Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #50421
    Höyrykonkari pirate's Avatar

    Liittynyt
    02/2014
    Sijainti
    Kateissa
    Viestit
    359
    Näin eläkeläisenä en kommentoi vallitsevasta lämpötilasta mitään
    .....tai sitten ei.®

     
     
  2. #50422
    Aina löytyy kuumempi paikka.
    Pomppas esiin jostain forecan sivuilta.
    https://www.foreca.fi/Algeria/Timimoun/10vrk


     
     
  3. #50423
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Kävin aamulla lenkillä, sekin oli jo tiukkaa ja tarkoituksena oli aloittaa hirveet jumpat ym.Ihan turha toivo
    Parempi ottaa rauhassa ja olla vaan

     
     
  4. #50424
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Alkais kyllä jo piisata helle, alkaa ahistaa kun sitä näyttää vaan jatkuvan ja jatkuvan. Vanhukset kärsii ja alkaa kuoleen tälläsillä helteillä, elikot luonnossa kärsii kuumuudesta ja kuivuudesta ja elukat toki sisälläkin. Ja viehän pitkäkestoinen helle mehut perusterveeltä aikuiseltakin pidemmän päälle jos kotona tai/ja töissä ei ilmastointi pelaa.

    Ja sitten kuivuus on oma lukunsa muutenkin kuin poloisten metsänelävien kannalta, kun viljasato jää olemattomaksi ja pohjavedet alkaa laskea. Kotikaivoista voi vesi loppua, ja jos se ei nyt ihan ennennäkemätön uhka ole niin tilanteen vakavuudesta kertoo se että nyt jotkin vesilaitoksetkin ovat jo pyytäneet ihmisiä alkamaan säännöstellä veden käyttöä, kun ei voida tietää kauanko poikkeusilmat jatkuu. Suomessa kun käytännössä vesilaitosten käytössä on rajattomat vesivarannot, mutta ei ne ehkä olekkaan niin rajattomat.

    Huonon rehusadon ja mahdollisesti kuivuvien kaivojen takia saatetaan joutua pistämään joissain paikoissa syksyllä karjaa urakalla teuraaksi että rehu riittää. Ruotsissa tilanne on jo siinä pisteessä että teurastamot on ruuhkaisia kun eläimiä on jo pitänyt alkaa vähentää. :/

     
     
  5. #50425
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Juttelin näistä samoista asioista kylässä käydessä tänään, tilanne on jo huolestuttava

     
     
  6. #50426
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,074
    Omassa kaivossa alkaa olla vesi aika alhaalla. Tosin on ennenkin ollut, mutta vasta syksyllä. Silloinkin tuli ongelmia kun imuputki jäätyi kaivossa (yleensä on vettä putken päällä sen verran, ettei jäädy)... Jos vielä paljon laskee vesi kaivossa, niin sit haukkaa pumppu tyhjää

    Mallasohrasato on kans jäämässä pieneksi, saa nähdä tuleeko oluesta pulaa???
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  7. #50427
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Juttelin näistä samoista asioista kylässä käydessä tänään, tilanne on jo huolestuttava
    Se on kyllä kaikin puolin sitä. Hevosenomistajatkin jännittää että mistä rehua tarpeeks ja onhan sekin aika kauhukuva jos talli omassa pihassa ja oma kaivo. Varsinkin jos ei ole porakaivo vaan semmoinen vanhanaikaisempi matala. Mutta lypsylehmien vedenkulutus vasta onkin jäätävää kun ei hyvin lypsävälle 100l päivässä riitä ja tällä kelillä lehmä vetää 200 litraakin päivässä.

    Sulle mun piti sanoakkin jo aiemmin, että älä tuskaile ettei jaksa mitään, vaan nauti lomasta ja makaa vaikka X asennossa, mitään ei ole pakko tehdä. Kuntoilla ehtii syksymmällä ja villakoirien jahtaaminen on kesän tuhlaamista.

     
     
  8. #50428
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,074
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  9. #50429
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Se on kyllä kaikin puolin sitä. Hevosenomistajatkin jännittää että mistä rehua tarpeeks ja onhan sekin aika kauhukuva jos talli omassa pihassa ja oma kaivo. Varsinkin jos ei ole porakaivo vaan semmoinen vanhanaikaisempi matala. Mutta lypsylehmien vedenkulutus vasta onkin jäätävää kun ei hyvin lypsävälle 100l päivässä riitä ja tällä kelillä lehmä vetää 200 litraakin päivässä.

    Sulle mun piti sanoakkin jo aiemmin, että älä tuskaile ettei jaksa mitään, vaan nauti lomasta ja makaa vaikka X asennossa, mitään ei ole pakko tehdä. Kuntoilla ehtii syksymmällä ja villakoirien jahtaaminen on kesän tuhlaamista.
    Oot kyllä oikeassa ja totesin itsekin saman, siis kuntoilun suhteen loman jälkeen saa juosta taas huhtikuuhun asti, silloin vasta seuraava loma.
    Kyllä mua säälittää maanviljelijöitten ja niiden elukoiden puolesta

     
     
  10. #50430
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Ihana kisse

     
     
  11. #50431
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Oot kyllä oikeassa ja totesin itsekin saman, siis kuntoilun suhteen loman jälkeen saa juosta taas huhtikuuhun asti, silloin vasta seuraava loma.
    Kyllä mua säälittää maanviljelijöitten ja niiden elukoiden puolesta
    Nyt sun pitää ottaa kaikki irti Ja nyt kun on päivällä kuuma niin kesäilloista/öistä kannattaa nauttia, ne on muutenkin hienoja ja näin helteellä varsinkin. Mun mielestä hämärtyvissä kesäilloissa (no täällä Oulussa ei vielä pahemmin hämärry mutta siellä korkeudella alkaa just olla hienointa aikaa) on ihana seikkailla

     
     
  12. #50432
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Nyt sun pitää ottaa kaikki irti Ja nyt kun on päivällä kuuma niin kesäilloista/öistä kannattaa nauttia, ne on muutenkin hienoja ja näin helteellä varsinkin. Mun mielestä hämärtyvissä kesäilloissa (no täällä Oulussa ei vielä pahemmin hämärry mutta siellä korkeudella alkaa just olla hienointa aikaa) on ihana seikkailla
    Emmä uskalla tonne pimeeseen lähteä mutta aamuvirkku kun olen niin rauhalliset kävelyt on jees, kun on hiljaista
    Oon nukkunut myös piiiitkiä päikkäreitä ihanaa
    Perjantaina lähetään muijien kanssa risteilee.Tänään kävin shoppailee nättei vaatteita ja löysin söpöt kengät oon päättänyt tehdä lomalla kivoja asioita joista itse nautin.

     
     
  13. #50433
    Arskaxx laittoi sitten mun kuvan
    On tässä helteessä se hyvä puoli, että vaikka on lomalla kotona, ei tule mieleenkään tehdä mitään kotitöitä. No pyykkikonetta pitää kyllä pyörittää, mutta eipä ole paljon siivottu ja ruokakin on lähinnä sipsejä ja jäätelöä tai ravintola. Mutta ottasin kyllä ihan mielellään viileää välillä. Täällä ei edes viikonloppuna satanut tms kuin pikkusen.

    Yöt on kyllä kivoja. Tainneet itikatkin kuolla kuumuuteen kun ei ole viime päivinä näkynyt yhtään vaikka tähän asti ollut runsaasti.

     
     
  14. #50434
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Tosiaan ei ole itikoita, mullakin ikkunat auki kaikki yöt.En aio siivota enempää, mutta pyykkiä tulee kun hikoillaan pojan kanssa kilpaa.
    Meidän ruokavalio on ollut Vichy ja jäätelö ei ruoka maita, no tänään vedettiin sushia ja huomenna teen savukalasalaatin kun suolaistakin on hyvä syyä

     
     
  15. #50435
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Tänään oli kyllä tuskanhikinen kampaamokäynti. Kampaamo kivijalan kulmassa niin että kaksi seinää pelkkää lasia, ja siellä oli ilmastointi hajonnut eikä korjaajaa ollut näkynyt. Ja koska siellä on normaalisti hyvä ilmastointi niin eihän siellä ollut edes niitä pikkuviipperiä kun ei niitä normaalisti tarvita. Siinä kampaamossa on vieläpä monta asiakaspaikkaa pienessä tilassa niin föönit huutaa, istu siinä kaapu päällä foliota päässä 3h nahkatuolissa joka hohkaa lämpöä takaisin. Oli tosi rentouttava reissu Sääliks käy niitä kampaajia, toivottavasti heti aamulla olis korjaaja paikalla.

     
     
  16. #50436
    Mäkin aattelin josko huomenna tekisi ruokasalaatin. Makaronin keittämisen 10 min tuottaman lisälämmön juuri ja juuri kestää Tänään kävin oikein vetäsemässä muikkulautasen torilla ja muutenkin turistina pyörimässä.

    E. Oli muuten niillä torimyyjillä hohkaavien pannujen ääressä auringonpaisteessa "melko" kuuma. Jösses.

     
     
  17. #50437
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Tosi rentouttava kampaamo reissu
    Minäki kävin pari viikkoa sitten ja otatin kasvivärjäyksen.Siinä tehdään ensin puhdistus savella ja sitten värit päähän.
    Tykkään ja liputan yleensäkin luonnollisuuden puolesta.Kallista lystiä, mutta väri kestää kuulemma pidempään kuin normit, ei vahingoita hiuksia ja tyvikasvua ei näy joten ihan mun juttu.

     
     
  18. #50438
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Huomenta kun svk mainitsi pannuista niin muistin, että olinhan kokkina muutaman vuoden ja olisko ollut kesä 2001 kun oli kovat helteet ja olin ravintolan keittiössä niin mitattiin vajaa 50 asteen lämpö uunien ja levyjen vierestä.Siellä vedettiin 10-12 tuntisia päiviä
    Käytiin vuorotellen seisoskelee kylmäkaapissa ja vedettiin tuopillisia jäävettä, ei oo ikävä niitä aikoja.

     
     
  19. #50439
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Oon katsellut tuolla turuilla ja toreilla että mukava varmasti viettää päivänsä teltassa pannujen ja pariloiden vieressä. Yyterin keikalla yhellä Nesteellä oli vissiin ilmastointilaitteet kyykänneet (toivottavasti, koska silloin ne voidaan korjata, eihän tollaista enää 2018 voi olla ). Silloin oli Porissa +33, mutta ulkonahan oli mukavan raikasta verrattuna siihen mitä siellä Nesteellä sisällä oli, vielä paljon kuumempi seisova ilma. Myyjä oli avoimen äksyllä päällä tuskanhikikarpalot otsalla, ja sen kyllä tässä tilanteessa ymmärsi ihan täysin. Sääliks kävi myös samassa tilassa olevan kotipizzan paistajaa, seistä siinä 300 asteisen uunin vieressä päivä.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Tosi rentouttava kampaamo reissu
    Minäki kävin pari viikkoa sitten ja otatin kasvivärjäyksen.Siinä tehdään ensin puhdistus savella ja sitten värit päähän.
    Tykkään ja liputan yleensäkin luonnollisuuden puolesta.Kallista lystiä, mutta väri kestää kuulemma pidempään kuin normit, ei vahingoita hiuksia ja tyvikasvua ei näy joten ihan mun juttu.
    Oliko se kasviväri hennaa? Mä kuulun team vetyperoksidiin, mutta vain raitojen merkeissä ja niitä sitten taitetaan sävyllä vielä. Juurikasvuystävällistä eikä rasita niin pahasti. Kasvivärejä monet kehuu, mutta niillä ei taida saada vaalennettua, tai ainakin se vaalennuksen tulos on paljon miedompi ja keltaiseen taittava niin en ole uskaltanut kasvivärien maailmaan tutustua. Mutta kasviväreillä saa kyllä upeimmat punaiset sävyt.

     
     
  20. #50440
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Oon katsellut tuolla turuilla ja toreilla että mukava varmasti viettää päivänsä teltassa pannujen ja pariloiden vieressä. Yyterin keikalla yhellä Nesteellä oli vissiin ilmastointilaitteet kyykänneet (toivottavasti, koska silloin ne voidaan korjata, eihän tollaista enää 2018 voi olla ). Silloin oli Porissa +33, mutta ulkonahan oli mukavan raikasta verrattuna siihen mitä siellä Nesteellä sisällä oli, vielä paljon kuumempi seisova ilma. Myyjä oli avoimen äksyllä päällä tuskanhikikarpalot otsalla, ja sen kyllä tässä tilanteessa ymmärsi ihan täysin. Sääliks kävi myös samassa tilassa olevan kotipizzan paistajaa, seistä siinä 300 asteisen uunin vieressä päivä.



    Oliko se kasviväri hennaa? Mä kuulun team vetyperoksidiin, mutta vain raitojen merkeissä ja niitä sitten taitetaan sävyllä vielä. Juurikasvuystävällistä eikä rasita niin pahasti. Kasvivärejä monet kehuu, mutta niillä ei taida saada vaalennettua, tai ainakin se vaalennuksen tulos on paljon miedompi ja keltaiseen taittava niin en ole uskaltanut kasvivärien maailmaan tutustua. Mutta kasviväreillä saa kyllä upeimmat punaiset sävyt.
    Vaalennuksia ei tosiaan voi tehdä ja pohjana on luonnon hennaa johon sekoitetaan yrttejä ja kasveja.Värin lopputulos vie 2-4 päivää joten ei kannata edellisenä päivänä värjätä vaikka ennen juhlia, mullakin hiukset oli hivenen vihreät ja haisi mullalle muutaman päivän
    Lopputulos on kuulemma joka kerta erilainen ja oon todella tyytyväinen tähän

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •