Sivu 12 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28910111213141516 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 221 - 240 / 367

Aihe: Wotofo Serpent RTA

  1. #221
    Höyrykonkari Krrk's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    274
    Anna vaan watteja lisää, isossa Sepossa nyt clapton 0.94 ohm @ 42W ja hyvin pöhisee.

     
     
  2. #222
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    No vittu en ois uskonu. Luulin ettei wickaus pysy perässä, mutta niin se vaan iloisesti pölläyttää 40-42watilla ja makuakin alkoi tulemaan oikealla lailla. Kiitos.

    Täytin tankinkin, mutta rupesi kurlaamaan, vaikka käänsin ylösalaisin ennen yläkäpin kiristämistä. Ilmaröörit kiinni, paperia ympärille, vehje ylösalaisin ja puhallus, sekä tipin ja tipin alta kuivaus niin alkoi pelittämään.

     
     
  3. #223
    Höyrykonkari Krrk's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    274
    Juuh, clapton tarviaa tehoa isomman massan takia.
    Sepossa myös paksu ss on mainio, 24ga 0.31 ohm, oisko 6 kieppiä 3mm ID antaa todella hyvät höyryt ja maut jo 230C.

     
     
  4. #224
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Ei oo SS-lankaa ja tuokin coili on tuosta demon coil packista minkä saa finnvapelta. Laiska kun oon enkä jaksa ostella lankaa ja itse vääntää, kun tuo oli 16€ 8x6 erilaisia valmiscoileja mistä valita.

     
     
  5. #225
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Ja taas päivitystä: Ei tahtonut pelittää. Alkoi dryhittiä antamaan, jotenka päätin taas rakentaa uusiksi. Kumma kyllä, pumpulit oli aivan märät nesteestä ja coilikin, eikä ollu pumpuli edes tummunut tai mitään. Tällä kertaa valikoitui fused clapton 0.45ohminen spaced coili ja sille wickaus. Nyt tulee oikein pehmeää vetoa ilman sylkemistä/pauketta ja alkoi maistumaan kinuskikin tässä happyjuicen mieskastikkeessa. Saas nähdä miten kauan tämä pelittää. Mietin tässä, että voiko se ongelma olla lähinnä tuossa nesteessä, kun samalla nesteellä onnistuin polttamaan kaksi supertankin 0.5 atoakin, vaikka tuo on 70vg30pg.

     
     
  6. #226
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Manakuski Näytä viesti
    Ja taas päivitystä: Ei tahtonut pelittää. Alkoi dryhittiä antamaan, jotenka päätin taas rakentaa uusiksi. Kumma kyllä, pumpulit oli aivan märät nesteestä ja coilikin, eikä ollu pumpuli edes tummunut tai mitään. Tällä kertaa valikoitui fused clapton 0.45ohminen spaced coili ja sille wickaus. Nyt tulee oikein pehmeää vetoa ilman sylkemistä/pauketta ja alkoi maistumaan kinuskikin tässä happyjuicen mieskastikkeessa. Saas nähdä miten kauan tämä pelittää. Mietin tässä, että voiko se ongelma olla lähinnä tuossa nesteessä, kun samalla nesteellä onnistuin polttamaan kaksi supertankin 0.5 atoakin, vaikka tuo on 70vg30pg.
    Saattaa olla. Mulla serpent toimii loistavasti 50/50 ja 60/40 nesteillä ei dry hittaa eikä vuoda täytössä.

     
     
  7. #227
    Höyrykonkari Krrk's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    274
    20pg/80vg käytössä ja ei ongelmia ketjuimuttelussakaan.
    Serpentistä tuntuu lähtevän parhaat höyryt tasaisella, pehmeällä imaisulla, posket lommolla imemällä ei tuu kuin sanomista.

     
     
  8. #228
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127
    Alun pienen oppimiskynnyksen jälkeen tämä Mini on toiminut kuin junan vessa, ja noussut ykkösatoksi ohi Supertank-minin. Kyllä rba on aina rba, vaikka pitkään olin sitä mieltä etten jaksa enää näperrellä vaan ostan valmiita atopäitä. Maku, höyryn kosteus ja jotenkin höyryn koostumus on vaan niin omaa luokkaansa. En ole kyllä mistään saanut näin maukkaita höyryjä 25 watilla.

    Niin siihen oppimiskynnykseen; aluksi minulla oli coili liian lähellä ilmareikää. Maku parani huomattavasti, kun nostin coilia selvästi ylöspäin ilmareiästä. Ja jotenkin pumpulisoirokin taipuu luonnollisemmin u-kirjaimen muotoon kun coili on sopivalla korkeudella, ja wickaus on ehkä tasaisempaa ihan täydestä tankista loppuliruihin saakka. Erään kerran ihmettelin dryhittejä. Tyhjensin tankin ja kuivapoltin -> ei hehkunutkaan käämi tasaisena, eli hotspottia pukkas. Oli huonosti kiinni twistedlanka plussaruuvin alla. Tuon coilin kiinnityksen suhteen kannattaa kyllä olla huolellinen, ja myös ne langanpäät siistiä niin ettei todellakaan ota kammioon kiinni yhtään. Huonosti kiinni oleva coili ja langanpäät ottaa kiinni kammioon, niin myös se jännite kulkeutuu vähän erikoisiin paikkoihin ja höyrykin on mitä sattuu. Laimeat höyryt, dryhittejä, ynnä muuta paskaa. Tai näin ainakin voisin kuvitella.

    Mutta nuo asiat kun olen hoksannut, niin eipä ole tarvinnut kuin ruutata tankkiin lisää juissia ja antaa mennä. Kikkailut ja ihmettelyt loppui siihen. Täyttäessä kyllä varmuudeksi laitan hatun löyhästi kiinni, käännän ylösalaisin, kiristän hatun loppuun saakka ja käännän takaisin oikeinpäin. Joka kerta en muista tuota tehdä, mutta ei tuostakaan ole varsinaisia vuotoja seurannut. Korkeintaan joku tippa eksyy ilmareikään hetkeksi tirisemään, mutta häipyy parin ensi imaisun aikana. Omat litkut on olleet 70-75 vg:tä ja aton mukana tulleet coilit käytössä.

     
     
  9. #229
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Itse kun oon nostanu coilia selvästi yli ilmareiän, on coili yleensä painunut jostain syystä takaisin alas ilmareikään. Ilmeisesti oon nostanut liian ylös, jolloin höyrykammio takaisin ruuvatessa on painanut coilin alas. Tällä hetkellä on sen verta iso coili tuolla, että ei paljoa kärsi nostaa

     
     
  10. #230
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    33
    Mitäs vastuslankaa tuolle mini-versiolle kannattaisi tilata kaveriksi? Puffilta oisin tilailemassa, sitten kun sieltä kyseistä RTA:ta mustana saa. Edellisellä sivulla mainittu ainakin 26/32 Clapton, mahdollisesti sitä? Ensimmäinen RTA:ni, joten mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

     
     
  11. #231
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Itte oon ainaki huomannu, että erilaisilla claptoneilla on parempi maku kuin kanthaalilla. Myös helepompi wickata. Eiköhän täällä kokeneemmat tiiä paremmin.

     
     
  12. #232
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    446
    Makuasioita, mutta omalla kohdallani en näe järkeväksi käyttää näin pienessä RTA:ssa claptonia. Kammio on kuitenki hyvin pieni, joten itselläni 0.4 langasta väännetty coili 2.5 millin halkaisijalla 0.5 ohmin vastuksella @ 25-30 wattia antaa makua ja höyryä aivan riittämiin

     
     
  13. #233
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Clapton ei ole makuasia, vaan asiantunteva valinta. Maku ja höyryntuotto on parempi kuin peruslangoilla ja huomattavasti. Tehontarve on noin 30 w, eli kuitenkin suht maltillinen. En näe mitään syytä laittaa muuta lankaa kuin sitä.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  14. #234
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    No kyllä se vain on makuasia, vaikka sulla olisi kuinka maltillinen clapton se vaatii sitä tehoa enempi.
    KGO & Twist

     
     
  15. #235
    Minulla on myös claptonit Criuksessa, 0,28 ohmia ja tällä hetkellä tälle uudelle set upille riittää 35 wattia aivan mainiosti. 40(-45) wattia on itselleni ollut se maksimi, jonka jälkeen maku ei ole parantunut, mutta höyryttely on muuttunut epämiellyttäväksi liian kuuma höyryn vuoksi. Maku on claptoneilla kyllä varsin maukas ja sitä preferoinkin höyryn määrän sijaan.

    I just love my little Crius

    Oops, Tämä olikin Serpent-ketju Mutta aivan samat asiat pätevät myös siihenkin, myös love Tosin Kärmeksissäni ohmit pyörivät siinä 0,5-0,6 hujakoilla ja watit max 35:ssa.

     
     
  16. #236
    Olen vanhuuttaan kaavoihin kangistunut, eli Serpenteissä yleensä normi micro-coilit 0.35-0.4 langasta jonnekin 0.5-0.6 ohmin paikkeille. Haluan vaan että 25W+ jo toimii. Tähtään yleensä tuohon tehotasoon melkein joka atossa, jopa useimmissa drippereissä.

     
     
  17. #237
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Olen vanhuuttaan kaavoihin kangistunut, eli Serpenteissä yleensä normi micro-coilit 0.35-0.4 langasta jonnekin 0.5-0.6 ohmin paikkeille. Haluan vaan että 25W+ jo toimii. Tähtään yleensä tuohon tehotasoon melkein joka atossa, jopa useimmissa drippereissä.
    Nyt on pakko kompata ja aivan kuin oma suuni olisi kommentoinut... Tosin yleensä claptonilla on oma set up, mutta silti pärjään hyvin noilla wateilla.

     
     
  18. #238
    Parin tankillisen jälkee vaikuttaa hyvält pelilt. Pistin jonkuu 1.2 ohmisen valmis kanthal viritelmän ja 14w.
    Tuntuu et meni ekal nappii, toivottavast jatkossakii ni voi tilata toisen.

     
     
  19. #239
    Höyrypää Isukka's Avatar

    Liittynyt
    02/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    813
    Nyt alkoi löytymään setuppia: SS316L Clapton narusta 3mm /0,48ohm + Yihissä 37,1J / 500F / Powerful, ei toki pitkäpiipuisena pärjää maussa Theorem tai MoonShot mutta riittävän lähelle menee..
    FLAVOUR VAPERS 1% FINLAND


     
     
  20. #240
    Jatkuvasti tuntuu vuotavan vähän ilma-aukosta jos pitää kallellaan minitankkia esim autossa. Taskussa jos pidän niin ilma-aukon yläpuolelta pienestä välistä tulee nestettä. Tosin tämä vuoto on tosi vähäistä mutta laittaa silti häiritsemään. Kaikkia mahdollisia wickkauksia on kyllä kokeiltu. Mujia oon vaan käyttänyt jos se on vanusta johtuvaa mitä en kyllä usko.

    Edit: ja tosiaan 80+ vg mehuilla
    Viimeksi muokannut Neuromancer; 17.06.16 kello 12:33.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •