Sivu 16 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6121314151617181920 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301 - 320 / 493

Aihe: Griffin RTA by Geekvape

  1. #301
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Veikkaisin että vanut huonosti, siis päät liian syvällä.

     
     
  2. #302
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Astronautti Näytä viesti
    Onko muilla ollut Griffinissä (25mm yläilmoilla) "ongelmaa" alipaineen kertymisessä tankkiin, jolloin ei wickaa kunnolla ellei avaa ylhäältä hieman ja anna paineen tasottua nopeaan? Eihän tuossa kauaa kestä, joten ei nyt niin häiritsevä. Serpent minissä huomannut samaa ilmiötä myöskin.
    Sun pitänee vain hieroa vanun määrä kohdilleen, ei siinä muuta ole. Tuossa aiemmin esim. Roellyn tapa on hyvä tähän ja moneen muuhunkin vehkeeseen.

     
     
  3. #303
    Höyrykonkari Astronautti's Avatar

    Liittynyt
    12/2015
    Sijainti
    JKL
    Viestit
    168
    Ookei, leikkaillaan vanuja hieman lyhemmäksi ja kokeillaan. Kiitokset!

     
     
  4. #304
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Kärkölä
    Viestit
    57
    22 malliin tykästyneenä hommasin hetki sitten 25 version! Teinpä ensimmäistä kertaa setupin niin et laitoin eka pumpulit ja sen jälkee rinkulan. Hyvin tuntuu wickaavan ny.
    Sellasta kyselisin kun en näe käytön aikana nousevan ilmakuplia ollenkaan? Neste kyllä menee coilille asti oikein hyvin. Vuotaako joku tiiviste yläpäästä että saapi sitä kautta korvausilmaa? Top airflow malli kyseessä.

     
     
  5. #305
    ei sielt aina kuplia tulekkaan. parhaiten wickaa ku laittaa ne wickin päät vaan ns lepäämään siihen rinkulan päälle kuitenkin niin et ne päät on siel rinkulan sisäpuolella. heti alkaa tökkimään jos niit alkaa survomaan sinne sisään

     
     
  6. #306
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Kärkölä
    Viestit
    57
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Roelly Näytä viesti
    ei sielt aina kuplia tulekkaan. parhaiten wickaa ku laittaa ne wickin päät vaan ns lepäämään siihen rinkulan päälle kuitenkin niin et ne päät on siel rinkulan sisäpuolella. heti alkaa tökkimään jos niit alkaa survomaan sinne sisään
    Oorrait. En sit tuota kuplimista pohdi sen enempää. Ite oon laittanu pumpulit siihen kanttiin asti. Välillä vähän vajaanakin. Ihan on mukava peli 0.27ohm clapton setupilla!

    Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  7. #307
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Mulla on Griffin 25 ilman yläilman säätöä, ja huolella olen laittanut pumpulia, sekä asetellut sen niin tarkkaan kuin pystyn, juurikin rinkulan päälle. Jonkun aikaa se toimii hyvin, mutta alkaa kuitenkin märkiä päivän kuluessa. Ennen täyttöjä olen sulkenut nestekanavat, mutta silti saa olla vähän väliä pyyhkimässä.

    Wickkaamisessa ei ole mitään ongelmaa, vaikka käytän pääasiassa VG-voittoisia nesteitä. Yhden coilin setuppi on ollut käytössä, koska jo sillä saan tarpeeksi hyvät höyryt irti.

    Laite itsessään on loistava, ja sitä olen pääasiassa käyttänytkin. Kunpa siinä vain olisi dekin ilmanottorei'issä joku läppämekanismi, joka päästäisi pelkästään yhteen suuntaan.

     
     
  8. #308
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Kärkölä
    Viestit
    57
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Mulla on Griffin 25 ilman yläilman säätöä, ja huolella olen laittanut pumpulia, sekä asetellut sen niin tarkkaan kuin pystyn, juurikin rinkulan päälle. Jonkun aikaa se toimii hyvin, mutta alkaa kuitenkin märkiä päivän kuluessa. Ennen täyttöjä olen sulkenut nestekanavat, mutta silti saa olla vähän väliä pyyhkimässä.

    Wickkaamisessa ei ole mitään ongelmaa, vaikka käytän pääasiassa VG-voittoisia nesteitä. Yhden coilin setuppi on ollut käytössä, koska jo sillä saan tarpeeksi hyvät höyryt irti.

    Laite itsessään on loistava, ja sitä olen pääasiassa käyttänytkin. Kunpa siinä vain olisi dekin ilmanottorei'issä joku läppämekanismi, joka päästäisi pelkästään yhteen suuntaan.
    Survase sitä pumpulia sinne nestereikään, muttei yhtään rinkulan/kantin alapuolelle. Ja mahdollisimman väljästi se pumpuli sinne!
    Ite tehny Griffin 22:sen kanssa näin ja nyt 25 mallin kanssa. Ei ole ollu wickaamisen kanssa ongelmia.

     
     
  9. #309
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Mulla on Griffin 25 ilman yläilman säätöä, ja huolella olen laittanut pumpulia, sekä asetellut sen niin tarkkaan kuin pystyn, juurikin rinkulan päälle. Jonkun aikaa se toimii hyvin, mutta alkaa kuitenkin märkiä päivän kuluessa. Ennen täyttöjä olen sulkenut nestekanavat, mutta silti saa olla vähän väliä pyyhkimässä.

    Wickkaamisessa ei ole mitään ongelmaa, vaikka käytän pääasiassa VG-voittoisia nesteitä. Yhden coilin setuppi on ollut käytössä, koska jo sillä saan tarpeeksi hyvät höyryt irti.

    Laite itsessään on loistava, ja sitä olen pääasiassa käyttänytkin. Kunpa siinä vain olisi dekin ilmanottorei'issä joku läppämekanismi, joka päästäisi pelkästään yhteen suuntaan.
    Osuuko pumpulit ilma-aukkoon ettei synny nestesiltaa?

     
     
  10. #310
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Roelly Näytä viesti
    Osuuko pumpulit ilma-aukkoon ettei synny nestesiltaa?
    Hmm.. eipä taida. Asettelin pumpulin nesteuriin rinkulan päälle, kauemmas ilmareiän reunasta.

     
     
  11. #311
    Höyryttelijä jinx's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    90
    Griffin 25 standard kaksi päivää käytössä ja vuotamisongelmia...

    Heti alkuun tein perus kanthalista ja pumpulista setupin sen ohjeen mukaan, että laitoin vanua nestekanaviin sen verran, että ne pilkottivat sen renkaan alapuolelta vähän. Pientä vuotoa käytössä, ehkä joka toinen höyryttelykerta sai pyyhkiä pieniä nestetippoja ilmansäätörenkaasta. Ei dry hittejä.

    Eilen sitten ajattelin käydä tuon laitteen vielä kunnolla läpi. Huomasin, että höyrykammion päälle tuleva levy oli selvästi kammion reunoja ylempänä. Otin koko laitoksen paloiksi ja testasin mihin asti se piippu kammioon kiertyy. Sitten kunnolla pestynä ja kuivattuna takaisin kasaan niin, että kammio ja piippuosan alaosa on suurin piirtein tasassa (yllättävän lujaa piti vääntää että tuohon sai). Pumpulit tällä kertaa painelin vain varovasti nestekanavien päälle, ei siis renkaan alle. Nestettä laitoin tankkiin vain vähän, noin kammion yläosan tasalle. Rätisi ja paukkui, eli ainakin wickas. Yön ajan nestekanavat oli kiinni.

    Aamulla sitten toiveikkaana katsomaan onko se hikoillut nestettä. Mutta eikä mitä, huonompaan suuntaan oli vain mennyt. Puolet nesteestä kadonnut tankista ja tip tip tip pöydälle kun käänsi kyljelleen...

    Mitähän mä voin tehdä tuossa väärin, vai voiko tuossa olla joku mekaaninen vika?

     
     
  12. #312
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Mulla on esiintyny joskus vuotoa joka tuntuisi tulevan ton säätörinkulan alta enkä ole muuta selitystä keksinyt kuin että uittaa jostain ton nestesyötön säätömekanismin välistä.
    Se kyllä heiluukin suht paljon siitä kohtaa kun ottaa tankista kiinni ja vähän nuljuttaa.

     
     
  13. #313
    Joissakin tankeissa ilmenee vuotoja jo ihan sen takii et kiristää liikaa. Sillon ei välttämättä tiivisteet pelaa kunnolla. Omassa griffinissä oli alkuun kans vähä opetteluu ton rakentelun kanssa. Osa porukasta on sitä mieltä et vanut pitäs jättää siihen rinkulan yläpuolelle ja osa et pitäs laittaa rinkulan alaosan tasalle. ite oon kuitenki laittanu kanavien pohjalle asti niinku muiski tankeis. Eikä oo hikoilua kummempaa ollu. Sillon on vaan hyvä pitää huoli et ei mee liian tiukaks se vanu sinne. esim et sinne mahtuu terävien pinsettejen kärki myös. Toinen mikä vaikuttaa kans on et jos tiivisteet on liian kuivat kasatessa. Kannattaa kokeilla et vähä laittaa e-nestettä tiivisteisiin ni seki jo auttaa joissain tapauksissa. Yks mikä kans auttaa on et kasauksen jälkeen avaa vaan nestekanavat mut jättää ilmansäädön kiinni ja antaa muutaman minuutin olla paikallaan. Griffin on kans aika tarkka siitä vanun määrästä. Sen oikeen määrän ku löytää ni sit se helpottuu.

    Ja yleensä en ite laita nestekanavia kiinni enää se jälkeen ku on setupoitu vaan pelkästään ilmansäädön mahdollisen tihkumisen varalle. Pysyy ainaki vanut kosteena ja joskus ku laitoin ne kiinni ni unohin et oli kiinni ja ihmettelin et mistäs tää palaneen maku tuli

     
     
  14. #314
    Muutaman setupin rakensin Griffiniin ja näistä setupeista toinen oli vielä ensimmäinen rakentamani setup mihinkään RTA laitteeseen. Ei varsinaista vuotoa, mutta vähän hikoili ilmarei'stä. Muuten jäi koko laitteesta aika sekundafiilis verrattuna esim. Aspiter Triton 2 ja Kayfun Mini V3.

     
     
  15. #315
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    PikkuGriffin tuntuu hikoilevan herkemmin jostain syystä, se dekki on vain painamalla pohjassa kiinni, joten tulisko sieltä välistä?
    25 Griffiniin tein reilu viikko sitten viimeksi setupin, ja nyt on hikoillut sen verran että piti ilmasäätörinkula pyyhkäistä kuivaksi. Pohjassa näyttäisi olevan jo ilmareiästä katsottuna aika hyvin kosteutta, joten lienee kohta aika purkaa ja pestä ja laittaa pumpulit.
    Se pumpulien rinkula on sitä varten että se pitää ne pumpulit paikoillaan nesteensyöttöä käännellessä, joten pumpulia pitää laittaa sinne rinkulan sisään. Kun pumpulit kostuttaa, niin pitäisi vielä painaa pienet ilmakanavat siitä yläkautta pumpulin ja vikkireiän väliin postin puoleisesta reunasta. Noin mulla on toiminut hemmetin hyvin paksuillakin nesteillä.

    Videossa ajasta 9min 10sek eteenpäin.
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
  16. #316
    Höyryttelijä jinx's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    90
    Laitoin enemmän rakennelleen kaverin (jolla tankit ei vuoda) pistämään wickin tuohon mun Griffiniin. Mä olen näköjään käyttänyt ihan liian vähän vanua...

    Mutta ei auttanut, 5 minuuttia setupin teon jälkeen höyryille ja nesteet valui sormille. Wickaa kuitenkin hyvin, ei dry hittejä, höyryä tulee riittävästi eikä rätise tai pauku. Yksi mahdollinen ongelmakohta voisi olla piippu. Kun kokeilee ilman tankin lasia kasata sen, joutuu sen höyrykammion "kannen" ruuvaamaan pikkuisen reunojen tason alapuolelle, että tiiviste tuntuisi pitävältä. Mutta kun laittaa lasin väliin, joutuu jo siihen tasalle ruuvaamiseen käyttämään niin paljon voimaa, että pelkää lasin hajoavan.

     
     
  17. #317
    Aika monessa 25mm version revikassa tuo rinkula nysvätään paikalleen pumpulin laiton jälkeen. Onko siihen joku syy, kun tehdään noin vaikeasti? Itsellä rinkula on aina paikallaan, voi ne pumpulit asetella sinne koloihin ilman rinkulan irrottamistakin.
    "Not a bad life really"

     
     
  18. #318
    Itekki kiinnitin toho huomioo. Omasta mielestä turhan vaikee ja sotkunen tyyli tohon. Ja sit jos jää pumpulii sinne renkaan väliin ni sit seki ilmeisesti on vuotoriski Helpompi tökkii vaan sinne sisään.

     
     
  19. #319
    Höyryttelijä jinx's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    90
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jinx Näytä viesti
    Laitoin enemmän rakennelleen kaverin (jolla tankit ei vuoda) pistämään wickin tuohon mun Griffiniin. Mä olen näköjään käyttänyt ihan liian vähän vanua...

    Mutta ei auttanut, 5 minuuttia setupin teon jälkeen höyryille ja nesteet valui sormille. Wickaa kuitenkin hyvin, ei dry hittejä, höyryä tulee riittävästi eikä rätise tai pauku. Yksi mahdollinen ongelmakohta voisi olla piippu. Kun kokeilee ilman tankin lasia kasata sen, joutuu sen höyrykammion "kannen" ruuvaamaan pikkuisen reunojen tason alapuolelle, että tiiviste tuntuisi pitävältä. Mutta kun laittaa lasin väliin, joutuu jo siihen tasalle ruuvaamiseen käyttämään niin paljon voimaa, että pelkää lasin hajoavan.
    Kyllä se vaikuttaisi, että tuossa piipussa on vika. Vuoti kun nesteen pinta oli vähän höyrykammion leveän osan yli, mutta kun laski sen alapuolelle, ei minkäänlaisia ongelmia ollut. Eli piippu on liian lyhyt tai lasi lian pitkä, riippuen kummin päin asiaa katsoo.

    No, laite lähtee takaisin Puffilaan, katsotaan mitä ammattilaiset asiaan tuumaa.

     
     
  20. #320
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Kärkölä
    Viestit
    57
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Aika monessa 25mm version revikassa tuo rinkula nysvätään paikalleen pumpulin laiton jälkeen. Onko siihen joku syy, kun tehdään noin vaikeasti? Itsellä rinkula on aina paikallaan, voi ne pumpulit asetella sinne koloihin ilman rinkulan irrottamistakin.
    Ite oon nyt jonkin aikaa tehnyt juuri noin. Todella helppoa kun on pari kertaa tehny. Kai syy tähän on se, että näin tekemällä pumpuli jää mahdollisimman ilmavasti siihen koloon verrattuna tökkimiseen.
    Griffin wickkaa ku unelma tällä metodilla.

    Jotkut asettaa rinkulan pumpulit märkänä, itse asetan rinkulan kuivana.

    Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •