Sivu 235 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 135185225231232233234235236237238239245 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4,681 - 4,700 / 5682

Aihe: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

  1. #4681
    Lainaus Alkuperäinen postaaja brickwalker Näytä viesti
    Kertokaapas mitä teen väärin? Kun jokainen setup mitä teen tavallaan yliwickaa. Tai ainakin roiskii nestettä ympäri hattua. Hyvinhän ne toimii, makua ja höyryä tulee. Mutta vain täydellä akulla max puolen tankillisen verran. Sen jälkeen pitääkin jo kuivailla hattua/ilmareikää. RSST:hen +10 setuppia tehnyt, kaikissa sama homma. Ohmit välillä 0.6-0.9, lankoina ollut 0.30/0.32, 3 tai 4 kieppiä. Useimmiten 2mm 7x7 tai 7x19 vaijerilla, mutta kokeiltu myös pelkällä #400 meshilla.

    Luulin että tää on rsst:n "ominaisuus", mutta nyt tuli hommattua Diablo ja samanlailla käyttäytyy. 1 setuppi tehty 2mm 7x19 vaijeri, pala meshia päällä, aika lailla wickreiän paksuinen, 0.32 4 kieppiä. Ohmit n. 0.8. Tehoista ei voi olla kiinni, esim. RSST ollut putkien nokassa joissa on hyvin pienet dropit. Ja olen käsittänyt että tän Diablonkin pitäis aika hyvin iskee. Akut on kaikki uudehkoja AW ym. high-drain akkuja.
    Oletko koittanu tulpata täyttöreikää josko wickaaminen rauhottuisi?
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  2. #4682
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Jos pelkällä #400 meshillä yliwickaa niin jännä, vaijerilla niin käy herkästikin.. Oliko tuolla #400 meshillä kyseessä RSST? Täyttöreikä auki, kiinni? Oliko wickissä keskireikää kuinka?

    Edit. Oliko vaijerin ympärillä meshiä niin että koko wick-reikä on ummessa?
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  3. #4683
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Ongelma ei välttämättä ole yliwickaaminen, mun RSST:ssä kertyy kaikilla setupeilla kondensiota aika reipasta tahtia. Eli kuuma höyry jäähtyy takaisin nesteeksi kohdatessaan viileämmän metalliseinämän.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  4. #4684
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    51
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Jos pelkällä #400 meshillä yliwickaa niin jännä, vaijerilla niin käy herkästikin.. Oliko tuolla #400 meshillä kyseessä RSST? Täyttöreikä auki, kiinni? Oliko wickissä keskireikää kuinka?

    Edit. Oliko vaijerin ympärillä meshiä niin että koko wick-reikä on ummessa?
    Siis pelkällä meshilla oli käytössä RSST, mutta en oo tosiaan kuin pari tehnyt ilman vaijeria, kun ne on ollut jotenkin huonompia kuin vaijeri-setupit. RSST:ssa täyttöreikä ollut tulpattuna. Jonkin verran noissa 'pelkkä mesh' -setupeissa on ollut keskireikää, en oikein oo saanut ihan tiukaksi rullattua niitä. Diabloon oon ehtinyt tehdä vasta ton yhden vaijerilla. Siinä on auki kun oon käsittänyt ettei siinä mitään tulppaa tarvita. Pitänee koittaa siihen seuraavaks ilman vaijeria. Ihmettelen vaan kun mitä täältä oon lukenu, niin hyvin tuntuu noi vaijeritkin toimivan tai jopa wickaamaan liian vähän.

     
     
  5. #4685
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    51
    Lainaus Alkuperäinen postaaja mrelwood Näytä viesti
    Ongelma ei välttämättä ole yliwickaaminen, mun RSST:ssä kertyy kaikilla setupeilla kondensiota aika reipasta tahtia. Eli kuuma höyry jäähtyy takaisin nesteeksi kohdatessaan viileämmän metalliseinämän.
    Jo alle tankillisen jälkeen on kertynyt niin paljon että alkaa tukkimaan ilmareikiä? Ajattelinkin RSST:n kohdalla juuri tätä. Mutta kuvittelin (lukemani perusteella) että Diablossa ei tätä ongelmaa olisi. Pitäis iskee lujaa jne..Tosin kyllä tossa Neme-klooni+RSST:kin on dropit hyvin pienet. Ei ymmärrä.

     
     
  6. #4686
    Höyrypää Sexplosion's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    RantaBoulevard
    Viestit
    584
    Tulin vaan kertomaan että tää setuppi on ollu päivittäisessä käytössä jo neljättä kuukautta.
    Nestettä imuroitu kolmatta desiä eikä mene miksikään --> välillä tankki tyhjäks ja kuivapoltot.
    IMG_3914.jpg

     
     
  7. #4687
    Käytättekö jotain apuvälineitä tai niksejä micro-, nano- tai tavallisten coilien tekemiseen (tai ylipäätään setupien rakenteluun muutenkin kuin käämien rullaamisen osalta) malliin tämä Reolla makunesteetömiiä litkuja höyryttelevä erikoismies microcoilien tekemiseen Darkzero coil jigillä:
    How To Make A Perfect Micro Coil With The Darkzero Coil Jig - YouTube

    Tai silica coileja koneruuvin avulla rullaava tuskallisen hitaasti puhuva kaveri:
    Machine screw coil wrap for Vivi Nova / Kanger T3 - YouTube

    Tuollaisen Dark Zero -tyyppisen jigipalikan voisi tehdä vaikka puusta niin, että siinä on useampi reikä eri paksuisille jigeille.

    Tai jos esim. tästä ketjusta tai muualta tiedätte vastaavia vinkkejä kuin noiden videoiden metodit, niin pankaa linkkejä.

     
     
  8. #4688
    Höyrypää sauhuttaja's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Varsinais-suomi
    Viestit
    629
    Lainaus Alkuperäinen postaaja brickwalker Näytä viesti
    Siis pelkällä meshilla oli käytössä RSST, mutta en oo tosiaan kuin pari tehnyt ilman vaijeria, kun ne on ollut jotenkin huonompia kuin vaijeri-setupit. RSST:ssa täyttöreikä ollut tulpattuna. Jonkin verran noissa 'pelkkä mesh' -setupeissa on ollut keskireikää, en oikein oo saanut ihan tiukaksi rullattua niitä. Diabloon oon ehtinyt tehdä vasta ton yhden vaijerilla. Siinä on auki kun oon käsittänyt ettei siinä mitään tulppaa tarvita. Pitänee koittaa siihen seuraavaks ilman vaijeria. Ihmettelen vaan kun mitä täältä oon lukenu, niin hyvin tuntuu noi vaijeritkin toimivan tai jopa wickaamaan liian vähän.
    Täällä vastaavaan ongelmaan auttoi seuraava: vaijeri 2mm, 400 mesh päälle, 020 kanthal surrattuna kaksinkerroin ja 3/4 kierrosta. Pelkällä 032 kantthalilla sama setuppi tuntuu keräävän enemmän nestettä kammioon, ilmeisesti ei ehdi kaikkea nestettä muuttamaan höyryn muotoon.

     
     
  9. #4689
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    51
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sauhuttaja Näytä viesti
    Täällä vastaavaan ongelmaan auttoi seuraava: vaijeri 2mm, 400 mesh päälle, 020 kanthal surrattuna kaksinkerroin ja 3/4 kierrosta. Pelkällä 032 kantthalilla sama setuppi tuntuu keräävän enemmän nestettä kammioon, ilmeisesti ei ehdi kaikkea nestettä muuttamaan höyryn muotoon.
    Ilmeisesti RSST kyseessä? Täytyypä kokeilla joskus. Miten toi kanthal "surrataan" kaksinkerroin helpoiten?

    Diablo olis kiva saada toimiin myös. Vaikuttaa kyllä siltä että se hukkaa aika paljon voltteja. Samanlainen setup RSST+Neme/Astro klooni tuntuu iskevän paljon kovempaa. En löytänyt Diablo-ketjusta, mitä tolle vois tehdä. Kontaktit on putsattu ja napin yläosa purettu ja kasattu.

     
     
  10. #4690
    Höyrypää sauhuttaja's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Varsinais-suomi
    Viestit
    629
    Joo RSST on kyseessä. Mä ole surrannut ihan niin että lanka kaksin kerroin, vapaat päät pihtien väliin ja lenkkipäästä voi pyörittää sitten lankaa kaksin kerroin vaikka hammastikulla tai millä vaan.

     
     
  11. #4691
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sauhuttaja Näytä viesti
    Joo RSST on kyseessä. Mä ole surrannut ihan niin että lanka kaksin kerroin, vapaat päät pihtien väliin ja lenkkipäästä voi pyörittää sitten lankaa kaksin kerroin vaikka hammastikulla tai millä vaan.
    Kaikista helpoin kun työntää vapaat päät porakoneeseen ja sillä hammastikulla pitää kiinni lenkistä, helppoa ja hauskaa ku lasten hakkaaminen.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  12. #4692
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sexplosion Näytä viesti
    Tulin vaan kertomaan että tää setuppi on ollu päivittäisessä käytössä jo neljättä kuukautta.
    Nestettä imuroitu kolmatta desiä eikä mene miksikään --> välillä tankki tyhjäks ja kuivapoltot.
    IMG_3914.jpg
    No eipä ole kovin tummaa nestekään.

    FlavorX Pomegranate oli sellasta tavaraa et meshilläkin puoli tankkia ni setuppi oli karstasta tukkeessa ja "pilalla".
    Ei kuitenkaan mitään mitä kuivapoltolla ei korjaisi.

    Btw tee uusi setuppi suosiolla, lupaan et tulee taas se ahaa elämys et tältäkö sen nesteen pitikin maistua.
    Kyl uus setuppi on aina uus. Suu vaan turtuu kaikkeen sivumakuun yms ajanmyötä.
    Vaijeri kans vaihtoon, luulen et on jo aika mustana sekin.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  13. #4693
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Lainaus Alkuperäinen postaaja brickwalker Näytä viesti
    Ilmeisesti RSST kyseessä? Täytyypä kokeilla joskus. Miten toi kanthal "surrataan" kaksinkerroin helpoiten?

    Diablo olis kiva saada toimiin myös. Vaikuttaa kyllä siltä että se hukkaa aika paljon voltteja. Samanlainen setup RSST+Neme/Astro klooni tuntuu iskevän paljon kovempaa. En löytänyt Diablo-ketjusta, mitä tolle vois tehdä. Kontaktit on putsattu ja napin yläosa purettu ja kasattu.
    Tuntuupa oudolta? Diabloon yleensä yhtä helppo tehdä toimiva setuppi kun Rsst;ehen, oma varmaan 3kuukautta vanha ja viellä toimii kun junan vessa.

     
     
  14. #4694
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    51
    Lainaus Alkuperäinen postaaja K-57 Näytä viesti
    Tuntuupa oudolta? Diabloon yleensä yhtä helppo tehdä toimiva setuppi kun Rsst;ehen, oma varmaan 3kuukautta vanha ja viellä toimii kun junan vessa.
    Helppo se olikin tehdä ja periaatteessa toimivakin, täydellä akulla. Mutta selkeesti hävikkiä on. Luulin että Diablon piti olla nimenomaan kovaa iskevä vehje, johon voi tehdä jopa +1 ohmin setuppeja ilman yliwickausta. Tuo Diablo ei roiski ihan niin paljon nestettä ympäriinsä kuin RSST (jonka kohdalla taitaakin ennemmin olla ominaisuus kuin yliwickausta). Mutta tolla 0.8 ohmin setupilla kun akussa vielä 3.7-3.8V jäljellä, tuntuu kuin yrittäisi höyryttää meshia jollain 8 watilla. RSST:ssa tulee vielä ihan kelpo höyryt siinä vaiheessa kun akun yleensä vaihdan (3.6-3.7V) kunhan vaan hatusta on roiskeet kuivaillu välillä.

     
     
  15. #4695
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Kyllä siellä kone huoneessa on nyt jotain hämminkiä! Tuon setupin kun saa onnistumaan, niin eipä pauku, roiski kumpikaan muitakaan gennyjä enemmän! Vieno suhina vaan kuuluu. Itsellä Diablo iskee aika mehukkaasti, jopa niin etten tuossa käytä metallista drip tippiä!

     
     
  16. #4696
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    51
    Lainaus Alkuperäinen postaaja K-57 Näytä viesti
    Kyllä siellä kone huoneessa on nyt jotain hämminkiä! Tuon setupin kun saa onnistumaan, niin eipä pauku, roiski kumpikaan muitakaan gennyjä enemmän! Vieno suhina vaan kuuluu. Itsellä Diablo iskee aika mehukkaasti, jopa niin etten tuossa käytä metallista drip tippiä!
    Onko sitten ideaa mitä teen väärin? Tuossa pari viestiä ylempänä kerroin kuinka tehnyt setuppeja.

    Ei kumpikaan mitenkään pauku, suht tasasta suhinaa, Diablo ehkä ennemmin kohisee. "Muita gennyjä enempää" -> nää 2 on ainoot gennyt mitä mulla on ollu niin ei ole vertailupohjaa paljonko sitä nestettä kertyy hattuun. Luulen että RSST:ssa toi hatun märkyys voisi ainakin osittain johtua kondensoitumisesta eikä niinkään yliwickauksesta.

    Pitää Diabloon koittaa tehdä uus setup (ilman vaijeria), toi oli tosiaan vasta eka siihen laitteeseen, mutta näytti kyllä ihan ok:lta. Luulisin että jos setupit olis päin persettä tehty niin seurauksena olis ennemmin hotspotteja, aliwickausta ja oikkareita. Mutta kyllä tällä hetkellä epäilen että toi laite hävittää tyyliin voltin johonkin...

     
     
  17. #4697
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Vaijerisetuppi mun käsittääkseni huutaa enempi tehoja, kuin pelkällä meshwickillä oleva.. Ainakin moni on kirjoitellut, että vaijerin kanssa joutuu jättämään kiepin-kaks vastuksesta pois, että saa suurinpiirtein yhtä hyvät höyryt (siis esim. 0.32mm Kanthalilla 4/3 setupin tilalle vaijerilla 3/2 kieppinen).
    Itse en ole tuosta syystä (plus että vaijeri joittenkin mukaan hieman laimentaa makua) viitsinyt edes vaijeria lähteä kokeilemaan, kun meshilläkin toimii kuitenkin aina.

     
     
  18. #4698
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Natsu Näytä viesti
    Btw tee uusi setuppi suosiolla, lupaan et tulee taas se ahaa elämys et tältäkö sen nesteen pitikin maistua.
    Kyl uus setuppi on aina uus. Suu vaan turtuu kaikkeen sivumakuun yms ajanmyötä.
    Vaijeri kans vaihtoon, luulen et on jo aika mustana sekin.
    Väärin. Jos se toimii, ÄLÄ KOSKE!

     
     
  19. #4699
    Meshillä vaan eikä sit liian kireelle sitä kanthalia.
    Menee oikeasti vahingossa tosi helposti liian kireälle se vastuslanka, yleensä siinä loppuvaiheessa plussaan kiinnittäessä.
    Näin ainakin minulla.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  20. #4700
    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Väärin. Jos se toimii, ÄLÄ KOSKE!
    Hehee, onhan se näinkin

    Mut eipä se tässä vaiheessa enään ole ongelma kun jokainen meshisetuppi onnistuu laakista.

    Ennen kyllä vtutti jos piti mennä sörkkimään sitä settiä ja aina vaan huonommaksi meni.
    Sit itkettiin koko päivä kun joskus kerran OLI hyvä setuppi alla

    Parhaat höyryt uudella setupilla irtoaa siinä parin kolmen tankin jälkeen, nams.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •