Sivu 33 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 232930313233343536374383 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 641 - 660 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #641

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrymaggara Näytä viesti
    tuo on itsekkin tullut todettua. Kait se kuivattaa nenän limakalvoja ja alkavat helpommin vuotamaan verta. Mulla ei ole sen jälkeen vuotanut kun olen lopettanut höyryn päästämisen ulos nenän kautta.
    Sama ei voi nenän kautta enään höyryjä päästellä.. Ja päivittäin tulee käytettyä seessamiöljy suihketta, muuten nenä todella kipeä...

     
     
  2. #642
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    124

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    pakko päästellä nenän kautta höyryt, muuten ei maistu miltään :-[ vaikka sapettaa tuo nokan kuivuminen kyllä.

     
     
  3. #643
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    64

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Mulla on tässä jonkun aikaa ollut mystistä ihottumaa & hilseilyä naamassa :P ja olen miettinyt, johtuisiko se sähkötupakasta = PG:stä. Aloitin siis reilu kuukausi sitten tämän touhun ja olen kuitenkin sekakäyttänyt tätä tupakan kanssa (50-50), että tuskin on mikään tupakan vähentymisestä johtuva oire. Nyt on homma kurissa, kun olen allergialääkkeitä napsinut + höyrytellyt VG:tä. En vaan tiedä yhtään, johtuuko tämä nyt PG:stä vai jostain muusta. ???

    Kuinka nopeasti PG-allergiaoireet katoaisivat sen lopettamisen jälkeen? Kellään mitään tietoa? En löytänyt vastausta ainakaan haun kanssa. Pitäisi yrittää selvitellä, mistä nämä oireet tulivat.

     
     
  4. #644
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Sellainen huomio tuli tänään, kun työpaikan fyysisessä muutossa tuli pakattua omia tavaroita (ja koko kerroksessa leijali pölyä) niin iski hirveä pölyallergiakohtaus. Analogisten kanssa vastaavaa tilanteessa tuonlaisia oireta ei esiintynyt. Ehkä 6kk höyryttelyä on herkistänyt aisteja

    :wq

     
     
  5. #645

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja laonovi Näytä viesti
    Tähän asti riitti kärsivällisyyteni lukea säiettä koskien tupakassa olevia/lisättyjä aineita; em. lisäksi puuduttavia aineita. Jos väitätte jotain, niin perustelkaa se. Itsellä autenttista tietoa siitä, mitä tupakanvalmistukseen suomessa on käytetty. Ei minullakaan ole faktaa laittaa pöytään, ainoastaan kokemusperäistä tietoa tehtaassa työskennelleenä ylintä johtoa myöten.

    Sori OT, jatkakaa itse aiheesta.
    . .Itseänikin vähän ihmetyttänyt tämä antiflamatoori- ja puudutu-/ilmaputkia-avartavuusläppä. Olisi mieleenkiintoista kuulla faktaa,koska en ole ikinä nähnyt taikka kuullut muita kuin huhupuhetta ja tornihuhuja.Enkä ole huomannut vaikutusta että tämmösiä aineita olisi ollut.No, sähkörööki on nyt aiheuttanut pientä iho-oireilua,paineen tunnetta keuhkoissa ja aamuyskää. Johtuuko analoogisten aineiden poistumisesta kehosta,tai itse e-vehkeen aineista,niin en tiedä.Mutta,analogiset ovat pitkälti jäänyt pois kuvioista e-vehkeen hankkimisen jälkeen,ja ovat jäämässä kokonaan.

     
     
  6. #646
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    290

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Sellainen huomio tuli tänään, kun työpaikan fyysisessä muutossa tuli pakattua omia tavaroita (ja koko kerroksessa leijali pölyä) niin iski hirveä pölyallergiakohtaus. Analogisten kanssa vastaavaa tilanteessa tuonlaisia oireta ei esiintynyt. Ehkä 6kk höyryttelyä on herkistänyt aisteja
    Tuosta päätellen ja vähän syitä/seuraussuhteita oikoen minäkin tulen sitten saamaan kesällä karsean heinänuhan pitkästä aikaa... Tsiuuh!

     
     
  7. #647

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Mites voiko sähkölle yliherkät ihmiset käyttää sähkösavuketta? Vai onko se yliherkkyys yleensä vain vaihtovirralle. Suomessahan tuota ei tunnusteta lääketieteen piirissä fyysiseksi sairaudeksi ollenkaan, mutta Ruotsissa se lasketaan fyysisiin sairauksiin.

    Itse nesteistä. Luulisi että ei tuo PG:n höyryttely satunnaisesti kovin haitallista ole, jos sille ei allerginen satu olemaan.
    Astma höyrystimissä käytetään samaa propyleeniglykolia, joten jos jollain on niiden käyttöohjeita tallessa niin katsokaa onko siellä kerrottu mahdollisista haittavaikutuksista. Tarkoitan siis näitä salkussa kannettavia laitteita, joilla tehdään höyryä johon sekoitetaan astmaa helpottavia lääkeaineita. Spira tms?

    Itse en ole huomannut tupakanpoltosta höyryttelyyn siirtyessä kuin oikeastaan positiivisia vaikutuksia.
    Ainut hiukan negatiivinen on että sähköhöyryä tulee imettyä niin mielellään että meinaa nikotiinipitoisuus elimistössä nousta korkealle, tämän tosin saa eliminoitua vaihtamalla laimeampiin nesteisiin. (24mg/ml tällä hetkellä menossa)
    Alussa myös autolla ajaessa E-savuketta tuprutellessa oli totuttelemista tuon eGo:n napin painamiseen, mutta nykyään sujuu hyvin eikä tarvitse pelätä että tuhkat tai kekäleet lentävät pitkin autoa.


     
     
  8. #648
    Höyrypää DS3Finland's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Vantaa/tuusula
    Viestit
    760

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Nenän kuivuminen on kai isoin ongelma mitä on iskeny ja siitä johtuva kevyt veren vuoto (vähän verta niistettäessä rään joukossa) mutta sitten taas pölyallergia on helpottanut, eikä nenään kerry duunissa enään niin paljon pölyä kuin röökatessa (duunin jälkeen kun niisti, oli paperi aina ihan harmaana siitä pirun pölystä).

    Nestevajaus on kyllä päällä koko ajan, mutta tässä taas suurin ongelma on sellainen pienen pieni vika kun ei kärsi janon tunteesta... Yleensä huomaa vessassa käydessä että on nesteet vähän vähissä, huulten rohtumisesta tai migreenistä (joka joko johtuu kofeiinin puutteesta tai nestevajauksesta).

    Välillä huomaa ettei päivän aikana ole vetänyt tippaakaan vettä, vaan ja ainoastaan kahvia.

    OT: Ja nyt kun tuli asia puheeksi, niin vois vaikka juoda muutaman lasillisen vettä... Viimeksi juonut muuta kuin kahvia tuossa 10 aikaan duunissa ruoan yhteydessä. -----
    Sähköllä 2012->2017, sikareilla 2017->2019, sähköllä taas jatketaan.

     
     
  9. #649

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Itselläni oireina ne täälläkin usein mainitut limakalvojen kuivuminen ja herkästi verta syöksevä neppari. Noh, varsinaista nenäverenvuotoa ei ole ollut, mutta esimerkiksi liikennevaloissa suomalaiskansalliseen tapaan nenässä viivähtänyt sormenpää on toimenpiteen jälkeen punavivahteinen. Ja ei, en syö nenä-tuotetta, saati pyyhi sitä auton sisustaan, vaan pyörittelen sen kovaksi ja neppaan akkunasta pihalle. Ei ne kaikki veriset klöntit autojenne tuulilasissa ole päivänsä päättäneitä ötököitä

     
     
  10. #650
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    124

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    no hyi saatana

     
     
  11. #651

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Total reps! Eli motoristit,kaikki mitä olette ajaessanne visiiri auki syöneet ei siis ole hyönteisiä. Itse onneksi pitänyt aina visiiri kiinni,kiitos yhdelle ampiaiselle.

     
     
  12. #652
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    30

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Huomenta päivää!

    Itselläkin tosi on nyt vasta alkanut ilmeämään joitakin vaivoja kun on kauemman hyörytellyt. Juurikin on tuota että nenävuotaa verta joskus, jota ei minulla ei ole koskaan ollut ennen. Ja sitten tosin agne hyökkäs uudestaan nyt päälle josta olin ollut erossa jo monta vuotta. Mutta sehän voi johtua taas aivan muustakin mutta veikkaisin että voi olla tekemistä ton PG nesteen kanssa.

     
     
  13. #653

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Märkänäppylöiden ilmaantumista on tälläkin forumilla useasti raportoitu kaiketi höyryttelystä johtuen. Itsekään en ole säästynyt myöhäispuberteetilta siltä osin. Viitaten aiempaan postaukseeni, niin niitä en sentään poksauttele auton ikkunasta lajitoverieni kiusaksi.

     
     
  14. #654
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    44

    Re: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Nyt kun dcc pöhissy vähän aikaa isommilla volteilla (n.5V @ 2,5ohm) tuntuu välillä kurkkuun muodostuvan joku patti tai karheelta muuten. Vähän ku kunnon kurkkukivussa. Ei oo aikasemmin ollut mitään. Menee parissa tunnissa tai viimestään yössä ohi.

    Olenko allerginen dual coileille vai yli 4,5 voltille?

     
     
  15. #655
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Laske nikotiinitasoa.

     
     
  16. #656
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    myöhäispuperteetti voi johtua nesteistä tai vähän myöhemmin kun höyrystelyn on aloittanyt ja elimistö rupeaa puskemaan tupakan myrkkypaskoja ulos...siitä vaiheesta monikin on raportoinut äkillisistä finneistä mitä mystisempiin paikkoihin
    ”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”

     
     
  17. #657
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    899

    Vs: Re: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja skupe Näytä viesti

    Olenko allerginen dual coileille vai yli 4,5 voltille?
    Minä veikkaisisn tuota jälkimmäistä. Höyry alkaa olla aika kuumaa noilla volteilla, ja se toki ärsyttää kurkkua. Minulla ainakin.

    Onkos muuten kukaan mitannut lämpötiloja?


    Savuttajäsen nro 66

     
     
  18. #658
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hellraiser
    ...siitä vaiheesta monikin on raportoinut äkillisistä finneistä mitä mystisempiin paikkoihin
    Karvaisempi puoliskoni lopetti höyryttelynkin juuri mystisiin (!) paikkoihin ilmaantuneiden finnien vuoksi.
    Itselläni ovat onneksi (ja ainakin toistaiseksi) keskittyneet lähinnä leukaan, mikä ei kyllä pahemmin naurata, mutta röökaamaan en niiden takia silti ala.

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  19. #659
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Edelleenkin ne finnit on tupakoinnin lopettamisesta johtuvia, tavataan purkkaa syövilläkin... Erittäin jännä juttu että kaikki oireet ovat muka höyryttelystä johtuvia vaikka
    todellisuudessa 95% on tupakoinnin lopettamisesta johtuvia.

    Itselläkin alussa oli jokusia finnejä mutta häipyivät kyllä.

     
     
  20. #660

    Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lisääntynyt pintaverenkierto panee kuonat liikkumaan puskee pahan pihalle

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •