Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #50961
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Työn puolesta oon kuullut muutamalta asukkaalta, että heilläkin on tää kuivaava kone, mutta ongelmana on poistoletkun tukkeutuminen kuulemma etenkin jos se menee suoraan lavuaarin..ja kuka sen putsaa, no mä
    Kyseessähän voi olla käyttäjävika, en voi tietää.
    Samaa se tekee meillä. Poistoletku laskee lattiakaivoon ja siitä saa repiä välillä hajulukon rengasta irti.

     
     
  2. #50962
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Samaa se tekee meillä. Poistoletku laskee lattiakaivoon ja siitä saa repiä välillä hajulukon rengasta irti.
    Ok no ite oon löytänyt nukkaa ihan hemmetisti aina putsatessa eli taitaa olla ns.tyyppivika sitten

     
     
  3. #50963
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 13.04.20 kello 12:12.

     
     
  4. #50964
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Oli pakko tuon Mirun yllyttämänä ostaa kuohuvaa pullo. Jää huomiselle kun pitää könytä työmaalle huomenna.

    Tuli mieleen. Joskus sitä ei ollut köyhä eikä kipee. Yksi ravintola-ilta, parikin naista pöydässä, ja ranskalaisella shamppanjalla koko illan kunnon hönötys, ravintolahinnoin.

    Summaa en enää muista, onneksi. Oikeastaan en ees muista kannattiko...
    Nyt et kyllä minua syytä pullon ostosta
    Itse asiassa katselin Alkossa sun suositusten takia shampanjoita ja täytyyhän noita paremman hintaisia kokeilla juhla päivinä.Minäkin oon köyhä, mutta mulla ei ole paheitakaan enää..siitäkin on yli vuosi viime höyryistä niin suon itselleni pullon skumppaa silloin tällöin

     
     
  5. #50965
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Ok no ite oon löytänyt nukkaa ihan hemmetisti aina putsatessa eli taitaa olla ns.tyyppivika sitten
    No siis säännöllisesti saa vetää kumihanskat käteen ja kaapaista viemäristä semmoisen kunnon kourallisen epämääräistä nukkahiusmössöä roskapussiin Oon miettiny että onko tää todellista, mut "hauska" kuulla että muillakin samaa ongelmaa Nukkasihdistä taas ei löydy juuri mitään ikinä, johtuuko se siitä että ne menee viemäriin?

    Siinä koneen yläpäässä olevassa kuivauksen nukkasihdissä sit taas sitä tavaraa piisaakin, hirveitä määriä irtoo pölyä vaatteista. Huonepölystähän suurin osa kai on vaatteista, ja sen kyllä huomaa että ei tarvii niin paljon imuroida ja pölyä pyyhkiä kun kuivaa rummussa vaatteet lakanat ja pyyhkeet.

     
     
  6. #50966
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    No siis säännöllisesti saa vetää kumihanskat käteen ja kaapaista viemäristä semmoisen kunnon kourallisen epämääräistä nukkahiusmössöä roskapussiin Oon miettiny että onko tää todellista, mut "hauska" kuulla että muillakin samaa ongelmaa Nukkasihdistä taas ei löydy juuri mitään ikinä, johtuuko se siitä että ne menee viemäriin?

    Siinä koneen yläpäässä olevassa kuivauksen nukkasihdissä sit taas sitä tavaraa piisaakin, hirveitä määriä irtoo pölyä vaatteista. Huonepölystähän suurin osa kai on vaatteista, ja sen kyllä huomaa että ei tarvii niin paljon imuroida ja pölyä pyyhkiä kun kuivaa rummussa vaatteet lakanat ja pyyhkeet.
    Niin no, en ole tutustunut koneen nukan ym poistoon, mutta oletan että osa poistuu poistoletkun kautta. Enää en putsaa mitään, sehän kuuluu asukkaalle itselleen tuollaiset.Meillä ei ole mitään tekoa kodinkoneiden kanssa vaikka työn puolesta joutuu vähän väkisillä

     
     
  7. #50967
    No, et oo syyllinen.

    Kannattaa katsastaa myös onko Elsassin kuohareita valikoimassa.

    Se yksi Cremant Alsace oliko Wolfberger ? oli vakiouudenvuodenpullo vuosia. Elsassin Cremantit on myös pullossa loppukäytetty, kuten aito shamppanjakin. Jenkeissä tehdään myös joitakin hyviä. Ei muista onko Alkon valikoimissa.

    Sitten on espanjalainen Cava tietenkin, mutta se on vähän erimakuista.

     
     
  8. #50968
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Olen tosi ronkeli skumpan kanssa ja rakastan todella paljon makeaa/ makeahkoan poreilevaa kuivista en niin välitä, mutta tietysti voisi rohkeasti laajentaa skaalaa noh..eihän mulla ole muuta kuin aikaa testailla ja aion twisted kokeilla sun suosituksia

     
     
  9. #50969
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Oijoi, viimeinen lasillinen juotu, kohta nukkumaan mukavan raukea olo ja ollut tosi mukava jutustella porukoiden kanssa täällä pitkästä aikaa, kiitos siitä

     
     
  10. #50970
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 17:11.

     
     
  11. #50971
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Jos Miru haluaa kokeilla:

    - käy Cremantit läpi, ne on eri rypäleistä ja eri maaperässä, mutta muuten "oikein" eli pullossa tehty

    - sit muutama merkki joita voi kokeilla aidoista shamppanjoista. Hyvää laatua siedettävään hintaan. Roederer, Billecart-Salmon, Jacquesson, Pol Roger, ja Bollinger vaikka Bollyssa vähän maksaa imagosta liikaa. Noilla kaikilla on huippuluokan kellarimestarit.

    - ja muutama merkki jotka on totaalisen ylihintaisia, eivät huonoja sentään, mutta miksi maksaa nimestä 10-15 eur extraa. Kaikilla on vuosikymmenten historia keskinkertaisuudesta: Mumm, Veuve Clicquot, Moet Chandon Imperial (näitä myös tehdään eniten, eli vähän joka rypäle-erän on kelvattava). Vaihtoehto näille on kaikki ne 29+ maksavat vähän tunnetut merkit.

    - Jenkeissä tehdään muutamaa kuoharia jotka yltää korkealle laadullaan. En ole seurannut onko niitä Alkon valikoimassa. Kaikkia yllämainittuja on.
    Kiitos, laitan nämä muistiin itselleni mä en tiennytkään, että olet harrastelija? tässä genressä mullehan tää on vaan hyvä asia
    Tarkoitan, että mukava saada vinkkejä, ei ollut tarkoitus kuulostaa itsekkäältä
    Viimeksi muokannut Miru; 31.08.18 kello 23:15.

     
     
  12. #50972
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 17:11.

     
     
  13. #50973
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 17:11.

     
     
  14. #50974
    Harmi kun Jormaa ei saa enää.

     
     
  15. #50975
    Lainaus Alkuperäinen postaaja spatial Näytä viesti
    Harmi kun Jormaa ei saa enää.
    Jäi maistamatta. Vermutti joku kuitenkin ?

    Vermouth Rosso ei unohdu koskaan. Yhden pullon oon juonut. Toista en koskaan. Yrjö oli suuri. Kaveri tippu työväentalon päädyssä olleelta parvekkeelta. Selvisi hengissä. 13v. jotaan.

     
     
  16. #50976
    Kossu/olut, siinä alkoholipitoiset juomat mitkä menee alas, tosin kossua muistakaan milloin viimeksi juonut. Muitakin toki tähän ikään maistellut, mutta ei vaan nappaa...

    Syssyä pukkaa, ja taas noita tanan pikkukärpäsiä alkaa ilmaantua. Ei ole vielä kohdalle osunut "oikeaa" vinkkiä, millä noista pääsisi eroon. Kokeiltu vaikka mitä mehuolutviinilitkuansoja, ei noi niistä välitä.
    "Not a bad life really"

     
     
  17. #50977
    Jos Suomalainen erittäin kuiva valkoviina lasketaan viiniksi ja poreileva mineraalivesi osaksi yhtälöä? Olen vankkumaton porejuomien ystävä!

    Onhan tuota ikää jo senverran, jotta ymmärrystäkin piisaa, sitä vaan tarvitsee pieniä hetkiä palkitsemiseen(itsensä)! Oli ne ne sitten minkälaisten mielikuvien takana(puhutaan kulinaarisesta/tai materiaalisesta hyvänolon tuottamisesta itselle, ei muiden kustannuksella)

    Olen muka ollut huomaavinani, että monet ovat jo vuosien ajan pyrkineet hieman erilaisuuteen poikkeavaan toimintaan, vain huomatakseen, jotta monet muutkin ovat pyrkineet eroamaan "massasta"?

    Ja nämä erilaiset mediat tarjoavat loistavan alustan, löytää samanhenkistä porukkaa, nykyään. Mutta, mä melkein toivoisin lavatanssien palaavan ja ohittavan sometuksen.

     
     
  18. #50978
    Lisätään nyt vielä ihan erikseen, jotta minusta on oikeastaan tullut koko sometuksen vankkumaton vihaaja. Tämä taitaa olla ainoa alusta, mihin edes joskus tulee kirjoiteltua(joskus jopa selvinpäin). On nimittäin hienoa huomata, jotta porukka pitää "omistaan" huolta ja homma toimii kuin oliiviöljyn keruu(mikä on melko työlästä)

     
     
  19. #50979
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Kyllä mä haluan nyt tehdä asioita itselleni ja oma hyvinvointi on tärkeää.Viimeiset pari vuotta on olleet elämäni raskainta aikaa ja sitten kun on käynyt pohjalla niin osaa arvostaa erilailla asioita. Olen tosi paljon ihmisten kanssa tekemisissä töissä ja myös töiden jälkeen joten somettaminen sopii mulle hyvin.Tarvitsen paljon omaa tilaa joskus enkä jaksais koko ajan olla sosiaalinen livenä
    Toisaalta olen välillä tosi yksinäinen ja kaipaan seuraa.Näen ystäviäni ja läheisiäni silti viikottain
    Onhan se fiiliksistä paljolti kiinni.Suomalaisilla tuntuu olevan ihme häpeä omissa tekemisissään esim.haluaisi tehdä jotain muttei kehtaa, koska mitä muutkin sanoo? Tää on aina ollut mun mielestä huvittavaa.Toki tämä ei koske kaikkia ihmisiä.
    Ulkona on muuten todella ankea ilma

     
     
  20. #50980
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,076
    Vähän kylmäs kun kauppareissulla joutu puhallustestiin. Onneks ei maistunut olut enää illalla ja maksakin toimii
    Toisaalta, jos olisin illalla ottanut, niin en olis näin aikaisin kauppaankaan lähtenyt..
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •