Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #54081
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Nyt on maailmankirjat sekaisin, on perjantai ja mä oon vesiselvä? Edellisestä kerrasta varmaan yli 10v aikaa
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  2. #54082
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    En siitä olemattomasta tiedä sikäli kun nykytiedon valossa taitaa virus säilyä ilmassa kolmekin tuntia, jos joku se on siihen käynyt pöläyttämässä. Tarttuukin vissiin ihan jo pelkästään samaa ilmaa hengittelemällä.
    Hmm, mietin että miten se yksinkertaisesti olisi mahdollista? Levitoiko ne virukset? Mä oon ymmärtänyt että pisaratartuntana mutta pisaratartuttajan täytyy olla lähistöllä. Tietty ne pisarat laskeutuu johonkin ja tasoilta voi saada

     
     
  3. #54083
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Hieman on kyllä ollu kulmat kurtussa, kun näitä ”täytyy tukea ravintoloita” viestejä pukkaa ja ravintolat mainostaa somessa

    En tiedä kuinka tyhmän täytyy ihmisen olla, ettei ymmärrä yksinkertaisia asioita? Onko se tämä liberaali ajattelumalli, vai ymmärtämättömyys.....
    Ok boomer

     
     
  4. #54084
    Meillä on tällä kulutuksella noin 2kk varastot säilyviin tuotteisiin, esim pk tavarat. Elintarvikeen osalta on menty jo vuosia kysynnän mukaan, toisinsanoen, käytetään tietty määrä henkilötyövuosia vs tavaran liikkuvuus(ennenkuin se tuotetaan jostain)
    ja ennenkuin se tuotetaan, lasketaan paljonko hilloa jää, kun pystyy arvioimaan esim vuosineljäkselle tuoton per osake, ei sitä mitä tapahtuu esim 2v päästä.

     
     
  5. #54085
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Stefans Steakhousessa kaikki -30%, nyt vaan wagyu-pihviä poskeen
    Hyvä tietää. Olikin aikomus käydä täällä kevään aikana.
    Isolla riskilläkin kannattaa mennä kun 30% alennus ruuaasta ja viinistä.

    Karnivore dieetillä kun olen, niin paikka sopii varmaan vallan mainiosti.


     
     
  6. #54086
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Hmm, mietin että miten se yksinkertaisesti olisi mahdollista? Levitoiko ne virukset? Mä oon ymmärtänyt että pisaratartuntana mutta pisaratartuttajan täytyy olla lähistöllä. Tietty ne pisarat laskeutuu johonkin ja tasoilta voi saada
    En tiedä, mutta niin tuossa oli selvinnyt: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2004973
    "SARS-CoV-2 remained viable in aerosols throughout the duration of our experiment (3 hours)"

    Tuskin se nyt oikeasti jossain ravintolassa leijuu paikallaan kolmea tuntia, koska saattas olla aavistuksen tunkkainen syöttölä.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Karnivore dieetillä kun olen
    Miksi? Puuttuuko sulta joku kromosomi?

     
     
  7. #54087
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Hyvä tietää. Olikin aikomus käydä täällä kevään aikana.
    Isolla riskilläkin kannattaa mennä kun 30% alennus ruuaasta ja viinistä.

    Karnivore dieetillä kun olen, niin paikka sopii varmaan vallan mainiosti.
    Suosittelen kyllä tosi lämpimästi Stefansia Aikaisemmin mä en ollut pihvien ystävä ollenkaan kun kaikkialla muualla ne tehdään paskasti, mutta steakhousessa ne on täydellisiä. Veitsi uppoaa kuin voihin ja pihvit sulaa suussa! Nyt saa wagyu pihvin jollain 40 egellä kun kaikki alennuksessa ja suosittelen todellakin maistamaan. Siihen saa itse valita lisukkeet ja kastikkeen ja vaikka maustevoin. Mä tykkään niiden punaviinikastikkeesta eniten. Ne kastikkeet tulee erillisissä pienissä kannuissa, ja tekis mieli juoda sitä punaviinikastiketta suoraan siitä kannusta ja nuolla vielä puhtaaks

    Myös menu 2 on tosi sairaan hyvä, siinä pihvi on black angus tenderloin ja se ei paljon lopulta wagyulle häviä, ja sit siinä alkuruokana on semmoinen jäävuorisalaatti stilton juustolla ja sinihomekastikkeella, se on ihan jumalainen kanssa. Ja sit se jälkiruoka, suklaafondant minttujäätelöllä

    Nyt mulla on yhtäkkiä ihan hirvee nälkä, mistähän johtuu

    Ps. Mikä on karnivore dieetti?

     
     
  8. #54088
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Ok boomer
    suurin parku tais tulla heppa piireistä ensimmäisten,jos ei ensimmäisenä(keltainen lehdistö). Ja tottahan se on, mutta kuka se on luvannut ja rahottanut toimintaa joka ei ole hmmmmm, hmmmmm ns enemmistötuote?
    Henkilökohtaisesti eläisin tämän(kin) ajan hevosen kanssa, mielummin.

     
     
  9. #54089
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Miksi? Puuttuuko sulta joku kromosomi?
    Koska mä pystyn. En ole ituhippi.
    Ei siinä, koin valaistuksen ja hyvinvointi ponnahti ihan eri levelille.


     
     
  10. #54090
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  11. #54091
    Voi tietty olla ihan ok koronadietti, kun ei tule vessapaperille paljon tarvetta. Välillä vaan pikku mutapylly ja housujen vaihdolla jatkuu hommat.

     
     
  12. #54092
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Ps. Mikä on karnivore dieetti?
    Ruokavalioon kuuluu lihaa ja kalaa pääasiassa. '
    Myös munia ja rasvaisia meijeri tuotteita voi syödä, tosin aika vähäsen niitä vetelen.
    Saa syödä kuin paljon haluaa eikä tule ähky.

    Turvotus lähtenyt kropasta, selkävaivoja ei ole enään, yöunet paremmat ja pirteä koko päivän. Plus paljon muuta positiivista parannusta.


     
     
  13. #54093
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Voi tietty olla ihan ok koronadietti, kun ei tule vessapaperille paljon tarvetta. Välillä vaan pikku mutapylly ja housujen vaihdolla jatkuu hommat.

    Toki ennenkuin kroppa tottuu niin ripulia voi esiintyä jollain.
    Mutta kun tasottuu niin paskot pieniä papanoita kun pupu. Ei tuu ulos sitä hirveetä kuidun määrää mitä kroppa ei voi hyödyntää kuitenkaan.


     
     
  14. #54094
    En ole kotona käyttänyt vessapaperia, ainakaan 15v(on ollu persepuhelin ja ulkopuolella on sitte pyyhitty, jos ei oo ollu(jos ei ymmärtänyt kirjoitettua)

     
     
  15. #54095
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Ruokavalioon kuuluu lihaa ja kalaa pääasiassa. '
    Myös munia ja rasvaisia meijeri tuotteita voi syödä, tosin aika vähäsen niitä vetelen.
    Saa syödä kuin paljon haluaa eikä tule ähky.

    Turvotus lähtenyt kropasta, selkävaivoja ei ole enään, yöunet paremmat ja pirteä koko päivän. Plus paljon muuta positiivista parannusta.
    Joo luin tuon arskan laittaman linkin Aivan varmasti tehokas painonpudotuksessa ja ketoosi tekee pirtsakaksi, mutta sitten pidemmän päälle... Ja joo mun mielipidettä ei kysytty, mutta tuosta linkistä luin jossa syöpäriski kuitattiin sillä että no luomuliha on eri asia. Ongelmahan ymmärtääkseni kuitenkin se että liha kuin liha, niin meidän suolisto on vähän turhan pitkä pääasialliseen lihansyöntiin, koska ehtii alkaa tavallaan mädäntyä ja ne yhdisteet mitä siitä prosessista tulee provosoi paksusuolen syöpää. Ja myös kuitujen puute, kun ne myös mekaanisesti harjaa suolistoa ja sitoo itseensä sappinesteitä jne. Ja sitten tukkeutuneet verisuonet vielä oma aiheensa Ja joo se on jokaisen oma asia. Mä vaan oon nähny lähipiirissä kun sellainen hyvässä kunnossa oleva kovasti urheileva oleva ihminen lähtee kertalaakilla liian nuorena kun röörit niin tukossa.

     
     
  16. #54096
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Turvotus lähtenyt kropasta, selkävaivoja ei ole enään, yöunet paremmat ja pirteä koko päivän. Plus paljon muuta positiivista parannusta.
    Onhan näillä ääridieeteillä(carnivore, keto, paleo ym.) parannettu noiden lisäksi joo diabetekset, verenpaineet ja syövätkin ja eiköhän sieltä joku puoskari kohta löydä t-bonesta vastauksen koronaankin. Niitä on sitten hurahtaneena kiva hehkutella joka paikassa, kuten kävi itselläkin. Jossain vaiheessa vaan valkenee, että samaan ja paljon parempaankin pääsee ihan vaan syömällä terveellisesti suurinpiirtein suositusten mukaan. Mutta kunhan homma toimii niin mikäs siinä.

     
     
  17. #54097
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Joo luin tuon arskan laittaman linkin Aivan varmasti tehokas painonpudotuksessa ja ketoosi tekee pirtsakaksi, mutta sitten pidemmän päälle... Ja joo mun mielipidettä ei kysytty, mutta tuosta linkistä luin jossa syöpäriski kuitattiin sillä että no luomuliha on eri asia. Ongelmahan ymmärtääkseni kuitenkin se että liha kuin liha, niin meidän suolisto on vähän turhan pitkä pääasialliseen lihansyöntiin, koska ehtii alkaa tavallaan mädäntyä ja ne yhdisteet mitä siitä prosessista tulee provosoi paksusuolen syöpää. Ja myös kuitujen puute, kun ne myös mekaanisesti harjaa suolistoa ja sitoo itseensä sappinesteitä jne. Ja sitten tukkeutuneet verisuonet vielä oma aiheensa Ja joo se on jokaisen oma asia. Mä vaan oon nähny lähipiirissä kun sellainen hyvässä kunnossa oleva kovasti urheileva oleva ihminen lähtee kertalaakilla liian nuorena kun röörit niin tukossa.
    Jep. Nämähän on ihan perusjuttuja et syöpä tulee ja sit tukkii verisuonet. Höpöjuttuja.
    On porukkaa jotka ollu 20v tällä ruokavaliolla ja porskuttaa vielä.
    Liha ei mädänny suolistossa vaan kroppa ottaa kaiken energian siitä, siksi syntyy vähemmän jätettä siitä.


     
     
  18. #54098
    38v ainakin olen painanut samanverran,mikäs teillä on vikana painon suhteen?
    39v korjaus

     
     
  19. #54099
    Höyrykonkari Pavosen Heska's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    264
    Smok rpm80 on erittäin toimiva aio-laite. Yllätti kyllä täysin.
    Viimeksi muokannut Pavosen Heska; 21.03.20 kello 12:38.

     
     
  20. #54100
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    PS. Onko ryhmäläiset vielä välttynyt koronalta??
    Ei oo vielä nokka valunu tai yskittäny, mutta toisaalta pari viikkoa jo muutenkin ollut kotona "eristyksissä". Duunista tuli lomautus, kun ei ollu asiakkaita (eikä sitämyöten palkkaakaan) ja kerran oli kaupasta leivät loppu. Eipä muuten ole omassa arjessa näkyny.
    Introverttina vaan on mukavampaa tämmösenä aikana ja muutenkin aattelin ottaa tän ylimääräsen loman kannalta ja nörtteillä himassa.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •