Sivu 601 / 2756 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10150155159159759859960060160260360460561165170111011601 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 12,001 - 12,020 / 55106

Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #12001
    Höyrykone Steamy's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    4,318
    Ei noita tartte salakuljetella, Suomeen noi otetaan avosylein jo muutenkin.

     
     
  2. #12002
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Kuinka laiska voi ihminen olla? Mun mielestä tuossa on enemmän vaivaa jos joutuu tiputtelemaan kahdesta eri pullosta.
    Dripperille joo, mutta ei tarvisi alkaa arpoa parantuneella makuaistilla taas sitä oikeaa sekoitussuhdetta joka sopii just kivasti mun spessupohjaan.
    Tankilla, jossa dekkiin pääsee käsiksi helposti toi tippa toisinaan maustamaan VG:tä luultavasti on simppelimpää, kuin sekoittelu, ehkä.
    Voi siinä ehkä säästyä seisottamisellakin, mene ja tiedä.
    KGO & Twist

     
     
  3. #12003
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Se aikoo hallitus viimeisimmän tiedon perusteella perseraiskata kansan. Mitäs tästä on mieltä duunari?
    No, moon ainakin taas pykälää lähempänä työnteon totaalista lopettamista. Vituttaa niin ettei veri kierrä, kun luki tuon hallituksen väsäämän listan läpi.

     
     
  4. #12004
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Tervetuloa kerhoon jamo ;D

    Ainoa hyvä asia tuossa listassa oli ylityökorvauksen puolittaminen. Saattaa jopa lisätä työpaikkoja koska ylitöiden tekeminen ei enää niin radikaalisti näy palkkapussissa.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  5. #12005
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti

    Ainoa hyvä asia tuossa listassa oli ylityökorvauksen puolittaminen. Saattaa jopa lisätä työpaikkoja koska ylitöiden tekeminen ei enää niin radikaalisti näy palkkapussissa.
    En kyllä jaksa uskoa oikein tuohonkaan. Taitaa kuitenkin olla että ylitöitä käytetään enemmänkin yllättävien kiireiden hoitoon, kukas ne kiireet nyt sitten hoitaa kun duunari ei siitäkään enää juuri kostu.
    Toki jollain alalla ja joissain yrityksissä voi olla toisinkin, mutta näin minä asian ajattelisin.

     
     
  6. #12006
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Tervetuloa kerhoon jamo ;D

    Ainoa hyvä asia tuossa listassa oli ylityökorvauksen puolittaminen. Saattaa jopa lisätä työpaikkoja koska ylitöiden tekeminen ei enää niin radikaalisti näy palkkapussissa.
    Voihan tuossa myös käydä niinkin, että työnantaja teettaa hommia ylitöinä ennemmin, kuin palkkaisi lisää porukkaa, kun kustannukset on siinä halvemmat..

     
     
  7. #12007
    VapeTrix
    Vieras
    On niin kusessa tämä maa muutenkin et turha oikeastaan valittaa.. Iha sama vaikka joku lupais ennen vaaleja tuoda jeesuksen esiin ni ois paskapuhetta mut silti jengi menee ja iha kiimaisena äänestää.. Muutenkin tääl suomes pitäs pistää kunnon härdelli tuonne eduskuntalolle.. koko maahan totaalistoppi kaikelle ennen ku asiat paranee.. Kyllä sipila antaa kotinsa jollekkin turvapaikkaa hakeville mut ei huomioi omii kansalaisia.. Naapurirapustakin joutuu muuttamaan perhe kadulle ku ei oo varaa maksaa en tiedä sitten minne joutuu mutta sääliksi käy kun pienillä tuloilla yrittäny mutta kun ei vain rahat riitä

     
     
  8. #12008
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Ennustan että tulen jatkossa sairastelemaan enemmän. En siksi että hallituksen ehdotus olisi houkutteleva, vaan siksi että ne paskahousut jotka kokee itsensä niin tärkeiksi etteivät tällä hetkellä tajua jäädä kotiin sairastamaan tulevat töihin jatkossa vielä sairaampina. Lisää varmaan pakkaa sekoittaa myös ne joilla on oikeasti rahallisesti tiukkaa ja joutuvat myös roikkua viimeiseen asti työpaikalla. Tiedä vaikka itsekkin joutuisi lääkkeiden voimalla kitutella, jos rupeaa liian usein sairastamaan. Työteho tollaisessa toki laskee, mutta pääasia että sairauspoissaolot vähenee. Vatsatautia varten pitäis varmaan käydä joku kuivakäymälä hakemassa omalle työpisteelle, voi sitten ruikkia samalla kun tekee töitä. Nyt on oikea aika toimia, ennen kuin hinnat nousee kovan kysynnän takia.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  9. #12009
    Sipilällä ei riittänyt munaa siirtää arkipyhiä viikonloppuihin (koska lesta). Ennen nuo palkattomat vapaat piti tehdä sisään lauantaisin. Itse tulen ottamaan takkiin molemmat päivät ellei ko. päivinä työmaa ole auki. Ylitöitä en jatkossa tee ellei sitten laskutukseen lyödä tunteja reilusti kynällä lisää. Sama sunnuntaisin. Se hyvä puoli tietty on siinä,että koska ensimmäinen sairauspäivä on palkaton,niin töiden uhatessa viikonloppuisin otan saikkua pari päivää.

    Eniten olen huolissani kaupan alan naisten töistä.Niillä on tunnitkin muuten kortilla ja nyt sitten nuo....

    Eniten varmaan kyrsii jatkossa puolikuntoiset työkaverit jotka tulevat töihin,mutta sairaana ollessa ei lapa liiku,vaan tartuttavat muutkin.

    Takavuosin tuli tehtyä ylitöitä ihan tajuttomasti ja valtio tienasi ohessa hyvät rahat. Nyt downshiftataan oikein pakon edessä. Ei tarvitse olla mikään ennustaja,että seuraavissa työehtosopimusneuvotteluissa nähdään kohtuu kovaa vääntöä muutamalla alalla. Osallahan ei juuri vaikutusta ole kun koneet pyörii muutoinkin 24/7/365.

     
     
  10. #12010
    Höyrykonkari lyc4nthr0pos's Avatar

    Liittynyt
    02/2014
    Sijainti
    Lavia, Satakunta
    Viestit
    239
    ja just kun ajattelin että säästän rahaa turun höyrymiittiin, niin eikös ihana firma nimeltään oneplus yritä houkutella ostamaan opo 2 lähettämällä inviten..

     
     
  11. #12011
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Voihan tuossa myös käydä niinkin, että työnantaja teettaa hommia ylitöinä ennemmin, kuin palkkaisi lisää porukkaa, kun kustannukset on siinä halvemmat..
    Voihan sitä työnantaja rukka yrittää, aika nopeasti tulee pää vetävän käteen, kun ei ketään kiinnosta 40h/vko jälkeen painaa vielä ylimääräistä ilman kunnon korvausta.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  12. #12012
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    ihme sakkia ku ei töissä viihdy. itellä jäi hiukan vajaaks 150 tunnista 2 viikkoa. Mikä muuten on ylityö? se kun menee yli 24 tunnin vrk jos tuosta jäis sen verran, et sais pari pottua tiivaria tilata. loput meneekin veroihin. Pitäisi noista hyvistä virka paikoista tehdä työtarjouskipailu..kuka tekee halvimmalla ni saa paikan..niin rakennuksillakin.
    Syvässä harkinnassa, toinen 3 päivän loma 9 vuoteen. Siihen Viikonloppu päälle, ni se on jo 5 päivän kesäloma.

     
     
  13. #12013
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Niin no..ihanaa, kun on päässyt töihin ja ainoat ylityöt mitä tulee niin talvella lumihommat jos lunta tulee.Sisko kyllä manasi asiaa tänään, koska heilläkin on tulossa kaikkea perseilyä nyt jo ja mitähän vielä luvassa Olen sitä mieltä jos hoitaa työnsä hyvin niin silloin on lomansa ansainnut!! En ymmärrä onko tuo nyt pätemisen arvoinen asia" minä olen lomaa pitänyt 4 pvää viimeisen 10 vuoden aikana.Tekeekö se paremman ihmisen? vai mikä tuossa on takana? Mä en sillä leuhkimaan lähtisi

     
     
  14. #12014
    Mun mielestä hyvä homma olis ollu yksityiseltä pekkaset pois ja julkiselta lomat lyhkäsemmäks. Helatorstain ja loppiaisen perään on mun mielestä turha porata, ko ei kirkkoonkaan haluta kuulua. Sehän ne palkallisiks vapaiks on saanu. Tuo ylityöhomma lisää vaan ulkomaisen vuokratyön käyttöö

     
     
  15. #12015
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Jaahas
    Jos lähtisi naGGimaahan päin

     
     
  16. #12016
    Pekkasethan lähtee yksityiseltä puolelta pois mikäli hallitus saa tahtonsa läpi. Nyt kun työehdoista aletaan hallituksesta määräilemään,niin mielenkiitoisemmaksi tekee sen mitä seuraava hallitus tekee.

    Pekkasvapaiden ja lomien lyhentäminen lisää työttömyyttä erityisesti vuokrafirma bisneksessä. Syventää matkailualan lamaa ja vähentää kuntien verotuloja tässä taloustilanteessa.

    Näemmä tuli kaiken kaikkiaan vajaa 20 työpäivää palkatonta lomaa noilla teeseillä. Tämän summan säästämiseksi vähennetään kulutusta saman verran ja suunnataan hankintoja vieläkin enemmän ulkomaille.

     
     
  17. #12017
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Ihme ulinaa uudistuksista ympäri interwebbiä. Krapulasaikut vähenee ja jo on aikakin vähentää lomia julkiselta. Julkisen sektorin lomat voisi yhdenmukaistaa yksityisen sektorin kanssa ja irtisanomissuojat yhteen vuoteen. Samalla pekkaset pois ja lisiä voisi leikata lisää. Kuitenkin ihan 5/5 uudistus.
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  18. #12018
    Niin. Voitaisiin siirtyä jopa 6 päiväiseen työviikkoon ilman lomia. Onhan sitä varaa työaikaa lisätä kun tuon "tuottavuusloikan" eväät on syöty. Nämä on vasta alkupaloja.

     
     
  19. #12019
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Tämän summan säästämiseksi vähennetään kulutusta saman verran ja suunnataan hankintoja vieläkin enemmän ulkomaille.
    Juurikin näin. Eivät vaan ymmärrä tuolla arkadianmäellä että kaikki mikä on pois duunarin palkkapussista on pois yleisestä kulutuksesta. Tulos on pahimmillaan negatiivinen.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  20. #12020
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktva Näytä viesti
    IKrapulasaikut vähenee
    Ei ne vähene, päivän tai kahden sijaan ruinataan lääkäriltä koko viikko.

    Ihan matematiikkaa. Jos päiväpalkka on 100€ niin yhden päivän saikulla menetät satasen, kahdella sadalla saat koko viikon vapaata. Ilman karenssia oltaisiin vain se yksi (rapula)päivä poissa.


    Ja sitten se worst-case tapaus: Peruskoulun opettaja lähtee hiihtolomalla käymään aasiassa ja saa tartunnan sika-, lintu- tai mihinlie vakavaan flunssaa. Oireiden ilmaannuttua ei hae sairaslomaa koska menettää yhden päivän palkan ja loppupäiviltäkin saa vain 80%. Vaan sen sijaan menee kouluun ja tartuttaa koko luokan lapset samaan tautiin....
    Viimeksi muokannut Beenari; 09.09.15 kello 01:40.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •