Sivu 15 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51112131415161718192565 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 281 - 300 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #281
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    43

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Viikon verran tullut nyt höyryteltyä eikä mitään suurempia oireita ole ollut. Tänään on tosin ollut aika paha päänsärky ja vähän ärtynyt olo mutta tämä johtui todennäköisesti liian vähäisestä juomisesta ja ehkäpä tuli sitten hieman liikaa nikotiinia höyryteltyä heti aamusta. Aika useasti tuntuu että tällä tavalla on saanut ehkä vähän liikaakin nikotiinia verrattuna normi polttamiseen, vaikka toki ennemmin tuli about 25 röökiä päivässä poltettua. Olen käyttänyt 11 - 18mg nesteitä, vahvemmat saattaisi olla kyllä meikäläiselle liikaa. Aika usein höyryttelyn jälkeen tulee hieman erikoinen olotila, vähän niinkuin litkut menisi päähän mutta ehkä se on vielä vähän totuttelu kysymys. Ihme juttu sinänsä että ei ole juurikaan tarvinnut alkaa yskimään ja muutenkin tuntuu suhteellisen samalta kuin ennemminkin. Aina ajoittain huomaa että hajuaisti ja ehkä jopa makuaistikin on asteen verran jo viikon aikana parantunut. Ehkäpä niitä tupakanpolton lopettamisesta johtuvia oireita alkaa tulemaan myöhemmin enemmän. Melkein 15-vuotta on tullut anologisia poltettua.
    eGo + MDC/boge, Lavatube, woo
    -----------------------------------------

     
     
  2. #282
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Ikenistä mullakin vuotanut verta aina kun olen analogisia yrittänyt lopetella. Se kyllä loppuu aikanaan.
    Tällä kierroksella ollut pelkällä sähköllä 3 viikkoa ja viimepäivinä ruvennut vähenemään vuoto.

     
     
  3. #283
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    22

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja palssi Näytä viesti
    Luultavasti yritän vaan itelle uskotella notta ei tässä hättää oo ku vielä henki kulukee..
    Joo. Ja jos kuolee, niin ainakin onnellisena.

     
     
  4. #284
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    218

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Itse olen höyrytellyt kohta puolitoista kuukautta ja oireet ovat olleet seuraavanlaisia:

    1 Aamuisin on ikävä niitä ruskeita ysköksiä joita tuli vielä analogisten kanssa.
    2 Vaatteet ovat alkaneet tuoksua oudolle. "Puhdas" on ehkä se tuoksu?
    3 Lompakkoon on kerääntynyt kolikoita ja setelirahoja.
    4 Hajuaisti on palautunut-pieru haisee pahemmalta kuin ennen.
    5 Etu ja keskisormesta on kadonnut se ihana keltainen väri.
    6 Hampaani ovat alkaneet näyttää "oikean" värinsä.
    Siinäpä noita oireita. Onhan niitä varmmaan lisää, mutten jaksa kaikkia kirjoitella.

     
     
  5. #285

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Laitetaan nyt reippaan viikon kokemukset munkin osalta:

    1. Henki kulkee ekaa kertaa todella paljon kevyemmin kuin ennen
    2. Vaimo ei valita enää kuorsaamisesta samalla tavalla kuin ennen
    3. Harkitsen oikeasti lenkkareiden ostoa, sillä ekaa kertaa moneen vuoteen tuntuu siltä että jaksan juosta ainakin korttelin ympäri, ehkä jopa pidemmälle
    4. Kavereiden kateus siitä, että olen päässyt eroon analogisista on parasta herkkua - viikonloppuna sitä ihmeteltiin oikein puolijoukkueen voimin
    5. Kun tulen duuniin, niin kollegat ei enää pysty tunnistamaan kuka tulee kun ei kuulu sitä köh öhhöh köh legendaarista ääntä joka välissä

    Mutta toisaalta täytyy sanoa, että sauhuttelutekniikkaa täytyy kyllä vielä treenailla tiukasti. Välillä tuntuu että vetää aivan liikaa henkeen ja joutuu sen takia haukkomaan henkeä. Kurkussa on välillä myös jotain ylimääräistä ja varsinkin lauantaina tuntu jostain syystä että sama kurkkuköhä tuli takas, vaikka en ole koskenutkaan analogisiin. Tänään myös närästi niin maan perusteellisesti, että mietin onko tää Tornadon tankkisysteemi falskannut vai mistä on kyse.

     
     
  6. #286

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Hienoa että olet päässyt hyvään alkuun ainakin , tuota millaisilla niksoilla höyryttelet jos liian vankat niin saattaa oireita tullakin jonkin verran ja kannattaa muitaa et alussa et nikkikset imeytyy hitaamin kun tässä ei ole niitä kemikaaleja sitä kiihdyttämässä ,lueppa tuolta foorumilta se osio missä on aiheena tupakinpolton lopettamisesta aiheutuvat muutokset se on erittäin valaisevaa jos et ole jo niihin tutustunut aiemmin .Ei muuta kuintsemppiä sinulle kovasti ,takaan että terveydessäsi tapahtuu muutoksia kokoaika parempaan suuntaan päätöksesi johdosta .Vähiten tyytyväinen ei ole ainakaan siippasi uskoisin nykyisestä suunnastasi.

     
     
  7. #287

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Olin n. kaksi viikkoa ilman höyryttelyä. Aloitin kuitenkin uudestaan varovasti, käytössä menthol 8 mg vg 1 ml päivässä, ei mitään oiretta ole nyt tullut, ehkä on hyvä pitää välillä taukoa. Mut ihan kiva kun voi taas höyryttää edes vähän.

     
     
  8. #288
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    30

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Vasta lopetellut niin ei vielä oo oikeastaan huomannut mitään, ainut että hengitys haisee raikkaalle ainaki mun mielestä ja silmiä ei vetistä niinku ennen kö poltti röökiä. ja tosiaan tuota limaa alkanu tulee keuhkoista vissiin aika täynnä pskaa poltin 9v sätkää.

    Päivitystä 3.11.
    Makuaisti palautuu, olotila huomattavasti virkeämpi, hengittäminen helpottunut ja ei enään pistä keuhkoihin jos vetää syvään henkeä

     
     
  9. #289
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    1

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Terve!

    Rekisteröidyinpä nyt tänne kertoakseni omista kokemuksista ja kysyäkseni oireista joita itselleni on ilmennyt.


    Vajaa pari viikkoa olen poltellut sähkötupakkaa ja heti alkuun aloin kärsiä unettomuudesta. Viikon ajan sain jok yö nukuttua hyvin vähän, parista neljään tuntia / yö. Tämä kuitenkin korjaantui ensimmäisen viikon jälkeen eli tästä en enää niinkään huolissani ole.

    Nyt pari päivää sitten minulle tuli yskä, ja hengenahdistuksesta olen myös kärsinyt lähes aloittamisesta asti. En sitä silloin ajatellut mitenkään sähkötupakan oireena, kuten en unettomuuttakaan. Nyt luettuani tätä foorumia näen oireet vähän eri valossa, ja ajattelinkin tiedustella että onkohan nämä nyt oireita sähkötupakoinnista?

    En termistöstä tiedä oikeastaan mitään, mutta e-neste purkissa lukee "PG". Eli johtuukohan oireet sähkötupakasta vai onko vain satuinko vain sairastumaan sopivasti? Jos sähkötupakka on syynä, mitä kannattaa tehdä? En kuitenkaan haluaisi taas normaaliin röökiin palata.

     
     
  10. #290
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sandaali Näytä viesti
    Terve!

    Rekisteröidyinpä nyt tänne kertoakseni omista kokemuksista ja kysyäkseni oireista joita itselleni on ilmennyt.


    Vajaa pari viikkoa olen poltellut sähkötupakkaa ja heti alkuun aloin kärsiä unettomuudesta. Viikon ajan sain jok yö nukuttua hyvin vähän, parista neljään tuntia / yö. Tämä kuitenkin korjaantui ensimmäisen viikon jälkeen eli tästä en enää niinkään huolissani ole.

    Nyt pari päivää sitten minulle tuli yskä, ja hengenahdistuksesta olen myös kärsinyt lähes aloittamisesta asti. En sitä silloin ajatellut mitenkään sähkötupakan oireena, kuten en unettomuuttakaan. Nyt luettuani tätä foorumia näen oireet vähän eri valossa, ja ajattelinkin tiedustella että onkohan nämä nyt oireita sähkötupakoinnista?

    En termistöstä tiedä oikeastaan mitään, mutta e-neste purkissa lukee "PG". Eli johtuukohan oireet sähkötupakasta vai onko vain satuinko vain sairastumaan sopivasti? Jos sähkötupakka on syynä, mitä kannattaa tehdä? En kuitenkaan haluaisi taas normaaliin röökiin palata.
    Näin lyhyesti. Univaikeuksiin voi auttaa, että lopetat höyryttelyn reilusti ennen nukkumaanmenoa. Yskä jne, voit olla allerginen PG:lle, kokeile VG-nesteitä.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  11. #291

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta jos saan esittää pienen pyynnön, toivoisin että tässä ketjussa pysyttäisiin otsikossa. "Ei oo mitään oireita" ja "baarissa kävi flaksi kun en haise paskalle" on kivoja havaintoja, mutta tuskin oireita höyryttelyyn siirtymisestä. Ainakin minulle tämä on tärkeä ketju, koska kaikkea pientä kremppaa huomaa tämän hienon harrastuksen aiheuttavan. Ja harmittaa aina avata ketju löytääkseen vain hehkutusta höyryttelyn ansiosta kasvaneesta hauiksesta.

     
     
  12. #292
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sandaali Näytä viesti
    Terve!

    Rekisteröidyinpä nyt tänne kertoakseni omista kokemuksista ja kysyäkseni oireista joita itselleni on ilmennyt.


    Vajaa pari viikkoa olen poltellut sähkötupakkaa ja heti alkuun aloin kärsiä unettomuudesta. Viikon ajan sain jok yö nukuttua hyvin vähän, parista neljään tuntia / yö. Tämä kuitenkin korjaantui ensimmäisen viikon jälkeen eli tästä en enää niinkään huolissani ole.

    Nyt pari päivää sitten minulle tuli yskä, ja hengenahdistuksesta olen myös kärsinyt lähes aloittamisesta asti. En sitä silloin ajatellut mitenkään sähkötupakan oireena, kuten en unettomuuttakaan. Nyt luettuani tätä foorumia näen oireet vähän eri valossa, ja ajattelinkin tiedustella että onkohan nämä nyt oireita sähkötupakoinnista?

    En termistöstä tiedä oikeastaan mitään, mutta e-neste purkissa lukee "PG". Eli johtuukohan oireet sähkötupakasta vai onko vain satuinko vain sairastumaan sopivasti? Jos sähkötupakka on syynä, mitä kannattaa tehdä? En kuitenkaan haluaisi taas normaaliin röökiin palata.
    Hengen ahdistus voi johtua siitä että nikotiinia on liikaa.. Unettomuus taas voi olla siitäkin kiinni että ilma kiertää elimistössä paremmin ja olet paljon pirteämpi. Ja yskä keuhkojen puhdistumisesta johtuvaa.. Vaihtoehto allergialle.. Mutta kannattaa testata tuota vg:tä..

     
     
  13. #293

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Tulipahan nyt koettua tämä tupakasta luopumisen jälkeinen ihokuppa. Voi jesusperkele mikä salama-akne iskeytyi suun ympärille tasan kuukausi tupakasta luopumisen jälkeen. Ei siinä auttanut kun mennä lekurille hakemaan antibiootit, sillä imusolmukkeetkin alkoi jo kipeytyä. Viikko sitten oli jonkinasteinen astetta reilumpi ientulehdus tuolla viisurin tienoilla ja ilmeisesti tämäkin on ihan normaalia?

     
     
  14. #294
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    30

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suos...us/khp00042#s2

    Tuolla oli jotain juttua tupakoinnin lopettamisesta ja myönteisistä vaikutuksista voi vertailla omiin kokemuksiin sitten

     
     
  15. #295
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    7

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Pikkaisen aikaa miettisin, että kehtaanko kysyäkkään, mutta kysytäänpä silti. Onko muilla tällaista ongelmaa, että pierut haisee todella oudolle? Vähän niinkuin e-nesteen ja tavallisen pahan hajuisen pierun yhdistelmälle. Onkohan tässä nyt tullut liikaa höyryteltyä kun tällaista tapahtuu? Maanantaina aloitin.

     
     
  16. #296
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    31

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jaria Näytä viesti
    Pikkaisen aikaa miettisin, että kehtaanko kysyäkkään, mutta kysytäänpä silti. Onko muilla tällaista ongelmaa, että pierut haisee todella oudolle? Vähän niinkuin e-nesteen ja tavallisen pahan hajuisen pierun yhdistelmälle. Onkohan tässä nyt tullut liikaa höyryteltyä kun tällaista tapahtuu? Maanantaina aloitin.
    Repesin

    Minä taas olen huomannut, etten piere enää niin usein kuin ennen :/ Lievästi olen pettynyt.

     
     
  17. #297
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jaria Näytä viesti
    Pikkaisen aikaa miettisin, että kehtaanko kysyäkkään, mutta kysytäänpä silti. Onko muilla tällaista ongelmaa, että pierut haisee todella oudolle? Vähän niinkuin e-nesteen ja tavallisen pahan hajuisen pierun yhdistelmälle. Onkohan tässä nyt tullut liikaa höyryteltyä kun tällaista tapahtuu? Maanantaina aloitin.
    voi kuule, on täällä panemisestakin puhuttu tai itseasiassa nallin palamattomuudesta. mutta pieruihin,
    luulen vaan että parantuva hajuaistisi tekee tepposia. näin itselleni kävi kun paska alkoi jälleen haista.
    pyydä jotain tuttuasi haistamaan pieruasi, kysy haistaako hän siinä e-nesteitä?
    anna toki verrokkihajua jostain pullosta jälkeenpäin.


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  18. #298

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Tuohon toki auttaa myös paskanmakuinen e-neste!

    EDIT: Mutta joo, onhan tuolla sätkällä vaikutuksensa suolen toimintaan. Esim. joillain voi varsin vittumainen Chronin tauti puhjeta tupakoinnin lopettamisesta.

     
     
  19. #299

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jaria Näytä viesti
    Pikkaisen aikaa miettisin, että kehtaanko kysyäkkään, mutta kysytäänpä silti. Onko muilla tällaista ongelmaa, että pierut haisee todella oudolle? Vähän niinkuin e-nesteen ja tavallisen pahan hajuisen pierun yhdistelmälle. Onkohan tässä nyt tullut liikaa höyryteltyä kun tällaista tapahtuu? Maanantaina aloitin.
    voi kuule, on täällä panemisestakin puhuttu tai itseasiassa nallin palamattomuudesta. mutta pieruihin,
    luulen vaan että parantuva hajuaistisi tekee tepposia. näin itselleni kävi kun paska alkoi jälleen haista.
    pyydä jotain tuttuasi haistamaan pieruasi, kysy haistaako hän siinä e-nesteitä?
    anna toki verrokkihajua jostain pullosta jälkeenpäin.

    Tai kun seuraavan kerran vatsassa kuplii, niin pieraise pulloon, sulje se nopeasti ja lähetä tänne foorumille. Asiantunteva palstaraati voi sitten todeta haiseeko seassa e-neste ja parhaat pystynevät jopa sanomaan mikä neste on kyseessä.

     
     
  20. #300
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Lahti kaupunki
    Viestit
    271

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jaria Näytä viesti
    Pikkaisen aikaa miettisin, että kehtaanko kysyäkkään, mutta kysytäänpä silti. Onko muilla tällaista ongelmaa, että pierut haisee todella oudolle? Vähän niinkuin e-nesteen ja tavallisen pahan hajuisen pierun yhdistelmälle. Onkohan tässä nyt tullut liikaa höyryteltyä kun tällaista tapahtuu? Maanantaina aloitin.
    voi kuule, on täällä panemisestakin puhuttu tai itseasiassa nallin palamattomuudesta. mutta pieruihin,
    luulen vaan että parantuva hajuaistisi tekee tepposia. näin itselleni kävi kun paska alkoi jälleen haista.
    pyydä jotain tuttuasi haistamaan pieruasi, kysy haistaako hän siinä e-nesteitä?
    anna toki verrokkihajua jostain pullosta jälkeenpäin.

    Tai kun seuraavan kerran vatsassa kuplii, niin pieraise pulloon, sulje se nopeasti ja lähetä tänne foorumille. Asiantunteva palstaraati voi sitten todeta haiseeko seassa e-neste ja parhaat pystynevät jopa sanomaan mikä neste on kyseessä.
    Vai olisiko tuo jopa juuri perustetun yhdistyksen toimiin kuuluva tehtävä? 8)
    eGo / Lavatube / Buzz Pro (army #558)

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •