Sivu 9 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891011121319 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 161 - 180 / 493

Aihe: Griffin RTA by Geekvape

  1. #161
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Ilmeisesti cotton bacon v2:sta ei tarvi pyöritellä scottish rollille?

     
     
  2. #162
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Manakuski Näytä viesti
    Kuinka vg-pitoista nestettä käytät? Itse huomasin, että 80vg20pg nesteillä auttoi, kun pukkasi esim. Tweezereillä reiän nestekanaviin tolppien vierestä. Tuli maukkaat ja paksut höyryt. Sitä tosin ei kestänyt kuin se kolme tai neljä tankillista, kunnes alkoi pumpulit hyytymään.
    80vgtä mennyt kuus tankillista ilman muuta ongelmaa kuin välillä lurauttaa vähän alleen.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Manakuski Näytä viesti
    Ilmeisesti cotton bacon v2:sta ei tarvi pyöritellä scottish rollille?
    Ei tarvi ellei halua.

     
     
  3. #163
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Joo, onhan tuo kyllä ihan eri maailmasta tuo cotton bacon v2 vs tuo ud:n muji. Laitoin ihan reilusti ja silti wickaa erinomaisesti, jopa niin hyvin, että kilahti oikein huolella päähän 3mg 70vg/30pg Moliq Dripper line mansikka.

     
     
  4. #164
    Nyt pelaa vähän paremmin kun otin sen rinkulan pois basesta. Höyry tosin liian kosteaa nyt. 2/4 rei'stä hengittää, mutta taitaa olla saman coilin re'iät, koska sihisee paska kun ketjussa vetää. Tämän säätö alkaa olla RRRaivostuttavaa! Mietin tässä sitäkin vaihtoehtoa, että tekis sinkun tuohon sille puolelle, joka ei nyt hengitä. Jos sen sais sitten hengittämään, niin vika ois dual coileissa sitten. Tosin jos se ei hengitä, niin ei kai auta kun alkaa sovittelee köyttä kaulan ympärille.

     
     
  5. #165
    Eihän paineen tasaukseen tarvii kuin yhden röörin hengittää mulla ei oo criuksesta eikä griffinistä tullut kuplia kun yhdestä ainoasta reiästä eikä oo palanutkaan maistunut. Jos useemmasta reiästä hengittää niin silloinhan se sisään menevä ilma työntää mehua pois wickistä. Tällein jos fysiikan lakejen mukaan mennään

     
     
  6. #166
    Lainaus Alkuperäinen postaaja savukoje Näytä viesti
    Eihän paineen tasaukseen tarvii kuin yhden röörin hengittää mulla ei oo criuksesta eikä griffinistä tullut kuplia kun yhdestä ainoasta reiästä eikä oo palanutkaan maistunut. Jos useemmasta reiästä hengittää niin silloinhan se sisään menevä ilma työntää mehua pois wickistä. Tällein jos fysiikan lakejen mukaan mennään
    Ei se kyllä noin mene. Tankkiin ei voi muodostua alipainetta. Muutenhan tankki ei tyhjene ollenkaan ja pumpulit pysyy kuivina. Kun tankki vajuu nestettä, niin mistä se ilma sinne tankkiin tulee jos kerran pumpulit ei hengitä? Jos sinun fysiikan lakien mukaan mentäisiin, niin tankkia ei sais auki sen valtavan alipaineen takia. Joku konkari osaa tämän varmasti selittää vielä hankalammin kuin minä sen tein.

     
     
  7. #167
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Neste kulkeutuu kaikista rööreistä ellei niitä ole tukittu. Korvausilma taas kuplii helpointa reittiä ulos, ei kaikista rei`istä yhtä aikaa.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  8. #168
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Ei se kyllä noin mene. Tankkiin ei voi muodostua alipainetta. Muutenhan tankki ei tyhjene ollenkaan ja pumpulit pysyy kuivina. Kun tankki vajuu nestettä, niin mistä se ilma sinne tankkiin tulee jos kerran pumpulit ei hengitä? Jos sinun fysiikan lakien mukaan mentäisiin, niin tankkia ei sais auki sen valtavan alipaineen takia. Joku konkari osaa tämän varmasti selittää vielä hankalammin kuin minä sen tein.
    Nimenomaan tankkiin muodostuu alipaine. Miksi/miten ne ilmakuplat sinne muuten menis? Kun neste vajenee niin ilmatila kasvaa mutta ilman absoluuttinen määrä ei kasva -> alipaine -> kuplat -> paine tasaantuu. Tokikaan paineenvaihtelut ei kovin suuria ole.

     
     
  9. #169
    Sainhan minä sen toimimaan!! Laitoin dual claptonit ja tunnin hieroin niitä, että sain ne täsmälleen identtisiksi. Noniin, ne on nyt identtiset. Sitten pumpulin hieroin vielä täsmälleen samanpituisiksi ja tarkalleen oikein. Ohmit on 0.5465 ja räxä näyttää 0.53. 45w toimii. 55w lievä jälkisuhina. Ketjussa ei voi vetää, kun iskee kuivaa. Ei tämä nyt hetikään sellainen ole kuin hypetettiin. Ajatuksissa oli tuupata 75w, mutta eipä tällä pääse noihin lukemiin mitenkään.

     
     
  10. #170
    Mä oon ajanu tota griffiniä 8.4v stäkkiboksilla ja ei iske kuivaa sitten millään. Käyttäjävika ei tankin.
    Imagination is the most important thing the human mind has

     
     
  11. #171
    Millä korkeudella teillä on coilit? Mulla ne on n. 2.5mm ilmareiän yläpuolella. Auttaisiko jos laittaisin coilit melkein kiinni ilmareikään?

     
     
  12. #172
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Mietin itse samaa, että pitäisikö niitä coileja laskea alemmas. Tuntuu vaan jotenkin, ettei voi oikein ketjussa höyryttää kun alkaa sihiseen ja kuivaksi menee.

    Se mulla kyrsii, että kun saan kyllä wickattua sillain, että tulee paksut ja maukkaat höyryt (teen sillain, että asetan pumpulin vain roikkumaan rinkulan päälle niin, että rinkula peittyy, muttei yhtään mene rinkulan sisälle pumpulia), mutta kun ei nuo pumpulit kestä ku sen 2-4 tankillista ja sen jälkeen menevät ruskeaksi ja alkaa palanut maistumaan. Lisäksi hyvin hyvin lievää jälkipolttoa esiintyy. Johtuuko tämä coileista vai? Eli pitäisikö nämä fused claptonit jättää omaan arvoonsa ja siirtyä kanthaaliin? Coilit kyllä lämpeää ja viilenee tasaisesti, eikä näy hotspotteja. Oisko kellään antaa neuvoja tämän asian suhteen? Kyllä tässä aikalailla aloittelijoita ollaan kun ensimmäinen RTA kyseessä.
    Viimeksi muokannut Manakuski; 14.05.16 kello 03:26.

     
     
  13. #173

    Aikalailla itelläkin 2.5-3mm tienoolla itelläkin coilit.

     
     
  14. #174
    Höyrykonkari Heisenberg's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    161
    Itse laitan pumpulit suurinpiirtein tähän tyyliin:

    https://youtu.be/sLo9q-DG0bc?t=8m20s

    Ei ole ilmennyt ongelmia.

     
     
  15. #175
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Manakuski Näytä viesti
    Mietin itse samaa, että pitäisikö niitä coileja laskea alemmas. Tuntuu vaan jotenkin, ettei voi oikein ketjussa höyryttää kun alkaa sihiseen ja kuivaksi menee.

    Se mulla kyrsii, että kun saan kyllä wickattua sillain, että tulee paksut ja maukkaat höyryt (teen sillain, että asetan pumpulin vain roikkumaan rinkulan päälle niin, että rinkula peittyy, muttei yhtään mene rinkulan sisälle pumpulia), mutta kun ei nuo pumpulit kestä ku sen 2-4 tankillista ja sen jälkeen menevät ruskeaksi ja alkaa palanut maistumaan. Lisäksi hyvin hyvin lievää jälkipolttoa esiintyy. Johtuuko tämä coileista vai? Eli pitäisikö nämä fused claptonit jättää omaan arvoonsa ja siirtyä kanthaaliin? Coilit kyllä lämpeää ja viilenee tasaisesti, eikä näy hotspotteja. Oisko kellään antaa neuvoja tämän asian suhteen? Kyllä tässä aikalailla aloittelijoita ollaan kun ensimmäinen RTA kyseessä.
    Kyllä dual fused claptonissa on sellainen massa että sä et yksinkertaisesti saa sitä nestettä sinne coilille sitä tahtia mitä ne höyrystää. Sellaiset saa laittaa vaikka dripperii. Koeta tehdä esim rosterilangalla (ss316) dual paksusta langasta ja ohmit sinne 0.2-0.3. Se lämpiää herkästi ja saat hyvällä pumpuloinnilla ajettua isoillakin wateilla. Rosterilanka toimii tehosäädöllä aivan mainiosti.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  16. #176
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Jooh. Kyllä tämä nyt on pelittänyt, kun wickasin eilen uudestaan ja tosiaan laitoin pumpulia sillain, että melkein liian lyhyeksi leikkasin. Just ja just roikkuu pumpulit rinkulan yllä, ei puoltakaan milliä rinkulan sisälle, vaan aivan just ja just yllä. Puskee aivan hervotonta kuplaa ja aluksi pikkasen vuotikin, mutta ei paljoa. Ei vuoda kuitenkaan täytön jälkeen enää, eikä muutenkaan kunhan sulkee nesteensyötön. Juuri taisin toisen kerran täyttää. 50watilla ajelen edelleenkin ja hyvin pientä jälkipolttoa tosiaan esiintyy, mutta on toiminut tähän asti. Ajattelin ostaa jossain vaiheessa tollasen UD Ferris Wheelboxin, kun tämä coilien vääntäminen vielä vaatisi harjoittelua.

    26ga Kanthaalia mulla löytyy toisena lankana ja sitten tuota 28ga x 2 + 32ga fused claptonia. Ilmeisesti tuo kanthaali pelittäisi paljon paremmin tässä masiinassa?

     
     
  17. #177
    Itse ajann singlenä 25mm griffiniä juuri tuolla fused claptonilla hyvin höyryää hyvät maut 7 wrap 2.5mm tappiin cotton bacon wickaus

     
     
  18. #178
    Ainut miinus kyllä tälle tankille tällä hetkellä on että hemmetin janonen kaveri, cthulhu v2 ei mennyt kuin 5ml päivä, griffalla menee kaks tankillista päivä tarkaan en ole mitannut paljon tämä vetää mut jos luotan sokeasti myynti spekseihin niin nykynen nesteen kulutus vähän päälle 12ml.
    Ekan setupin läpi mennyt jo noin 50ml jalipon milkiä ja 10ml black pearia.

     
     
  19. #179
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Piti laittaa vielä tuo normi Griffin 25 tulemaan Liberty Flights:ilta, kun jäi hintaa posteineen 23,76€.

     
     
  20. #180
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jorpakko Näytä viesti
    Piti laittaa vielä tuo normi Griffin 25 tulemaan Liberty Flights:ilta, kun jäi hintaa posteineen 23,76€.
    Aika edukasta etten sanoisi. Itse maksoin FT:ltä 28€ samasta.
    Ylempänä oli juttua: Kyllä noi dual fused clapton härpäkkeet toimii kun ne vaan osaa/opettelee wickaa oikein, ei puske kuivaa vaikka ketjussa höyryäisi.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •