Sivu 43 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 333940414243444546475393143 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 841 - 860 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

  1. #841
    Höyrypää Deetwo7's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    448
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sotakone Näytä viesti
    Voisiko joku vääntää jonkinlaisen pohjan tekstille mitä voisin käyttää omassa spostissani jotta voisin kantaa oman korteni kekoon, mun verbaalinen ulosantini hipoo kakkakikkareen tasoa.
    Paras on kun omin sanoin kertoo. Haluamme saada kansalaisten äänen kuuluviin kuitenkin

     
     
  2. #842
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Kärkölä
    Viestit
    57
    Eilen inspiroiduin itsekin ja laitoin postia 20 edustajalle! Nyt oli tullut yksi copy&paste vastaus.

     
     
  3. #843
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    3
    Mielenkiintosta tässä homassa on, että suomessa ei olla koko keskustelussa huomioitu esimerkiksi Brittien terveysviraston lausuntoa https://www.gov.uk/government/upload...land_FINAL.pdf (heidän ensimmäistä lausuntoa kritisoitiin, siksi julkaisivat uuden lausunnon aiheesta) jossa vahvasti suosittelee sähkötupakoinnin sallimista vaihtoehtona tupakoinnille ja myös todettu että sähkötupakka ei ole lisännyt nuorison säännöllistä nikotiinikäyttöä, vaan kyse on tupaikoitsijoista jotka siirtyvät käyttämään sähkötupakkaa. Suomessa ollaan vain sitä mieltä, että tupakoinnin lasku on pelkästään politikkojen päätösten ansiota ja sähkötupakan käytön lisääntyminen on huolestuttava asia. Vähän sama kun vihreät toteaisi yksityisautoilusta että korkeapäästöisten autojen määrä on laskussa, mutta on huolestuttavaa, että sähköautot yleistyvät.
    Viimeksi muokannut zicc; 12.02.16 kello 12:48. Syy: pari typoa

     
     
  4. #844
    Älkää jättäkö sen takia viestejä kirjoittamatta tai lähettämättä, että verbaliikka ei ole laudaturin tasoa. Ei tämä mikään kirjoituskilpailu ole! Hyvä vaan, ettei kaikki viestit ole samalla kaavalla tehtyjä, riittää kun kerrot asiasi asialliseen sävyyn ja olet tehnyt osuutesi

     
     
  5. #845
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zokunen Näytä viesti
    Älkää jättäkö sen takia viestejä kirjoittamatta tai lähettämättä, että verbaliikka ei ole laudaturin tasoa. Ei tämä mikään kirjoituskilpailu ole! Hyvä vaan, ettei kaikki viestit ole samalla kaavalla tehtyjä, riittää kun kerrot asiasi asialliseen sävyyn ja olet tehnyt osuutesi
    Juuri näin! Omilla sanoilla tulee paras ja tässä ei ole jaossa mitään kirjallisuuspalkintoja.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  6. #846
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Nyt tuli positiivisesti yllättävä vastaus.

    "Hei
    Kiitos viestistäsi. Sähkötupakkaan liittyviä palautteita on tullut viime aikoina paljon ja vastaan aikasyistä tällä samalla viestillä niihin kaikkiin.

    Mielestäni sähkötupakkaa koskevia säännöksiä on hyvä selkeyttää. Suhtaudun varovaisen myönteisesti siihen, että sähkötupakan saatavuutta helpotetaan nykyisestä, kuitenkin eräin rajoituksin. Omassa eduskuntaryhmässäni asia jakaa mielipiteitä: osa korostaa enemmän epävarmuuksia ja riskejä.
    Sähkötupakka ei ole vaaraton eikä ongelmaton tuote – harva asia maailmassa on. Jos sillä voidaan merkittävissä määrin korvata ja vähentää perinteisen tupakan käyttöä, pidän sitä erityisesti terveysnäkökulmasta suotavana. Tämä hyöty on mielestäni suuri niissäkin mahdollisissa tapauksessa, että a) sähkötupakka ei ole kaikissa tilanteissa täysin vaaraton, b) kaikki eivät onnistuisi senkään avulla kokonaan korvaamaan tupakan polttamista tai c) pieni määrä ihmisiä aloittaisi nikotiinituotteiden käytön juuri sähkötupakalla.
    Jos sähkötupakan saatavuutta parannetaan, on minusta kuitenkin syytä varmistaa ainakin se, että:
    – nesteiden ja laitteiden laatua ja tuotemerkintöjä valvotaan riittävästi
    – nuorten kynnys kehittää nikotiiniaddiktio millään välineellä, myöskään sähkötupakalla, pidetään korkeana (esimerkiksi samantyyppisin rajoituksin kuin muiden nikotiinivalmisteiden myymiselle alaikäisille on nykyisin)
    – sähkötupakan käytön pitkäaikaistutkimusta jatketaan ja lainsäädäntöä varaudutaan kehittämään tulosten perusteella
    Myönnän auliisti, että en ole itse tämän alan asiantuntija. Asiassa on minusta syytä kuulla muita asiantuntijoita riittävän laveasti ja saada meille päättäjille tiivistetyssä, käyttökelpoisessa muodossa myös kansainvälistä tutkimustietoa. Sikäli kun asiantuntijat eivät ole yksimielisiä asiassa, on hyvä tiedostaa, mistä he tarkkaan ovat eri mieltä, miksi ja kuinka suuria epävarmuudet ovat.
    Terveisin
    Olli-Poika Parviainen
    kansanedustaja, vihreän eduskuntaryhmän vpj"

    Mitä mieltä olette olisiko järkevää vasta viestinä lähettää vapersin infolehtinen ja vapers finlandin hallituksen sähköpostiosoitteet saatteella "tässä lyhyt ja ytimekäs infopaketti asiaa koskien. Halutessasi lisätietoja voit olla yhteydessä vapers finlandin hallituksen jäseniin, jotka ovat varmasti enemmän kuin halukkaita jakamaan oman tietonsa sekä kertomaan uusimmista tutkimuksista ja niiden tuloksista sähkötupakkaa koskien. Ystävällisin terveisin nön nönnöö"

     
     
  7. #847
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Joo

     
     
  8. #848
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Ei oo totta. Toivoa siis on olemassa.
    Äänestäessä nimi kyllä muistuu mieleen.
    Nyt on kyllä pakko itsekin kantaa korsi kekoon.
    Halleluja!
    edit. Oon aivan äimänä!

     
     
  9. #849
    Olli-Pojalla on hyviä pointteja!

    Mistähän löytyisi henkilöitä, jotka todistaisivat lopettaneensa sekä sauhuttelun että höyryttelyn sähkötupakan avulla.

    Aika isolla osalla valiokunnan ja eduskunnan jäsenellä tuntuu olevan vankka vakaumus höyryttelyn vaarallisuudesta. Ei vakuuta päätöksentekijää, joka pelkää höyryttelyn pitkäaikaisvaikutuksia, jos todistaja kertoo höyrytelleen jo vuosia. Epäilevä viestin vastaanottaja ei todennäköisesti onnittele, vaan toteaa ihmetellen: ”Ja vielä elossa! Missähän kunnossa keuhkot ovat.”

     
     
  10. #850
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Lisää valoa tunnelissa
    "Tervehdys nön nönnöö! Kiitos tärkeästä ja asiallisesta huomiosta.

    Olen asiaa seurannut ja olen samaa mieltä siinä, ettei sähkötupakkaa tule säännellä kuten on aikomus. Makuaineiden täyskielto ei ole perusteltu, koska se johtaa nikotiininesteiden omatoimiseen maustamiseen. Miten esimerkiksi pystymme kieltämään nikotiinittomien esim. väri- tai makunesteiden myyntiä?

    Etämyynnin kielto sähkötupakointilaitteen ja sen osien kohdalla olisi epälooginen: miksi nikotiinia sisältämättömiä tupakointiin liittyviä tuotteita voisi myydä etänä (esim. piippu), mutta ei esimerkiksi sähkötupakan akkua? Kuka päättää, mikä akku on sähkötupakan akku ja mitä järkeä on rasittaa postitullia valvomaan sähkötupakkalaitteita?

    Tässä on selvästi muutostarvetta ja pidän aktiivisesti yhteyttä ministeriin ja muutenkin ajan asiaa ryhmässämme. Uskon, että puolueemme yrittää löytää tässä asiassa oikean, tupakan poltosta sähkötupakointiin siirtyvien kannalta oikean ratkaisun.

    t. Mika


    Mika Niikko
    Kansanedustaja
    puh. 050-512 0510"

    Tästäkin vastauksesta yllätyin täysin. Nyt reilusti kaikki laittamaan viestiä kaikille kansanedustajille hyvän asian puolesta! Mars mars!

     
     
  11. #851
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rypy Näytä viesti
    Lisää valoa tunnelissa
    "Tervehdys nön nönnöö! Kiitos tärkeästä ja asiallisesta huomiosta.

    Olen asiaa seurannut ja olen samaa mieltä siinä, ettei sähkötupakkaa tule säännellä kuten on aikomus. Makuaineiden täyskielto ei ole perusteltu, koska se johtaa nikotiininesteiden omatoimiseen maustamiseen. Miten esimerkiksi pystymme kieltämään nikotiinittomien esim. väri- tai makunesteiden myyntiä?

    Etämyynnin kielto sähkötupakointilaitteen ja sen osien kohdalla olisi epälooginen: miksi nikotiinia sisältämättömiä tupakointiin liittyviä tuotteita voisi myydä etänä (esim. piippu), mutta ei esimerkiksi sähkötupakan akkua? Kuka päättää, mikä akku on sähkötupakan akku ja mitä järkeä on rasittaa postitullia valvomaan sähkötupakkalaitteita?

    Tässä on selvästi muutostarvetta ja pidän aktiivisesti yhteyttä ministeriin ja muutenkin ajan asiaa ryhmässämme. Uskon, että puolueemme yrittää löytää tässä asiassa oikean, tupakan poltosta sähkötupakointiin siirtyvien kannalta oikean ratkaisun.

    t. Mika


    Mika Niikko
    Kansanedustaja
    puh. 050-512 0510"

    Tästäkin vastauksesta yllätyin täysin. Nyt reilusti kaikki laittamaan viestiä kaikille kansanedustajille hyvän asian puolesta! Mars mars!
    Tää sama tuli mulle kans

     
     
  12. #852
    Oivia näkemyksiä kansanedustajalta,mutta....
    Niikolla on vuosilta 1982–1990 neljä rikostuomiota: luvattomasta työkoneella ajelusta, käsilaukkuvarkaudesta, katteettomalla pankkikortilla ostelusta sekä suojatiellä kävelleen naisen päälleajosta varastetulla autolla.[
    Toki vanhoja juttuja. Toisaalta itse aseiden omistajana vastaavista rikkomuksista menettäisin oikeuden aseisiin,mutta voisin toimia kansanedustajana. Puhumattakaan valtakunnan oikeudessa tuomituista ja edelleen politiikassa vaikuttavista ynnä Tiitisen listalla olevista. Aseistakieltäymiseen yllyttäjistä ,ruohonpolttajista, harhaisista uskovaisista stalinisti vihreisiin. Kuona pyrkii pinnalle,joten en niin hirveästi luottaisi järjen voittavan tässäkään asiassa.

     
     
  13. #853
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Mä oon täs miettiny sitä kysymystä jonka osa on esittänyt; "miksi edes yrittää?".

    En minä ainakaan itseni vuoksi, koska olen pian omavarainen ja pärjään kyllä. Mun höyryttelyäni ei mikään enää saa loppumaan. Mä ainakin osallistun vaikuttamiseen jotta myös muilla olisi tulevaisuudessa tämä vaihtoehto käytettävissään elämässään.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  14. #854
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Lisää ilouutisia, olen nyt saanut lisää yhteydenottoja joissa ollaan kiitelty antamastani palautteesta ja luvattu ottaa asiat huomioon jne jne, kuten edellä jo näkyy, niin parilta kansanedustajalta olen jo saanut heidän omia näkemyksiäänkin kalasteltua, mutta eihän se hullulle vielä riitä, mutta NYT P*RKELE NAPPASI! Sain kaksi juuri äsken kaksi yhteydenottoa lisää jotka alkoivat jälleen kiitoksilla ja kehuilla, jälleen kerran ilmeni, että heidänkin mielipiteensä tämän hetkisen esityksen liian kovaan ankaruuteen sähkötupakkaa kohtaan ja lähenteli jopa sähkötupakan käyttäjien ajojahtia. Positiivisena yllätyksenä tuli se, että minua pyydettiin lähettämään lisää tutkimustietoa ja jakamaan tietämystäni sähkötupakkaa koskien, viestini oli kiitoksien jne small talkien jälkeen seuraavanlainen "useat tutkimukset ovat osoittaneet sen, että sähkötupakka on kuitenkin ns. "pienempi paha" kuin normaali tupakka. Esimerkiksi Public health Englandin (eli PHE), joka vastaa Suomen Terveyden- ja hyvinvoinnin laitostamme, 2015 tekemän tutkimuksen mukaan sähkötupakan käyttö on jopa 95% vähemmän haitallista käyttäjälleen, kuin normaali tupakka. Tämän tutkimuksen mukaan myöskin sähkötupakan käytön yleistymisellä Englannissa on ollut selkeä vaikutus siihen, että kansalaisten keskuudessa, niin nuorilla kuin aikuisilla, on tupakointi lähtenyt voimakkaaseen laskuun. Lisäksi kyseinen tutkimus osoittaa myös sen, että sähkötupakka on ollut vuodesta 2013 eteenpäin ehdottomasti suosituin tapa lopettaa tupakointi ja tutkimus osoittaa myöskin sen, että se on myöskin tehokas tapa päästä eroon tupakasta. (Linkki tutkimuksesta tehtyyn 6 sivuiseen tiivistelmään alla) (https://www.gov.uk/government/upload...d_practice.pdf)

    Lisäksi tässä on linkki Vapers Finland ry:n infolehtiseen, joka käsittelee sähkötupakkaa lyhyesti mutta kattavasti. (http://vapers.fi/tietoa_sahkosavukkeista.pdf)



    Halutessasi lisää tietoa aiheesta voit olla yhteydessä Vapers Finland ry:n hallituksen jäseniin, jotka ovat varmasti enemmän kuin halukkaita keskustelemaan, jakamaan tietämystään ja esittämään tutkimustuloksia sähkötupakkaan liittyen.


    Vapers Finland ry:n puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan yhteystiedot alla:


    Puheenjohtaja, Leif Martin: leif.martin@vapers.fi
    Varapuheenjohtaja, Jori Taina: jori.taina@vapers.fi
    Yleis sähköposti: info@vapers.fi
    Ystävällisin terveisin
    Nön Nönnöö"

     
     
  15. #855
    Höyrykonkari Bob's Avatar

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    304
    Jos ei halua kaikille kahdellesadalle lähettää viestiä, niin yleisesti kannattaa varmaankin valita liberaaleja kansanedustajia. Ihan ensimmäisenä en kokeilisi Keskustalaisia, if you know what i mean. Olli-Poika Parviaisen viesti hyvänä esimerkkinä. Nuori, utelias, liberaali. Asenne on heti toinen. Tiedän kaverin, Mansesta kun on hänkin, en kylläkään henkilökohtaisesti, mutta ei varmaan dumaa heti kättelyssä.

    Jaha, Mika Niikko heti musersi typerät ennakkoasenteeni. Eli pistäkään vaan ihan kaikille niitä viestejä

     
     
  16. #856
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bob Näytä viesti
    Jos ei halua kaikille kahdellesadalle lähettää viestiä, niin yleisesti kannattaa varmaankin valita liberaaleja kansanedustajia. Ihan ensimmäisenä en kokeilisi Keskustalaisia, if you know what i mean. Olli-Poika Parviaisen viesti hyvänä esimerkkinä. Nuori, utelias, liberaali. Asenne on heti toinen. Tiedän kaverin, Mansesta kun on hänkin, en kylläkään henkilökohtaisesti, mutta ei varmaan dumaa heti kättelyssä.

    Jaha, Mika Niikko heti musersi typerät ennakkoasenteeni. Eli pistäkään vaan ihan kaikille niitä viestejä
    Todellakin omasta mielestäni kannattaa kaikille lähettää, saadaan suurempi volyymi ja sitä kautta vaikutetaan enemmän. Näin minä ainakin itse asian käsitän, samalla hiiren klikkauksella se viesti lähtee 20 henkilölle tai 200 henkilölle

     
     
  17. #857
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    588
    Ehdottomasti samalla vaivalla kaikille !

     
     
  18. #858
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Oma osa tehty ja oma tarina laitettu laajasti jakoon eduskunnan sähköposti osoitteisiin.

    ...

     
     
  19. #859
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    19
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rypy Näytä viesti
    snip

    Ei sulla ois jaettavana edustajien vastauksia?

     
     
  20. #860
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nahka Näytä viesti

    Ei sulla ois jaettavana edustajien vastauksia?
    Olen tänne osan vastauksista jakanaut kaikkien nähtäville, mutta en koe järkeväksi, että tähän asti saamani 16 vastausta julkaisisin, koska suurimmassa osassa vastauksia sisältö on tiivistetysti "kiitos mielipiteestäsi se on meille tärkeä, otamme kantasi huomioon asiaa käsitellessämme". Joten olen julkaissut nuo massasta poikkeavat vastaukset jotka ovat henkilökohtaisesti minut yllättäneet. Lisäksi mainitsin kahdesta viestistä jossa minua kiiteltiin palautteestanni ja sen perustelusta sekä pyydettiin saada lisätietoja. Nämä antamani lisätiedotkin ovat kaikkien luettavissa tässä langassa. Eli en näe järkeä julkaista kaikkia vastauksia täällä, mutta positiivisesti yllättäneet vastaukset ehdottomasti annan kaikkien nähtäville sitä mukaa kun niitä saan.
    Viimeksi muokannut Rypy; 14.02.16 kello 19:25.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •