Sivu 42 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 323839404142434445465292142 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 821 - 840 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

  1. #821
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja japau Näytä viesti
    Pystyyköhän ne tässä hommassa mitään muuta kontrolloimaan kun nikotiinin ostoa. Modit ja sälät luulis tulevan postilla samalla tavalla kuin ennenkin. Ei niillä lie aikaa availla joka postimyynti pakettia. Jos nikotiinista räpsähtää lääkeaine rike niin mitä noista muista voi rapsasta?
    Voi olla riskinä, että modeja ja atoja ei enää kovin moni kaupoista toimita suomeen. Mutta niksan lisäksi muuta ei voi kontrolloida.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  2. #822
    Höyrähtänyt l.kal's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    21
    Ilmeisesti kartonki röökiä on 10ml koska röökiaskissahan lukee, että nikootinia esim 0,4mg ja nesteet ovat pääsaanöisesti kaikki 3mg tai yli. Eli juu, niinkuin ajax universal totesi, ei kaikkia muuttujia otettu huomioon.
    ------------------------------------
    Nyt: eVic VTC mini, Moonshot 22mm, OBS Crius V3
    Tulossa: Ei toistaiseksi mitään



     
     
  3. #823
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    211
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Voi olla riskinä, että modeja ja atoja ei enää kovin moni kaupoista toimita suomeen. Mutta niksan lisäksi muuta ei voi kontrolloida.
    No veikkaanpa oravaa, että kiinan kauppoja ei kiinnosta niin vähääkään jos suomen tulli inisee etämyyntikielloista. Et sieltä vähintään tavaraa lähtee suomeen ihan normaaliin tapaan.

     
     
  4. #824
    Höyrykonkari Bob's Avatar

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    304
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sotakone Näytä viesti
    Eli jos pohjia ja tiivareita ei voida kieltää, tässä ei siis ole mitään hätää?
    Mua harmittaa aivan helvetisti tupakoitsijoiden puolesta, jotka voisivat siirtyä höyryttelyyn sekä juuri höyryttelyn aloittaneiden puolesta. Konkareilla tuskin mitään hätää.

     
     
  5. #825
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bob Näytä viesti
    Mua harmittaa aivan helvetisti tupakoitsijoiden puolesta, jotka voisivat siirtyä höyryttelyyn sekä juuri höyryttelyn aloittaneiden puolesta. Konkareilla tuskin mitään hätää.
    Veikko Huovisen "Hamsteri" on luettu aikanaan ja sen antamien ohjeiden mukaan on vapokalyptiseen talveen varauduttu. "Winter is coming."
    Harmittaa myös minua niiden puolesta, jotka juuri nyt ovat löytäneet höyryevankeliumin.. nyt on jo oltava nopeana että kerkeää varautua. Ja kun ei viä oo edes aivan kuin pintaa raapaissut niin tiedä siinä nyt siinä mitä pitäis hankkia. Ihan kuin heittäis uimakoulun ekana päivänä syvään päähän.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  6. #826
    Lainaus Alkuperäinen postaaja l.kal Näytä viesti
    Ilmeisesti kartonki röökiä on 10ml koska röökiaskissahan lukee, että nikootinia esim 0,4mg ja nesteet ovat pääsaanöisesti kaikki 3mg tai yli. Eli juu, niinkuin ajax universal totesi, ei kaikkia muuttujia otettu huomioon.
    Tuon "10ml = kartonki röökiä" ovat STM:n viisaat virkamiehet laskenut siten, että nuo riittäisivät ajallisesti kuluttajalle yhtä kauan, eli 12-15 päivää. Eli meinaavat että höyryttelijällä menisi 0,67-0,83 ml nestettä päivässä ja tupakoitsijalla 13-16 kessua päivässä. Jep jep...

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  7. #827
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Mulla kestää 10 ml päivän kaks, toisilla puoli päivää.. mutta ei nykylaitteilla se pikkupullo oo ku nähdä. On se hyvä vetää takapuolesta arvioita ilman mitään kokemuspohjaa.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  8. #828
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyryhörhö Näytä viesti
    Tuon "10ml = kartonki röökiä" ovat STM:n viisaat virkamiehet laskenut siten, että nuo riittäisivät ajallisesti kuluttajalle yhtä kauan, eli 12-15 päivää. Eli meinaavat että höyryttelijällä menisi 0,67-0,83 ml nestettä päivässä ja tupakoitsijalla 13-16 kessua päivässä. Jep jep...
    Koskahan nikotiinipurkkaan tulee vastaava rajoitus?

    Kuitenkin sitä niksaa on sen 1-2mg ja sehän vastaa jo parhaimmillaan viittä kessua!

    E: Mulla meni Camelia se perheaski päivässä, kännätessä 2.
    Viimeksi muokannut MrDelirium; 12.02.16 kello 07:37.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  9. #829
    Höyrykonkari steampunk's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    187
    Tupakkalain muutoksessa ei taida olla niinkään kyse ihmisten terveydestä ja hyvinvoinnista kuin valtion käsilaukun kondiksesta. Pyhän hallitusohjelman mukaan veroastetta ei saa korottaa niin rahaa on kehitettävä muualta. Saatan muistaa väärin, mutta hra Sipilä taisi alkutalvesta jossain haastattelussa marmattaa, että tupakkatuotteiden verotus oli jäänyt 300 miljoonaa alle arvioidun - ilmeisesti siksi että jengi on lopettanut tavalla tai toisella.

    Jokainen päivä kun en polta tarkoittaa valtiolle noin 4-5 euron tulonmenetystä (arvio vedetty hatusta), sen lisäksi ehkä elän pidempään jolloin eläkettäkin joudutaan maksamaan enemmän. Höyryttelijät on vielä pieni mutta ärsyttävä hihhulijoukko joka pitää saada äkkiä aisoihin, koska jo 1.000 aktiivihöyryäjää tarkoittaa vuodessa noin 1,5 miljoonan euron verotulojen menetystä.

    Tulevaa tupakkalakia on laatimassa sellainen joukko hyvää tarkoittavia hölmöjä että niiden päitä on kyllä aika hankala kääntää pois virallisesta kurssista, mutta onneksi vielä voi varautua tulevaan. Laskeskelin että nykyisellä kulutuksella pysyn niksoissa ainakin seuraavat 15 vuotta vaikka nikotiiniliemien myynti loppuisi huomenna. Sinä aikana lait ehkä muuttuvat järkevämmiksi tai höyryttelijät on kärrätty uudelleenkoulutusleireille. Tyhmät lait ja niiden noudattaminen on jokaisen oma asia, mutta jotain luovia kansalaistottelemattomuuden muotoja olisi hauska kehitellä uuden lain voimaantuloa odotellessa.

    Toivon kuitenkin, että mahdollisimman moni lakia laativa tulisi järkiinsä eikä tukehtuisi "virallisten auktoriteettien" suoltamaan paskaan tiedotukseen.

    Sori, että tuli vähän pitkä marmatus - joskus pitää avautua

     
     
  10. #830
    Höyrykonkari Sotakone's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    141
    Millos tätä aihetta ny sit käsitellään eduskunnassa? tietäis sit aiheesta enemmän ja tarpeen tullen kerkeis tankata kunnolla, nuo mun 0.5l pohjat ei kauaan kestä

     
     
  11. #831
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sotakone Näytä viesti
    Millos tätä aihetta ny sit käsitellään eduskunnassa? tietäis sit aiheesta enemmän ja tarpeen tullen kerkeis tankata kunnolla, nuo mun 0.5l pohjat ei kauaan kestä
    Hallituksen on määrä antaa lakiesitys eduskunnalle helmikuussa (tämän tarkempaa infoa ei ole annettu). Tuon jälkeen sitä käsitellään valiokunnassa ja sen jälkeen vielä kaksi kertaa täysistunnossa joista jälkimmäinen on äänestys. Lain pitäisi tulla voimaan viimeistään 20.5.2016.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  12. #832
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    588
    Onpas hyvä synttäripäivälahja...

     
     
  13. #833
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Lainaus Alkuperäinen postaaja FinnVape Näytä viesti
    Esim. Romaniassa nikotiininesteissä on kiinteä vero vahvuudesta riippumatta.
    Siellä myydäänkin enää pääasiassa 24mg ja 0mg nesteitä, eli verollisesta 24mg nesteestä laimennetaan sopivaa verottomalla 0mg nesteellä.
    Myynnissä on esim kolmen pullon (1 kpl 24mg ja 2 kpl 0mg) pakkauksia laimennusohjein varustettuna.
    Veron määrä on muistaakseni lähellä Portugalia, eli 0.60€/ml (10 ml pullo n. 10€).
    Eli 100ml maksaisi 60€ 24mg:sta.
    Eli 100ml 100mg:sta maksaisi 250€?! (Laskin pelkällä nikotiinin hinnalla ja joo huomasin kyllä että vero on kiinteä niksasta riippumatta, mutta lähdin siitä että tuo 24mg on maksimi mitä saa myydä)
    Karkeasti: jos varastoin 100 pulloa 100mg/100ml n.15€ pullo niin teen voittoa itselleni 235€ pottu.
    Laskinko oikein 1500€ sijoituksella voitan 23500€?
    Meneekö tosiaan näin jos mentäisiin Portugalin verotuksen mukaan?
    Mahtaa siellä pimeä kauppa kannattaa. Jos vaan asuis joku tuttu voisin ruveta myymään Suomesta halpaa nikotiinia Portugaliin.

     
     
  14. #834
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Kärkölä
    Viestit
    57
    Siinäpähän on pukumiehillä (ja rouvilla) ihmettelemistä sitten kun liemet ei mene kaupaksi! Hah!

     
     
  15. #835
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Fetzer Näytä viesti
    Siinäpähän on pukumiehillä (ja rouvilla) ihmettelemistä sitten kun liemet ei mene kaupaksi! Hah!

    Joo ja kun tavoitelluista verotuloista jäädään reippaast alle budjetoidun niin ainoa looginen teko on nostaa veroja lisää.

     
     
  16. #836
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Joo ja kun tavoitelluista verotuloista jäädään reippaast alle budjetoidun niin ainoa looginen teko on nostaa veroja lisää.
    Joo näinhän ne huonosti myyvät kaupatkin tekevät, nostavat hintoja jotta tuotto kasvaisi. Sitten ihmetellään miksi tuotto vaan laskee vaikka hinnat on pilvissä. Ei saatana..!

     
     
  17. #837
    Li Andersson vastasi äsken viestiini. En mene siihen sen tarkemmin, mutta sanoi: "Viestejä sähkötupakasta on tullut hyvin paljon".

     
     
  18. #838
    Höyrykonkari Sotakone's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    141
    Voisiko joku vääntää jonkinlaisen pohjan tekstille mitä voisin käyttää omassa spostissani jotta voisin kantaa oman korteni kekoon, mun verbaalinen ulosantini hipoo kakkakikkareen tasoa.

     
     
  19. #839
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Tän keskustelun sivuilla 38 ja 39 on CocoBill ja Tomassino julkaisseet omat viestinsä, lue ne ja kerää niistä parhaat palat ja kerro oma tarinasi kuinka pääsit sähköätupakalla eroon tupakasta. Itse olen saanut valiokunnasta kaksi vastausta ja eduskunnasta niiden lisäksi kuusi. Omassa tekstissäni käytin pohjana Tomassinon viestiä. kerroin oman tupakointi historiani, sen aiheuttamat ongelmat, korvaushoitojen tehottomuuden ja aiheuttaneet ongelmat. Sen jälkeen kerroin kuinka sähkötupakalla pääsin eroon tupakasta ja olen ollut vuosia savuttomana. Tämän jälkeen otin kantaa lakiehdotukseen ja annoin omat kehitysehdotukseni ja perustelin ne lähdeviittausten avulla. Näillä eväillä on tullut kiitoksia kattavasta ja hyvin perustellusta viestistä, yhdessä jopa luvattiin tutustua tarkemmin britannian mlliin ja siihen kuinka se on vaikuttanut siellä tupakoimattomuuteen ja kansanterveyteen!

     
     
  20. #840
    Höyrykonkari Rypy's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    113
    Lisäksi vapers finlandilta löytyy "call to arms" jossa on kaikkien kansanedustajien sähköpostiosoitteet, ohjeet viestin tekemiseen ja linkit heidän infolehtisiin

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •