Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #51901
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Mulla ei onnistu, kunnei ole sohvaa
    Miten ei voi ihmisellä olla sohvaa!!!

     
     
  2. #51902
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Järkyttyny

     
     
  3. #51903
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Miten ei voi ihmisellä olla sohvaa!!!
    Hommaan kyllä tarvittaessa, nyt just ei ole tarve ja on pikkasen ahdastakin
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  4. #51904
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Hommaan kyllä tarvittaessa, nyt just ei ole tarve ja on pikkasen ahdastakin
    Ok sitten

     
     
  5. #51905
    Molskis ja loiskis

     
     
  6. #51906
    Imekää kebabbia meen baariin törsää mun vaivalla ansaitut rahat tai ainakin osan niistä. Maanantaina taas hitsailee häkkyröitä ;P

     
     
  7. #51907
    Mä en kebabbiin koske, enkä mihinkään vastaavaan. Jos mä haluan eineksiä/pakasteita, ostan ne kaupasta, en lämmitettynä.

     
     
  8. #51908
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Mä en kebabbiin koske, enkä mihinkään vastaavaan. Jos mä haluan eineksiä/pakasteita, ostan ne kaupasta, en lämmitettynä.
    Et oo vissiin ikinä kunnon kebulassa käyny! Ihan eri asia kun ne grillivastusten välissä pyörii isoissa kebabvartaissa ja siitä veistetään meheviä kebabsuikaleita, ei ne kaupan poutun pierunhajuseen suojakaasuun pakatut kebablastut pärjää mitenkään

     
     
  9. #51909
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Ensipurasu.
    Liite 32997
    Siellä on iskiaksen hoito aloitettu ajallaan

     
     
  10. #51910
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Et oo vissiin ikinä kunnon kebulassa käyny! Ihan eri asia kun ne grillivastusten välissä pyörii isoissa kebabvartaissa ja siitä veistetään meheviä kebabsuikaleita, ei ne kaupan poutun pierunhajuseen suojakaasuun pakatut kebablastut pärjää mitenkään
    Khyyl, joskus 80-luvulla, Ruotsissa. Ja melko varma olen, ettet sinä ole(ainakaan Suomessa) moisessa käynyt koskaan

    Ja oli muuten helevetin hyvää, kunnon kamaa on tullut syötyä pitkin lähi-itää, jossa teuras vielä roikkuu koukussa takahuoneessa. Ja döner jutut on turkkilaisia, lienee Saksan siirtolaisista levinnyt Eurooppaan? Tuskin näistä kukaan osaa edes tehdä kebab tankoa.

     
     
  11. #51911
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Juu, turkkiin ku menee niin ravintolassa kehottavat että elä ota sitä döner kebua, et tykkää kuitenkaan.

     
     
  12. #51912
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Khyyl, joskus 80-luvulla, Ruotsissa. Ja melko varma olen, ettet sinä ole(ainakaan Suomessa) moisessa käynyt koskaan

    Ja oli muuten helevetin hyvää, kunnon kamaa on tullut syötyä pitkin lähi-itää, jossa teuras vielä roikkuu koukussa takahuoneessa. Ja döner jutut on turkkilaisia, lienee Saksan siirtolaisista levinnyt Eurooppaan? Tuskin näistä kukaan osaa edes tehdä kebab tankoa.
    Kyllä hyvissä kebuloissa on oikeet kebabvartaat pyörimässä, omin silmin oon nähny oikeen semmoset metrin lihapölkyt. Yks tällänen paikka jota suosittelen lämpimästi jos Oulun suunnilla liikkuu on nimeltään Hadia. Siellä salaatitkin on tosi freesit.

    Turkissakin on tullu käytyä ja siellä sitä kebabia oli joka lähtöön, erilaisia ne annokset mitä Suomessa. Molemmat hyviä, turha lähtee vertailemaan kun maassa maan tavalla ja Suomessakin kebukulttuuria ollut sen verran pitkään että tänne on jalostunut kebabit suomalaiseen makuun.

    Ihan kuten pizzoissakin, eihän muualla maailmassa ymmärretä että miks meillä laitetaan ananasta pizzaan Mun mielestä persikkakuutiot pizzassa on vielä parempia. Ja sitten on vielä alueelliset erot, kuten se että oululaisilla on perversio majoneesiin pizzassa (ja oululaisittain pizza=känkky ), pidin sitä vähän sairaana alkuun mutta nykyään määki oon majoneesikänkyn ystävä

     
     
  13. #51913
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697

     
     
  14. #51914
    Joo, no kukin on uskossaan onnellinen Ne "lihavartaat" on pakasteita 99%:sti ja kaikkea muuta kuin ladottuja. Se on näköjään kuin huumekauppaa ja tiukkaa semmoista. Onhan se ymmärrettävää, joka kylässä on useampi "myymälä", joihin raaka-aineet myydään. Mun puolesta saa jokainen nauttia elämästään, niinkuin haluaa, kunhan se on asiallista(enkä nyt tarkoita asiallista "viranomaisten" silmiin, se on melko lapsellista, että näitä tunkeilijoita ja rikollisia tuetaan veronmaksajien rahoilla.

     
     
  15. #51915
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Mua kans epäilyttää noi "lihavartaat", mikä on parasta ennen päivämäärä tai viimeinen käyttöpäivä noilla??
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  16. #51916
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Joo, no kukin on uskossaan onnellinen Ne "lihavartaat" on pakasteita 99%:sti ja kaikkea muuta kuin ladottuja. Se on näköjään kuin huumekauppaa ja tiukkaa semmoista. Onhan se ymmärrettävää, joka kylässä on useampi "myymälä", joihin raaka-aineet myydään. Mun puolesta saa jokainen nauttia elämästään, niinkuin haluaa, kunhan se on asiallista(enkä nyt tarkoita asiallista "viranomaisten" silmiin, se on melko lapsellista, että näitä tunkeilijoita ja rikollisia tuetaan veronmaksajien rahoilla.
    No pakasteita ne kauppojen paistopisteiden leivät, munkit ja muut leivonnaiset on, so? Varmasti saa fiinimpää kebabiakin joistain välimerellisistä ravintoloista mutta silloin hintakin on eri. Kaikkein paras kebab on mun mielestä ehdottomasti kreikkalaisten kebab eli gyros, mitä harmi kyllä ei saa Suomesta oikein mistään, snif.

    Ja se on hauska kun "tunkeilijat" yrittää edes tehdä jotain järkevää, kuten pitää vaikka kebabbilaa eikä parveilla päivät pitkät jossain ostarin kulmilla, niin silti sekään ei kelpaa. Ja joo, se on totta että Oulussa toimi pizzamafia, mutta joka koriin mahtuu aina mätä omena ja tässä keississä se oli tietty porukka jotka pelotteli koko kulmakunnan kebuloita. Onneksi ne on pistetty aisoihin ja kunnolliset kebabin vääntäjät saa tehdä taas työtään rauhassa.

     
     
  17. #51917
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Mua kans epäilyttää noi "lihavartaat", mikä on parasta ennen päivämäärä tai viimeinen käyttöpäivä noilla??
    Tukustahan nuo lihat ostetaan ja asiaan voi tutustua vaikka täällä, siellä on valmistusohjekkin.
    https://verkkokauppa.emetro.fi/wihur...6416345001482#
    Ja päiväys on varmasti pitkä kun kyseessä pakaste, sitten kun se sulaa ja laitetaan vartaaseen niin ei enää niin pitkä, mutta hyvissä paikoissa nuo menee äkkiä. Ja "pilaantuminen" ymmärtääkseni ilmenee kuivahtamisena ja kovettumisena, kuten muillakin hyvin suolatuilla ja e-koodeilla jatketuilla lihoilla, ettei tarvinne ruokamyrkytystä pelätä kun syömiskokemus on varmasti ikävä jo kauan ennen sitä

     
     
  18. #51918
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Mua kans epäilyttää noi "lihavartaat", mikä on parasta ennen päivämäärä tai viimeinen käyttöpäivä noilla??
    Parasta vähä ennen alkoholimyrkytystä ja viimeinen käyttö 12 tuntia tilaamisesta.

    Noin se oli ainakin sillon nuorena

     
     
  19. #51919
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 25.04.20 kello 07:32.

     
     
  20. #51920
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 25.04.20 kello 07:32.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •