Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #53181
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja M.Kane Näytä viesti
    Berliinissä aamukahveella, ilmat kylmeni viikonlopusta mutta vielä pärjää ilman kalsareita. Pakolliset kohteet kierretty plus paljon päälle ja nyt kyllästyminen uhkaa. Onko joku käynyt Potsdamissa? Jos kävis siellä pyörähtää.
    Btw: Yllättävän vähän on höyryäjiä näkynyt.
    Oo ihanaa itsekin odotan pääsyä sinne!
    Monenko päivän reissu teillä on?
    Onko jotain mageeta mitä voit suositella?
    Kävittekö katsomassa Salvador Dalin näyttelyn?
    Sehän on Potsdamer Plazilla
    Sorry kauheet kyselyt

     
     
  2. #53182
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Oo ihanaa itsekin odotan pääsyä sinne!
    Monenko päivän reissu teillä on?
    Onko jotain mageeta mitä voit suositella?
    Kävittekö katsomassa Salvador Dalin näyttelyn?
    Sehän on Potsdamer Plazilla
    Sorry kauheet kyselyt
    Tultiin lauantaina aamusta ja pois huomenna illalla.
    Ite tykkäsin eniten "jokiristeilystä" Spree-joella, näkee hyvin kaupunkia ja rakennuksia. Oli hyvä ilma ja tarjoilija kantoi juomista...Meillä oli se lyhyempi versio siitä, oliko tunnin tai puolitoista, ottaisin nyt sen pitemmän, joka oli 2.5h muistaakseni jos olisin menossa uudestaan.

    Museosaaren kohteet kierrettiin, kannattaa käydä jos kiinnostaa.
    Kaupunkia näkee hyvin myös 100 ja 200 busseista, pörräävät "ympyrää" pitkin kaupunkia.
    Toinen itseä kiinnostava paikka oli Classic Remise, autoja laidasta laitaan.

    Ai niin, osta se Berlin Welcome card vaikka hotellin respasta ja siihen tarvittava määrä päiviä, se on julkisen liikenteen lippu, saa ajaa rajoittamattoman määrän kaikilla välineillä. Lisäksi sitä näyttämällä saa alennusta monesta paikkaa euron pari.

     
     
  3. #53183
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja M.Kane Näytä viesti
    Tultiin lauantaina aamusta ja pois huomenna illalla.
    Ite tykkäsin eniten "jokiristeilystä" Spree-joella, näkee hyvin kaupunkia ja rakennuksia. Oli hyvä ilma ja tarjoilija kantoi juomista...Meillä oli se lyhyempi versio siitä, oliko tunnin tai puolitoista, ottaisin nyt sen pitemmän, joka oli 2.5h muistaakseni jos olisin menossa uudestaan.

    Museosaaren kohteet kierrettiin, kannattaa käydä jos kiinnostaa.
    Kaupunkia näkee hyvin myös 100 ja 200 busseista, pörräävät "ympyrää" pitkin kaupunkia.
    Toinen itseä kiinnostava paikka oli Classic Remise, autoja laidasta laitaan.

    Ai niin, osta se Berlin Welcome card vaikka hotellin respasta ja siihen tarvittava määrä päiviä, se on julkisen liikenteen lippu, saa ajaa rajoittamattoman määrän kaikilla välineillä. Lisäksi sitä näyttämällä saa alennusta monesta paikkaa euron pari.
    Joo mä tiesinkin tosta kortista ja varmasti ostan, tässä on vielä 3kk aikaa ennenkuin itse pääsee, mutta mennään viikoksi ja ollaan tosi kovia menee pojan kanssa.
    Ei malttais millään odottaa!
    Toi jokiristeily olis varmaan ihana

     
     
  4. #53184
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Joo mä tiesinkin tosta kortista ja varmasti ostan, tässä on vielä 3kk aikaa ennenkuin itse pääsee, mutta mennään viikoksi ja ollaan tosi kovia menee pojan kanssa.
    Ei malttais millään odottaa!
    Toi jokiristeily olis varmaan ihana
    Juu.
    Käykää täällä Potsdamissa myös, Neues Palaisissa, hieno paikka.

     
     
  5. #53185
    Ärsyttävän vaikeaa paikantaa, mikä palo/häkävaroitin talossa piippaa noin puolen tunnin välein ilmoittaakseen, että patterin voisi vaihtaa. Jos et ole sattumalta varoittimen kohdalla kun piippaa, niin paikantamatta jää.

    Ennen vaihdoin kaikkiin patterin vuoden välein, enää ei raatti kun noita on yhteensä 16 kpl...
    "Not a bad life really"

     
     
  6. #53186
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Ärsyttävän vaikeaa paikantaa, mikä palo/häkävaroitin talossa piippaa noin puolen tunnin välein ilmoittaakseen, että patterin voisi vaihtaa. Jos et ole sattumalta varoittimen kohdalla kun piippaa, niin paikantamatta jää.

    Ennen vaihdoin kaikkiin patterin vuoden välein, enää ei raatti kun noita on yhteensä 16 kpl...
    Melkoinen kartano sulla
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  7. #53187
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Mä aattelin onko niitä jo liikaa Tosin ei kait niitä koskaan ole...

     
     
  8. #53188
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Melkoinen kartano sulla

    Juu ei todellakaan ole...

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Mä aattelin onko niitä jo liikaa Tosin ei kait niitä koskaan ole...
    Ehkä vähemmälläkin pärjäisi, mutta tullut noita palovaroittimia osteltua, ne kun ei maksa paljoa, tosin pattereihin uppoaa sitten rahaa.
    Häkävaroittimet kalliimpia, mutta kun torpassa takka, niin melkein pakollisia nekin.
    "Not a bad life really"

     
     
  9. #53189
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Ärsyttävän vaikeaa paikantaa, mikä palo/häkävaroitin talossa piippaa noin puolen tunnin välein ilmoittaakseen, että patterin voisi vaihtaa. Jos et ole sattumalta varoittimen kohdalla kun piippaa, niin paikantamatta jää.

    Ennen vaihdoin kaikkiin patterin vuoden välein, enää ei raatti kun noita on yhteensä 16 kpl...
    Ja sitten ne pitäis testata vielä joka kk. 11 päivä... Melkoinen jakkara ralli sulla siinä sitten

    Edit. Vai mikä päivä kuukaudesta se "suositus" olikaan....

     
     
  10. #53190
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Määki jo mietin että Pottula on joku kartanonherra kun 16 palovarotinta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Paranemisia sulle mä viihdytän itseäni nykyään elisa viihteellä! Otin sen pari viikkoa sitten, kun on harmittanut ettei oo pystynyt tallentaa, kun meen aina aikaisin nukkumaan.Tallensin viime yöltäkin 2 leffaa ja yhtä sarjaa.Mahtavaa kun voi nyt joskus katsoa kun vaan ehtii
    Oon jo aika terve. Ainakin fyysisesti, muusta en sit tiiä Se on kyllä mahtava että voi tallentaa eikä tarvii edes mainoskatkoja kestää

    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Olin myös vaihteeksi viikonlopun kuumeessa. 38.7 näytti mittari parhaimmillaan. Tällä kertaa ei kuitenkaan ollut veto niin pois, kuin yleensä. Eli saim viihdytettyä itseäni katsomalla Arrowin loppuun ja melkoisen paljon myös Gothamia siihen päälle. Kurkku on vieläkin vähän jälkioireilun kohteena, nukkumaan käyminen on tuskaa kum alkaa kutisemaan. Tänään hain yskänlääkettä, mutta kiitos kaikille Piri-Villeille, niin kodeiinilla höystettyjä versioita ei ole enää ilman reseptiä tarjolla. Ennen sentään oli yksi malli. Toivottavasti tosta nyt olis edes jotain apua.
    Oli kans aika helvettiä nukkuminen tuossa muutama päivä sitten, kun kurkku oli kipee ja karhee ja jotenkin jatkuvasti kuivan tuntunen vaikka olis juonu mitä, ja sitten nenä ihan tukossa niin nuku siinä sitten kun jokainen hengenveto on kärsimysnäytelmä Onneks sitten sain lopulta nenäsuihketta niin elämänhalu palasi heti Luojalle kiitos nenäsuihkeesta! Pahaa yskää mulla onneks on tosi harvoin, mutta toi perkeleen nenä kyl aina kipeenä riesa senkin eestä Niin ei niitä taida enää edes olla toimivia yskänlääkkeitä.

    Vuosia sitten mulla oli Tuxi yskänlääkettä joka autto, mutta sekin on kielletty jo aikaa sitten. Siinä ei ollut kodeiinia vaan jotain muuta huimausainetta. Kodeiinilla mä en oikein mitään teekkään kun mulla on semmoinen geeni että oon sille melko immuuni. Ja sen takia oon saanut joskus kärsiä tuskissani kun oletuksena on että se yleensä toimii Mut ihan hyvä että ees myöhemmin selvis ku ettei ois selvitetty asiaa ollenkaan, ei paljon naurattas jos joskus reväyttäis jonkun välilevynsä ja sit ulisis lisää lääkettä kun tramal ei auta lääkärit ajattelis että koitan huijata vaan lisää lääkkeitä

     
     
  11. #53191
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    Ja sitten ne pitäis testata vielä joka kk. 11 päivä... Melkoinen jakkara ralli sulla siinä sitten

    Edit. Vai mikä päivä kuukaudesta se "suositus" olikaan....
    Tuo testaus kyllä tuppaa unohtumaan. Täytyykin valita joku päivä kuukaudesta, jolloin aina noi yrittäisi muistaa testata.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Määki jo mietin että Pottula on joku kartanonherra kun 16 palovarotinta
    Kirjoitin vähän ympäripyöreästi, ja selvennyksenä; palovaroittimia on 10 kpl, ja häkävaroittimia 6 kpl.
    Kartanoa en onneksi omista, mutta jokaisessa huoneessa/tilassa on palovaroitin. Ehkä paskahuussissa ei tarttisi olla, muuten noita ei ole mielestäni liian tiheässä.
    "Not a bad life really"

     
     
  12. #53192
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    [QUOTE=Pottula;767893]Tuo testaus kyllä tuppaa unohtumaan. Täytyykin valita joku päivä kuukaudesta, jolloin aina noi yrittäisi muistaa testata.

    Juu, niin se tuppaa unohtumaan... mulla on kämpässä vain kolme varoitinta. Äkkiäkös ne olis testattu mutta kun ei vaan koskaan muista...

     
     
  13. #53193
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Mun siskonmies testaa aina 24 pvä, muistaa sen joulusta

     
     
  14. #53194
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti

    Vuosia sitten mulla oli Tuxi yskänlääkettä joka autto, mutta sekin on kielletty jo aikaa sitten. Siinä ei ollut kodeiinia vaan jotain muuta huimausainetta. Kodeiinilla mä en oikein mitään teekkään kun mulla on semmoinen geeni että oon sille melko immuuni. Ja sen takia oon saanut joskus kärsiä tuskissani kun oletuksena on että se yleensä toimii Mut ihan hyvä että ees myöhemmin selvis ku ettei ois selvitetty asiaa ollenkaan, ei paljon naurattas jos joskus reväyttäis jonkun välilevynsä ja sit ulisis lisää lääkettä kun tramal ei auta lääkärit ajattelis että koitan huijata vaan lisää lääkkeitä
    Joo muistin kyllä että suhun ei Kodeiini tehoa. Mulle se taas on ollu niistä harvoista lääkkeistä mitä olen elämäni aikana syönyt, ainoa mikä on tehonnut. Tai no joskus sain yskänlääkettä, millä meinas lähteä jalat alta ja muutenkin veti miehen valkoiseksi. Vedettiin kanssa markkinoilta, kun aiheutti jotain aivovaurioita tms. Näin jälkeenpäin ajateltuna, se voi ehkä selittää mun ajatuksen juoksua ja sen puutteita.

    Armejassa vielä yrittivät tota tarjota, mutta kieltäydyin. Siellä tuli myös syötyä kaikki lihasrelaksantit mitä tarjolla oli, yhdenkään tehoamatta. Sen jälkeen sain Panacodia ja päivän jälkeen selkä oli kunnossa.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  15. #53195
    Kesälomat lyöty lukkoon ja talvilomaviikko alkaa ihan tuossa nurkan takana.
    Tuntuu että pikkuhiljaa alkaa sieltä talvihorroksesta herämään tässä.


     
     
  16. #53196
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Ite en viittiny talvilomaa pitää, mutta kesällä ois tarkotus reissata Lappiin noin viikoks ja olla mökillä toinen viikko.

     
     
  17. #53197
    Lappi, se paikka viel on käymättä aikuisiällä.
    Ei tuu sulla toista ameriikan reissua tänä vuonna?


     
     
  18. #53198
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Mä en ole Vaasaa korkeammalla käynyt, enkä taida käydäkään...
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  19. #53199
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Mä en ole Vaasaa korkeammalla käynyt, enkä taida käydäkään...



     
     
  20. #53200
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Lappi, se paikka viel on käymättä aikuisiällä.
    Ei tuu sulla toista ameriikan reissua tänä vuonna?
    Junnuna tuli Lapissa muutamia kertoja käytyä, mutta parikymmentä vuotta taitaa olla edellisestä kerrasta. Norjan puolella ois tarkotus käydä kanssa pikasesti Jäämerta kattelemassa.
    Ei oikeen budjetti veny jenkkilään.. Jos sitä ens vuonna kattelis uudestaan, tai sitten esim. Islanti vois olla ihan mielenkiintonen vaihtoehto. Tosin senkin vois tehä välipiipahduksena jenkkeihin mennessä.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •