Sivu 20 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10161718192021222324 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 381 - 400 / 493

Aihe: Griffin RTA by Geekvape

  1. #381
    Täytän aina piripintaan ja ilmarööriin en koske. Nesteensyötön oon yleensä kiertänyt kiinni. Ei vuotoja. Kenties oon saavuttanut Tomassinon mainitseman gurutason . Musta vyö pumpuloinnissa

     
     
  2. #382
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    10
    Taidan kokeilla vielä sinkkuna rakentaa niin jos sitä kautta pääsis vuotamattomuuteen ja joskus hamaassa tulevaisuudessa sitte kahdella coililla.

    Onko muuten tuo 25mm minin tankin lasin tarkoitus pyöriä kiristyksen jälkeenkin? Vaihdoon jopa tiivisteetkin mutta lasi pyörii kasauksen jälkeen kun siitä ottaa kiinni sieväsri ja kääntää?

     
     
  3. #383
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Suosittelen myös pumpuloinnissa tekemään sillain, että kun laitat reilummin pumpulia, niin tosiaan sitten rapsuttelet jollakin terävällä pumpulien päät, jonka jälkeen leikkaat haituvat pois. Näin välttää dryhitit reilummalla pumpulin määrällä. Tosiaan myös sitä pumpulia ei missään nimessä saa olla niiden ilmareikien kohdalla, koska muuten muodostuupi nestesilta, mistä jo ylempänä mainittiin, joka aiheuttaa sen, että nesteet tulee ilmarei'istä ulos.

     
     
  4. #384
    jos jaksat ottaa kuvan epäonnistuneesta setupista ni siitä näkee kyl mikä siinä on menny vikaan

     
     
  5. #385
    Höyrykonkari Krrk's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    274
    Ei kyllä pitäisi lasin pyöriä, silloin on joko kierteet tai lasin pituus viturallaan.
    Omaa 25 minin kloonikittiä ajelen ss-langalla sinkkuna ja tähän asti ei mitään valittamista.
    No 20+ tankilisen jälkeen sentään rupesi nestesiltaa tulemaan mutta se oli äkkiä pois tökitty.
    Pumpulointi tehty todella helpoksi ja wickaa täydellisesti , ilmansäätöjä nypläämällä saa nesteistä irti mukavasti eri sävyjä ja koko on aika passeli.
    Täytön jälkeen paineet pois ylösalaisin ja täyttä höyryä eteenpäin.

     
     
  6. #386
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    10
    25mm kerkesin jo vanut riisua aiemmin kun nesteet oli käsillä ja pöydällä. Pitää tutkia onko kierteet huonot että ei mene kiinni asti. Kokeilin myös varalasia ja uusia tiivisteitä mutta lasi oli jotenkin väljän oloinen.

    Laatu ei ainakaan vakuuta jos kierteet liian lyhyet.

    Pitää purkaa tuo 22mm ja ottaa kuva setupista huomenna.

     
     
  7. #387
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Täytän aina piripintaan ja ilmarööriin en koske. Nesteensyötön oon yleensä kiertänyt kiinni. Ei vuotoja.
    Juu näin sen pitäisi mennä.

    Itse olen harjoitellut 5 vuotta setuppien tekoa, joten ei kannata luovuttaa heti alkumetreillä. Tosin, aina voi käyttää tankkeja joihin käy valmisatot jos ei tee-se-itse-hommat kiinnosta
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  8. #388
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kyllä mulla nyt on Griffin 25mm toiminut kuten myös Merlinit kun olen oppinut tekemään tasalaatuisen ja tiukemman pumpulin. Tuli ihan mieleen aika jolloin käsin tuli opeteltua sätkän kääriminen. Se on se "touch" jonka oppii tuntemaan sormenpäillä ilmeisesti Onneksi kuitenkin nopeammin tämän oppii kuin sen sätkän käärimisen

     
     
  9. #389
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Viikko on tullut käyteltyä 25 Plussaa. Alussa tungin ihan liikaa pumpulia, ja kuivaahan se iski. Suht saman verran kuin perus 25:ssa tuntuu olevan parempi.

    Täytön ja kannen sulkemisen jälkeen tankkiin näemmä muodostuu ylipaine, joka puskee nestettä ilmanottorei'stä, jos sattuvat olemaan avoinna. Siksi laitankin tankin mieluummin ylösalaisin ennen neste- ja ilmakanavien avaamista. Käytössäni on se musta muovinen kansi/tippiosa, jossa ei ole ilmansäätöä.

    Pidän kyllä enemmän perus 25:n yläkannesta, mutta eihän se tietenkään ole yhteensopiva 25+:n kanssa, kuten eivät muutkaan osat.

    Samaa ilmansäätörinkulan kostumista, kuin perusversiossakin, on havaittavissa, mutta tuntuu että se on enempi satunnaista. Enkä lue sitä laitteen viaksi, vaan pumpulointitekniikkani vaatii lisää hiomista.

    Mutta kaikkiaan sen verran toimiva peli, että olen sillä imuroinut mehuvarastoni lähes tyhjiin.

     
     
  10. #390
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Viikko on tullut käyteltyä 25 Plussaa. Alussa tungin ihan liikaa pumpulia, ja kuivaahan se iski. Suht saman verran kuin perus 25:ssa tuntuu olevan parempi.

    Täytön ja kannen sulkemisen jälkeen tankkiin näemmä muodostuu ylipaine, joka puskee nestettä ilmanottorei'stä, jos sattuvat olemaan avoinna. Siksi laitankin tankin mieluummin ylösalaisin ennen neste- ja ilmakanavien avaamista. Käytössäni on se musta muovinen kansi/tippiosa, jossa ei ole ilmansäätöä.

    Pidän kyllä enemmän perus 25:n yläkannesta, mutta eihän se tietenkään ole yhteensopiva 25+:n kanssa, kuten eivät muutkaan osat.

    Samaa ilmansäätörinkulan kostumista, kuin perusversiossakin, on havaittavissa, mutta tuntuu että se on enempi satunnaista. Enkä lue sitä laitteen viaksi, vaan pumpulointitekniikkani vaatii lisää hiomista.

    Mutta kaikkiaan sen verran toimiva peli, että olen sillä imuroinut mehuvarastoni lähes tyhjiin.
    Mulla griffinin 25mm yläilman säädöllä (jota en käytä ja jonka pidän kiinni) ja olen tullut siihen tulokseen että siihen alailman säätöön ei kannata koskea lainkaan koska muutoin se vuotaa sieltä helposti. Itse pidän sen jatkuvasti ja aina auki täysin. Hyvät löylyt ja maut antaa kyllä tämä tankki kahdella clapton vastuksella. Olen tyytyväinen siitä huolimatta että joskus meinaa vähän "hikoilla" nestettä ulos. Harvemmin kuitenkaan sitten kun pumpulit ja nesteet on kohdillaan. Hyvä on tankki kokonaisuudessaan kuitenkin.

     
     
  11. #391
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Mulla on tuossa 25 Plussassa ollut pari kertaa se musta täyttökansi/tippiosa niin tiukalla, että koko tankin yläosa on irronnut sitä kiertäessä, vaikken ole täytön jälkeen kiertänyt sitä edes mitenkään tiukkaan. Vaihdoin mukana tulleen metallisen kannen siihen tilalle.

     
     
  12. #392
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    25+ saaga jatkuu.. Äsken kun oli pumpulien uusiminen, tankin alaosa oli kiinni siinä "pesässä" (jonka sisällä dekki on) niin helvetin tiukassa, etten saanut sitä käsin auki.
    Olin jo tunkemassa hökötystä ruuvipenkkiin, mutta onneksi maltti voitti. Sen verran siroja ovat noi tankin osat kuitenkin.

    Heitin hökötyksen pakastimeen tunniksi, ja osat irtosivat toisistaan suosilla.

    Mitään näkyvää vikaa en ole havainnut omassa 25 plussassani, vaan pelkästään tuon osien toisiinsa jumittumisen.

    Mutta mitä väliä, uusi pumpulointi on tehtynä, ja taas toimii kuin junan vessafam06.gif

     
     
  13. #393
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    En taida hommata plussaa... Pelottavaa! Mulle taitaa riittää tää perus 25 millinen Joka toimii oikein hyvin.

     
     
  14. #394
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Öh ja anteeks... Onko plussassa erona vain tuo kansi?

     
     
  15. #395
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    En taida hommata plussaa... Pelottavaa! Mulle taitaa riittää tää perus 25 millinen Joka toimii oikein hyvin.
    Takaan, että Plus on parempi!

    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Öh ja anteeks... Onko plussassa erona vain tuo kansi?
    Ei, alakertakin on rakennettu uudestaan ja enemmän tilaa pumpuleille. Niin, plussassahan tulee 2 erilaista kantta mukana (toisessa yläilman otto ja toisessa ei). Myös deck on hieman leveämpi (17mm --> 18,9mm). Paljon helpompi tehdä setup. Jos pumpulointi on onnistunut vanhemmalla 50% varmuudella, niin tällä onnistuu 100%.

    Omassa mielessäni pahin kilpailija on OBS Crius plus, joka on muuten ihan samanlainen, mutta täyttösysteemi on ihan ylivoimaisen hyvä Griffineihin verrattuna.

    Niin ja sittenhän on se Crius Engine, joka ei ota ollenkaan ilmaa alapuolelta. Veikkaan, että se tulee jättämään historiaan nämä muut... Itsellä ei vielä kokemusta siitä, mutta kotimatkalla se on . Omassa ketjussaan siitä jo nopeimmilla kokemuksia.

    edit:
    Tuohon Nylkyn viestiin vastaten, niin omassa ei ole ollut minkäänlaista jumiutumista havaittavissa verrattuna aiempaan, päinvastoin.
    Viimeksi muokannut Hande; 30.10.16 kello 01:43.

     
     
  16. #396
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    En ole löytänyt syytä noihin jumituksiin. Olisiko uudenkarheutta. Yhdessäkään revikassa, mitä olen katsonut 25+:aa koskien, ei ole mainittu asiasta, joten ei kait pitäisi olla kovin yleistä.

    Omassa käytössä 25+ on silti syrjäyttänyt perusversion täysin.

     
     
  17. #397
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Dremelillä jenkojen kiillotus.. (karheuden poisto)... En tiiä... Jos ei sitten ole jokin jännä tiivistevika tjn. Paha sanoa.

     
     
  18. #398
    Griffin (22mm) Puskee kuivaa. Setuppina 0.4ohm dualcoil ja coilin halkaisija on 2.5mm. Olisiko setupin muuntamisesta vertical coiliksi, tai coilin halkaisian kasvattamisesta kolmeen milliin tai suurempaan mitään hyötyä?

     
     
  19. #399
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hukkunut Näytä viesti
    Griffin (22mm) Puskee kuivaa. Setuppina 0.4ohm dualcoil ja coilin halkaisija on 2.5mm. Olisiko setupin muuntamisesta vertical coiliksi, tai coilin halkaisian kasvattamisesta kolmeen milliin tai suurempaan mitään hyötyä?
    Itellä samanlainen setuppi, ajelen 40W hyvin pelittää, ei saa kuivaa mitenkään aikaiseksi, koittele pumpuloida eri pumpuli määrillä niin kyllä se siitä lähtee. Kato ettei pumpulit ole kiinni kammiossa.

     
     
  20. #400
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pilvi Näytä viesti
    Itellä samanlainen setuppi, ajelen 40W hyvin pelittää, ei saa kuivaa mitenkään aikaiseksi, koittele pumpuloida eri pumpuli määrillä niin kyllä se siitä lähtee. Kato ettei pumpulit ole kiinni kammiossa.
    Itsellä 35-45 wattia käytössä. Ei koske pumpulit kammioon. Voisko pumpulissa olla vikaa? Ihan perus ud muji käytössä tällä hetkellä niin jos sen vaihtaisi vaikka paronin riistovillaan, niin veikkaisin että vickkais paremmin?

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •