Sivu 63 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 135359606162636465666773113163 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,241 - 1,260 / 5682

Aihe: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

  1. #1241
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Aika "pian", tai itse asiassa juurikin päinvastoin. Tulevassa Super-T:n valmistamassa atossa (strata) on ikuinen ja sähköäjohtamaton wickki... vain uusi coili kääräistään siihen kiinteän wickin ympärille silloin tällöin.

     
     
  2. #1242
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    No perhana, nythän mä vasta hokasin, että olin unohtanut koko Stratan.
    KGO & Twist

     
     
  3. #1243
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Onko kellään mitään hienoja arvauksia mistä materiaalista tuo stratan wicki on tehty?

    Itse yrittänyt miettiä mahdollisia vaihtoehtoja ja yksi voisi olla hiilikuituputki mihin on porattu miljoona pientä reikää. Luulisi toimivan samalla lailla kuin metalliverkonkin.
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  4. #1244
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Mites tuo kapillaari saadaan toimimaan jäykällä putkella?
    Jotenkin tässä nostaa rumaa päätään epäilys siitä, että wikkaus toimisi kallistamalla, eli neste ei pahemmin edes wikkaisi itsekseen.
    KGO & Twist

     
     
  5. #1245
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Mites tuo kapillaari saadaan toimimaan jäykällä putkella?
    Jotenkin tässä nostaa rumaa päätään epäilys siitä, että wikkaus toimisi kallistamalla, eli neste ei pahemmin edes wikkaisi itsekseen.
    Eikös ne reiät aiheuta sen kapillaari-ilmiön eli neste täyttää ne reiät ja sitä kautta se neste kiipeää wickiä pitkin ylöspäin?
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  6. #1246
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Riittävän juokseva neste nousee kymmeniä senttejä ylöspäin jopa kahden lasilevyn välissä - esim. kapillääri liimat.

    Haastavaa tuo tule joka tapauksessa olemaan, siitä olen varma. Etenkin kun e-nesteen viskotiteeteissä on niin suuria eroja.

    Yksi ajatus voisi olla vaikka joku vanu mikä olisi reikäisen hiilikuituputken sisässä tjsp.? Toinen veikkaus tuosta matskusta olisi karhea laavakivi, jonka pintaa pitkin neste nousisi ja suuret lämpötilatkaan ei olisi ongelma.

     
     
  7. #1247
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Itse ehdin jo miettiä, että olisiko sieltä tulossa valmiiksi uritettua meshiputkea?
    Eli langalle olisi valmiiksi työstetty ura?
    KGO & Twist

     
     
  8. #1248
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Keraamisia materiaaleja on ehdoteltu useinkin tuossa Stratan yhteydessä mutta David on sanonut ettei ole kyse siitä. Mie luulen että Strataa saa odottaa vielä kaaaaauan Davidilla on tapana hautoa hommia pitkään ja julkasta tuhat totaalisen tarpeetonta systeemiä siinä sivussa (Vapemate, Klitti ja uudet P+:ssat)....

     
     
  9. #1249
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    No artistinkin pitää syödä.
    Olikos siitä puhetta, että tuleeko tämä pysyväiseksi tuotteeksi vai on SWn kaltainen one-off?
    Onkos muuten Supermanun systeemi muuttunut GGksi, eli tavara valmistetaan tilausten mukaan ja hyllyssä ei pidetä mitään?
    KGO & Twist

     
     
  10. #1250
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Ei ole muuttunut ja tuo SW on one off sen takia että sen tekokustannukset oli niin törkeät ettei firma saa siitä muuta kuin takkiinsa.

     
     
  11. #1251
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    No sitten siellä on sorvi käynyt kuumana, koska atm kaikkia putkia saa laitettua koriin ja toimitusajaksi povataan 2-3 viikkoa.
    KGO & Twist

     
     
  12. #1252
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Pitääpä muuten jos vaan huomenna aika riittää niin tuolla konepajalla sorvata 2 metallitankoa joista toinen on 2mm paksu ja toinen 2.1-2.2mm paksu. Ideana se että meshi kääritään tuon 2mm putken ympärille ja sitten tuon isomman putken kanssa tehdään coili valmiiksi modiin ja sitten vaan wicki siitä sisään.

    Ei oikeen tahdo itseltä tällä hetkellä löytyä sopivia "putkia" joilla sais tehtyä coilin riittävän lähelle wickiä mutta kuitenkin niin että wickin saa pujotettua coilien läpi.
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  13. #1253

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Mikähän mahtaa didissä olla, kun ei irtoo kunnolla höyryä? 1.6 ohminen setuppi ja 4 volttia provarista. Pystyy ottamaan pirun pitkiä imuja ilman dryhittiä, mut wicki ei silti ui nesteessä eli ei ainakaan wickaa liikaa. Ilmareikä on just coilin kohdalla ja nesteenä 50/50 eli pitäs sen puolesta tulla kunnolla höyryä. Oliko jossain vaiheessa puhetta siitä, et toi ylempi mutteri jäis liian ylös ja ei pääse ilma kiertämään tarpeeks? Mun mielestä tossa ainakin on kunnon rako ja imuvastuskaan ei oo mikään kauheen tiukka.

     
     
  14. #1254

    Vs: Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Provari on hyvä vaihtoehto, kun siinä toimii niin toimii missä vaan.

    V2 provarilla pystyy hienosti käyttää noita matalaohmisiakin setuppeja.
    Jumatsuikka, sain kuin sainkin tuon Provarin (V2) avulla väännettyä parhaiten toimivan setupin tähän mennessä. Olen aiemmin Provaria jo tuossa yrittänyt käyttää, mutta kun on virhekoodia pukannut heti, kun fire-namiskaa olen painanut. Vaikka olen coilia "ronkkinut'', niin en ole virhekoodista päässyt eroon. Nyt pääsin, kun aikani sitä coilia ronklasin. Vastus näyttää nyt olevan 1,7 luokkaa. Mulla on Deal Extremestä tilattu tohotin, ei kuitenkaan mikään sytkärimalli, vaan isompi. Ehkä sekin on alitehoinen tohottamiseen. Pitänee vielä hommata joku järeämpi malli.

    Höyryä ei vielä kuitenkaan tule tästäkään setupista läheskään sen vertaa, kuin esmes Penelopesta.

     
     
  15. #1255
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ray krebbs Näytä viesti
    Olen aiemmin Provaria jo tuossa yrittänyt käyttää, mutta kun on virhekoodia pukannut heti, kun fire-namiskaa olen painanut.
    ProVariakin pystyy "huijaamaan", eli jos tarjoaa heti erroreita hot spottien johdosta, niin käy valikosta tarkistamassa aton ohmit ja tarkistusmittauksen aikana se puskee väkisin hieman virtaa coilille... siinä pystyy pahimmat hot spotit poistamaan ja siitä eteenpäin homma jatkuu normaalisti.

     
     
  16. #1256

    Vs: Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    ProVariakin pystyy "huijaamaan", eli jos tarjoaa heti erroreita hot spottien johdosta, niin käy valikosta tarkistamassa aton ohmit ja tarkistusmittauksen aikana se puskee väkisin hieman virtaa coilille... siinä pystyy pahimmat hot spotit poistamaan ja siitä eteenpäin homma jatkuu normaalisti.
    Joo, tuon huomasin itsekin ihan vahingossa. Kävi nimittäin ensimmäisellä kerralla juuri noin.

     
     
  17. #1257

    Vs: Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    ProVariakin pystyy "huijaamaan", eli jos tarjoaa heti erroreita hot spottien johdosta, niin käy valikosta tarkistamassa aton ohmit ja tarkistusmittauksen aikana se puskee väkisin hieman virtaa coilille... siinä pystyy pahimmat hot spotit poistamaan ja siitä eteenpäin homma jatkuu normaalisti.
    "Check battery" toiminnolla puskee kanssa virtaa pakotettuna. Tolla tulee jo yli 3 volttia. En nyt tarkkaan muista paljonko antaa. Ohmitestillä antaa niin vähän jännitettä, et ei herää päähän kiinnitettävä volttimittari eli alle 3 volttia ainakin.

     
     
  18. #1258

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Sain idean iltanokosten aikana, leikkasin meshistä n. 2,5cm x 0,3cm suikaleen, hehkutin sen pariin kertaan ja käärin Picoon meshin ympärille, hyvin höyryää!
    Vastusta tuli sopivasti 2,5 ohmia.

     
     
  19. #1259
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,244

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Käärit meshin meshin ympärille?
    Mitenkäs toi käytännössä menee ja mihin vaikuttaa?

     
     
  20. #1260

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Käärit meshin meshin ympärille?
    Mitenkäs toi käytännössä menee ja mihin vaikuttaa?
    Tuo meshin päälle käärittävä meshi mukailee paremmin keskimeshiä eikä tule hotspotteja.
    Wickaa paremmin kuin langalla, voi toki johtua käyttäjästäkin kun en ole tehny setuppeja kuin pari

    Kokeilkaas Gurut tätä ja kommentoikaa on ko kehittelemisen arvoista.

    jonkun verran meinaa hehkua punaisena maaruuvin ja meshtolpan välistä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •