Sivu 18 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81415161718192021222868 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 341 - 360 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #341

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja humpasetä Näytä viesti
    Mahdollisesti kasvanut nikotiini määrä voisi selittää hyvinkin tuon, heti kun PEF mittari on ostettu jatkan testejä. Siihen asti höyrytellään ja simuloidaan korkean paikan treenejä..
    Omat kokemukseni on aivan päinvastaiset kuin sinulla ja monella muullakin on alkanut keuhkot toimiin entistä ehommin alussa tosin oli ikäänkuin painetta keuhkojen yläosassa mutta se poistui 4päivän sisään. Ensinmäinen kysymys on että millä nikotiini määrällä höyryttelet oikein ??? jatkuvassa höyryttelyssä esim 24 on aikas monelle jo liikaa , 18mg on monella alussa voimakkuus mutta siittä se usein vielä laskee kun nikkiksenkin tarve vähenee ja myöskin paremmat höyrystimet myös on osana siinä .lEli laske nikkiksien voimakkuutta näin aluksi ja pidä myös maalaisjärki mukana jos ei höyryttely sovikkaan sinulle jostain syystä niin ei väkisin kannata jatkaa tietenkään .Minulla itsellä on astma ja sen tilanne on nyt todella hyvä höyrystelyn takia 8) Tsemppiä

     
     
  2. #342
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    kirkkonummi
    Viestit
    610

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    kokeilkaapa välillä ihan vaikka jumpan vuoksi .
    vedä henkeä niin paljon kuin pystyt muutaman kerran (onnistuu nykyään ilman kamalaa yskimistä)huomaat kuinka veri alkaa taas kiertämään keuhkoissa lämmittää meinaan oikein mukavasti ja poistaa samalla "ahdistavaa/puristavaa"tunnetta keuhkoissa.
    suosittelen kuitenkin pitämään jostain kiinni tai istumaan persiilleen välittömästi henkosten jälkeen tulee meinaan sellanen happi humala et helevetti sentäs
    on meinaan sillä lailla että tämmönen entinen terva perse hengittää vanhasta tottumuksesta koko ajan vähän vajaalla vedolla.
    V1 & V2 PROVARI,ADAM,PROVAPE,BOLT,ARCTIC JA LUMI,KICK.SIAM COBRA.NAUTILUS.ODDY"v2".

    tulossa:kaikenlaista

     
     
  3. #343

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Eipä tekstin lainaaminen onnistunut, mutta olen kokenut vähän samaa kuin Humpasetä, olen itse puhallellut PEF- mittariin muttei hapenottokyky ole kuitenkaan huonontunut, ilmeisesti nikotiinin tuoma ärsytys/ keuhkoputkien supistuminen on niin vähäistä. Ikävä tunne kuitenkin, ja myös nenä menee vähän tukkoon. Omalla kohdallani olen todennut, että nikotiinista se johtuu, nyt höyryttelen nollaa eikä siitä ole tullut ainakaan vielä mitään oireita.Olin pariviikkoa höyryttelemättä ja oireet poistuivat, mutta tulivat pikkuhiljaa takaisin kun aloitin uudestaan nikotiinipitoisillla nesteillä höyryttelyn.

     
     
  4. #344

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Kuinkas teillä höyryttelijöillä irtoilee tuo analogisten tuottama terva keuhkoista, nyt kun olette aloittaneet höyrytteleen?

    Olen nyt sen 8 päivää ollut polttelematta ja tässä pari päivää sitten alkoi lentämään jo tervaklimpit aina silloin tällöin. Hienon näköstä kyllä, kun huomaa et se terva sieltä keuhkoista pois päin lähtee.

    Mut mites teillä muilla? Oon kuullut, että tämä vissiin riippuu aika paljon ihmisestä ja polttelun määrästä koska sitä tervaa alkaa lähtemään.

     
     
  5. #345
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Lahti kaupunki
    Viestit
    271

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    30v polttaneena voin kertoa että kyllä irtoaa!!
    Yksityiskohtia en viitsi alkaa kertoa, mutta varsinkin aamuisin Lordi voisi saada inspiraatioita siitä sotkusta joka keuhkoista irtoaa.

    Mutta yskä ja irtoilu loppuu sitten melko nopeasti verrattuna aiempaan jatkuvaan yskään.
    Ja keuhkojen tilavuus tuntuu vähintään kaksinkertaistuneen, ei enää hauko henkeä kuin kala kuivalla maalla pienimmästäkin rasituksesta.
    eGo / Lavatube / Buzz Pro (army #558)

     
     
  6. #346
    Höyrypää mangroovie's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    514

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    1vko pelkällä höyryllä - ei vielä mitään.
    2vko - limaa ja ruskeita sattummia perkeleesti
    3vko alkaa hellittään, mutta vielä tulee.

    EA-Mod+Nebula,Cube + Kick + Arctic Tank+ Boge
    Paras A-Ryhmä: El Toro Grande, Cigarillos Naturales, Eden, Moondrop Straight Up

     
     
  7. #347
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    21

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ertzinas Näytä viesti
    Kuinkas teillä höyryttelijöillä irtoilee tuo analogisten tuottama terva keuhkoista, nyt kun olette aloittaneet höyrytteleen?

    Olen nyt sen 8 päivää ollut polttelematta ja tässä pari päivää sitten alkoi lentämään jo tervaklimpit aina silloin tällöin. Hienon näköstä kyllä, kun huomaa et se terva sieltä keuhkoista pois päin lähtee.

    Mut mites teillä muilla? Oon kuullut, että tämä vissiin riippuu aika paljon ihmisestä ja polttelun määrästä koska sitä tervaa alkaa lähtemään.
    Eipä ole täällä lähtenyt tervat liikkeelle. Liekö jo niin hyvin kyllästetyt keuhkot ??? Analogisia tuli polteltua 23v 1-2 rasiaa päivässä ja nyt höyryttelyä on takana reilut pari kuukautta. Aamuinen tupakkayskä kylläkin loistaa poissaolollaan.

     
     
  8. #348

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja djyallu Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ertzinas Näytä viesti
    Kuinkas teillä höyryttelijöillä irtoilee tuo analogisten tuottama terva keuhkoista, nyt kun olette aloittaneet höyrytteleen?

    Olen nyt sen 8 päivää ollut polttelematta ja tässä pari päivää sitten alkoi lentämään jo tervaklimpit aina silloin tällöin. Hienon näköstä kyllä, kun huomaa et se terva sieltä keuhkoista pois päin lähtee.

    Mut mites teillä muilla? Oon kuullut, että tämä vissiin riippuu aika paljon ihmisestä ja polttelun määrästä koska sitä tervaa alkaa lähtemään.
    Eipä ole täällä lähtenyt tervat liikkeelle. Liekö jo niin hyvin kyllästetyt keuhkot ??? Analogisia tuli polteltua 23v 1-2 rasiaa päivässä ja nyt höyryttelyä on takana reilut pari kuukautta. Aamuinen tupakkayskä kylläkin loistaa poissaolollaan.
    Onkohan tämä sitten kiinni tosiaan siitä kauanko on poltellut? Itsellä (onneksi) takana vasta 5v analogisia. (olen siis 19v ja aloitin 14vuotiaana sauhuttelun). Ja tosiaan ensimmäisen viikon jälkeen alkoi jo terva irrota ja olo tuntuu paljon paremmalta.

    Katsotaan jos saataisi enemmän tuloksia niin voitaisiin päätelläkin jotain eli kaikki vaan kertomaan omasta tervanpuhdistamosta!

     
     
  9. #349
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    125

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja djyallu Näytä viesti

    Eipä ole täällä lähtenyt tervat liikkeelle. Liekö jo niin hyvin kyllästetyt keuhkot ??? Analogisia tuli polteltua 23v 1-2 rasiaa päivässä ja nyt höyryttelyä on takana reilut pari kuukautta. Aamuinen tupakkayskä kylläkin loistaa poissaolollaan.
    Ei täälläkään mitään mukavan ruskeita klönttijuttuja, vaikka kerkesin polttaa yhtä kauan kuin sinäkin. Ja en omistanut edes tupakkayskää tupakointiaikana, ainoastaan nenä oli jatkuvasti tukossa.
    Hanus Steamer ~4.0v ja kyllä höyryää!


     
     
  10. #350

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Moro,

    Odotin itsekin että 25-vuoden tupakoinnin jälkeen irtoaisi edes muutama ruskea limaklöntti mutta eipä ole juuri yskittänyt/limaa irronnut. Nenä tuntuu aukeavan kyllä ja olokin on aikas hyvä jo.

     
     
  11. #351
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    5

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Suunnilleen aski päivässä 23v, eipä oo vielä irronnu tervaa yhtään. Höyryttelyä takana rapiat kuukausi.

     
     
  12. #352
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    1,043

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    6 viikkoa takana ilman analogisia. Ja tänään oli työpaikan hissiin sevverta jonoa just ennen poislähtöä että päätin mennä työhuoneeseen portaita sen kolme kerrosta ylöspäin. Enkä ollut lähelläkään kuolla siihen. Kummallista. Tämä kun on jotakuinkin ainoa ero entiseen mitä olen huomannut.

    Ja näemmä painokin on pudonnut kolmisen kiloa tuona aikana, olisko peräti niin että saan enemmän nikotiinia kuin tupakasta... eikös se vähennä ruokahalua?

    On tätä massaa silti vielä sen verran että pitänee taas aloittaa kävelylenkit. Jatkot Rage-ketjussa!

     
     
  13. #353

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja mkomulainen Näytä viesti
    Terve, ehkä

    Kirjottelin jo tuonne carto-osioonkin, mut kirjotan tännekki. Hommasin Smok dual coil cartomizerin ja tein siihen seoksen Pure VG 54mg 1ml + Vanilja PG 24mg, eli yhteensä 3ml. Polttelin yhen illan abaut 4h samalla ku surffailin netissä. Aamulla oli ääni käheenä, mut polttelin lisää ja lisäsin vanilja PG 24mg. Iltapäivällä alko kivut kurkussa ja keuhkot oli tulessa. Tuntu et ei löydy asentoa missä vois hengittää niin, että ei huuda kivusta. Sitä kesti pari päivää kunnes helpotti. Jatkoin polttelua kunnes huomasin, että kurkku on täynnä rakkuloita. Menin lopulta sairaalaan missä kuunneltiin keuhkot ja lyötiin petiin. Tulehus arvot nousi yli sadan ja sain diagnoosin keuhkokuume ja kurkkutorvi oli erittäin pahoin tulehtunut/palanut. Jotaki siellä vissiin sit tapahtu. Kyselin lääkäreiltäki et voiko sähkötupakka aiheuttaa tällaista, mut eivät osanneet sitä arvioida. Ilmeisesti ainaki kurkkutorvi ei kestäny höyryttelyä noilla vahvuuksilla.

    -M-
    Itsellä tuntui palavan nielun alue , kun siirryin dual cartoihin. Aineen vahvuus nykyään 11 mg eli ei todellakaan nikotiinista kiinni (mikään rikkihappo ole). Itse olen ollut elämäni aikana yhdelle aineelle allerginen ja se oli eräs penisiliini. Oli kitalaki rakoilla ja nielu oli aivan kuin palanut. Veikkaisin allergista oiretta, mutta voi olla myös, että keuhkoputket on lämmöstä ottanut itseensä. En osaa omalta osaltanikaan sanoa mistä johtuu tuo ärtynyt kurkku varmaksi. Eikä se ole minun hommani sitä selvittääkään. Lääkärit on sitä varten. Jos itse saat vielä oireita muista vaatia niiltä lääkäreiltä se diagnoosi kerran jos kurkussa näkyvät oireet, niin silloin se on jonkun aiheuttama ja se on lääkärin selvitettävä mistä johtuu. Palstan nettitohtorit voi aina jättää omaan arvoonsa vaikka e-smoke tietoa löytyykin niin tuskin monelta lääkärin papereita ja vaikka löytyisikin niin ei lääkärikään netistä voi diagnoosia antaa.

     
     
  14. #354
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    899

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    40 vuotta tupakkia takana. Ei irtoa tervaa, mutta eipä aamulla kyllä enää yskitä. 5 viikkoa höyrytetty.

    Keuhkot kyllä ennenkin kunnossa. Spirometriin puhalsin keväällä 95% joka on hyvä tulos tupakoimattomallekin tässä iässä. Voipi olla, että tupakointitavalla on vaikutusta. En tainnut koskaan vedellä suoraan henkeen savuja enkä kovin syvällekään kiskonut. JOten ehkä siteä trevaa sitten ei kertynty niin paljon kuin muilla tyyleillä. Ihmisten välillä tietty on eroja muutenkin. Aski päivässä kuitenkin meni.

    Yks tuttava oli aikanaan puuveneentekokurssilla. Siinä tervaillessaan laskivat, paljonko tervaa on imenyt henkilö, joka on askin päivässä polttanut 30 vuotta. Riiittäis 1,5 veneen tervaamiseen.


    Savuttajäsen nro 66

     
     
  15. #355
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    IchWillähde, Nastola
    Viestit
    214

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Tässä omia kokemuksia, tosin vasta-alkajan sellaisia.

    Kuiva suu tai kipeä kurkku ei vaivaa, päin vastoin. Illalla tulee vedettyä höyryt ennen maate menoa. Pesen hampaat yleensä pari tuntia ennen nukkumaan menoa koska hammastahna se vasta suuta kuivattaakin.
    Vinkuva hengitys on poissa, nenä ei ole enää kroonisesti tukossa. Limaista yskää on joka on normaalia kun alkaa keuhkot puhdistua. Samaa limaa sai räkiä joskus kun jauhoin nikotiini purkkaa vuoden ajan, ja samalla sitten tärvelin purukaluston tolla purkalla...

    Nukun myös paremmin! Analogisia tuli vedettyä pari päivässä kun höyrystimen hankin, tuli hommattua vain 0mg nestettä. Nyt käytän 14mg PG nestettä ja ei ole tarvinnut uhtään analogista enää.
    Ja olin tosiaan vetänyt punasta norttia jo parikymmentä vuotta askin tai pari päivässä.
    Myös sätkiä käärin ahkerasti jos oli likviditeetti huonona.

    Mutta höyrystin on parasta mitä olen kohdannut pitkään aikaan. Nyt kun sais vielä Monster energyn makusta eJuisee ni olisin ihan niiqu taivaissa ja sillee.

     
     
  16. #356
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    104

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Hengitys parantunut huimasti, astmapiippua tarvitsee vain aamulla, hyvin harvoin illalla. Silloin on ollut jotakin muuta syytä henkitorven kuristumiseen, kuten käynti tavaratalon kemikalio-osastolla. Yhtään ainoata astmakohtausta ei ole ollut pitkään aikaan! Makuaisti on parantunut, ruoka maistuu ja tuoksuu. Oireeksi voi kai laskea senkin, että lompakko laihtuu paitsi uusista höyrytarvikkeista myös paremmista ruoan valmistusaineista (penteleen kalliita vihannekset ja tuoreet yrtit).

    Alun hankaluuksista selvisin testailemalla eri makuja/vahvuuksia ja erilaista imutekniikkaa.

     
     
  17. #357

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Vattu kun oireketju muuttuu taas terveyshehkutteluksi. Menkää humutusketjuun tuulettelemaan... (sori ylläpito, tää oli vaan tällainen kansalaismielipide)

     
     
  18. #358
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    13

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Mä olen tässä 4viikon aikana kohdannut seuraavia oireita:

    Aamu krohä poissa
    Ilma kiertää keuhkoissa
    Iho tuntuu paremmalta
    Halu elää
    Jaksan tehdä asioita

    Lisääkin varmasti ilmaantuu..

    Nojoo, Alussa ihoa kutitti paljon mutta se on jo loppunut.

     
     
  19. #359
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    30

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Kohta 7 viikkoa höyrytellyt.Välillä huulet arat.Yksi aamu turvonneet(näytti vaginalta).
    Kurkkukipu ja melkein äänen menetys näyttäisi johtunee LR atoista ja Smok Techin LR-cartoista.Nikotiinitontakaan ei kärsinyt höyrytellä.Eli kävi liian kuumana?
    Normi atolla ei mitään ongelmaa vahvemmankaan kanssa.

     
     
  20. #360

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Kurkkukipu ja melkein äänen menetys näyttäisi johtunee LR atoista ja Smok Techin LR-cartoista.Nikotiinitontakaan ei kärsinyt höyrytellä.Eli kävi liian kuumana?
    Normi atolla ei mitään ongelmaa vahvemmankaan kanssa.
    Takapakkia myös täälläkin ja samoilla oireilla. Nyt mennään taas sinisellä LM:llä. Tuntuvat ihan kevytsavukeilta noitten Mega dual coilien jälkeen. Nikotiinipitoisuudet ollut jotain 15mg noissa kartoissa ja laimennellut niitä lisääkin, mutta ei auta. Tuntui, että makuaistikin häviää. **kele kun innoissaan on tullut vielä tilattua noita mega dual coileja lisää, sekä muitakin LR karttoja ja atoja. :'( Nyt pitäis yrittää löytää korvaavia tuotteita. Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. Millähän konstilla saisi tuota kurkkutuntumaa vähennettyä noista.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •