin onko eroa näkyvissä nyt kun olen höyrytellyt 9kk.Vastasi että ei huomannu mitään ja että aikaisempi tupakointikaan,(15kpj/vrk), ei näkynyt hampaissa ja ikenissä.
    Hyvä tieto kun nähnyt netissä kuvia sähkötupakan pilaamista hampaista.

     
     
  15. #1075
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rulez Näytä viesti
    Hyvä tieto kun nähnyt netissä kuvia sähkötupakan pilaamista hampaista.
    Että mitäettä?

     
     
  16. #1076
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rulez Näytä viesti
    Hyvä tieto kun nähnyt netissä kuvia sähkötupakan pilaamista hampaista.
    Ensimmäisen kerran kuulin tästä, tuo höyryhän on periaatteessa antiseptistä ja porukka on raportoinu paremmasta suun terveydestä ja raikkaammasta hengityksestä..

    Linkkiä ja lähdettä kehiin?
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  17. #1077
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    350
    Se oli semmoinen kohu-uutinen sähkötupakkaa vastaan.En löydä nyt sitä netistä.Sisältö oli kuitenkin semmoinen että siinä kirjoitettiin nikotiinin vähentävän syljen eritystä ja kaksinkertaistavan hampaiden menetyksen 1.5>3 kpl/10v miehillä.
    Syy on kuitenkin nikotiinissa. Kuvat oli naisen suusta jossa ikenet vetäytyneet ja hampaat huonossa kunnossa.
    Tutkimuksessa johon uutisessa viitattiin oli vertailukohtana nikotiinia käyttämättömät ihmiset.
    Ja uutinen amerikkalainen. Tietysti nikotiinin määrä vaikuttaa oleellisesti.

     
     
  18. #1078
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    32
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rulez Näytä viesti
    Hyvä tieto kun nähnyt netissä kuvia sähkötupakan pilaamista hampaista.
    Luulisin että iltakökkölehdet olis uutisoineet tästä kissan kokoisin kirjaimin jo.
    Mutta tottahan sen pitää olla kun on kerran nettiin laitettu...

     
     
  19. #1079
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rulez Näytä viesti
    Sisältö oli kuitenkin semmoinen että siinä kirjoitettiin nikotiinin vähentävän syljen eritystä
    Okei, eli bullschaissea. Nikotiini lisää syljen eritystä. (:

    Edit.

    " Lyhyellä aikavälillä tupakointi lisää parotis-rauhasen syljeneritystä (10, 11)."

    Pitkällä aikavälillä eroa ei havaittu.

    http://www.hammaslaakariliitto.fi/su...uun-sairaudet/
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  20. #1080
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Näillä kuvilla taidettiin pelotella jo 80-luvulla yläasteella.
    Vetäytyneet ikenet ja nuuskankäyttäjän "hymy" syöpyneine ikenineen.
    KGO & Twist

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •