Sivu 47 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 374344454647484950515797147 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 921 - 940 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

  1. #921
    Höyrypää Deetwo7's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    448
    Omasta mielestäni kyllä teki selväksi että ihan henkilökohtainen kannanotto, hyvin vastattu kummatkin
    Onhan se fakta että Vapers kannusti, eikä se ole mikään salaisuus ja sen kaiketi saa selville hyvin pienellä internet-fu:n harrastamisella. Onhan meidän sivujen linkki kuitenkin esim lakialoitteen käsittelyn sivuillakin.

    Itse esimerkiksi mainitsin sidokseni Vapersiin toimittajana omassa sähköpostissani, tein kuitenkin selväksi että kirjoitan ihan yksityishenkilönä.

     
     
  2. #922
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Nyt poijjaat ollaan kohta vaarallisilla vesillä.
    Malttia vastauksiin. Noilla kysymyksillä ne hakee syntipukkia.

     
     
  3. #923
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    19
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Kyllä siitä melko äkkiä (huonoimmassa tapauksessa) tulee mieleen kansanedustajalla, että nämä on jotain Vaperssin keksimiä trolleja jos noin kirjoittaa. Sitten onkin helppo kuitata ne muutama sata sähköpostia pois tuolla perusteella.
    Kyllä nyt kansanedustajat tietää mitä yhdistykset on ja miten ne toimii. Onhan näitä yhdistyksien aloittamia kampanjoita ollut lukuisia jo.
    Tosin jos itse olisin kansanedustaja ja yhtäkkiä alkaisi tulemaan älytön määrä sähköpostia samasta aiheesta tietyllä agendalla, niin alkaa väkisinki miettimään että mistä ihmeestä sitouttumattomat ihmiset ovat tämmösen kampanjan masinoineet.

     
     
  4. #924
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    On kyl selvästi asialla ollut jo jotain vaikutusta ku miettivät jo, että lobbaako tätä joku vai onko nää oikeesti tosissaan. Tulkitsen asian niin, että hiukan ovat päähän lyötyjä ja säikähtäneet koska täl on jo selvä vaikutus siihen, että pitäiskö asiaa miettiä uudelleen ja tarkemmin.

     
     
  5. #925
    Mäkin vähän hätkähdin, kun em. vastauksen sain..

    "Hei!

    En ole saanut korvausta kirjoittamisesta.

    Tiedän että sähkötupakka-asia tulee tapetille toukokuun tienoilla ja aivan itsekkäistä syistä kirjoitin. Olen huolissani tulevaisuudestani ja miten ihmeessä pystyn pysymään erossa tupakasta, jos höyryttely tehdään kamalan hankalaksi.
    Tiedän, että muitakin ihmisiä on, ketkä ovat kansanedustajille kirjoittaneet, mutta tämä kirje on minusta itsestäni lähtöisin.

    Tuntuu, että nykyisten päätösten takana on taustalla vain kieltäminen ja rajoittaminen ja toivoin kirjeelläni antavani myös toisenlaisen näkökulman, että minä todella olen pysynyt erossa perinteisestä tupakasta 100% sähkötupakan avulla.

    Yhdellä ihmisellä on valitettavan vähän mahdollisuutta vaikuttaa itseään koskeviin asioihin, tärkeisiin sellaisiin.
    Tämä on minun tärkeä asiani

    Sunnuntain jatkoja ystävällisesti toivotellen"

     
     
  6. #926
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    588
    Oiskos tollainen OK ?

    Parahin Stefan

    Niin kuin viestini aluksi sanoin, niin olen liki 66 vuotias ukko, joka nyt tupakoimatta sen 2v 5 kk.

    Suurin minua koskeva huoli tässä asiassa on se, että Te tietämättömyyttänne kiellätte tai teette mahdottomaksi tämän, ainakin minulle parhaan korvaavan tuotteen tupakoinnille. Tämä oli pääasiallisin syy tähän yhteydenottoon. Siis huoli siitä, joudunko palaamaan tupakoinnin kiroukseen.

    Toiseen kysymykseen sanon, että lobbaus on jokapäiväistä, niin kuin varmaan itsekin tiedät.

    Ja kolmanteen kysymykseesi: mikään taho ei ole latiakaan tähän huolenaiheeseeni rahojaan laittanut.


    Männy + lisäyksellä

    Sitten kysyisin omaasi mielipidettä ko. asiaan. Onko se omasi vaiko jonkun muun tahon iskostama ?

    Isosti kiitos yhteydenotostasi

    Terveisin
    Viimeksi muokannut jasufin; 14.02.16 kello 17:13.

     
     
  7. #927
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    nähdäkseni kannata niin olla huolissaan miltä tämä koko homma näyttää ulospäin, eiköhän kansanedustajat joita tämä tsydeemi kiinnostaa ja koskettaa päätöksenteon takia lue tätäkin... (terveisiä vaan sinne eduskuntaan ...)

    ja päätökset syntyy enemmän tai vähemmän faktojen perusteella, tuskin siinä vaikuttaa mahdollinen taustalla oleva masinointi tai sitten ei...

     
     
  8. #928
    Tämän tyyppisissä keskusteluissa kannattaisi varmaan hiukan miettiä, ennen kuin intopojan hyväksyvä etusormi liikahtaa enterille.

    Kansanedustajat ja avustajat osaavat käyttää Googlea. Ei tarvita kummoisiakaan taitoja, kun löytää näillä sivuilla vapaana vellovan sisäpiirikeskustelun. Vaikkapa copy lause lähetettyjen kirjeiden mallitekstistä, paste Google-kenttään ja hakuehdoksi viimeksi kulunut viikko, et voilà! Aukenee hakutulos, joka sisältää sellaistakin asiaa, jota ei ole tarkoitettu Stefanille tai muillekaan uteliaille päätöksentekijöille.

     
     
  9. #929
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    No ainakin jos näitä lukee, niin pitäisi käydä selväksi ettei täällä minkään instanssin kätyrit puno juoniaan vaan huolestuneet yksityishenkilöt yrittävät saada ääntään kuuluviin.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  10. #930
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    tuskin julkisuuskuvasta kannata olla niin huolissaan, asiat ne on mitkä puhuu puolestaan ja eiköhän meidän kansanedustajat ole kuitenkin sen verran fiksua porukkaa että osaavat suodattaa asiat ja tajuaa että tälläkin foorumilla pyörii kansalaista laidasta laitaan...

     
     
  11. #931
    Totta Tomassino, Isoa masiinaa pulleine masseineen ei tällä kertaa ole taustapiruna, mutta ymmärsinkö oikein, että olemme pyytämässä suopeutta ajamallemme asialle? Kerjuulla kun ollaan, ei kannattaisi purra kättä, joka ruokkii.

    Olkoot kuinka kansan palvelijoita, ei myötätuntoa tipu, jos forkalla haistatellaan v*itut”, käsketään opettelemaan käytöstapoja tai painumaan kilpisjärven toriparlamentin puhemieheksi. Ei edistä asiaamme, jos vanhat rötöstelyt otetaan esiin ystävällisen kirjeen jälkeen tai moititaan vastausta tökeröksi, lapselliseksi ja vastemieliseksi.

    Malttia, please. Kenenkähän tässä pitäisi tapoja opetella, omaan jalkaan ampuvien pipopäisten oinaspässien vai kansanedustajien?

     
     
  12. #932
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Huomasin sosiaali ja terveysvaliokunnan viikko-ohjelmassa seuraavan asian "Tiistai 16.2.2016 klo 10.00
    Peruutettu kokous". Käsittääkseni tuossa kokouksessa ois pitäny olla tupakkalain käsittelyssä, onko kellään tietoa, että milloin peruttu ja miksi? Mietin vaan, että voisko jopa olla mahdollista, että näillä meidän viesteilläkin olisi ollut vaikutusta asiaan?
    Viimeksi muokannut Rypy; 14.02.16 kello 20:03.

     
     
  13. #933
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Haluan nyt virallisesti ilmoittaa foorumilaisille, että olen pahoillani foorumilla tapahtuneista tunteenpurkauksista. Olen nyt muuttanut viestejäni asiallisempaan sävyyn ja koetan hillitä itseäni vastaisuudessa, etten aiheuttaisi hallaa ja pahaa mieltä.
    Lisäksi haluan mainita, että suurin osa vastaanottamistani sähköposteista on ollut sävyltään neutraaleja ja joukossa on ollut pari positiivista yllätystä joihin vastasin kiitoksilla ja antamalla pyydettyjä lisätietoja.
    Vielä kerran pahoittelut tunteenpurkauksistani ja provosoivasta tekstistä, hillitsen itseni vastaisuudessa ja mietin ennen kuin julkaisen.

     
     
  14. #934
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Eihän ne karhutkaan riehu koko aikaa, ne vetää välillä puolukoita.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  15. #935
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Häkäfobia Näytä viesti
    Totta Tomassino, Isoa masiinaa pulleine masseineen ei tällä kertaa ole taustapiruna, mutta ymmärsinkö oikein, että olemme pyytämässä suopeutta ajamallemme asialle? Kerjuulla kun ollaan, ei kannattaisi purra kättä, joka ruokkii.

    Olkoot kuinka kansan palvelijoita, ei myötätuntoa tipu, jos forkalla haistatellaan v*itut”, käsketään opettelemaan käytöstapoja tai painumaan kilpisjärven toriparlamentin puhemieheksi. Ei edistä asiaamme, jos vanhat rötöstelyt otetaan esiin ystävällisen kirjeen jälkeen tai moititaan vastausta tökeröksi, lapselliseksi ja vastemieliseksi.

    Malttia, please. Kenenkähän tässä pitäisi tapoja opetella, omaan jalkaan ampuvien pipopäisten oinaspässien vai kansanedustajien?
    Joo en itsekään kyllä ymmärrä että miten vuosikymmeniä vanhat törttöilyt liittyvät mitenkään tähän asiaan. Kyseinen kaveri on vieläpä meidän puolella.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  16. #936
    Liittyy sikäli,että kuinka vakavasti itse eduskunnassa muut kansanedustajat suhtautuvat taustoiltaan ei niin nuhteettomaan edustajatoveriinsa. Esimerkiksi edustaja Oinonen käytöksellään ja puheenvuoroillaan ei ole edistänyt mitään asiaa ja nyt puolueen ollessa hallituksessa pellenumeroita ei ole näkynyt vanhaan malliin. Myöskin vanhemmat kansanedustajat pitävät "uusia yhdenkauden edustajia" vähäpätöisinä,jopa omat puoluetoverit. Esimerkiksi nykyinen presidentti Niinistö sai tuta ensimmäisellä kaudellaan. Sillä on väliä kuka puolustaa mitäkin asiaa ja millä argumenteilla. Ns. leaderit vetävät kokemattomampia oman näkemyksensä alle.

    Kokeneet taas vetäytyvät THL:n suositusten taakse. Terveys ja nuoriso on se millä ääniä saa seuraavissakin vaaleissa semminkin kun kansanedustajaa periaatteessa kiinnostaa vain oman vaalipiirin kannattajien kanta.

     
     
  17. #937
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    ...Sillä on väliä kuka puolustaa mitäkin asiaa ja millä argumenteilla. Ns. leaderit vetävät kokemattomampia oman näkemyksensä alle. Kokeneet taas vetäytyvät THL:n suositusten taakse. Terveys ja nuoriso on se millä ääniä saa seuraavissakin vaaleissa...
    Luin äsken keskustelun, joka käytiin vuoden 2015 lopulla hallituksen esityksestä eduskunnalle tupakkaverosta. Äänessä kellokkaita ja THL:n taakse piiloutuvia.

    Sari Tanus kd, vastustaa sähkötupakkaa, ”ja kyllä minä sanoisin, että myös siinä sähkötupakassa, vaikka se on ehkä semmoinen välivaihe tupakasta irti pääsemiseen, on erittäin vaarallisia ainesosia”, siis ei hyväksy makunesteitä, nikotiinille korkea vero, Leena Meri ps: tupakoi, ”ainakin itse henkilökohtaisesti sanoisin, että kyllä se hinta pitäisi nostaa minulle 100 euroon per aski tai jos se tehdään rikolliseksi, silloin minä lopetan”, puolustaa sähkötupakkaa, todistaa, että ”enkä tiedä ketään, joka olisi alkanut polttaa pelkkää sähkötupakkaa”. Ei tunne terveysvaikutuksia, mutta ”kukaan nuori - tästä ei varmasti ole tutkimustietoa - ei aloita sähkötupakan polttamista, koska se ei ole coolia. Se on se röökin vetäminen vielä kumminkin heille coolia, mutta se muutetaan sitten sähkötupakaksi, kun siitä halutaan päästä eroon.” Ben Zyskowicz kok haluaisi tuplata tupakan hinnan ja sanoo, että ”hallitus on tuomassa keväällä eduskuntaan uutta tupakkalakia, jolla taas otetaan merkittäviä askeleita eteenpäin tupakoinnin rajoittamisessa. Hallituksen on ”tehtävä niin rohkeita ehdotuksia kielloiksi kuin vain sielu sietää”. Kalle Jokinen kok: huolissaan nesteiden tuotevalvonnasta, ”mistä nuori tietää, mitä nesteissä on,” vaatii valistusta ja valvontaa. Maarit Feldt-Ranta sd: on täysin samaa mieltä kuin Zyskowicz. Teuvo Hakkarainen ps: ”Minä nimittäin kaksi vuotta sitten opettelin polttamaan, ja nyt pitäisi sitten päästä eroon siitä". Suna Kymäläinen sd: ”Sähkötupakka ei haise, siinä ei ole riskiä kiinnijäämisestä kuin tupakasta eikä ole myöskään tietoa sen terveysvaikutuksista vielä tässä vaiheessa.” Sari Essayah kd: ”Meillä on hyvin vähän edes tutkimustietoa sähkötupakasta, mitä tämä sähkötupakka aiheuttaa pitkällä aikavälillä. Meidän (kd?:n) esityksessä haluttaisiin, että sille asetettaisiin korkeampi, tupakkaveroon verrattavissa oleva vero. Olisi syytä myös miettiä, mitä mahdollisia aivan uudenlaisia terveysriskejä tuotteeseen sisältyy."

     
     
  18. #938
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Häkäfobia Näytä viesti
    Totta Tomassino, Isoa masiinaa pulleine masseineen ei tällä kertaa ole taustapiruna, mutta ymmärsinkö oikein, että olemme pyytämässä suopeutta ajamallemme asialle? Kerjuulla kun ollaan, ei kannattaisi purra kättä, joka ruokkii.

    Olkoot kuinka kansan palvelijoita, ei myötätuntoa tipu, jos forkalla haistatellaan v*itut”, käsketään opettelemaan käytöstapoja tai painumaan kilpisjärven toriparlamentin puhemieheksi. Ei edistä asiaamme, jos vanhat rötöstelyt otetaan esiin ystävällisen kirjeen jälkeen tai moititaan vastausta tökeröksi, lapselliseksi ja vastemieliseksi.

    Malttia, please. Kenenkähän tässä pitäisi tapoja opetella, omaan jalkaan ampuvien pipopäisten oinaspässien vai kansanedustajien?

    Kohdistit tämän viestin minulle, mutta en muista itse sanoneeni moisia lapsuksia. Olen samaa mieltä, ei sovi olla tökerö. Nyt pitää kaikkien olla kuin Fonzie. Ja Fonzie on cool, aina.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  19. #939
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Liittyy sikäli,että kuinka vakavasti itse eduskunnassa muut kansanedustajat suhtautuvat taustoiltaan ei niin nuhteettomaan edustajatoveriinsa. Esimerkiksi edustaja Oinonen käytöksellään ja puheenvuoroillaan ei ole edistänyt mitään asiaa ja nyt puolueen ollessa hallituksessa pellenumeroita ei ole näkynyt vanhaan malliin. Myöskin vanhemmat kansanedustajat pitävät "uusia yhdenkauden edustajia" vähäpätöisinä,jopa omat puoluetoverit. Esimerkiksi nykyinen presidentti Niinistö sai tuta ensimmäisellä kaudellaan. Sillä on väliä kuka puolustaa mitäkin asiaa ja millä argumenteilla. Ns. leaderit vetävät kokemattomampia oman näkemyksensä alle.

    Kokeneet taas vetäytyvät THL:n suositusten taakse. Terveys ja nuoriso on se millä ääniä saa seuraavissakin vaaleissa semminkin kun kansanedustajaa periaatteessa kiinnostaa vain oman vaalipiirin kannattajien kanta.
    Ymmärrän tuon kyllä mutta siihen, miten kansanedustajat toisiinsa suhtautuvat, emme varmasti voi mitenkään vaikuttaa. Eli en näe mitään hyötyä kenellekään siitä, että täällä tuodaan esille kansanedustajan menneisyyttä, jollei se edes liity mitenkään esillä olevaan aiheeseen.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  20. #940
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    Kohdistit tämän viestin minulle, mutta en muista itse sanoneeni moisia lapsuksia. Olen samaa mieltä, ei sovi olla tökerö. Nyt pitää kaikkien olla kuin Fonzie. Ja Fonzie on cool, aina.
    Coolest! Sorry Fonzie, Martta-tädillä ei suinkaan ollut tarkoituksena huidella sinua käsilaukullaan, vaan peukuttaa sitä, että juonittelevia takapiruja on turha hakea vilpittömien viestiemme takaa.

    Muutenkin osui vähän liian rajusta. Kaikki omaelämäkerrat ovat asiallisia ja hyvin perusteltuja. Eri asia uppoaako teksti edustajiimme, joilla ei Suuren Soteuudistuksen kynnyksellä ole aikaa näperrellä sähkötupakan hienouksien kanssa. Olisiko meillä lisäksi asiamme tärkeydestä jonkun sortin mittakaavaharha?

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •