Sivu 19 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9151617181920212223 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361 - 380 / 493

Aihe: Griffin RTA by Geekvape

  1. #361
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Roelly Näytä viesti
    Liian pitkät noi on edelleen ja pumpulit tungettu tonne aukkoihin ni ei ihmekkää jos antaa kuivaa. Paras tapa leikata ne oikeesti lyhyiks ja vaan hellästi asetella siihen rinkulan päälle. Mul ei edes näy pumpulit tuolta rinkulan alta ja noin se jaksaa wickata eikä kuseksi jos kattoo ettei pumpulit ole ilmaotossa kiinni
    Mullakin tapana tehdä pumpulointi juuri tuolla tavalla, mutta mun mielestä tuo benjinkin systeemi näyttää hyvin toimivalta. Pääasia, ettei ne pumpulit yletä ihan sinne kaivon pohjalle asti, koska neste tuntuu imeytyvän parhaiten sieltä säikeiden päistä, eikä niinkään sivuilta. Kuivuuttahan benji ei tuolla aiemminkaan valitellut, vaan vuotoa.

     
     
  2. #362
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Eipä ole 25 Griffin vuotanut kertaakaan, tosin hikoilee kun säätää ilmansyöttöä. Jos ilmansyöttöön ei koske, ei tule hikoilua. Tai oikeammin näyttäisi, että nesteensyöttöä pyörittämällä ei asetu aivan täydellisesti tuo kammio tankkeineen päivineen tohon päälle. On pikkasen vinossa. Eli tämä yksilö on vähän huono. En tiedä miksi on vinossa, mutta on vinossa. Ei auta irti ruuvaaminen tai mikään muukaan. On oikeilla kierteillä. Ei vaikuta höyryämiseen. Tämä muutenkin on kotikäytössä, töihin otan TFV8:n tai TFV4:sen, tai kummatkin. Aina kaksi laitetta/tankkia töissä, joko kaksi TFV8:a tai yksi TFV8 + TFV4. Smokin valmiscoilitankit ei oo mulla vuotanu koskaan, joten luotan niihin töissä. Lisäksi niiden täyttö on niin pirun paljon helpompaa, kuin minkään muun, niin ei tarvitse autoa sotkea nesteeseen täytön yhteydessä ja voi täytön hoitaa nopeasti.

     
     
  3. #363
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    ^ Liian pitkät pumpulit jos ne ottaa sinne kammion seinämiin kiinni. Kannattaa oikaista ne suorempaan alas.

    Tossa pari kuvaa, jotka lähetin jo aiemmin Benjille. Tuon ilmaputken ja pumpulien väliin kannattaa jättää pieni rako. Se estää nesteen pääsyn pumpuleista ilmareikään ja sitä kautta alakertaan.
    Tein uuden singlecoil-setupin kapeammaksi leikatulla pumpulilla, noin 5mm leveydeltään, josta poistin kiinteämmät pintakerrokset, ja asettelin kuvien mukaisesti.
    Tässä illan aikana olen pari kertaa täyttänyt tankkia, eikä kuse vieläkään. Outo tunne kun sormet eivät ole koko ajan mähmässä.

    Ei muutakuin iso käsi sinne suuntaan042.gif

     
     
  4. #364
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Mullakin tapana tehdä pumpulointi juuri tuolla tavalla, mutta mun mielestä tuo benjinkin systeemi näyttää hyvin toimivalta. Pääasia, ettei ne pumpulit yletä ihan sinne kaivon pohjalle asti, koska neste tuntuu imeytyvän parhaiten sieltä säikeiden päistä, eikä niinkään sivuilta. Kuivuuttahan benji ei tuolla aiemminkaan valitellut, vaan vuotoa.
    Mulla toi benjin systeemi ei ole toiminu tai kyllähän se "toimii" mut toi tekniikka mistä mainitsin on toiminu ehdottomasti parhaiten eikä toi kuse jos kattoo että ne pumpulit ei koske ilmaottoon ja tee nestesiltaa

     
     
  5. #365
    Enemmän se on coilin halkaisijasta kiinni et kumpi parempi (eli paljon pumpulia tarvii) Ite käytän 2.5 mm sisähalkasijaa useimmiten ja työnnän mujit ihan surutta nestekanaviin ihan pohjia myöten (käytän myös aika väljänä pumpulia joka liikkuu helposti) sit jos oon tehny vähä isompia halkasijoita ni oon käyttänyt tota kanavan päälle taktiikkaa tai sit oon leikannu vanut viistoon jolloin osa menee kanavaan ja osa jää päälle. Ei oo viel itellä ainakaa vuotanu eikä puskenu kuivaa.

    Niin ja hikoilu voi myös sit johtuu siitä et ku käyttää claptoneita ni ne ku tuppaa vähä räiskymään kuumetessaan ni ei se mikää kumma oo et sitä myös räiskyy alaspäin sinne ilmaaukkoon.

     
     
  6. #366
    Höyryttelijä Urmas Koiranpää's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Åbo
    Viestit
    90
    IMG_3160.jpg
    Nyt toista päivää ajossa plussa.
    Aijempi 25 oli pitkään lempitankki, mutta tässä kyllä on selkeä voittaja. Korjattu kaikki aihemman version epäkohdat.
    Ei hikoile, nesteensyöttö liikkuu smoothisti ja pumpulointi viellä helpompaa.
    Tippaakaan ei ole vuotanut ja yhtään kuivaa ei ole iskenyt.
    Dualfused @.32ohm 75W

    Edit. Kiitos iPhone kun käännät kuvan poikittain.
    Ei näitä kukaan kerkee päivitteleen..

     
     
  7. #367
    Onkos tuossa plussassa muuta muutosta, kuin erilainen base? Helpompi tuo uusi base varmaan pumpuloida, mutta mitä muutoksia on tehty hikoilemisen estämiseksi.

    Itsellä ainakin kaikki tankkiatot, joissa ns. kierrettävä nesteensyötönsäätö, alkavat hikoilemaan muutaman päivän käytön jälkeen. Siis pesun + uudelleen setupoinnin jälkeen ei hikoile pariin päivään, kunnes pieni "tihku" alkaa. Sama ilmiö toistuu merkistä riippumatta, esim. Griffin, Crius, Billow jne...
    "Not a bad life really"

     
     
  8. #368
    Ei ainakaan oman käsitykseni mukaan oo mitään maata mullistavaa muuttunu basen lisäks. Itekki vähä kahen vaiheil et tilaanko tota ku on jo toi aikasempi 25 ja ja 25 mini.

     
     
  9. #369
    Höyryttelijä Urmas Koiranpää's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Åbo
    Viestit
    90
    Eipä mitääm erityistä basen/dekin lisäksi oikeen ole.
    Toi että on molemmat topcapit, on tietty kiva. Itselleni kun toi yläilma juttu ei oo koskaan auennut.
    Ei näitä kukaan kerkee päivitteleen..

     
     
  10. #370
    Höyrykonkari speer's Avatar

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    184
    Taisin saada nyt pumpuloinnin toimimaan. Ongelma vaan on että tämä ei ole mikään aloittajan lasi kun ajatelin tämänkin luovuttaa eteenpäin. Sikäli vikaostos mutta muuten hyvä

     
     
  11. #371
    Lainaus Alkuperäinen postaaja speer Näytä viesti
    Taisin saada nyt pumpuloinnin toimimaan. Ongelma vaan on että tämä ei ole mikään aloittajan lasi kun ajatelin tämänkin luovuttaa eteenpäin. Sikäli vikaostos mutta muuten hyvä
    Itekin aika aloittelija näissä itse rakenneltavissa ja Griffin 22:lla aloitin. Tai on tuolla kaapissa pölyttymässä yksi Kayfun 4, mutta en jaksanut perehtyä siihen silloin kun se tuli hankittua. Mun mielestä Griffinit sopii mainiosti aloittelijalle. Muutama yritys ja erehdys, niin homman oppii.

     
     
  12. #372
    Höyrykonkari speer's Avatar

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    184
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Itekin aika aloittelija näissä itse rakenneltavissa ja Griffin 22:lla aloitin. Tai on tuolla kaapissa pölyttymässä yksi Kayfun 4, mutta en jaksanut perehtyä siihen silloin kun se tuli hankittua. Mun mielestä Griffinit sopii mainiosti aloittelijalle. Muutama yritys ja erehdys, niin homman oppii.
    Aika herkkä tämä on pumpulointivirheille että sikäli olen erimieltä kun yksi vastaava tuli bumerangina takas skidiltä - mutta jos on insinöörialoittelija kuten minä niin sitten sopii oikein hvin

     
     
  13. #373
    Lainaus Alkuperäinen postaaja speer Näytä viesti
    Aika herkkä tämä on pumpulointivirheille että sikäli olen erimieltä kun yksi vastaava tuli bumerangina takas skidiltä - mutta jos on insinöörialoittelija kuten minä niin sitten sopii oikein hvin
    Pumpulin laitto/määrä monessakin vehkeessä on se kinkkisin opeteltava. Samaa mieltä kanssasi, ettei Griffin ole ehkä helpoimmasta päästä tässä suhteessa.

    Yleisesti suosittelisin ns. aloittelijoille mieluummin jotain singlevehjettä setupin treenaamiseen, dualissa on aina tuplasti enemmän mahdollisuuksia mennä pieleen.
    "Not a bad life really"

     
     
  14. #374
    Lainaus Alkuperäinen postaaja speer Näytä viesti
    Aika herkkä tämä on pumpulointivirheille että sikäli olen erimieltä kun yksi vastaava tuli bumerangina takas skidiltä - mutta jos on insinöörialoittelija kuten minä niin sitten sopii oikein hvin
    Tarkemmin ajateltuna, taidat olla oikeassa. Ei ole tullut kokeiltua niitä helppoja. Ehkä minäkin olen insinöörialoittelija

     
     
  15. #375
    tää oli mun eka rta ja sain ekan setupin toimimaan ku unelma. kannattaa aina katsoa muutama video etukäteen niin saa hyviä neuvoja eikä tarvitse tehdä turhia virheitä

     
     
  16. #376
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Minäkin tosiaan aloittelija vasta. Pumpuloinnilla oon saanut tankit toimimaan (Merlin ja Griffin) mutta ennenkuin sen tajusin niin kesti oman aikansa Nää on herkkiä hommia...

     
     
  17. #377
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    10
    Tilasin sekä 25m minin ja normi22 versiot. 25mini kusee nesteet läpi samantien kun ne tankkiun laittaa. 22mm versio saattaa pitää jopa muutaman minuutin jos ihan pystyssä saa pidettyä. Siis mitäs ne tälläiset laitteet on? Pumpulointia olen kokeiltu monien videoiden ohjeilla useita kertoja. Eli nämä taitaa olla ihan roskis skeidaa?
    Ja vielä vertailuksi... tuli samantyylinen (eri valmistajan) rta tankki 25mm mininä johon tein setupin ja toimii kuin junan vessa eikä ole ikinä vuotanut.

     
     
  18. #378
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Et vain selvästikkään osaa pumpuloida. Harjoitus tekee mestarin. Eli lisää pumpulia ja harjoitusta. Lisäksi, sitä tankkia ei täytetä piripintaan ja ilmaröörit laitetaan kiinni täytön yhteydessä. 22mm versiossa myös nesteen syöttö kiinni täytön yhteydessä.

     
     
  19. #379
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Niin, ja pumpuloinnin gurutasolla ei ole niin nuukaa enää edes ilmareikien asennolla..
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  20. #380
    Lainaus Alkuperäinen postaaja coyote Näytä viesti
    Tilasin sekä 25m minin ja normi22 versiot. 25mini kusee nesteet läpi samantien kun ne tankkiun laittaa. 22mm versio saattaa pitää jopa muutaman minuutin jos ihan pystyssä saa pidettyä. Siis mitäs ne tälläiset laitteet on? Pumpulointia olen kokeiltu monien videoiden ohjeilla useita kertoja. Eli nämä taitaa olla ihan roskis skeidaa?
    Ja vielä vertailuksi... tuli samantyylinen (eri valmistajan) rta tankki 25mm mininä johon tein setupin ja toimii kuin junan vessa eikä ole ikinä vuotanut.
    Samaa veikkaan kuin ylläolevat. Eli laitteissa ei vikaa, vaan pumpulointi mennyt pieleen ja/tai nestesilta muodostunut. Todennäköisesti tuossa toisessa tankissa sattunut pumpulit kohdalleen ja Griffineissä ei.

    Ahkeraa harjoitusta/yritystä, kyllä se kohdilleen osuu kunhan jaksaa näpertää. Videoitahan olet jo katsellut, eli perustieto hanskassa.
    "Not a bad life really"

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •