Sivu 179 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 79129169175176177178179180181182183189 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,561 - 3,580 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

  1. #3561
    Juu, se on tiedossa. Mutta koskiko tuo juttu juurikin vain myyntiä vai onko kohta kadut täynnä laittomilla pulloilla täyttelevää porukkaa

     
     
  2. #3562
    Pelkästään myyntiä joo.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  3. #3563
    Raivo on kihantanut kulmakarvoihin...Joten jankutan vielä kerran siirtymäsäännöspykälästä.

    Tupakkalain 122 pykälä on täysin direktiivin siirtymäsäännösartiklan 30 hengen mukainen: ”Jäsenvaltiot voivat sallia tuotteiden, jotka eivät ole tämän direktiivin mukaisia, saattamisen markkinoille 20 päivään toukokuuta 2017 asti, jos sähkösavukkeet tai täyttösäiliöt on valmistettu tai vapaaseen liikkeeseen luovutettu ennen 20 päivää marraskuuta 2016”

    On erittäin hämmästyttävää, jos Suomi EU-maana poikkeaisi tältäkin osin direktiivin määräyksistä esimerkiksi tulkitsemalla oman tupakkalakinsa otsikon Vähittäismyyntipakkauksia koskevat siirtymäsäännökset koskevan vain pakkausta, ei pakkauksen sisältöä, kuten eräs STM:n virkanainen väittää.

    Vaikka EU antaa jäsenvaltiolle oikeuden kansanterveyden suojelun nimissä poiketa direktiivin määräyksistä, se myös edellyttää, että kansallisista säädöksistä on ilmoitettu komissiolle, joka hyväksyy tai hylkää poikkeukset. Onko näin tehty? Lisäksi poikkeavan toimenpiteen on oltava oikeasuhteinen tavoitteeseen nähden. Kuvitteleeko Valvira todella, että kansan terveyshaitat häviävät kuin kuppa töölöstä kieltäessään vuoden siirtymäajanjaksolla uudempien kehittyneempien, joskaan ei aivan direktiivin mukaisten laitteiden markkinoille pääsyn.

    Kysynkin, eikö Valviran tosiaankaan tarvitse perustella direktiivistä poikkeavia päätöksiään kuin viittaamalla myyntikieltopykälään 100, jonka perusteella voisi todennäköisesti kieltää myös monien palavien tupakkatuotteiden myynti 15.8.2016 alkaen?

     
     
  4. #3564
    ^ Tuosta asiasta ei "onneksi' tarvitse odotella tulkintoja kovin kauan. Katsotaan, mitä Valvira alkaa puuhata viikon kuluttua.

    Noin muuten, asia on tosiaan käsittämätön. Laki on laki, viraston tulkinnoista riippumatta. Saivartelu paketeista ja niiden sisällöstä... hei ihan oikeasti, aikuiset ihmiset.

     
     
  5. #3565
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    135
    Perrrkele. Tuleeko laki siis voimaan 15.8 kun jossain on ollut puhetta? Vai voinko tilata nesteitä tuonne 28.9 asti?
    Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.

     
     
  6. #3566
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rVapes Näytä viesti
    Perrrkele. Tuleeko laki siis voimaan 15.8 kun jossain on ollut puhetta? Vai voinko tilata nesteitä tuonne 28.9 asti?
    Tulee.
    Voit tilata nesteitä 15.8 jälkeenkin, kunhan on max. 20 mg/ml.

    E. Ja pullokoko ilmeisesti max. 10ml?
    Viimeksi muokannut Pottula; 08.08.16 kello 17:30.
    "Not a bad life really"

     
     
  7. #3567
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rVapes Näytä viesti
    Perrrkele. Tuleeko laki siis voimaan 15.8 kun jossain on ollut puhetta? Vai voinko tilata nesteitä tuonne 28.9 asti?
    Etkai sä tosta otsikosta tota päivämäärää tempassu?

     
     
  8. #3568
    VapeTrix
    Vieras
    siis jos tota 20mg/10ml haluaa hamstraa ni onnistuu sekin mut kandee tilata eri tilauksissa aitten. mix and matchiltä saa vielä satasta niksaa jos haluaa!

    typot tarjoaa lukihäiriö.dotorg

     
     
  9. #3569
    Höyrypää SakkeMO's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    679
    Keskiviikkona ois tilipäivä, pitäisikö vielä kerran..?
    Preparing for the Vapocalypse

     
     
  10. #3570
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SakkeMO Näytä viesti
    Keskiviikkona ois tilipäivä, pitäisikö vielä kerran..?
    Suosittelen.
    Viikon päästä ei enää lakia rikkomatta onnistu...
    "Not a bad life really"

     
     
  11. #3571
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    75
    Lainaus Alkuperäinen postaaja VapeTrix Näytä viesti
    siis jos tota 20mg/10ml haluaa hamstraa ni onnistuu sekin mut kandee tilata eri tilauksissa aitten. mix and matchiltä saa vielä satasta niksaa jos haluaa!

    typot tarjoaa lukihäiriö.dotorg
    Siis mistä revit tuon 10ml kerralla?

     
     
  12. #3572
    Höyrykonkari mikagee's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    354
    10ml on max sallittu pullokoko ja 20 mg max vahvuus. Pullojen määrä kerralla taas itselle ainakin kysymysmerkki.
    Viimeksi muokannut mikagee; 08.08.16 kello 17:14. Syy: lisäys

     
     
  13. #3573
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    75
    Hmm, vasta täällä puhuttiin että 16.8 eteenpäin ei oo muuta rajaa kuin toi 20mg max vahvuus. Pitää vissii laittaa viimeinen iso satsi tulemaan.

     
     
  14. #3574
    Jos uskoo sanontaan: ”Mitä laissa ei erikseen ei kielletä, se sallitaan”, voisi kymmenmillisiä puteleita tilata sata kerrallaan, jos paypalli on balanssissa.

    Minä en usko. Tupakkalaissa pätee varmuudella vain sanonta: ”Se mikä on sallittu, onkin kielletty”.

     
     
  15. #3575
    10 millilitran maksimi pullokoko tulee direktiivistä ja koskee siis markkinoille asettamista. Siirtymäajat vaihtelevat jäsenmaasta riippuen. Esim. briteissä saavat myydä pois vanhaa varastoaan (eli isompia pullokokoja) johonkin tiettyyn päivämäärään asti. Käsittääkseni noita isompia pulloja saa myös tilata Suomeen 15.8 - 31.12.2016 välisenä aikana.

    EDIT: Totta on myös tuo että vaikka laissa jotain lukee (tai ei lue), niin virkamiehet voivat näköjään tulkita sitä ihan miten heitä huvittaa.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  16. #3576
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Suomessa on tapana "ohjeistaa" ylemmältä taholta toimimaan alempia tahoja vastoin lakia. Kuten toimittiin aselupien kanssa seitsemisen vuotta sitten. Kaikki jotka silloin valittivat päätöksestä, voittivat asian. Mutta näin meillä suomessa voidaan hyvinkin toimia. Tässä oli yksi esimerkki vain.

     
     
  17. #3577
    "Sullahan on kolme asetta?"
    "Ei, kyllä mulla niitä viisi on, eiku siis joo kolme asetta"

    Sai sängyn alta pölykoirat pois ja kaapin päällisetkin tsekattiin tarkkaan

     
     
  18. #3578
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2016
    Sijainti
    Kangasala
    Viestit
    21
    Eikös tuolta Mixandmatchilta kestä toimitus yli viikon? Eihän se kerkiä ennen 15.8?

     
     
  19. #3579
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Muilu Näytä viesti
    Eikös tuolta Mixandmatchilta kestä toimitus yli viikon? Eihän se kerkiä ennen 15.8?
    Mä oon olettanut että saa tilata 15.8 asti riippumatta siitä että kuinka kauan kestää tulla... Oletukset tosin on niitä pahimpia virheitä... En tiedä miten oikeesti on tämä asia?

     
     
  20. #3580
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä oon olettanut että saa tilata 15.8 asti riippumatta siitä että kuinka kauan kestää tulla... Oletukset tosin on niitä pahimpia virheitä... En tiedä miten oikeesti on tämä asia?
    Vapersin suunnalta on tullut tietoa, että 15.8 ei enää saa vastaanottaa yli 20mg niksoja, vaikka olis tilattu ennen... Tuo sit vähän riippuu miten lakia aletaan tulkita esim. tullissa

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •