Sivu 177 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 77127167173174175176177178179180181187 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,521 - 3,540 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

  1. #3521
    Äänestyksessä tais äänestää lain puolesta myös ne jotka olivat kovasti muka höyryttelijöiden puolella .. lol ^^

    4 vuotta ilman tupakkaa ollut, ja lopetin 30 vuoden 1,5 askia päivässä tupakanpolton silloin kerrasta höyryttelyn ansiosta helposti, eikä edes kaivannut tupakkia

     
     
  2. #3522
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Mä olen nyt käyttänyt glyserolia muun muassa ukulelen kopan öljyämiseen ja joulukuusen kasteluvedessä estääkseni neulasten tippumisen. Molemmissa käyttökohteissa toimi hyvin.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  3. #3523
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Koitetaas vielä kerran, voiko noihin mikään taho oikeasti puuttua, juurikin elintarvikemaut ja pohjat?

    Herra Finnvape on varmaan eniten perehtynyt asioihin, onko käsitystä miten tuo nyt tulee menemään?
    Virkamies on kekseliäs, mutta ainakaan vielä ei Valvira ole julkaissut tupakkalain tulkintaan perustuvaa ohjeistusta, joten mitään varmaa tietoa ei ole saatavilla.
    Jotain tulkintaa oli riihimäkeläiselle kauppiaalle Valvirasta annettu ja se ei ainakaan täysiltä osin perustunut pelkästään Suomen tupakkalakiin, vaan siihen oli lisätty TPD:n tekstiä, jota ei tupakkalaista löydy (mm. tankkien kokoon perustuvia rajoituksia ja 20.5.2016 jälkeen markkinoille tulleiden tuotteiden myyntirajoituksia), eli tuskin säästytään oikeuskäsittelyiltä...

    PG ja VG ovat E-koodillisia elintarvikkeiden lisäaineita, joten tuota TUKESin vaarallisuusperiaatetta on niiden kohdalla vaikea käyttää. Sama koskee elintarvikemakuaineita.

    Vaarallisintahan tässä on tuo "käyttötarkoituksen mukaan" luokittelu, eli sama aine savukoneessa käytettäväksi voi olla luvallista ja verovapaata, mutta sähkötupakassa höyryteltäväksi tarkoitettuna K-18, etämyynti kielletty ja valmistusveron alaista.

    Jonkinasteista yhtiöittämistä ja muuta varautumista on jo ilmoilla... Parempi varoa kuin ka(a)tua, vai miten se oli

     
     
  4. #3524
    Veikkaan, että helpommalla kauppiaat pääsisivät, kun myisivät jatkossa pohjat ja tiivarit eri kaupan nimellä (mikäli mahdollista). Näin ei tarvitsisi selvennellä käyttötarkoituksia, eikä liimailla pulloihin ylimääräisiä etikettejä.

    Jos on sähkötupakkakaupassa edellä mainittuja myynnissä, niin voipi olla Valviran heppujen kanssa tiedossa kädenvääntöä. Selkeämpää siis jos esim. xvape myy laitteet ja niksanesteet, xbake myy sitten pohjat sekä tiivarit (vain nettikaupan kautta, niin ei tartte kahta kivijalkamyymälää)...

    E. Muokattu
    Viimeksi muokannut Pottula; 04.08.16 kello 15:52.
    "Not a bad life really"

     
     
  5. #3525
    Täytykö kauppiaiden hyväksyttää höyrytinlaitteistoa erikseen?

     
     
  6. #3526
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    142
    pitäisikö perustaa viron puolelle joulukuusen kasteluvettä myyvä verkkokauppa...

     
     
  7. #3527
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    143
    Olen nyt jonkin aikaa lukenut näitä huolestuneita postauksia tähän lankaan sekä kaikkien kauppojen lankoihin liittyen näiden höyryttelytarvikkeiden ja nesteiden tilauksiin liittyen uuteen lainsäädäntöön...
    Tällä foorumilla tuskin on yhtään ihmistä joka tietää miten virkamiehet alkavat tulkitsemaan uutta lakia, joten on aivan turha sitä tällä foorumilla päivittäin kysellä.
    Itse tilaan nikotiinia, makuaineita, pohjanesteitä ja laitteita niin kuin olen tilannut myös ennen tätä uutta lakia. Tulen myös tästä eteenpäinkin tekemään näin. En vaivaa pieniä aivosolujani miettimällä tullin tai kenenkään muunkaan viranomaisen suhtautumista tilauksiini.
    Jos tilaamani tavara jää tulliin, niin sitten laitan uuden tilauksen. Suosittelen samaa myös muille! Jos ei hermo kestä, niin suosittelen siirtymistä takaisin analogiseen ja lopettamaan sen ruikuttamisen tällä foorumilla!
    Kiitos ja anteeksi!

     
     
  8. #3528
    VapeTrix
    Vieras
    Jos meinasit 100mg niksaa tilailla niin lähetänkö viilan vankilaan? Tankkeja ainakin tilaan itse niin kauan kunnes tulee lappu et whoop whoop. Toki tilaan mä viinaakin ulkomailta vaikka kielletty..

    Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  9. #3529
    Persaukisella työttömällä ei juurikaan ole väliä miten lakia jatkossa tulkitaan. Sen sijaan toisilla saattaa loppua työt jos sen yhden kerran joutuu oikeuteen. Töistä niin väliä,mutta saattaa jotkin harrastusvälineetkin lähteä jos "osoittaa piittaamattomuutta" Tämä lähinnä nikotiinillisten nesteiden osalta.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  10. #3530
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Persaukisella työttömällä ei juurikaan ole väliä miten lakia jatkossa tulkitaan. Sen sijaan toisilla saattaa loppua työt jos sen yhden kerran joutuu oikeuteen. Töistä niin väliä,mutta saattaa jotkin harrastusvälineetkin lähteä jos "osoittaa piittaamattomuutta" Tämä lähinnä nikotiinillisten nesteiden osalta.
    Tulli oli esittänyt, että kaikenlainen laiton maahantuonti niputettaisiin yhden nimikkeen alle, eli vastaisuudessa kyse olisi tuotteesta tai määristä riippumatta salakuljetusrikos, josta tuomittava rangaistus sakkoa tai korkeintaan kaksi vuotta vankeutta.

    Eli mahdollisena sanktiona ei olisikaan enää vain laittomasti maahantuotavan tavaran menettäminen, vaan oikeuskäsittely.

    Tarmo ei ole riittänyt seuraamaan, menikö tullin toive läpi. Tupakkalaissa määritellään vain markkinointikiellon rikkomisen seurauksia.

     
     
  11. #3531
    VapeTrix
    Vieras
    No jos nyt tilaan fastechiltä tankin ja tulli saa kiinni niin sanon vilpittömästi että en tiennyt mistään kielloista. Toki mua ei haittaa jos tulli saa sen 13e tankin itellee halvaks tullu laitteet jo muutenkin

    Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  12. #3532
    Eipä se tietämättömyys mitään auta. Toki jos nyt tilaat, niin ei taida mitään väliä olla. Vuoden vaihteen jälkeen sitten.

    ignorantia juris nocet

     
     
  13. #3533
    VapeTrix
    Vieras
    Niin mut voi perustella ettei tiennyt laista tokibjos kerran jää kii ni en ota riskii

    Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  14. #3534
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja VapeTrix Näytä viesti
    Niin mut voi perustella ettei tiennyt laista tokibjos kerran jää kii ni en ota riskii

    Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
    Aika onneton selitys
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  15. #3535
    VapeTrix
    Vieras
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Aika onneton selitys
    Yrittänyttä ei jasso lasketa ja mistäs ne voi tietää että kaikki on tietoisia ja onneton selitys onkin kyllähän sen tajuaa kyllähän rikollinenkin aina sanoo että en se minä ollut vaikka itse teossa napataan

    Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  16. #3536
    Lainaus Alkuperäinen postaaja VapeTrix Näytä viesti
    Yrittänyttä ei jasso lasketa ja mistäs ne voi tietää että kaikki on tietoisia ja onneton selitys onkin kyllähän sen tajuaa kyllähän rikollinenkin aina sanoo että en se minä ollut vaikka itse teossa napataan

    Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
    Ei mitään merkitystä tiedätkö vai et, oot silti tehny siinä tapaukses rikoksen. Mulla on vaan omakohtanen kokemus tällasesta.

     
     
  17. #3537
    VapeTrix
    Vieras
    No joo ollaan sit ennakkotapaus :O on tää vaan berberistä.. Saatana missä itsenäisyys ja vapaus saakutti..

    typot tarjoaa lukihäiriö.dotorg tyhmä mutta lepponen.

     
     
  18. #3538
    Ei niiden tarvitse tietää että oletko tietoinen vai et. Eikä perustelu muuta asiaa miksikään. Tai suurinpiirtein noin ainakin joskus lakikirjassa oli, siitä en mene vannomaan että onko tuota muutettu. Mutta jos tuolla tavalla vielä on, ei tietämättömyys muuta asiaa miksikään

     
     
  19. #3539
    Tietämättömyys ei auta. Lähes joka päivä suomen tulliin tulee venäjältä sellaisia henkilöitä jotka saavat syytteen lamauttimen,teleskooppipampun ja jne. tiimoilta. Ne on laillisia venäjällä,mutta täällä ei. Ne ei yleensä edes osaa arvata,että on olemassa maita, joissa kyseessä olevat turvalaitteet on kielletty.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  20. #3540
    Nyt lähtee, taas, lapasesta nämä keskustelut! Ihan vaan rauhassa eteenpäin

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •