Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #53041
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Jännä juttu toikin, mikä siinä sukupuolessa vetää puoleensa? Mulla on aina ollut pelkästään uros kissoja, mutta ajattelin seuraavaksi ottaa tytön jolla voisi teettää yhdet pennut ja yhden niistä pennuista pitäisin itselläni.Tai sitten kaikki, en pystyis varmaan luopumaan mistään
    No pitää miettiä vielä
    Marsujakin olen joskus ajatellut, mutta en tiedä mitä kissat niistä tuumaisi ja ehkä nää nyt riittää mulle vielä
    En kyllä osaa kuvitella elämää ilman kissoja, niitä tulee varmaan olemaan aina
    Joo siis kaikki haluaa tyttöjä vaikkei edes olisi suunnitelmissa poikaset. Syyt marsujen kanssa on ilmeisesti ainakin se, että urosten sanotaan olevan vähän väkevämmän hajuisia kuin tyttöjen (vaikka marsut on melko hajuttomia jyrsijöitä, urosmarsutkin haisee vähemmän kuin vaikkapa hamsterit) ja sitten se Suurin Kauhu, mitä marsuryhmistä lukenut on se että urosmarsujen pallien väliin voi kiilautua papanoita ja sitten voi joutua pesemään marsun kiveksiä Joku olikin kommentoinut tytöt vs. pojat keskusteluun yksinkertaisesti vain että "pallit ällöttää". No, ei kuulosta hirveen aitojen eläinihmisten jutuilta Uroksilla voi myös kokonaisuudessaan turkki rasvoittua enemmän ja sitten täytyy pestä koko marsu silloin tällöin. En nyt näe mitenkään ylipääsemättömänä ongelmana, eikö lemmikkejä oteta yleensä sen takia että on jotain mitä hoitaa

     
     
  2. #53042
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Poikia nämä meidänkin veijarit ovat. Meidän vanha herra jouduttiin viemään piikille viime itsenäisyyspäivänä... Sekin kaveri eli sentään seitsämän vuoden ikään, vaikka eleli ilman lajitoveria koko elämänsä... Adoptoimme sen allergia perheestä ihan poikasena vaikkei tiedetty marsuista silloin vielä mitään... No, ei se kovin yksinäinen ollut koskaan. Etenkin muksut piti sille jatkuvasti seuraa... aina se köllötteli vamhimpien likkojen kainalossa...

     
     
  3. #53043
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    Poikia nämä meidänkin veijarit ovat. Meidän vanha herra jouduttiin viemään piikille viime itsenäisyyspäivänä... Sekin kaveri eli sentään seitsämän vuoden ikään, vaikka eleli ilman lajitoveria koko elämänsä... Adoptoimme sen allergia perheestä ihan poikasena vaikkei tiedetty marsuista silloin vielä mitään... No, ei se kovin yksinäinen ollut koskaan. Etenkin muksut piti sille jatkuvasti seuraa... aina se köllötteli vamhimpien likkojen kainalossa...
    Juu ja jo aikuiselle urokselle kaverin hommaamisessa on jännityselementti läsnä että kuinka ne sopeutuu toisiinsa, koska uroshan sen kaverin on oltava koska naaraan hommaaminen edellyttää kastrointia ja mitä nähny ja kuullu komplikaatioista niin en siihen toimenpiteeseen kyllä ihan heti uskaltais viedä... Poikasesta asti kimpassa olevat pojathan tulee useimmiten hyvin toimeen vaikka murkkuiässä voi kuulemma olla rähinää, mutta niistäkin päästään usein yli. Onks teilä ollu pojilla nahinaa? Meillä on niin piäniä (kuvasta ei ehkä hoksaa mutta nuohan on semmosia nyrkin kokosia...) ettei ne edes osais vielä riidellä

     
     
  4. #53044
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Juu ja jo aikuiselle urokselle kaverin hommaamisessa on jännityselementti läsnä että kuinka ne sopeutuu toisiinsa, koska uroshan sen kaverin on oltava koska naaraan hommaaminen edellyttää kastrointia ja mitä nähny ja kuullu komplikaatioista niin en siihen toimenpiteeseen kyllä ihan heti uskaltais viedä... Poikasesta asti kimpassa olevat pojathan tulee useimmiten hyvin toimeen vaikka murkkuiässä voi kuulemma olla rähinää, mutta niistäkin päästään usein yli. Onks teilä ollu pojilla nahinaa? Meillä on niin piäniä (kuvasta ei ehkä hoksaa mutta nuohan on semmosia nyrkin kokosia...) ettei ne edes osais vielä riidellä
    No itseasiassa näillä meidän jätkillä on ollut jonkinasteista nokittelua jo jonkinaikaa. Nyt juuri viime torstaina ottivat kuitenkin yhteen niin rajusti että toiselta tuli silmäkulmasta verta! Otimme ne heti erilleen ja mä nikkaroin häkkiin puukehyksisen teräsverkko väliseinän. Antaa nyt olla noin vähänaikaa... Ne pystyvät kuitenkin kommunikoimaan keskenään kuten ennenkin, niin luulisi että voisi väliseinän kuitenkin poistaa sitten kun vähän vielä kypsyvät... Ikää näillä on siis nyt n.5kk.

     
     
  5. #53045
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    No itseasiassa näillä meidän jätkillä on ollut jonkinasteista nokittelua jo jonkinaikaa. Nyt juuri viime torstaina ottivat kuitenkin yhteen niin rajusti että toiselta tuli silmäkulmasta verta! Otimme ne heti erilleen ja mä nikkaroin häkkiin puukehyksisen teräsverkko väliseinän. Antaa nyt olla noin vähänaikaa... Ne pystyvät kuitenkin kommunikoimaan keskenään kuten ennenkin, niin luulisi että voisi väliseinän kuitenkin poistaa sitten kun vähän vielä kypsyvät... Ikää näillä on siis nyt n.5kk.
    Ne on nyt "siinä iässä" 3-6kk on se ikä kun uroksilla murkkuikä. Eiköhän se siitä vielä, tuskin on pysyvä avioero kyseessä Kopioin tähän oululaisen Almonds nimellä kasvattavan marsugurun sivuilta pätkän aiheesta:

    "Jos murrosiässä tulee pieniä haavoja, se on yleensä ohimenevä vaihe, mutta jos niitä tulee vielä pitkänkin ajan jälkeen jatkuvasti, silloin on syytä marsut erottaa. Jos käy niin, että jo yhdessä yli vuoden asuneet marsut ottavat yhteen kerran neljässä kuussa, esim tilanteen muutoksen takia, tämä on vielä normaalia, mutta jos ilman poikkeavia syitä tätä tapahtuu esim. parin viikon välein, niin että toiselle syntyy haavoja, niin se ei ole normaalia."

    "Jos marsut ottavat yhteen pahemmin, eivätkä rauhoitu (Tappelevat kunnolla, niin että toinen ei alistu). Ne kannattaa erottaa toisistaan yön ajaksi, niin etteivät näe toisiaan. Monesti urokset ovat aamulla unohtaneet erimielisyytensä ja tulevat toimeen ongelmitta. Tätä saattaa esiintyä joillakin pareilla muutaman kerran, joskus voi tulla hampaanjälkiä ja pintahaavoja. Kaikilla pareilla tätä ei esiinny. Jos näistä murrosiän erimielisyyksistä selvitään, marsut tulevat yleensä toimeen koko loppuelämänsä ongelmitta, tämä käytös johtuu ainoastaan siitä, että ne koittavat löytää paikkansa laumassa. Jos marsujen tappelu jatkuu vielä aamullakin kannattaa antaa marsujen olla erossa toisistaan vielä jonkin aikaa ja yrittää yhdistää niitä molempien hajuista vapaalla alueella, esim kylpyhuoneessa tai kesällä ulkohäkissä. Jos tappelu jatkuu voi vielä yrittää samaa seuraavana päivänä, mutta jos yhteen ottaminen ei lopu kannattaa ne asuttaa viereisiin häkkeihin tai harkita kaverin vaihtoa toiselle marsulle."

     
     
  6. #53046
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Kiitos tuittu! Huojensi kummasti nuo tiedot mieltä!

     
     
  7. #53047
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Tuitulla riittää varmasti tietoa marsuista mulla on nyt erilainen dilemma, ollaan pimujen kanssa lähdössä risteilee pääsiäisenä ja oon jo kyttäillyt skumppa valikoimaa ja sitten löysinkin skumppakassin, jossa 6 pulloa erilaisia juomia en osaa päättää ja odotan matkaa innolla, kun on taas monta kuukautta jurottanut töissä ja kotona.
    Ihana miniloma
    Päästään puffettiin jossa saa taas nauttia merenelävistä nam!
    Sekä JORAAMAAN

     
     
  8. #53048
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    Kiitos tuittu! Huojensi kummasti nuo tiedot mieltä!
    Kiva että huojensi, niin ei tarvi possujen sotaa murehtia liikaa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Tuitulla riittää varmasti tietoa marsuista mulla on nyt erilainen dilemma, ollaan pimujen kanssa lähdössä risteilee pääsiäisenä ja oon jo kyttäillyt skumppa valikoimaa ja sitten löysinkin skumppakassin, jossa 6 pulloa erilaisia juomia en osaa päättää ja odotan matkaa innolla, kun on taas monta kuukautta jurottanut töissä ja kotona.
    Ihana miniloma
    Päästään puffettiin jossa saa taas nauttia merenelävistä nam!
    Sekä JORAAMAAN
    Mullakin haaveissa keväällä käydä ruotsinlaivalla Ootteks te menossa tallinnan vai ruotsinlaivalle? Tax free on kyllä aarreaitta, ne kosmetiikkaosastot Ja ne on usein selvästi edullisempia mitä maissa

     
     
  9. #53049
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Kiva että huojensi, niin ei tarvi possujen sotaa murehtia liikaa



    Mullakin haaveissa keväällä käydä ruotsinlaivalla Ootteks te menossa tallinnan vai ruotsinlaivalle? Tax free on kyllä aarreaitta, ne kosmetiikkaosastot Ja ne on usein selvästi edullisempia mitä maissa
    Tallinnan 22 tunnin risteily eli on maissa vaan 4 tuntia.Liityin nyt Club One kanta asiakkaaksi niin saa vielä alennuksia, katselin jo uutta hajuvettä mitä vois ostaa nää risteilyt on ihania naisten kesken, nautitaan toistemme seurasta ja shoppaillaan.Oltiin viime kesänä viimeksi ja kyllä pari kertaa vuodessa vois käydä.

     
     
  10. #53050
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 08.10.19 kello 19:37.

     
     
  11. #53051
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Lähinnä se että toimintamalli pakotetaan kaikkien kurkusta alas. USAlainen yhtiö kun voi laittaa ehdoiksi hiukan yleistäen IHAN MITÄ vaan, kunhan se on kompurakielellä ehtoihin haudattu.

    Nyt kyllä EU alueella vastuullisia yhtiöitä siirretään Irlantiin tytäryhtiöille GDPRn takia ja sakkojen tulo on jo alkanut. Mikä on ihan oikein.

    Et oo vissiin tutustunut mitä nää touhuaa. Google esim lukee gmaileja ihan ihmistenkin voimin. Ja siellä ne käkättää FW hauskimpia työkavereilleen. Ei oikein uppoa minun pirtaan "kohtuullisina ehtoina".

    Kaupan alan miehen pitäisi myös tietää että ei niistä palveluista saa käyttää sanaa ilmainen. Koska niitä ne ei ole. Ilman eri vastiketta kun ehdot hyväksyy ehkä menee lakimiehellä läpi.
    Pointti onkin lähinnä siinä että jos kuumottaa liikaa, niin siitä vaan vaihtamaan palveluita sellaisiin mitkä ei aiheuta kuumotusta. Ilman käyttäjän profilointia ja niiden käyttöä noita palveluita ei olisi edes olemassa. Asian voi varmasti esittää myös noin että siellä jengi lukee sähköposteja ja naureskelee niille, mutta kun mietit vähän mittakaavaa paljonko tuota dataa on niin hieman epäilen. Vaikka googlella olis kymmenen miljoonaa ihmistä lukeamassa pelkästään niitä posteja, niin ei ne paljon niitä ehtis lukemaan siltikään prosentuaalisesti. Jos joku googlen työntekijä haluaa lukea mun bauhaussin uutiskirjettä tai valitusta mitä oon lähettäny jonkun verkkokaupan tilauksesta niin siitä vaan.

    Kyllä maailmassa on nykyään monta muutakin juttua mitkä sua kyttää. Esimerkkinä vaikka jos omistat bonuskortin mihin tahansa kauppaan, niin ei se oo olemassa pelkästään asiakkaan sitouttamista varten. Niiden kautta kerätään tietoa eri ihmisten ostokäyttäytymisestä ja koostetaan valikoimaa.


    Ilmaisella viittaan tietenkin siihen että et anna rahallista vastiketta suoraan palveluiden käytöstä. Muuten tässä maailmassa tuskin on mitään ilmaista sanan absoluuttisessa merkityksessä olemassakaan.

    Kuten jo sanoin, niin ymmärrän kyllä mikä tuossa vituttaa. Ei tuo periaatteena hyvältä kuullosta. Toisaalta ei tuo tuosta paljon dramatisoimalla parane mihinkään, sillä kukaan meistä ei ole noille palveluille salakuunneltava kohde vaan kaikki käyttäjät on resursseja miltä voidaan louhia tietoa ostokäyttäytymisestä, kenen kanssa oot yhteyksissä koska sitä kautta voidaan saattaa sua sun tuttujen kanssa yhteen ja sitouttaa paremmin käyttämään palveluita jne. Ketään ei oikeasti vois vähempää kiinnostaa lukea just sun sähköposteja mikäli siinä samalla ei tapahdu vaikka botin algorytmin rakentamista.

     
     
  12. #53052
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Palleroiset karvavauvat muutti meille tänään Oon niin onnellinen että oon pökerryksissä
    https://i.imgur.com/lqoVTfS.jpg
    Mä olin vähän aikaa sitten hoitamassa siskon marsuja kun hän oli ulkomailla käymässä ja syntyi 3 poikasta. Huimaa miten nopeasti niistä tuli ihan jopa marsun näköisiä nopeita vipeltäjiä Siis vuorokaudessa jo. Onneksi kaikki jäivät henkiin niin en saanut syytettä ainakaan

     
     
  13. #53053
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Mä olen kans miettinyt tuota kyttäily meikinkiä, että vaikkei se kivaa olekaan niin en anna sen häiritä.Hulluksi tässä tulis jos kaikkea miettis liikaa

     
     
  14. #53054
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Aikalailla oon myös samaa mieltä zkysin ja Mirun kanssa... Siinäpä kyttäävät sitten... Sitä paitsi mun jutut on välillä sitä tasoa että jos joku/jokin niitä lukee/kuuntelee, niin siinä on äkkiä tekoälyllä piirit punaisena ja jos fyysinen olento on hollilla, niin sääliksi käy sitäkin raukka parkaa...

     
     
  15. #53055
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563

     
     
  16. #53056
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Joo mä aattelen kans niin että jos liikaa alkaa miettiin niin pitkään niemeenhän siinä pian tie vie No oikeesti, varmasti kaikki ymmärtää että jos käyttää näitä palveluita niin ei se ilmainen lounas ole, jos se häirittee liikaa nii jätä syömättä



    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä olin vähän aikaa sitten hoitamassa siskon marsuja kun hän oli ulkomailla käymässä ja syntyi 3 poikasta. Huimaa miten nopeasti niistä tuli ihan jopa marsun näköisiä nopeita vipeltäjiä Siis vuorokaudessa jo. Onneksi kaikki jäivät henkiin niin en saanut syytettä ainakaan
    Juu marsuthan syntyy "valmiina", silmät auki karvaisina ja lähtee melkein heti kipittään <3 Ja maistelevat heti samaa ruokaa kun isotkin Mut ei ihme että ne on valmiita kun onhan marsun kantoaika jopa vähän pidemppi kuin koiralla

     
     
  17. #53057
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 08.10.19 kello 19:36.

     
     
  18. #53058
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Mutta aina voi tehdä vähän sen eteen että eivät ihan kalsareidesi väriä tiedä.
    Tässä kohti tää varmaan kiteytyykin. Tuo on se kaikista suurin salaisuus mitä google voi sulta varastaa. En ehkä pyhittäisi elämääni tuon tiedon salaamiseen.

     
     
  19. #53059
    "Muutostöistä johtuen, foorumilla saattaa esiintyä pidempiäkin käyttökatkoksia 12.03.2019 alkaen. Foorumi saatetaan myös asettaa väliaikaisesti vain-luku tilaan. Tämä ilmoitus poistuu kun muutostyöt on saatu päätökseen."

    Mitähän puuhailevat?
    "Not a bad life really"

     
     
  20. #53060
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Joo no mulla ei toiminut tänään

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •