Sivu 99 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49899596979899100101102103109149199 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,961 - 1,980 / 5682

Aihe: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

  1. #1961
    Höyrykonkari mikapuff's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    133

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Mä vedän langan eri tavalla kuin master, eli miinuksesta lähtien keskitolpan ja meshin välistä, tarvittava määrä kieppejä ja kiristys plussaruuvilla myötäpäivään...

    Ei varmaankaan se oikee tapa, mutta mulla henk.koht. ainakin toiminut parhaiten.

     
     
  2. #1962
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja mikapuff Näytä viesti
    mutta mulla henk.koht. ainakin toiminut parhaiten.
    Silloinhan se on se oikea tapa
    Koko höyryhommassa on sama juttu, toiselle toista ja toisella vähän eri tapa. Niin kauan kuin itse on tyytyväinen, ollaan oikeilla poluilla!
    "Whatever floats your boat"

     
     
  3. #1963

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Tuntuu, että nää on vielä laiteriippuvaisia nää tekotavat.

    Mulla Cobraan ei onnistu langan vääntö muuten kuin ensin kuusiokolon päälle ja sen kanssa kiinnitys napoihin. Sen jälkeen kuusiokolo pois ja meshpötkö tilalle varovasti - menee niukasti pyörittämällä paikoilleen ja tulee napakka. Tänään tulleeseen Severukseen tuo kikka ei toiminut ja tälle onnistui suoraan langan kääriminen meshpötkön päälle napakasti kun pötkön sisällä oli rullatessa käytetty iso oikaistu klemmari. Tämän jälkeen pötkö klemmareineen reikeliin ja langat kiinni. Klemmari pois ja tadaa... ja tälleen ei Cobraan oo mitään asiaa saada onnistunutta viritystä.

    Nää on ihmehommia, mutta pääasia, että rokkaa

     
     
  4. #1964
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja teekkis Näytä viesti
    http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=5057.0 - Tuosta 70e ja viikonlopuks leikkimään. :-)
    Ääni tälle. Didiin on sinänsä helppo tutustua kun on paljon paremmin "suunniteltu" aloittelevaakin ajatellen; isompi mesh-reikä, hyvät sormiruuvit, enempi tilaa. Mersua en ole koklannut mutta sekä Pico että Griffin ovat melkosen ahtaita.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Kyllä mä oon tähän päivään asti eläny siinä uskos että jos kanttaali hehkuu punaasena niin son silloon sen verran pehemiää että napsahtaa herkkään poikki..
    Kuumetessaan kanthal on vain pehmeämpää, ja langan poikkeaminen saattaa olla vain ja ainoastaan herkempää silloin jos onnistut tökkimään vastuslangan jotenkin oikoseen; silloin saattaa iso määrä virtaa hypätä pieneen pätkään lankaa ja tapahtuu se katkeaminen. Kunnolla hehkuvaa lankaa on helpompi siirrellä ja tökkiä, mutta myös helpommin saa tökättyä sen pieleen jos on huonosti hapetettu mesh. Herkemmin se ei sinänsä katkea kuitenkaan.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  5. #1965
    Höyrykonkari mikapuff's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    133

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Silloinhan se on se oikea tapa
    Koko höyryhommassa on sama juttu, toiselle toista ja toisella vähän eri tapa. Niin kauan kuin itse on tyytyväinen, ollaan oikeilla poluilla!
    "Whatever floats your boat"
    amen brother

     
     
  6. #1966
    Höyrykonkari Nsd's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    254

    Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Oisko kenelläkään hajua mitä mesh sampleja sain 500 mukana meshcompanylta ku ei noissa lue mitää? Tuntuu pehmoselta, vähän niinku jotai kangasta olis kun taittelee. Parempia tuntomerkkejä en osaa antaa.

     
     
  7. #1967
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nsd Näytä viesti
    Oisko kenelläkään hajua mitä mesh sampleja sain 500 mukana meshcompanylta ku ei noissa lue mitää? Tuntuu pehmoselta, vähän niinku jotai kangasta olis kun taittelee. Parempia tuntomerkkejä en osaa antaa.
    Todennäköisesti #200 meshiä, tai jotain muuta ei-niin-tiheää.

     
     
  8. #1968
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Voi olla, että wickkauksen kanssa on yhä ongelmia...tai sitten kyseessä on ihan normaalia toimintaa. Pitäessäni muutaman tunnin tauko täytyy ihan ekaksi hieman kallistaa, että meshi kastuu...tämän jälkeen saa tykittää vamon kanssa sen 12 wattia. Voiko olla näin, että nyt tämä alkaa sujumaan näinkin kivuttomasti...ensimmäiset askeleet olivat kuitenkin sen verran kivisiä.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  9. #1969
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Mulla vaihtu ongelmat huonosti wickkaavasta yli wickkaavaan kun aloin käyttämään tupla meshejä. Pienen harjoittelun jälkeen löytyi kummiskin sitten se helvetin hienosti toimiva setup. Ulompi mesh saa olla reiältään niin iso kuin mesh reikään mahtuu. Sisempä mesh taas about nastan paksuisella sisäreiällä. Hienosti wickkaa (kummankaan meshin alapäätä ei ole leikattu viistoksi).


     
     
  10. #1970
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Olen tässä illan aikana rakennellut uuteen DIDiini about 20 setuppia. Muutama ensimmäinen onnistui ihan suhteellisen hyvin, joskin jotain pieniä säätöjä ja harjoitus purkuja piti tehdä. Nyt kumminkin viimeisestä kymmenestä on palanut coili sillä sekunnilla, kun olen antanut atolle virtaa. Imulanka ei ota pohjaan kiinni, viimeiset pari kappaletta olen polttanut tohottimella kymmenisen kertaa ja valellut nesteellä ties kuinka monesti. Mikään ei kumminkaan tunnu auttavan oikusulkuun.

    Osaisiko joku kokeneempi vinkata mistä tälläinen krooninen oikosulku voisi johtua?

     
     
  11. #1971
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    436

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Late Näytä viesti
    Olen tässä illan aikana rakennellut uuteen DIDiini about 20 setuppia. Muutama ensimmäinen onnistui ihan suhteellisen hyvin, joskin jotain pieniä säätöjä ja harjoitus purkuja piti tehdä. Nyt kumminkin viimeisestä kymmenestä on palanut coili sillä sekunnilla, kun olen antanut atolle virtaa. Imulanka ei ota pohjaan kiinni, viimeiset pari kappaletta olen polttanut tohottimella kymmenisen kertaa ja valellut nesteellä ties kuinka monesti. Mikään ei kumminkaan tunnu auttavan oikusulkuun.

    Osaisiko joku kokeneempi vinkata mistä tälläinen krooninen oikosulku voisi johtua?
    Meshi ei ole yksinkertaisesti hapettunut tarpeeksi...

    Silloin kun se on tehty oikein se ei johda sähköä ja kaikki coilit hehkuu tasaisesti punaisena.

     
     
  12. #1972
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Late Näytä viesti
    Olen tässä illan aikana rakennellut uuteen DIDiini about 20 setuppia. Muutama ensimmäinen onnistui ihan suhteellisen hyvin, joskin jotain pieniä säätöjä ja harjoitus purkuja piti tehdä. Nyt kumminkin viimeisestä kymmenestä on palanut coili sillä sekunnilla, kun olen antanut atolle virtaa. Imulanka ei ota pohjaan kiinni, viimeiset pari kappaletta olen polttanut tohottimella kymmenisen kertaa ja valellut nesteellä ties kuinka monesti. Mikään ei kumminkaan tunnu auttavan oikusulkuun.

    Osaisiko joku kokeneempi vinkata mistä tälläinen krooninen oikosulku voisi johtua?
    Kuten jo sanottu, mesh ei jostain syystä hapettunut kunnolla, TAI sitä on käsitelty niin ronskilla kädellä että se ohut hapettunut kerros on hajonnut. Minkälaisilla tehoilla ja mille vastuslangalle oot antanu virtaa kun on noin nopsaa paukahtanut poikki?
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  13. #1973
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Late Näytä viesti
    Olen tässä illan aikana rakennellut uuteen DIDiini about 20 setuppia. Muutama ensimmäinen onnistui ihan suhteellisen hyvin, joskin jotain pieniä säätöjä ja harjoitus purkuja piti tehdä. Nyt kumminkin viimeisestä kymmenestä on palanut coili sillä sekunnilla, kun olen antanut atolle virtaa. Imulanka ei ota pohjaan kiinni, viimeiset pari kappaletta olen polttanut tohottimella kymmenisen kertaa ja valellut nesteellä ties kuinka monesti. Mikään ei kumminkaan tunnu auttavan oikusulkuun.

    Osaisiko joku kokeneempi vinkata mistä tälläinen krooninen oikosulku voisi johtua?
    Liika hapetus/tohotus voi myös pilata meshin. Tohotuksen voi tehdä 2-3 osassa niin, että etenee pitkin meshiä kunnes on vakuuttunut siitä että tohotus on taatusti hehkuttanut meshin ainakin hetkeksi joka puolelta. Itselleni riittää 30-40sek tohotus yhteensä, se ei tosiaan vaadi sen enempää useimmiten. Lopuksi ennen nestepolttoa teen 1-2 kynttiläpolttoa nastan päällä, niin tulee taatusti tasainen hapetus. Tsemppiä!
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  14. #1974

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Late Näytä viesti
    Olen tässä illan aikana rakennellut uuteen DIDiini about 20 setuppia. Muutama ensimmäinen onnistui ihan suhteellisen hyvin, joskin jotain pieniä säätöjä ja harjoitus purkuja piti tehdä. Nyt kumminkin viimeisestä kymmenestä on palanut coili sillä sekunnilla, kun olen antanut atolle virtaa. Imulanka ei ota pohjaan kiinni, viimeiset pari kappaletta olen polttanut tohottimella kymmenisen kertaa ja valellut nesteellä ties kuinka monesti. Mikään ei kumminkaan tunnu auttavan oikusulkuun.

    Osaisiko joku kokeneempi vinkata mistä tälläinen krooninen oikosulku voisi johtua?
    Tää on kyllä niin mystistä mullekkin. Vaikka niitä ohjeita seuraa kuinka tarkasti, niin jossain se menee pieleen. Hapetus harvoin onnistuu kunnolla, onneksi olen jokusen toimivankin saanut, että saa edes vähän mielen rauhaa.

     
     
  15. #1975
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Kiitokset defunctalle, noilla ohjeilla päästiin jo hyvään alkuun... Sitten vaan ihmettelemään mesh laadun ja eri nesteiden vaikutusta wickkaukseen ja dry hitteihin. ???

     
     
  16. #1976
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Late Näytä viesti
    Kiitokset defunctalle, noilla ohjeilla päästiin jo hyvään alkuun... Sitten vaan ihmettelemään mesh laadun ja eri nesteiden vaikutusta wickkaukseen ja dry hitteihin. ???
    Oikein.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  17. #1977
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    60

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Koko viime yön yritin väkertää toimivaa mesh wickiä vivi novaan ja lopputulos oli 0 toimivaa wickiä ja yksi rikkinäinen ego-t akku

     
     
  18. #1978

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Mullakin meni eilisilta uutta tehdessä eikä ees onnistunu, miten se viimeks menikin niin helposti?

    Tänäaamuna väkersin sit uusiks ja huomasin, että jos otan kickin pois ja pelkällä akulla hehkutan, katkee lanka joka ikinen kerta. No, parempi siis opetella tekee setup ilman kickiä ja laittaa se sit myöhemmin putkeen. Lisäsin kieppejä ja varovasti syöttelin virtaa aluksi, eipäs enää katkeillut. Sit vähän lankojen siirtelyä ja tadaa... alkohan se pelittää. Nyt ei tosin tuu niin massiivista höyrypilveä kuin aiemmin, mutta tuunataan, tuunataan... voi kyllä johtua, että liemi on nyt "sitä-sun-tätä" sekaisin kun alko mennä tossa virittelyssä niin paljon hyvää lientä hukkaan ja lempparimaut oottaa täydennystä jenkkilästä.

     
     
  19. #1979
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Pääasiallisesti en suosittele kikkihiirtä gennyjen kanssa. Jos on akkuputki vaan edes kohtuullinen, niin genesiksistä saa todella hyvät höyryt ihan pienelläkin akun varauksella. Tokihan näitäkin ajellaan niin Lavatubella, Provarilla kuin perus mekaanisilla putkilla, mutta noin ylipäätään helpompaa opetella se setupin teko mekaaniseen modiin. Kicki on vaan mun mielestä täysin turha genesisten kanssa.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  20. #1980
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    So far joo, tuo 10 wattia jättää hitusen ohkaiseksi höyryt.
    DNA12 alkaa olla siinä rajoilla, DNA20 todennäköisesti riittää enempi kuin hyvin.
    Sääli vain, että näitä ei drop in-paloina vielä saa ja tuskin ikinä tuleekaan,
    KGO & Twist

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •