Sivu 9 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 161 - 180 / 304

Aihe: Neula apteekista

  1. #161
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    44
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    @Römpsä: Kun olet apteekissa töissä tiskin toisella puolella, niin haluaisitko kommentoida ostoyritystäni ostaa nikotiinipohjaa ex-tempore reseptillä: 90% glyserin 10% nicotin non sterile 100ml? Jäin itse siihen käsitykseen, ettei pelkkää nikotiinia voi myydä lääkkeenä sillä yhdelläkään puhtaalla nikotiinivalmisteella ei ole myyntilupaa missään päin maailmaa? Juttu: Saako nikotiininesteitä apteekista? : Vapers.fi
    Suurin ongelma lienee nikotiinin saatavuus yleisistä lääketukuista. Sensijaan tutkimuskäyttöön sitä on varmaan huomattavasti helpompi saada. Vaikea ottaa kantaa tuohon nikotiinivalmisteen myyntilupaongelmaan. Ex tempore reseptien olisi kuitenkin tarkoitus paikata perinteisen lääketarjonnan puutteita kun markkinoilla ei ole vastaavaa lääkettä. (Esim. Rikki/hydrokortisoni/aqualan voide yms.) Ainakaan meidän apteekilla ei olis mitään mahdollisuutta valmistaa tommosia. Täälläpäin kaikki valmistus on lähinnä voiteita, kaikki erikoisemmat ohjataan YA:lle.

    tällä saattaa olla jotain tekemistä lainsäädännön kanssa:

    "Kannusta tupakoivia asiakkaitasi kisaamaan Tupakaton tammikuu –kilpailussa"
    säännöissä sitten tällaista:

    "• Nikotiinikorvaustuotteet sekä lääkärin määräämät vieroituslääkkeet ovat sallittuja. Sähkötupakka ja muut tupakkajäljitelmät eivät! "

     
     
  2. #162
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Tuo tilaushan oli Helsingin keskustan YA:iin tehty ja he eivät pelkkää nikotiinia pystyneet hankkimaan tuota varten. Tuon ex tempore reseptin hankin ihan tarkoituksella, jotta voin testata sen toimivuutta apteekeissa. Tuskin ANTZ Stumpin kisoilla on lainsäädännön kanssa mitään tekemistä. Mitenkäs teillä suhtauduttaisiin siihen, jos lääkäri haluaisi tuon saman tilauksen pro auctore-reseptillä?

    EDIT: M'n'm:ltä saa tuota tuotetta tilattua, joten kyse ei ole hankkimisesta vaan Valviran ja Fimean ohjeista.

    :wq

     
     
  3. #163
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    44
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Tuo tilaushan oli Helsingin keskustan YA:iin tehty ja he eivät pelkkää nikotiinia pystyneet hankkimaan tuota varten. Tuon ex tempore reseptin hankin ihan tarkoituksella, jotta voin testata sen toimivuutta apteekeissa. Tuskin ANTZ Stumpin kisoilla on lainsäädännön kanssa mitään tekemistä. Mitenkäs teillä suhtauduttaisiin siihen, jos lääkäri haluaisi tuon saman tilauksen pro auctore-reseptillä?

    EDIT: M'n'm:ltä saa tuota tuotetta tilattua, joten kyse ei ole hankkimisesta vaan Valviran ja Fimean ohjeista.
    Joo ANTZ Stumpin kisoilla tuskin on mitään tekemistä, mutta sensijaan ainakin täällä apteekissa työskennellessä tuntuu, että isoilla lääkefirmoilla on siimat kiinni vähän kaikkialla.Pro auctoreen liittyen apteekkarikaan ollut ihan varma, miten tämä lain puolesta toimisi. Pääasia ainakin meidän kannalta on, että nikotiininesteiden valmistustoiminta olisi kannattamatonta ja vastuu siirrettäisiin isommille apteekeille. Voin yhden käsin sormin laskea kuinka monta kertaa tähän apteekkiin on tilattu lääketukkujen ulkopuolelta tavaraa, eli se siitä MnM:stä. En kyllä ihan seuraa miksi haluasit saada nikotiinit apteekista, muuten kuin 4 teh lulz. Pohjat on halvempia kyproksella ja sieltä niitä saa.

     
     
  4. #164
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Jos luit juttuni vapers.fi:stä, niin kyseessä on kokeilu siitä, miten Fimean valvomista apteekeista nikotiinipohjaa pystyy hankkimaan. Jutun kuvituskuvana on muuten hankkimani resepti. Hinnasta tässä kokeilussa ei ole kyse vaan periaatteesta kun kerta nikotiini on Suomessa luokiteltu lääkeaineeksi

    :wq

     
     
  5. #165
    Eipä myyneet Oulun yliopistollisessa apteekissa ruisku(j)a. Syynä se, että klo 19.00 loppuu ruiskujen ja neulojen myynti ja "ei me tollasiin tarkotuksiin niitä myydä". Sanoin siis syyksi sähkötupakan nesteiden sekoittelun ja laimennuksen. Ei auta kuin mennä seuraavaan.

     
     
  6. #166
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Sorvan kylä
    Viestit
    1,748
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Eipä myyneet Oulun yliopistollisessa apteekissa ruisku(j)a. Syynä se, että klo 19.00 loppuu ruiskujen ja neulojen myynti ja "ei me tollasiin tarkotuksiin niitä myydä". Sanoin siis syyksi sähkötupakan nesteiden sekoittelun ja laimennuksen. Ei auta kuin mennä seuraavaan.
    Sano että annat koiralle särkylääkettä ja sen millimäärän sanot sen mukaan minkä kokoista ruiskua tarvit

    Neulaa tuskin tällä tavalla saat mutta ruiskun kyllä

     
     
  7. #167
    Höyrykonkari Hruogan's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    397
    Sanot suoraan vaan että pitäs puhtaat värkit saaha että pääse rännittämään ennenku pahemmat tutinat alkaa

     
     
  8. #168
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    12/2014
    Viestit
    1
    Minä olen saanut ostettua neulan ja ruiskun apteekista kun kerroin laittavani sillä rasvaa rc-auton niveliin. No siihen tarkoitukseen se kyllä tulikin ja sen neulan reiän halkaisija on millin luokkaa.

     
     
  9. #169
    Höyrypää Pötky's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    651
    Oulusta saa ostettua (yleensä jopa ihan ystävällisen hymyn kera) nuo kun marssii suoraan siihen keskustan akuuttiin, siis eläinlääkärille.
    Eipähän tarvi tuota apteekkien höpötystä kuunnella...

     
     
  10. #170
    Höyrykone Steamy's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    4,318
    Olen tainnut useammankin kerran mainita, että lähi apteekista ainakin myydään neuloja/ ruiskuja mukisematta. Ratkaisevassa asemassa on käyttötarkoitus, kun sitä kuitenkin kysyvät. Aikanaan ostin noita tarpeita morrien juottoon ja maalien annosteluun. Höyrynesteille olen suosiolla hommannut ebaystä tylppiä neuloja ja lasi ruiskuja.

     
     
  11. #171
    Itse olen tilannut tarpeeksi neuloja ja ruiskuja vapokaupoista, mutta onhan tämä perseestä että saa selitellä apteekissa kun tarvii ruiskuja ja mielellään tylppiä neuloja. Tämä maa alkaa lähestyä 3. valtakuntaa ihmisten kontrolloinnissa.

     
     
  12. #172
    Höyryttelijä ileHoo's Avatar

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    73
    Mikkelin Lidlin viereisestä apteekista myivät ruiskut ja neulat. Ja selitykseksi riitti ihan sähkiksen täyttö. Tulihan sieltä kaupanpäällisenä pikku saarna minkälaista myrkkyy se on

     
     
  13. #173
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2014
    Sijainti
    K:ala
    Viestit
    208
    Meitin paikallis apoteekki ei tuntenut ollenkaan tylppiä neuloja. Esitteli kyllä auliisti valikoimaa.
    Olisi varmaan myynytkin, mutta kun vartavasten kysyin tylppiä. Teräviä neuloja kyllä itsellä jo on ostettuna vapokaupoista kasa.

     
     
  14. #174
    Höyrypää Poppamies's Avatar

    Liittynyt
    02/2014
    Sijainti
    Keski-Suomi
    Viestit
    733
    Itse ei viitsi edes käydä kyselemässä apoteekista. Tulee aina otettua neuloja tilauksien yhteydessä,jos tarvetta.

     
     
  15. #175
    Sanokaa, että harrastatte pienoimallien maalaamista ja tarvitte maalien sekoitteluun.

     
     
  16. #176
    Itse saanut kasan neuloja tutuilta jotka hoitoalalla. Ymmärtävän sentään että menee hyvään tarkoitukseen. Kysyin kerran apteekista neuloja, niin kysyi ekana että mille lääkkeelle. Sanoin että sähkötupakkanesteiden valmistukseen, niin kommentti oli että myyvät vain lääketieteelliseen käyttöön. Wtf. Ens kerralla sanon että alkaa tosta hepan tykistä olla ruutta aika tylsä.

     
     
  17. #177
    Höyryttelijä vanja51's Avatar

    Liittynyt
    10/2014
    Sijainti
    00510
    Viestit
    65
    Mun lähin apteekki sijaistee Helsingin Kalliossa, lähimmät nähtävyydet ovat mm. viikkottainen Hurstin ruokajakelujono (hienoa toimintaa Hurstilta ja tosi värikkäitä persoonia jonossa paljon) ja aukio Kurvin nurkilla, jota kansankielessä kutsutaan piritoriksi jo monta kymmentä vuotta... Siihen mestaan ei varmaan kukaan keksi enää semmosta selitystä värkkien ostolle, jota ne eivät olisi kuulleet aikasemmin.

    Pitääpä maanantaina vapaapäivänä käydä siellä kysäsee itselleen uutta paksua neulaa kokkailuun.

    varmaan joku 2000e säästetty oikeasti...
    jotain vanhoja höyrykuvia: http://vanja51.imgur.com

     
     
  18. #178
    Paska maku kyllä jäi ruiskujen hakureissusta. Kävelin siihen Myyrmäen Topparia vastapäätä olevaan apteekkiin ja kysyin myyjältä onko teillä ruiskuja. Vastaus oli vaivaantunut ei.. ei.. ei meillä ole niitä myynnissä. Kysyin miten niin muka ei ole? Hetken aikaa tyhjä taulu raksutti kunnes sai sanottua että Martinlaakson apteekki myy.
    Huvittavaa sinänsä että apteekista on sadan metrin matka päihdelinkin narkkareiden ilmaisien ruiskujen jakopaikalle.

     
     
  19. #179
    Eikös sun pitäisi mainostaa sitä asiakaspalvelevaa apteekkia eikä kusipäiden putiikkia?

     
     
  20. #180
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    308
    Mä en ymmärrä apteekeja jotka ei myy isoja neuloja + ruiskuja. Mulla ei sitä ongelmaa enää oo, mutta vuosia takaperin joskus saatto joku apteekki kieltäytyä. Onneks ei enää täällä. Mä meen yleensä apteekkiin ja pyydän tiettyjä neuloja ja ruiskuja. Yleensä otan kerralla paljon että ei tarvii viikon päästä hakee uudestaan, kun ei ne mitään maksa. Pyydä isoja neuloja kun sulla on lääkepullo eläimelle ja et saa imettyä lääkettä sieltä pohjalta pois. Tämä nyt vaan esimerkki mitä olen käyttänyt oikeeseen tilanteeseen. Tai sano että pitää testosteroni piikittää lihakseen pyydät siis lihasneuloja sanot että mopon kaasari on tukossa ja pitää saada neulalla avattua tukos, sit sanot et otat erikokosia kun et tiedä tarkkaan kokoa. Tai ihan mitä vaan.
    Ole itsevarma. Menet sisään ja sanot että tarviit vaikka 0.8mm neulan tai kaksi. Siihen lisään sitte eri ruiskuja jne. Älä mene kyselemään onko teillä neuloja? Ja vielä vähän naama punottaen, viina haisee, sekä ääni tärisevänä

    Voiko apteekki valita asiakkaat? Tätä olen miettinyt. Eikö raha kelpaa? Oon joskus sanonut kun on joku kysynyt mihin tarkoitukseen tulee?, niin oon sanonut että omaan käyttöön.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •