Sivu 47 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3743444546474849505157 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 921 - 940 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #921
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    195

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kumimuumi Näytä viesti
    ^ Oli itellä aivan samanlaista noilla kohilla, vettä vaan käkättimeen jotta tuntuu. Höyryttelyn myötä tässä huushollissa minä vedän kitusiini ensimmäisen kerran vettä yli suositusten per päivä.

    Mitä taas ihon kukkimiseen tulee, niin kavereiden kanssa heitin läppää, että "Pitää kai alkaa sitten taas käymään noissa teinien suosimilla lihatiskeillä, kun näillä finneillä ei kukaan voi enää luulla namusedäksi".

    Kyä se siitä.
    Ei auta vaikka joisi tankkiautollisen vettä päivässä, jos on allergiaa PG:lle. Itekin kiskoin vettä ku hullu ja juoksin vessassakin sit kokoajan. Vasta kun heivasi PG:n pois, niin pala kurkusta poistui ja iho-oireetkin parani.

     
     
  2. #922
    Höyrykonkari djtimse's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Jämsä
    Viestit
    247
    onko nyt käynnyt niin että olen allerginen jollekkin aineelle kun alkaa olemaan selkä aikalailla täynnä punasta pilkkua ja alkaa ne puskemaan jo läpi naamastakin perhana..onko mitään tehtävissä tuohon ongelmaan vai pitääkö tämäkin homma lopettaa ennen kuin on kävelevä finni.



    Modit: evic vt, kanger kbox, smok m50 ja vanhaa paskaa
    Atot: Bellus, Toptank, Subtank, kayfun lite x 6 ja drippereitä

     
     
  3. #923
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336
    Lainaus Alkuperäinen postaaja djtimse Näytä viesti
    onko nyt käynnyt niin että olen allerginen jollekkin aineelle kun alkaa olemaan selkä aikalailla täynnä punasta pilkkua ja alkaa ne puskemaan jo läpi naamastakin perhana..onko mitään tehtävissä tuohon ongelmaan vai pitääkö tämäkin homma lopettaa ennen kuin on kävelevä finni.
    Mitäs olet viimme aikoina höyrystellyt..tuntuis että joku makuaine puskee allergista reaktiota??..jos PG ei ole ennen aiheuttanut mitään..

     
     
  4. #924
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    96
    Morjes! Asiaa on varmaan täällä puiti ennenkin, mutta haluaisin ihan yleisesti tiedustella, että onko aknella ja nikotiinilla yhteys? Vähän tuli googlattua aiheesta, mutta minulle jäi ristiriitainen näkemys asiasta, että mikä on nikotiinin osa iho-ongelmiin siitä kaikesta muusta bashasta, mitä röökistä löytyy. Onko jollain käyttäjällä täällä lyödä faktaa tai omaa kokemusta tiskiin aiheesta? Junnumpana tuli kärsittyä melko vaikeasta aknesta ja se oli myös sitä aikaa, kun tuli opeteltua tuo röökin polton kaunis tapa. Tapa tuli kuitenkin unohdettua joskus parikymppisenä, mutta niinhän siinä kävi, että se piti aloittaa uudestaan. Nyt olen yli vuoden käyttänyt pelkästään höyrystimiä.

    Akne alkoi hiipiä takaisin samoihin aikoihin, kun röökaamiseen palasin. Roaccutanilla se aikanaan taltutettiin, aineella mihin en aio enää koskea edes varsiharjalla. Akne ei kuitenkaan ole alkanut hiipumaan tupakoinnin lopettamisen jälkeen, vaan hiljalleen kypsyy vain pahemmaksi. Höyrystimiin siirtyminen ei näytä ainakaan lievittävän oireita. Kysyn tätä siksi, että nyt on muutenkin niin stressaava vaihe elämässä (niin, ainahan se on nykyään) että nikotiinin ja höyryttelyn tavasta luopuminen tuntuu vaikealta, mutta kait sitä on jo kohta koitettava.

    Palatakseni siis kysymykseen, onko jollain täällä faktatietoa aknen ja nikotiinin yhteydestä tai omia kokemuksia aiheesta?

     
     
  5. #925
    Onko sulla elämässä muuttunnut joku asia? Ruokavalio? Pyykinpesuaine? Ihonhoitotuotteet? Stressi ainakin pahentaa tilannetta.

    Kyllähän pg ja jotkut maut ainaki aiheuttaa näppyjä aika usealle, en usko et nimenomaan nikotiini niitä aiheuttaa. Näin mä luulisin.

     
     
  6. #926
    Höyrypää E-Ferret's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    569
    Eikös täällä ollu juttua, et varsinkin sitrus nesteet pykää näppyjä joillekin aika reilusti...? Itse ekaks kokeilisin vaihtaa nestettä, sillä sais ainakin yhden muuttujan suljettua pois.

     
     
  7. #927
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Valtsu Näytä viesti
    Morjes! Asiaa on varmaan täällä puiti ennenkin, mutta haluaisin ihan yleisesti tiedustella, että onko aknella ja nikotiinilla yhteys? Vähän tuli googlattua aiheesta, mutta minulle jäi ristiriitainen näkemys asiasta, että mikä on nikotiinin osa iho-ongelmiin siitä kaikesta muusta bashasta, mitä röökistä löytyy. Onko jollain käyttäjällä täällä lyödä faktaa tai omaa kokemusta tiskiin aiheesta? Junnumpana tuli kärsittyä melko vaikeasta aknesta ja se oli myös sitä aikaa, kun tuli opeteltua tuo röökin polton kaunis tapa. Tapa tuli kuitenkin unohdettua joskus parikymppisenä, mutta niinhän siinä kävi, että se piti aloittaa uudestaan. Nyt olen yli vuoden käyttänyt pelkästään höyrystimiä.

    Akne alkoi hiipiä takaisin samoihin aikoihin, kun röökaamiseen palasin. Roaccutanilla se aikanaan taltutettiin, aineella mihin en aio enää koskea edes varsiharjalla. Akne ei kuitenkaan ole alkanut hiipumaan tupakoinnin lopettamisen jälkeen, vaan hiljalleen kypsyy vain pahemmaksi. Höyrystimiin siirtyminen ei näytä ainakaan lievittävän oireita. Kysyn tätä siksi, että nyt on muutenkin niin stressaava vaihe elämässä (niin, ainahan se on nykyään) että nikotiinin ja höyryttelyn tavasta luopuminen tuntuu vaikealta, mutta kait sitä on jo kohta koitettava.

    Palatakseni siis kysymykseen, onko jollain täällä faktatietoa aknen ja nikotiinin yhteydestä tai omia kokemuksia aiheesta?
    En voi mennä varmaksi sanomaan, mutta penskana pitsat ja kynnöspellot kalpes mun pärställe. Iän myötä se helpotti, eikä edes runsaampi tupakointi vaikuttanut.

    Nyt sitten höyryihin siirtymisen jälkeen on alkanut naama taas kukkia pahemmin, ja selkä myös. Nikotiinia en syytä, kun kerran tupakka ei määrästä riippumatta tehnyt yhtään mitään. Vahva veikkaus on että makuaineet vaikuttavat ainakin, sillä nykyiseen loistoon tämä kukka puhkesi kun siirryin röökijäljitelmistä hentoihin hedelmiin.

    On kuitenkin aivan liikaa liikkuvia osia ja muuttujia että pystyisin varmasti syyttämään höyryttelyä tai vielä vähemmän jotain sen osa-aluetta, mutta se on kuitenkin pääepäilty.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  8. #928
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    310
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Joonas Näytä viesti
    Ei auta vaikka joisi tankkiautollisen vettä päivässä, jos on allergiaa PG:lle. Itekin kiskoin vettä ku hullu ja juoksin vessassakin sit kokoajan. Vasta kun heivasi PG:n pois, niin pala kurkusta poistui ja iho-oireetkin parani.
    Itselläni ei nyt mitenkään älyttömät allergiat vaikuta olevan PG:lle, sikäli kun pystyn sitä ilman ongelmia pienissä määrin käyttämään. Makunesteet ovat useimmet PG:tä joten jos käyttää pelkästään VG-pohjaa + makuainetta niin tuleeko siitäkin siis ongelmia ?

     
     
  9. #929
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    310
    Kyllä se pahin oire on itselläni ruokahalun lisääntyminen. Kun painoa on muutenkin 25-35% liikaa niin voisin jopa väittää tupakan olevan terveellisempää jos sillä pystyy hallitsemaan syömishaluja, "paskanmaun" takia jollei muuta.

     
     
  10. #930
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Ittellä ainakin finniä puskee joka paikkaan. Nämä nesteet kuivattaa ihoa melkoisti. Rasvaa naamaan niin helpottaa, mutta onneks oon naimisissa niin ulkonäöllä ei ole niin merkitystä.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  11. #931
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    96
    Kiitokset vastauksista! Olen saletti, että akneni olisin varsinkin junnuna kärsinyt ilman röökiäkin, eli en sitä tai nikotiinia pidä yksinomaan syypäänä tähän vaivaan. Nyt myöhemmin aikuisiällä olen alkanut pohtia, että olisiko tämän voinut jotenkin välttää. Tokihan tähän vaikuttaa melkein kaikki mahdolliset asiat, mitä täälläkin on tullut jo esille ruokavaliosta, stressiin jne. Viimeisen kuukauden aikana varsinkin on nesteet alkaneet kulua hieman pelottavaan malliin, koska stressi. Pohdin tätä joskus aiemminkin juuri kun siirryin höyryttelyyn, niin tuntui että samaan aikaan akne otti myös askeleen pahempaan suuntaan. Tämä tosin saattoi johtua siitä, että yleensähän röökin polton lopettaminen saa aikaan näppyjä. Pitää yrittää löytää se sisäinen voima, millä tämän höyryttelynkin voisi lopettaa seinään, ainakin muutamaksi viikoksi. Jos mitään askelta parempaan ei tapahdu niin ärräpäissään voi sitten kaivaa eGo:n kaapista ja antaa turhautumisen höyrytä ulos.

     
     
  12. #932
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Täällä ainakin on muutama neste jotka on pannassa näppylöiden takia. Kaikki ovat sitrusnesteitä. Mikään muu litku ei aiheuta oikeastaan mitään oireita ja iho pysyy hyvänä mutta sitrusnesteet nostaa kukinnan pintaa alle vuorokaudessa. Selkeä syy-seuraussuhde jota yritin pariin kertaan kumota mutta näin se vain on.

    Niin ja muistaakseni PG on se joka kuivattaa ihoa ja koko elimistöä jonkin verran. VG-nesteillä ei ole tätäkään ongelmaa mutta jos et ymmärrä hyvän päälle ja haluat jatkaa pg-nesteillä niin reipas vedenjuonti ja 1-2rkl öljyä päivässä hoitaa homman

     
     
  13. #933
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    96
    Ei kai siinä muu auta kuin alkaa eliminoimaan mahdollisia aknen aiheuttajia. Katsotaan pari viikkoa sitten ilman höyrystelyjä, jos se vain mitenkään onnistuu. Raportoidaan sitten tännekin, jos on jotain raportoitavaa. Ulkomaalaisilta höyrypäiden foorumeilta on tullut lueskeltua, että aknea on esiintynyt sekä PG että VG nesteillä, mutta syyhän voi olla näissäkin tapauksissa aivan jokin muu. Katsotaan.

     
     
  14. #934
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    310
    Monesti on kyllä sanottu että kun olisi luopunut PG:stä niin sillä ollaan päästy oireista eroon. Kai sitä siis kannattaisi kokeilla semmoista juicea jossa ei yhtään PG:tä ? En kyllä ole varma että löytyykö VG-pohjaisia makutiivisteitäkään..

     
     
  15. #935
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    96
    Laitetaan nyt päivitystä sen verran, että eihän tuosta seinään lopettamisesta tullut hyvänen aika yhtään mitään! Mutta vähentäminen on ollut suht tuskatonta. Nikkikset pysyvät aisoissa, mutta tapa... se on aivan eri tarina. Kaikki lähti siitä, että vapaapäivänä istahdin koneen äärelle lukemaan perinteiseen tapaan uutisia ja muuta roinaa, mitä tapana nyt on aina tehdä varsinkin vapaapäivän aamuina herra kahvikupin seurassa. Ei keskittymisestä tullut mitään. Kamppailin pitkään itseni kanssa kunnes otin kahdet imut ja siitä oli taas hyvä jatkaa. Jos normaalisti meni parhaimmillaan kolme pientä DCT tankillista päivässä, niin nyt meni tankillinen kolmessa päivässä. Jatketaan näin ja katsotaan onko mitään vaikutusta. Omat mehut of choice ovat pitkään olleet Vermillion Riverin 35/65 VG/PG mehut 15mg:n niksoilla
    Viimeksi muokannut Valtsu; 17.03.13 kello 07:59. Syy: väärät suhteet

     
     
  16. #936

    Varoitus moniallergisille

    Itse olen moniallerginen, eli mm. tiettyjen eläinten hilse tai karvat, tietyt ruohot/heinät, koivu/periaatteessa kaikki hedelmät, marjat, vihannekset ja juurekset (mm. peruna, sipuli, paprika) raakana. PG/VG allergiaoireita sinänsä en ole huomannut, mutta ihottumaa tulee FSUSAN Red box blendistä (nimi ei ole välttämättä täysin oikein, on nimittäin kulunut jo pullon kyljestä) ja pahempi kohtaus tulee saman firman Gummy Bear-nesteestä. Se siis turvottaa todella hengitystiet umpeen jo yhdestä imaisusta, tällä kertaa onneksi epipen vältettiin. Oireita en ole muiden firmojen nesteistä (vielä ainakaan saanut) tosin kaikesta on hyvin vähän vasta kokemustakin.

    Firmaa en halua moittia millään tapaa, mies pitää noista molemmista kaiken suhteen, eikä hänellä ole ollut mitään oireita (perusterve muutenkin). Toimitukset yms. hoituivat hyvin.

     
     
  17. #937
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Nyt olen huomannut että pelkkä wg pohjaan tehty diy tuo outoa limaa kurkun päähän.

     
     
  18. #938
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    12
    Olisiko aihetta tehdä jonkinsortin lista, mistä immeiset ovat saaneet iho- tai muita ongelmia. Esim. itsellä aluksi luulin, että olisin PG alerginen, pukkasi naamaan kuivia läikkiä jne, mutta esim. cocon pg menthollista ei tule mitään. Siirryin "täysin" VG:en ja ongelmia tuli pähkinää sisältävistä, sikarimauista ja monista marja-/hedelmä mauista. Nikotiinimäärillä en ole mitään vaikutusta näin 1,5v kokemuksen perusteella huomannut.

     
     
  19. #939
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    ^Vähän on ehkä hankalaa, kun oireet tuppaa olemaan aika yksilöllisiä ja esim. mulle ei tule mitään iho-oireita mistään likusta..

     
     
  20. #940
    Höyrykonkari hirsipuutarhuri's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    215
    Itse olen ollut ilman röökiä nyt nelisen kuukautta.

    Alkuun sain höyryttelystä julmettuja vatsanvääntöjä ja yleistä huonoa oloa. Syykin oli ilmeinen, liikaa nikotiiniä ja liikaa höyryttelyä. Asia korjaantui kun siirryin keveämpään niikotiini määrään.

    Varsinaisia iho-oireita, siis ihottumaa ei ole ollut. Epämääräistä pistelyä ja ajoittaista kutinaa, ilman varsinaista ihottumaa, esiintyi ensimmäisten kolmen kuukauden aikana. Luettuani tekstejä uskoin sen liittyvän jollainlailla mahdolliseen PG yliherkkyyteen. Kuitenkaan näin ei kohdallani ollut. Oireeni johtuivat liian korkeasta nikotiinipitoisuudesta, sillä vähentämällä nikotiinin määrää oireet helpottivat. Toinen selkeä syy oireiluun oli nesteissä käytetyt makuaineet. Makuaineet aiheuttivat,yleistä pistelyä, huulissa kutinaa ja lievää turvottelua. Pistelyä esiintyi mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Nyt kun olen välttänyt tiettyjä nesteitä oireet ovat koknaan kadonneet. Merkitystä ei ollut sillä mikä on ko. nesteen PG/VG suhde oli.

    Puhtaasta VG:stä olen saanut ajoittaista päänsärkyä. Tosin tässäkin voi olla syynä käyttämäni dekangin makuaineet ja/tai liian korkea tiivisteainepitoisuus.

    Siis summa summarum. Osa mahdollisista oireista liitty varmasti jo pelkästään röökin vieroitusoireisiin. Liika nikotiinin määrä aiheuttaa mitä erillaisempia oireita. Nikotiinimäärää kannattaa alkaa hilaamaan alaspäin mitä pikimmiten. Makuaineet aiheuttavat yliherkkyysreaktioita. Mikäli jokin neste ei sovi, niin kannattaa kokeilla useampia. Yksilöllistä on mikä neste sopii ja mikä ei. Hyvä on myös muistaa, että PG pohja voi myös olla se yliherkkyyttä aiheuttava tekijä.

    Toivottavasti joku hyötyy kokemuksistani.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •