Sivu 1 / 10 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 181

Aihe: VHH - ruokavalio

  1. #1

    VHH - ruokavalio

    VHH eli vähähiilihydraattinen ruokavalio.

    Oletko kokeillut? Jos olet, niin tänne voit kirjoitella kokemuksia/kommentteja/vinkkejä/linkkejä/ruokaehdotuksia jne. asian tiimoilta.
    "Not a bad life really"

     
     
  2. #2
    Kiinnostaisi tätä kokeilla, en tosin välttämättä halua heti rankemman kautta testailla = ketoosi-tilaan hakeutuminen, jolloin hiilihydraattien määrä on max. 20 grammaa/päivä.

    Eikös tästä ole olemassa ns. lievempikin versio (mallia Antti Heikkilä, tai muu vastaava?), eli vähennetään hiilihydraattien määrää max. noin 70 grammaa/päivä?
    "Not a bad life really"

     
     
  3. #3
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Ootko ajatellut kokeilla ns. hyväkarppausta eli vähemmän leipää ja muuta höttöä vai kiinnostaako aloittaa menemällä kunnolla ääripäähän? Onko ketoosi tuttu termi ja haluatko siihen päästä? Itse testasin itseäni viime talvena kahden viikon induktiodieetillä joka siis on karppausta tiukimmassa muodossaan, sen kesto on siis 2 viikkoa ja ketoosiin pääsee yksilöstä riippuen jopa parissa kolmessa päivässä. Toiset aloittaa vähähiilarisen tuolla koska toi on erittäin tehokas alkustartti sille, itse en jatkanut karppausta sen jälkeen kun olin näyttänyt itselleni ja vetänyt tuon 2 viikkoa. Tuossa siis on tuon induktion ajan maito ja raejuustokin rajoitettuja koska niissäkin on liikaa hiilareita. Voin etsiä sulle helppotajuisia blogijuttuja karppausta monta vuotta harrastaneen blogista millä tuon toteuttaa ja muutenkin erittäin kattavia juttuja.

     
     
  4. #4
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Sä voit karppailla löysemmin eikä tuota "rajua" karppausta edes saa jatkaa kovin kauaa, se on sellainen potku perseelle jossa aineenvaihdunta saadaan rasvanpolttovaihteelle nopeasti, sekä ketoosi aikaiseksi äkkiä. Hiilarien sietokyky on kiinni vähän ihmisestä, mutta muistaakseni nyrkkisääntö on se että alle 100g hiilareita päivässä niin sitä ennemmin tai myöhemmin päätyy enemmän tai vähemmän ketoosiin.

     
     
  5. #5
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu
    Ootko ajatellut kokeilla ns. hyväkarppausta eli vähemmän leipää
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu
    Sä voit karppailla löysemmin
    Näistä (ja miten nämä käytännössä toteutetaan) olisin ainakin ensi alkuun kiinnostunut, eli mielellään "pehmeä aloitus".

    Pullaa ja muuta makeaa "mössöä" en pupella, (ruis)leipää sitten senkin edestä. Eli, lähinnä tuo leipä pitäisi ainakin osittain jollain korvata...
    "Not a bad life really"

     
     
  6. #6
    Tuolta kaiketi tuli vähän ravintoarvoja bongailtua, mutta nyt ei syystä tai toisesta toimi: http://www.fineli.fi/ Muistaakseni sai jotenkin ihan vhh:llä etsittyä ruoka-aineita tms.

    Piilosokeria on todella monessa paikassa. Turun kurasinappi nyt esimerkiksi kannattaa heittää muutenkin mäkeen ja ostaa kunnon kamaa eli Dijonia.

     
     
  7. #7
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Itse jätin vuosia sitten valkoiset jauhot ja sokerin pois muista syistä.Tosin olen niin armoton herkkuperse, että sorrun välillä ja sen kyllä huomaa heti..pahinta on älytön turvotus ja väsymys.Olen karpannut tiukastikin pari vuotta sitten ja energiaa oli helvetisti ja painokin tippui vaikkei se ollut tarkoitus, mutta tulipahan kokeiltua.Ajattelin taas aloittaa kun syömiset menny huonolle ja väsyttää koko ajan.Huonot nukkumiset varmaan vaikuttaa pitää vähän tsempata taas.

     
     
  8. #8
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Odottakaas ko Jasso-setä tulee kertoo miehelliset vinkit tähän, muistaakseni elelly pitempäänkin tyytyväisenä näin?

     
     
  9. #9
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AnttiE Näytä viesti
    Odottakaas ko Jasso-setä tulee kertoo miehelliset vinkit tähän, muistaakseni elelly pitempäänkin tyytyväisenä näin?
    Mä voin tilittää tuntoja vaik iltasella. Pitää pyytää elukoita ny
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  10. #10
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Mä voin tilittää tuntoja vaik iltasella. Pitää pyytää elukoita ny
    Ammu hyvi nii saat protskua

     
     
  11. #11
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Sokeriaddikti tässä hei!
    Karppaan alakarpilla päästäkseni eroon tosta *keleen sokerista. Hiilareita siis 20-70g päivässä.

    Ketoosia on täälläkin testattu, mutta ei oo mun juttu.

    Karppaus.info -sivuilla on tietoa parinkin ähkyn verran, ja loistava reseptikirjasto. Suosittelen tutustumaan
    Fineli on myös hyvä kun miettii mitä voi syödä.

     
     
  12. #12
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Jeps, alakarppia tuli itekin koitettua 2014 keväällä jokunen kuukausi. Paljon pirteämpi olo tuli hetkessä, ja painokin tippui huomaamatta ~10 kiloa. Tosiaan kannattaa lukea tuota Mimozan linkittämää sivua ja foorumia.

    Hmmm, pitäs taas tsempata vaikka esim vaaleaa viljaa ei oikeastaan kulu ollenkaan.

     
     
  13. #13
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    16
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mimoza Näytä viesti
    Sokeriaddikti tässä hei!
    Karppaan alakarpilla päästäkseni eroon tosta *keleen sokerista. Hiilareita siis 20-70g päivässä.

    Ketoosia on täälläkin testattu, mutta ei oo mun juttu.
    Jos vähääkään urheilet ja noi hiilarit tulee jostain muusta, kun fruktoosista niin olet ketoosissa tossa about 20-50g hiilareilla viikon jälkeen. Glukoneogeneesi starttaa siis siinä vaiheessa, kun maksan hiilarivarastot tyhjenevät, lihasten glykogeenivarastot ei siis vaikuta ketoosiin.

     
     
  14. #14
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Noup, en urheile. Koiranlenkitystä ei lasketa urheiluks, ainakaan meillä. Ketoosin kyllä tunnistan, kun sitä oon useasti hakenu, ja siihen päässy.

     
     
  15. #15
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Maanantaina oli meininki alotella taas karppausta, pikku rypistys tonne joululle asti. Kattoo jatkoja sitten vuoden vaihteen jälkeen lisää. Toimii ainakin mulla tämä homma, paino tippuu helposti ja veriarvot korjaantuu. Näitä arvoja mittailtiin viime kevättalvella työterveys asemalla, karppasin sen 3-4kk vähän niin kuin valvonnan alla.

     
     
  16. #16
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    Kannattaa vielä vetää viimeset ruisleivät hartaudella. niistä alkaa näkee sitten märkiä unia kun tarpeeks pitkään on ilman.

     
     
  17. #17
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Näinhän se menee... Huomenna viimeinen ehtoollinen ennen starttia, jotain pizza/burgeri linjalta. Ja tänään on juotava olutvarastot tyhjäksi

     
     
  18. #18
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja heimo Näytä viesti
    Näinhän se menee... Huomenna viimeinen ehtoollinen ennen starttia, jotain pizza/burgeri linjalta. Ja tänään on juotava olutvarastot tyhjäksi
    Jos jää olutta ylitte, voin tulla suorittamaan takavarikon ...ihan vaan sun dieettiä ajattelene

     
     
  19. #19
    Lainaus Alkuperäinen postaaja heimo Näytä viesti
    Ja tänään on juotava olutvarastot tyhjäksi
    Juu, joutuu ostamaan kirkkaita. Ite aikanaa löysin kuivan valkkarin juurikin karppaushommien takia. On se hienoa kun pitää saada nuppi sekasin dieetilläkin.

     
     
  20. #20
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Ja mä teen tänään pizzaa jota en voi syödä

     
     
Sivu 1 / 10 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •