Sivu 100 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 509096979899100101102103104110150200 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,981 - 2,000 / 5682

Aihe: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

  1. #1981

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Pääasiallisesti en suosittele kikkihiirtä gennyjen kanssa. Jos on akkuputki vaan edes kohtuullinen, niin genesiksistä saa todella hyvät höyryt ihan pienelläkin akun varauksella. Tokihan näitäkin ajellaan niin Lavatubella, Provarilla kuin perus mekaanisilla putkilla, mutta noin ylipäätään helpompaa opetella se setupin teko mekaaniseen modiin. Kicki on vaan mun mielestä täysin turha genesisten kanssa.
    Joo, uskon, että tehot piisaa, en mä sillä tuota kickiä putkeen survo vaan mun akuankka-tuurilla oon just se ensimmäinen jolla jopa AW IMR poksahtaa putkessa Sulake tulossa jonka aion kickin tilalle väsätä putkeen. Ehkä tota EA:ta uskaltas just ja just käyttää ilman jotain varotoimenpidettä, mutta ainakaan smokin telescopea tai bolttia ei... tai sit rohkastun ja luotan noihin AW IMR akkuihin...

     
     
  2. #1982
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Siinä on vain sen sulakkeen, toivottavasti EI VapeSafe v1, kanssa helposti sulake kerrasta tööt.
    KGO & Twist

     
     
  3. #1983
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Tuli tässä mieleen, että miten pätee teoria " Watit tuovat höyryjä, virta katkoo lankoja"?
    Eli siis tulisi maksimoida watit, mutta minimoida ampit?
    KGO & Twist

     
     
  4. #1984
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Jännitettä ja vastusta kasvattamalla. Kohta palataan stäkättyyn bombshelliin ja HV atoihin

    Näillä akkuvaihtoehdoilla (AW IMR), jännitteen kasvattaminen mekaanisessa modissa tosin lisää kokoa, mikä ei itelle
    ainakaan ole hyvä vaihtoehto.

     
     
  5. #1985
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    No kyllä se 8,4 V antoi VHV-atolla ihan kivat höyryt kunhan ensin ole hehkutettu riittävän kuumaksi.
    KGO & Twist

     
     
  6. #1986
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Mistä päästäänkin siihen, että keraaminen levy kuumennettuna yhdessä tasaisesti levenneen e-geelin kanssa antaisi sen optimaalisen höyryn.
    KGO & Twist

     
     
  7. #1987
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Itse olen lopettanut meshin tohottamisen kokonaan.
    Teen mesh-rullalle kynttiläpolton puhtaalla PG:llä 5-7 kertaa ja en muuta.
    Kynttiläpolton jälkeen laitan wickin atoon ja kierrän vastuksen sen ympärille.
    Hidastahan tuo on, mutta tällä keinolla on kaikki setupit onnistunut ongelmitta.

    Tänään oli ensimmäinen hieman kettuileva vekotin, kun tein Ikarukseen setuppia. Hotspotti vaati noin viiden minuutin työn, ennen kuin suostui antautumaan.

     
     
  8. #1988
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja MikaMM Näytä viesti
    Itse olen lopettanut meshin tohottamisen kokonaan.
    Teen mesh-rullalle kynttiläpolton puhtaalla PG:llä 5-7 kertaa ja en muuta.
    Kynttiläpolton jälkeen laitan wickin atoon ja kierrän vastuksen sen ympärille.
    Hidastahan tuo on, mutta tällä keinolla on kaikki setupit onnistunut ongelmitta.
    +1

    Toimi hienosti ja todella pienellä säheltämisellä.

     
     
  9. #1989

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Mikä perkele on vialla.. Jos hyvä tuuri käy niin ylin koili hehkuu, muut mustia. Suurin osa satupeista ei osoita minkäänlaisia elonmerkkeja.

    Kanthal .2 ja .3 käytössä, 400 mesh.

    mesh tohotettu n 30s ja poltettu nesteellä 3-4kertaa.

    Pitäiskö jättää toi tohotus kokonaan pois..
    ProVari mini v2 | Ody v1 | Mjölnir v2.5 | Penelope | Kiuas #96 & #151 | | Act v3 | Act v4

     
     
  10. #1990

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Oikari taitaa olla, löysää/liikuta pikkasen sitä ylimmäistä kieppiä josko auttais? Ite en enään tohota ollenkaan kun käytän 500 meshiä, nestepoltto vaan neljä viis kertaa ja hyvin pelittää eikä ole oikareista tietoa.

     
     
  11. #1991

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    Oikari taitaa olla, löysää/liikuta pikkasen sitä ylimmäistä kieppiä josko auttais? Ite en enään tohota ollenkaan kun käytän 500 meshiä, nestepoltto kynttilä menetelmällä vaan neljä viis kertaa ja hyvin pelittää eikä ole oikareista tietoa.

     
     
  12. #1992
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Salo
    Viestit
    283

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Kertokaas nyt joku fiksu että onkos tuo #500 meshi oikeasti paremmin mehua imeväinen kun nelisatanen? Ja että mitä pitäisi tehdä kun wikkaa hyvin tuokin siihen asti kunnes pistän täyttöreiän ruuvin kiinni. Onko jotain kikkaa että saisi se kiinni toimimaan paremmin? viitsisi mukanakin paremmin kannella meshilaitosta...

     
     
  13. #1993
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    ^Itse olen ainakin Silver Dogissa huomannut, että meshin toiminta riippuu melko pitkälti nesteen PG/VG-suhteesta; PG-nesteellä 400-500 meshi wickaa oikein kivasti, mutta VG-painotteisemmat nesteet pelittää paremmin 200-325 meshillä. Toki varmasti vaikuttaa myös meshin käärintätapa, mutta itse käärin pelkästään "tankoja", jolloin laite pysyy täysin vuotamattomana asennosta riippuen, sekä wickaa pystyssäkin ja kikkailen sitten tuolla meshin silmäluvulla nesteelle ja tehoille sopivan wickauksen.
    Itsehän olen melko amatööri meshivehkeiden kanssa ja viisaammat saa korjata/neuvoa lisää, mutta näillä eväillä olen itse saanut Dogissa sekä 100%VG, VPG, että 100%PG nesteet wickaamaan pystyssä ja laitekin voi huoletta pyöriä taskussa vuotamatta.

     
     
  14. #1994
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059

    Re: Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun
    ^Itse olen ainakin Silver Dogissa huomannut, että meshin toiminta riippuu melko pitkälti nesteen PG/VG-suhteesta; PG-nesteellä 400-500 meshi wickaa oikein kivasti, mutta VG-painotteisemmat nesteet pelittää paremmin 200-325 meshillä. Toki varmasti vaikuttaa myös meshin käärintätapa, mutta itse käärin pelkästään "tankoja", jolloin laite pysyy täysin vuotamattomana asennosta riippuen, sekä wickaa pystyssäkin ja kikkailen sitten tuolla meshin silmäluvulla nesteelle ja tehoille sopivan wickauksen.
    Itsehän olen melko amatööri meshivehkeiden kanssa ja viisaammat saa korjata/neuvoa lisää, mutta näillä eväillä olen itse saanut Dogissa sekä 100%VG, VPG, että 100%PG nesteet wickaamaan pystyssä ja laitekin voi huoletta pyöriä taskussa vuotamatta.
    Sen verran voin todentaa että VPG wikkaa 200 meshillä paremmin ku 400:sella. Ja tuota #400 pyörii nurkissa liikaa.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  15. #1995
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja rossian Näytä viesti
    Mikä perkele on vialla.. Jos hyvä tuuri käy niin ylin koili hehkuu, muut mustia. Suurin osa satupeista ei osoita minkäänlaisia elonmerkkeja.

    Kanthal .2 ja .3 käytössä, 400 mesh.

    mesh tohotettu n 30s ja poltettu nesteellä 3-4kertaa.

    Pitäiskö jättää toi tohotus kokonaan pois..
    Jos saat sen ylimmän koilin hehkumaan, niin koita säädellä (tökkiä) niitä muita ja sitä ylintä. Itse käytän tähän operaatioon pienenpientä ruuvaria, mutta hammastikku, tai nuppineula käy myös hyvin. Pienellä kokeilemisella ja näpräämisellä löytyy tatsi tohon hommaan ja pitäisi lähteä kaikkien hehkumaan. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä sen kanssa.

     
     
  16. #1996

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    No omat kokekmukset taas on et tuo #500 kyl wickaa ihan hulluna. saa puristella rullan kärkee lyttyyn ja tehdä uuden setupin 3-4 päivän välein ku rupee wickaa liikaa
    Putket: Poldiac, Gus G22 18500, Vamo, Smok telescope
    Atot: Somnium, Did & Kayfun Mini 2.1 ES & Terminator(oddy mikä lie)
    Tulossa : Caravela &

     
     
  17. #1997
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Apophis Näytä viesti
    No omat kokekmukset taas on et tuo #500 kyl wickaa ihan hulluna. saa puristella rullan kärkee lyttyyn ja tehdä uuden setupin 3-4 päivän välein ku rupee wickaa liikaa
    +1. Olenkin nyt siirtynyt järjestään takaisin #400 meshiin koska tuo viissatku vaan kurlaa.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  18. #1998
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Salo
    Viestit
    283

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Ite sain tuon 400 toimimaan hyvin nyt kun käärin meshin nii ettei keskelle jäänyt rakoa olleskaan ja pidän täyttöruuvin irti. Senverran pieni reikä että ei se siitä juuri ulos tuu kuitenkaan.

     
     
  19. #1999

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Viskasin nyt sit kickin pois tuubista. En meinannu saada sit millään viritystä toimimaan. Ainan vaan katko ylintä lankaa (400#mesh, 0.28 kanthal). Aikansa kun pukersi, laitoin yhden lisäkiepin ja kynttiläpoltin vanhan mesh-käärön joka oli aiemmin toimiva alko rokkaamaan hyvin. Uusi käärylä ei toiminut vaikka mitä teki, varmaan otti sitten oikaria jostain. Lisäksi nappi kuumeni ihan hillittömästi ja meinasin laittaa jo kickin takasin, mutta kun kyhäelmä alkoi toimimaan ei nappikaan enää kuumunut. Johtui kaiketi tuosta oikarista?

    Laitoin varmuuden vuoksi vapesafen sulakkeen (toimii ainakin vielä hyvin) ja nyt on kyllä hyvä. Tämähän pöhisee paljon tehokkaammin ilman kickiä...

     
     
  20. #2000
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja outska Näytä viesti
    Viskasin nyt sit kickin pois tuubista. En meinannu saada sit millään viritystä toimimaan. Ainan vaan katko ylintä lankaa (400#mesh, 0.28 kanthal). Aikansa kun pukersi, laitoin yhden lisäkiepin ja kynttiläpoltin vanhan mesh-käärön joka oli aiemmin toimiva alko rokkaamaan hyvin. Uusi käärylä ei toiminut vaikka mitä teki, varmaan otti sitten oikaria jostain. Lisäksi nappi kuumeni ihan hillittömästi ja meinasin laittaa jo kickin takasin, mutta kun kyhäelmä alkoi toimimaan ei nappikaan enää kuumunut. Johtui kaiketi tuosta oikarista?

    Laitoin varmuuden vuoksi vapesafen sulakkeen (toimii ainakin vielä hyvin) ja nyt on kyllä hyvä. Tämähän pöhisee paljon tehokkaammin ilman kickiä...
    Akut kuumenee aika nopiasti jos setuppi vetää oikoseen. Ite purin Donista akkua ulos vähän turhankin hysteerisesti, kun ensimmäisiä rakentelin ja ressasin, et jos se kuitenkin lämpee ja paukahtaa käsille

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •