Sivu 52 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24248495051525354555662 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,021 - 1,040 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #1021
    Höyrykonkari Olmi's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    311
    Ei oo kyllä muita "oireita" kuin ikenien vuoto, se on vaan niiiin iso kynnys mennä sinne hampilääkäriin vapaaehtoisesti kidutettavaksi ja kaupan päälle saa vielä vittuilua... Verenmaku suussa eteenpäin, perrrrrrrrr...

     
     
  2. #1022
    Höyrypää Pötky's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    651
    No eihän se nyt oo mikään rasti nykyään, ultraäänellä kun putsaavat.
    -Ja meillä auvoisessa Kempeleessä kun on kunnallisessa ihan katseltava suuhygienisti niin johan siinä makoilee ihan mielikseen

     
     
  3. #1023
    Höyrykonkari Olmi's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    311
    Hmmm, eihän tästä Herukasta kauaa ajais Kempeleelle... Pitäis varmaan käydä useammin kuin +viiden vuoden välein hampilääkärissä kun toi tekniikka on kehittynyt siitä raastamisesta/rykimisestä...Ja samalla ottaa vapokamat muukaan niin putsaisivat ne samaan rahaan UÄ:llä...

     
     
  4. #1024
    Höyrykonkari Kahvikuppi's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Kotka(n pesä)
    Viestit
    136
    No tuo ikenien outo, hyvin pieni vihlonta ajoittain. En kyllä edes tiennyt että Tupakassa on jotain puuduttavaaa, ennenkuin täältä luin. No se selittää sen.
    Tietenkin se vuosikymmenien tervan rykiminen keuhkoista pois... haju- ja makuaistin palautuminen. Oikea Tupakka haisee ja maistuu pahalle, ja siitä tulee sellainen "öhkö" olo. Tosin poltan edelleenkin muutaman röllin päivässä...
    Niksanesteitä kun höyryttelee niin eipä sitä aitoröökiä edes kaipaa enää.

     
     
  5. #1025
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonime Näytä viesti
    - Nenästä tuntuu tulevan suht herkästi verta
    Tätä on itselläni ollut talvella (kuiva ilma) höyrytellessä PG-pitoisia nesteitä. Ratkaisu: talvella puhdasta VG:tä, kesällä 50/50 PG/VG. Hyvin toimii. Herkemmille henkilöille ympärivuotinen puhdas VG saattaa auttaa.

     
     
  6. #1026
    Kuudes päivä sähköröökillä (3 analogista) menossa.Ei ainakaan vielä keuhkojen puhdistuminen alkanut.Pientä painon tunnetta rinnassa ollut eilisestä lähtien.Noin 35 vuotta takana
    analogista, jospa sen takia kestää kauemmin puhdistuminen

     
     
  7. #1027
    Höyrypää

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    JKL
    Viestit
    792
    ^muista juua paljon vettä

     
     
  8. #1028
    Höyrykonkari koposenpera's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    vantaa
    Viestit
    173
    ite oon kanssa odotellu millo ne keuhkot alkais puhdistumaan?kun kuulee juttuja että on yskitty suurinpiirtein tervanpaloja kankaalle.no kai sekin on yksilöllistä.ainut oire on että jugo diabloa imailessa nenä tuppaa vuotamaan

     
     
  9. #1029
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    mulla se vaati ensimmäisen kunnon räkäflunssan ennen kuin sitä tavaraa rupesi keuhkoista irtoamaan. Taisi olla vähän reilu vuosi viimeisen tupakan jälkeen. Sitten sitä tavaraa kyllä tulikin koko vuoden edestä Varmasti se keuhkojen yleinen kunto tuohon vaikuttaa miten herkästi ne lähtee putsautumaan.

     
     
  10. #1030
    Höyryttelijä Ruiz's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    25
    Olen ollut huomaavinani nälän tunteen, joka alkaa havaintojeni mukaan ketjuvapottelun seurauksena. Selailin ketjua taaksepäin ja olihan tuolla joillain samanlaisia tuntemuksia.

    En tiedä liittyykö mitenkään asiaan (tai onko aiheesta jo foorumilla juteltu) mutta Wikipediasta luin seuraavaa:
    Eläinlääketieteellisessä käytössä propyleeniglykoli lisää ja ylläpitää lehmien ruokahalua ja maidontuotantoa..
    lähde: Propyleeniglykoli ? Wikipedia

     
     
  11. #1031
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tripleA Näytä viesti
    mulla se vaati ensimmäisen kunnon räkäflunssan ennen kuin sitä tavaraa rupesi keuhkoista irtoamaan. Taisi olla vähän reilu vuosi viimeisen tupakan jälkeen. Sitten sitä tavaraa kyllä tulikin koko vuoden edestä Varmasti se keuhkojen yleinen kunto tuohon vaikuttaa miten herkästi ne lähtee putsautumaan.
    Mulla on nyt kesän jälkeen eka flunssa, ja pikkuhiljaa alkaa yskiminen. Vähän mietityttää jo etukäteen.. Kaikki flunssathan on perinteikkäästi menny keuhkoihin (tosin mulla on vaan noin yks flunssa/vuosi)..
    Mitään muita oireita en oo huomannu tässä muutaman kuukauden aikana, tosin olin alussa enemmänkin sekakäyttäjä, nyt höyryllä. Okei, ohimossa on näppylä, mutta sitä ei ehkä lasketa?

    Välillä janottaa kovastikin, nestettä on tullu juotua paljon. Nyt ei enää hermostuta, vaikka tiedän että kotona on röökiä. Aiemmin olisin jo polttanu ne pois


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  12. #1032
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Laitetaanpas omia vähäisiä kokemuksia tänne.

    Tähän höyryttelyn alkuaikaan sopivasti osunut perheessä nämä perkeleen syysflunssat sun muut. Kauniimpi osapuoli tosin selvinnyt terveenä toistaiseksi. Poitsun kanssa ollaan molemmat röhisty ja rähisty.

    Mutta asiaan. Ainut "haitta" mitä omalla kohdalla ajoittain ilmenee on se, että ääni menee käheäksi. Kurkussa muuten tunne aivan täysin normaali. Osittain varmasti liittyy näiden flunssien aiheuttamaan ärsytykseen. Aika näyttää jatkuuko tuo äänen "katoaminen" vai jääkö sekin pois. Nyt ollaan ja toista viikkoa täysin terveenä.

    Tällä hetkellä puhutaan ihan normaalisti mutta eilen illalla iski taas tämä "käheytyminen". Katsotaan miten tämä tästä jatkuu. Oli miten oli ja syy mikä tahansa höyryntuotto tulee jatkumaan.

    ...

     
     
  13. #1033
    Höyrypää MTP's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    631
    No toi äänen käheytyminen voi osaltaan johtua myös kurkun kuivamisesta - eli enemmän vodaa kurkusta alas. Itse olen nimittäin huomannut myös terveenä, että kovan ketjuvapottelun jäljiltä voi ääni mennä käheähköksi jossei muista juoda tarpeeksi...

     
     
  14. #1034
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    En tiedä liittyykö tähän vai onko mulla joku vitamiininpuutos, mutta huulet kuivuu niin paljon että pitää koko ajan lisätä huulirasvaa ja nyt on pieni haava toisessa suupielessä... Kyllä mulle joka talvi käy näin, mutta yleensä vasta joskus helmikuussa kun on -25 ja patterit täysillä. Nyt ei ainakaan pitäis johtua kylmyydestä tai kuivasta ilmasta.

     
     
  15. #1035
    Kyllähän höyryttely kuivaa huulia. Ja huulirasva kuivattaa kahta kauheemmin, jos on mineraaliöljypohjaista.

     
     
  16. #1036
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Se on totta että mineraaliöljystä ei ole kosteuttamaan, sen idea on ainoastaan lukita kosteus ihoon ja sen kalvon takia osalle mineraaliöljyt eivät sovi kun tulee epäpuhtauksia ihoon. Se mikä huulivoiteissa todella ärsyttää ja joka on huulirasvariippuvuuden aiheuttaja, on yleisesti käytetty ricinus communis oil eli risiiniöljy, kulkee myös nimellä castor seed oil. Toinen yleinen ärsyttävä aine on cera microcristallina. Joo mussa on vähän kosmetiikkakemistin vikaa, pidetään varmaan Stockalla hulluna kun syynään ja tulkitsen aina incit ennen ostamista.

     
     
  17. #1037

     
     
  18. #1038
    Mehiläisvaha-sheavoi-manteliöljy-jojobaöljy, siinä voittamaton yhdistelmä! Helppo väsäillä itekki Risiiniöljy kyl ihan tosissaan kuivattaa tehokkaasti. Valmismerkeistä parhaimmat (mitä oon ite kokeillu) huulirasvat on Benecosilla ja Laveralla.

    Mineraaliöljypohjaiset (ym. petrokemian tuotteet) tekee mun ihosta korpun silmänräpäyksessä. Silti niitä kirjotetaa reseptillä atooppisen ihon hoitoon, itekki ollu siinä koukus aikoinaan, mutta en enää Nykyään ei tartte rasvailla ees joka pesun jälkeen. Mä en löydä taviskaupasta juuri mitään mitä voisin käyttää, apteekista en ollenkaan. Onneks on verkkokaupat

     
     
  19. #1039
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mun ehdoton suosikki on Lushin Ultrabalm Lush webshop - Tuotetiedot, se on vaseliinimaista olematta ilman mineraaliöljyjä. Mulla siis mineraaliöljy tukkii ihohuokoset helposti, ja siksi vältän sitä huulirasvassakin ainakin suurina määrinä koska sitä tuppaa leviämään huulilta tuohon huultenympärysihoonkin ja sitten tulee pientä näppyä.

     
     
  20. #1040
    Höyrykonkari WHIP's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    313
    Mikä tahansa huulirasva yleensä riittää kunhan se on mukana. Auta armias jos se jää taskusta kun lähdet reissuun, huulet kuivaa kuin saharassa
    Blistexin medilip on tähän asti toiminut parhaiten, eikä sitä tarvi hinkata huuliinsa jatkuvasti.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •