Sivu 64 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 145460616263646566676874114164 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,261 - 1,280 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

  1. #1261
    Kyllä minustakin pohjaneste on juuri se mauton, puhdas, nikotiiniton höyrytettävä neste. Hauskaa ostaa sitä 10 ml pulloissa Prismasta.

     
     
  2. #1262
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Häkäfobia Näytä viesti
    Niin tulli tai kaiken pahan alku ja juuri - Valvira.

    Lasunnon määritelmä: 20) höyrystettäväksi tarkoitetulla nikotiinittomalla nesteellä sähkösavukkeen avulla tai muulla vastaavalla tavalla höyrystettäväksi tarkoitettua muuta nestettä kuin nikotiininestettä. Sopii kyllä hyvin PG/VG:n, mutta ei tiivariin.
    Nii-in ja sopii myös makutiivisteeseen...

    (Siitä pitää peukku antaa tämän esityksen laatijoille, sopivan väljästi kirjoitettu jotta porsaanrei'ät saadaan tukittua)

     
     
  3. #1263
    Höyrykonkari steampunk's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    187
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Krrk Näytä viesti
    27 §
    Markkinatutkimukset ja myyntimäärät sähkösavukkeista ja täyttösäiliöistä
    Sähkösavukkeen tai täyttösäiliön valmistajan tai maahantuojan on toimitettava vuosittain Valviralle:1) kattavat tiedot myyntimääristä tuotemerkin ja -tyypin mukaan;2) tiedot eri kuluttajaryhmien mieltymyksistä;3) tiedot tuotteiden myyntitavoista;4) tiivistelmät 1—3 kohdassa tarkoitettuja asioita koskevista markkinatutkimuksista sekä tiivistelmien englanninkielinen käännös.
    Tämä on erikoinen vaatimus.
    Miten voidaan tehdä markkinatutkimus tuotteesta jota ei saa markkinoida? Markkinatutkimuksen tekeminenhän voidaan tulkita markkinoinniksi.

     
     
  4. #1264
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Häkäfobia Näytä viesti
    Niin tulli tai kaiken pahan alku ja juuri - Valvira.

    Lasunnon määritelmä: 20) höyrystettäväksi tarkoitetulla nikotiinittomalla nesteellä sähkösavukkeen avulla tai muulla vastaavalla tavalla höyrystettäväksi tarkoitettua muuta nestettä kuin nikotiininestettä. Sopii kyllä hyvin PG/VG:n, mutta ei tiivariin.
    Jos ihan tarkkoja ollaan, niin Vg:tä ja Pg:tä ei ole tarkoitettu höyryteltäväksi. Kyllä niillä alunperin ihan muu käyttötarkoitus on.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  5. #1265
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Jos ihan tarkkoja ollaan, niin Vg:tä ja Pg:tä ei ole tarkoitettu höyryteltäväksi. Kyllä niillä alunperin ihan muu käyttötarkoitus on.
    Samahan pätee näihin elintarvikemakuihin. Leea leipuri (ei ole koskaan polttanut tai höyrytellyt) tilaa vähän capellaa, että saa makua mutta saakin tullista kirjeen, että sinulle on saapunut laittoimia aineita. Saattaa Leea leipuri olla hieman hämmästynyt...

    ...

     
     
  6. #1266
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Jep, kyllä vg:tä ja pg:tä on hankala sotkea tähän kieltolakiin.

     
     
  7. #1267
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    Kyse lienee juurikin tarkoituksesta, minä ainakin olen ostanut veegeet ja peegeet tankissa höyryteltäviksi... eli jos pohjia tai makutiivisteitä käytetään höyryttelyyn ne täyttää tupakan vastikkeen määritelmän... (jos oikein tulkitsin)
    Viimeksi muokannut Kawa; 26.02.16 kello 22:45.

     
     
  8. #1268
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Millä ne tullissa tai suomen sisällä määrittää käyttötarkoituksen tilaajan puolesta? Jos siis puhutaan makutiivisteestä tai VG/PG nesteestä? Nestemäinen nikotiini on asia erikseen mutta tuotteet, joita ei ole tehty kiellettyä käyttötarkoitusta varten, niin voidaanko olettaa että niitä käytettään siihen ja VAIN siihen ja näin ollen kielletään tai estetään toimitus?

    En jaksa uskoa, että Capellan aromit tai TPAn aromit tai edes VG tulliin jää. Tai jos jää niin mitä vittua?

    Ei taida kyseisten makuaineiden valmistajien kotisivuilla edes olla mainintoja höyryttimistä tai että kyseisiä nesteitä käytettääisiin tähän tarkoitukseen... Voin toki olla väärässä...

    ...

     
     
  9. #1269
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kawa Näytä viesti
    Kyse lienee juurikin tarkoituksesta, minä ainakin olen ostanut veegeet ja peegeet tankissa höyryteltäviksi... eli jos pohjia tai makutiivisteitä käytetään höyryttelyyn ne täyttää tupakan vastikkeen määritelmän...
    No minä teen pg:stä itse jäähdytin nestettä ja käytän sitä humidorissa. vg:tä käytän ihan liukuvoiteena runkatessa, jonka selittääkin 5 litran kannujen tarpeen. Oliko muuta kysyttävää?
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  10. #1270
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    No minä teen pg:stä itse jäähdytin nestettä ja käytän sitä humidorissa. vg:tä käytän ihan liukuvoiteena runkatessa, jonka selittääkin 5 litran kannujen tarpeen. Oliko muuta kysyttävää?
    Juuri näin, ja viranomaiselle voi näyttää havainnollistavan selfien siitä kuinka sitä vg:tä käytetään...

     
     
  11. #1271
    Tunnusomaisen tuoksu- ja makupullon kyljessä on varoitus: EI sovi höyryteltäväksi, ellei sitä laimenna höyrytettäväksi tarkoitetulla nikotiinittomalla nesteellä̈.
    Lakitekstiä ei lueta niin kuin kirjoitetaan. Täytyy juristeillakin olla töitä. Ei ne muuten kipua verotietojen huipulle.

    Taitaa addiktien saivartelu ja ilonpito loppua, kun armonaika lähestyy loppuaan.

     
     
  12. #1272
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,076
    Toki liukkareissa voidaan käyttää myös makuaineita
    Turha tietenkin jos yksin on

     
     
  13. #1273
    Höyrykonkari steampunk's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    187
    Jos em. toimenpiteestä syntyy höyryä, jota voi vetää henkeen niin ollaan taas liukkailla heikoilla jäillä.

     
     
  14. #1274
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Toki liukkareissa voidaan käyttää myös makuaineita
    Turha tietenkin jos yksin on
    Miten niin turhaa?
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  15. #1275
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Oliks se vg vai pg mitä saippuaa tehtii? Makuaineita mukaan tuomaan tuoksua siis hajusteeksi

    ...

     
     
  16. #1276
    Höyryttelijä Don MC's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Raisio/Turku
    Viestit
    93
    Heh. Tuli mieleen kun aikoinani olin duunissa kotipanimotuotteita kauppaavassa yrityksessä. Firma myi myös aktiivihiiltä jauheena parin litran pusseissa. Sitä käytetään lähinnä pontikan suodatukseen (jotta paha maku lähtisi pois). Itse aktiivihiiltähän ei ole laitonta myydä, mutta tuohon nimenomaiseen tarkoitukseen sitä ei tietenkään saa myydä. Joten lisäsimme vekkuleina poikina pusseihin tekstitarran: "Ei saa käyttää laittoman alkoholin puhdistukseen". Sanomattakin selvää että myynti lähti sen jälkeen nousuun

     
     
  17. #1277
    Atooppinen ihoni vaatii runsaan vg-black -kylpyöljyn.

     
     
  18. #1278
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    211
    Vähän epäilen että tämänkään lain avulla ei lopulta rankaista kuin kauppiaita. Loputon suo tullilla edes yrittää valvoa tätä touhua.

     
     
  19. #1279
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Toki liukkareissa voidaan käyttää myös makuaineita
    Turha tietenkin jos yksin on
    Riippuu kuinka notkea on

     
     
  20. #1280
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Puffer Näytä viesti
    Vähän epäilen että tämänkään lain avulla ei lopulta rankaista kuin kauppiaita. Loputon suo tullilla edes yrittää valvoa tätä touhua.
    Pessimisti kun olen luulen että jatkossa suomen rajojen ulkopuolella olevat toimijat ei saa myydä suomeen... ja jos jollakulla ulkomaisella firmalla on hyvät bisnekset, riskeeraisiko niitä myymällä suomeen...

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •