Sivu 151 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51101141147148149150151152153154155161 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,001 - 3,020 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

  1. #3001
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kroatia, Brela
    Viestit
    48
    Mutta tässä kaikessa seisoo edelleen se myyntilupien myöntäminen suomeen liikkeille. Käsittämätöntä että niksaa sisältävät nesteet kielletään ulkomailta ja kauppoihin pyritään saamaan 20mg/10ml nesteet. Porukka on koukussa ja päädytään höyryttelyyn. Perk kyllä mukulat saa tupakkaakin mistä vain jos haluaa. Aina löytyy diilaaja kuten missä tahansa aineessa. Kyllä pitäisi onnistua tunnistautuminen netissä jossa nähdään että ostaja täysi-ikäinen. Ei voi sen vuoksi rajoittaa ostoa ulkomailta. Se on niin että raha tässä puhuu. Valtio pyrkii osingoille. Siis yhtä paha kuin tupakka-aski kaupan hyllyllä. Ei tässä olla huumehia jakelemassa.

     
     
  2. #3002
    Höyrykone höyrypää92's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Raisio
    Viestit
    5,681
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    ei kai kenelläkään harrastajalla ole vähään aikaan mitään ongelmia jos on ollut hereillä.
    Paitsi jos on riippuvainen ostelusta ja pää ei meinaa kestää ees päivää olla tilaamatta mitään

     
     
  3. #3003
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Äänekoski
    Viestit
    9
    Jos tänään tilaan tiivareita yms osia vapetalolta nii tuleeks ne mulle, vaiko jääkö valtiolle ja mulle tulee vaa sakkoja? Maku tiivareitahan ei pystytä kieltämään jos ne tulee elintarvike nimellä. samoin myös akut, niitä ei voida kieltää. samalla oisin tilaamassa atopäitä ja vastuslankaa.

     
     
  4. #3004
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ossiz92 Näytä viesti
    Jos tänään tilaan tiivareita yms osia vapetalolta nii tuleeks ne mulle, vaiko jääkö valtiolle ja mulle tulee vaa sakkoja? Maku tiivareitahan ei pystytä kieltämään jos ne tulee elintarvike nimellä. samoin myös akut, niitä ei voida kieltää. samalla oisin tilaamassa atopäitä ja vastuslankaa.
    Tulee sulle. Ei ennätä laki voimaan ja todennäköisesti tulis silti. Tilaa pois vaan.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  5. #3005
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    142
    ehtii jos mikään ei epäonnistu...

     
     
  6. #3006
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Turska Näytä viesti
    Kyllä pitäisi onnistua tunnistautuminen netissä jossa nähdään että ostaja täysi-ikäinen.
    Yrittäessäni tilata Vapor Giantin uutta meksua alkuviikosta Saksanmaalta törmäsin sellaiseen käytäntöön, että kaupalle on ensin lähetettävä sähköpostilla kopio passista tai virallisesta henkilöllisyystodistuksesta ja ilman tätä tilaus ei etenisi. Onneksi löytyi sentään myyjä joka a) toimitti Suomeen ja b) ilman liikaa byrokratiaa.


    Lainaus Alkuperäinen postaaja höyrypää92 Näytä viesti
    Paitsi jos on riippuvainen ostelusta ja pää ei meinaa kestää ees päivää olla tilaamatta mitään
    Komp komp kovasti. Vähän lohduttaa tieto, etten taida olla ainoa shopaholic tällä forumilla

     
     
  7. #3007
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    2
    Nyt oon kyl ihan pihal täst uudest laista, elikkä ensi viikolla ei saa enää niksaa tilattuu mistää, mutta koskeekos toi nyt sitte laitteitakin vai onko niille siirtymäajat?

     
     
  8. #3008
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tj_ Näytä viesti
    Nyt oon kyl ihan pihal täst uudest laista, elikkä ensi viikolla ei saa enää niksaa tilattuu mistää, mutta koskeekos toi nyt sitte laitteitakin vai onko niille siirtymäajat?
    Ihan lyhyesti asiaa ei voi perusteellisesti selittää, kannattaa lukea tämä: Uusi tupakkalaki ja sähkösavukkeet ? Vapers Finland ry

     
     
  9. #3009
    Tuleeko joku loppuunmyynti kaupoilla ku hyllyt täynnä vuotavia tankkeja?

    Ite en välttämättä tarvitse mitään ku tavarat ja nesteet riittää sen 20v

     
     
  10. #3010
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    39
    "Rajat ylittävän etämyynnin kieltoa sovelletaan 1.1.2017 alkaen"

    Eli tuohon asti saa tilailla nesteitä (nikotiini) ihan huoletta siirtymäajan puitteissa, vai meneekö multa nyt jotain ohi?

     
     
  11. #3011
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    Noin minäkin sen ymmärsin, kun eilen tuota lakitekstiä tavailin.

     
     
  12. #3012
    Höyrypää Köhötin's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    794
    Jos tänään laittaa tilauksen niksaa (tiedän että olen myöhässä, mutta palkka oli tilillä vasta tänään) niin eikös sen pitäisi tulla normisti perille kun on tilattu ennen lain voimaantuloa?


    Smok Xpro M80 Plus, Wismec Releaux RX200, Helix, Russian91%, Arctic Tank, Bellus, Velocity, Serpent, Griffin 25mm, Supertank mini

     
     
  13. #3013
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Köhötin Näytä viesti
    Jos tänään laittaa tilauksen niksaa (tiedän että olen myöhässä, mutta palkka oli tilillä vasta tänään) niin eikös sen pitäisi tulla normisti perille kun on tilattu ennen lain voimaantuloa?

    Sen näkee sitten. Kun ei kukaan tiedä, ei tullikaan...
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  14. #3014
    Samaa mietitään täällä. Yksi lähetys, jonka olen aikoja sitten tilannut ja maksanut, on yhä saapumatta. Avainsanat ovat tilaus, tilaussopimus, ostotapahtuma ja vastaanotto. Olen tutkinut sananmuotoja sekä tullilaista, postimyyntiä koskevista lakipykälistä, sopimuslainsäädännöstä että muista lakiteksteistä. Selvää ohjetta siitä, onko maksettu tilaus vai vastaanotto ratkaiseva lain voimaantulon kannalta, ei löydy. Kuten niin monessa riitapäätöksessä tullin tulkinta lienee se, minkä mukaan mennään.

    Tahallisuudesta ei ainakaan ole kysymys. En suoralta kädeltä hyväksy lääkerikkomusta. Aineen menetyksen valtiolle voisin ehkä pitkin hampain sietää.

    Vastaus Köhöttimelle: en tiedä. Eikä tiedä JayKay70 (kiitos!): Pyysin tullineuvonnasta Tullin kommenttia tilaamiseen ennen lain voimaantuloa ja vastaanottamista sen voimaantulon jälkeen. Tullista soittivat takaisin ja eivät voi antaa mitään ohjeistusta tai edes ottaa asiaan kantaa ennen kuin laki on voimassa. Ihan suosiolla en tavaroistani luovu.

     
     
  15. #3015
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Eivät ota kantaa....ja tulevaisuudessa vaihtelua käytännöissä ilmenee myös varmasti tullivirkailijasta riippuen. Se laki on niin kuin sen yksittäinen virkailija itse ymmärtää. Suoraviivaisempi tulkinta saadaan sitten vasta joskus ensimmäisen oikeudenkäynnin jälkeen.
    Tämä on taattu juttu!
    Ja piiiitkääään tullaan vääntämään myös siitä onko kauppa etäostoa vai etämyyntiä ja kuka sen mukaan onkaan toiminut lain vastaisesti. Tästä väännetään melkovarmasti vuosia.

     
     
  16. #3016
    Onkohan tästä nyt 7v aikaa kun tulli narahti laittomasti perityistä autoveropäätöksistä. Tullin piti palauttaa ryöstämänsä rahat asiakkailleen. Ei varmaan tänä päivänäkään kaikki ole saaneet omiaan pois sieltä. Tässä maassa tulli on valtio valtion sisällä. Vaikka tekisivät väärin ja jäisivät siitä kiinni, niin jo menetettyjä tavaroita tai rahoja on ihan turhaa oottaa sieltä takaisin. Vaikka olis kuinka korkean oikeuden papereita heiluttamassa.

     
     
  17. #3017
    Höyrykonkari speer's Avatar

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    184
    Kauppalaista voi löytyä vastaus
    Kauppalaki 355/1987 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

    Siellä mm. sanotaan

    Kuljetuskauppa
    7 §
    Jos tavara on kuljetettava ostajalle samalla paikkakunnalla tai alueella, jolla myyjä yleensä huolehtii samankaltaisen tavaran kuljetuksesta, luovutus tapahtuu ostajan saadessa tavaran hallintaansa.

    Jos tavara muussa tapauksessa on kuljetettava ostajalle eikä muuta johdu toimituslausekkeesta tai sopimuksesta muuten, luovutus tapahtuu, kun rahdinkuljettaja, joka on sitoutunut kuljettamaan tavaran lähetyspaikkakunnalta, saa tavaran hallintaansa. Jos myyjä itse suorittaa kuljetuksen, luovutus tapahtuu vasta ostajan saadessa tavaran hallintaansa.

    Jos tavara on myyty "vapaasti", "toimitettuna" tai "vapaasti toimitettuna" määrätylle paikkakunnalle, sitä ei katsota luovutetuksi ennen kuin se on tullut perille tälle paikkakunnalle.
    Viimeksi muokannut speer; 20.06.16 kello 23:18.

     
     
  18. #3018
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    142
    Itsellä neljä pakettia, tilattu viime viikolla, ovet tänään näkyneet seurantanumerolla postin sivuilla, yhtä lukuunottamatta, jos huomenna löytyy seurantanumerolla se neljäskin, voinen olla saletti että postista voi noutaa noin torstaina, ehkä se neljännen saapumisilmo voi kolahtaa vasta ensi viikon maanantaina, johtuen Juhannuksesta, järkeni mukaan....

     
     
  19. #3019
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    39
    Kopioitu suoraan lakiesityksestä;

    "Pykälän 7 momentissa säädettäisiin siitä, että sähkösavukkeiden ja nikotiininesteiden rajatylittävän etämyynnin kieltoa sovellettaisiin 1 päivästä tammikuuta 2017. Näin olisi siksi, ettäsähkösavukkeiden ja nikotiininesteiden tuominen vähittäismyyntiin edellyttää ennakkoilmoitusta kuusi kuukautta ennen tuotteen aiottua markkinoille saattamista. Ilman säännöksen soveltamisen porrastamista saattaisi syntyä puoleksi vuodeksi tupakkalain voimaantulon jälkeentilanne, jossa sähkösavukkeiden ja nikotiininesteiden rajat ylittävä etämyynti olisi kiellettymutta näitä tuotteita ei myöskään saisi ostettua kotimaisista vähittäismyyntiliikkeistä."

    Tässä mielestäni ilmaistaan varsin selkeästi, että mehua ja roinaa saa tuoda vapaasti vuoden loppuun. Esitykseenhän ei enää muutoksia tule, se joko hyväksytään sellaisenaan tai hylätään, sisältäen etämyynnin siirtymäajan.

     
     
  20. #3020
    [off topic alkaa] Vielen Dank, Speer! Tilaukseni toimittaja sijaitsee toisessa EU-maassa. Toimituslausekkeessa ei esiinny sanoja vapaasti tai toimitettuna. Tavara on tänään annettu Suomen postin kuljetettavaksi ts. tavara on siis luovutettu minulle. Enempää minun ei tavallisena kansalaisena tarvitse lainsäädännöstä tietää. Hyvässä uskossa olen toiminut.

    Tsekkasin varmuuden vuoksi vielä tullilain kaikkine muutoksineen. Tullilla on käsittämättömän laajat oikeudet, mm. tarkistaa eri rekisteritietoja. Varmaan tämänkin foorumin henkilötiedot/postaukset ovat vapaata saalista tullille. [off topic loppuu]

    Warren: Kyllä, saat tilata aivan vapaasti, kunhan et tilaa Suomesta (ei edes mahdollista), ETA-alueen ulkopuolelta, EU-tilauksesi nikotiinisäiliö vetää korkeintaan 10 ml ja nikotiinipitoisuus 20 mg/ml. Siis jotenkin näin - luultavasti.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •