Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #48921
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Kumma kun kuolemasta kuulee tyypistä ensimmäisen kerran. Ei siis välttämättä ole "maailmankuuluisuus" kuin hyvin kapeasssa genressä.
    Niin kapean genren suosikki että muuten vaan Aviciin Wake Me Up on saanut Spotifyn kaikkien aikojen soitetuimman biisin tittelin. Aviciin biisit keikkuneet ympäri maailmaa top ten listoilla viime vuosina ja esim. myi jo vuonna 2012 Globenin loppuun kolme kertaa samana vuonna, keikkaili ympäri maailmaa ja kääri 200 000 keikkapalkkioita. Se että ikäkuilun takia joku on nevahööd ei meinaa sitä että hän ei olisi maailmankuuluisuus. En minäkään tiennyt Lemmyä ennen kuin sen kuolemaa surtiin joka paikassa, mutta en mä silti lähtenyt väittämään ettei se voinut olla stara.

     
     
  2. #48922
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Ai niin, unohtui vallan mainita että Aviciin kanssa on lavalle noussut itse Madonnakin. Mutta sehän on pikku juttu.

     
     
  3. #48923
    Niin no. Musiikki sinänsä on kapea alue mitatessa tunnettuvuutta ja sen omat genrensä vielä toinen juttu. Mozart, Wagner ja jne. tuskin on soineet spotifyssä kovinkaan tajaan,mutta luullakseni aika moni tunnistaa nimen,vaikka ei koskaan olisi kuunnellut ensimmäistäkään sävellystä.

    Tuskin on kyse ikäkuilusta.

    Kävin kuuntelemassa tuon wake me upin ensimmäistä kertaa- Ei paskempi biisi... Josta tuli mieleen,että kuulostaa hieman samalta kuin rednex aikonaan. Samasta maasta.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  4. #48924
    Ei kyllä kuulosta kovin tutulta tämän kaverin musiikki. Mutta silti harvinainen nuorena kuollut artisti, kun pääsi iän 27 yli

     
     
  5. #48925
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Mä järkytyin aviciin kuolemasta, todellakin oon kuunnellut ja kuuntelen edelleen sen musaa.Pojatkin kävi sitä katsomassa taannoin weekendissä.

     
     
  6. #48926
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Mä järkytyin aviciin kuolemasta, todellakin oon kuunnellut ja kuuntelen edelleen sen musaa.Pojatkin kävi sitä katsomassa taannoin weekendissä.
    Oli varmasti hienoa nähdä Avicii livenä. Tuli kyllä järkytyksenä kun oli ymmärtääkseni voinut paremmin jo pidempään, pari vuottahan sitten Aviciilla oli terveysongelmia ja joutui jenkeissäkin kesken kiertueen kirurgin pöydälle ja eikun siitä vaan taas ilman lepoa jatkamaan. Sittemminhän päätti pitää matalampaa profiilia keikkailun suhteen terveytensä vuoksi keskittyä enemmän tuottajan hommiin. Oli juttujen mukaan ollut vielä edellisenä iltana hyvinvoivan ja hyväntuulisen oloinen. Mitä sitten lie tapahtunut.

     
     
  7. #48927
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Oli varmasti hienoa nähdä Avicii livenä. Tuli kyllä järkytyksenä kun oli ymmärtääkseni voinut paremmin jo pidempään, pari vuottahan sitten Aviciilla oli terveysongelmia ja joutui jenkeissäkin kesken kiertueen kirurgin pöydälle ja eikun siitä vaan taas ilman lepoa jatkamaan. Sittemminhän päätti pitää matalampaa profiilia keikkailun suhteen terveytensä vuoksi keskittyä enemmän tuottajan hommiin. Oli juttujen mukaan ollut vielä edellisenä iltana hyvinvoivan ja hyväntuulisen oloinen. Mitä sitten lie tapahtunut.
    Mietin ihan samaa, on ollut hissukseen viime vuosina ja keskittynyt itseensä.En lähde edes arvailemaan mitä on tapahtunut

     
     
  8. #48928
    Kaverihan jätti estradit kun oli kuolemansairas jo 2v sitten(ja jo sitä ennen)

     
     
  9. #48929
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    TAPPARA! TAPPARA!
    Et huutanu tarpeeks.

     
     
  10. #48930
    Tiedän vain Armin, Guetto ja joku skrilleks siitä genrestä.
    No, anyway poismeno on aina perseestä.


     
     
  11. #48931
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Et huutanu tarpeeks.


    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Tiedän vain Armin, Guetto ja joku skrilleks siitä genrestä.
    No, anyway poismeno on aina perseestä.
    Aviciin kollegat David Guetta, Martin Garrix, Skrillex, Deadmau5, Knife Party, Hardwell, Sander van Doorn, Armin van Buuren, Calvin Harris, Marshmellow, Dimitri Vegas & Like Mike, Nicky Romero jne. on nimiä jotka on luoneet nykyajan EDM:n ja nostaneet sen uudelle aikakaudelle. Homman nimihän on nykyään se että dj:t vetää paremmin yleisöä ja tienaavat paremmin kuin monet ns. perinteiset poppistarat.

    Tomorrowland Belgiassa on mieletön tämän genren festivaali, sinne rakennetaan aina joka vuosi vaihtuvalla teemalla satumainen festarikylä jossa ihana keijuhuvipuistokarnevaalimeininki huvipuistolaitteineen ja jopa oma valuutta Ihan uniikki festivaali. Talvella kun liput tulee ne myydään alle tunnissa vaikka niitä on 360 000 ja systeemi menee aina niin jumiin että muutaman tunnin päästä vasta selviää ehtikö vai ei. Kusen hunajaa aina kun katselen aftermovieita, mutta luulen että jos sinne lähtisi niin saattaisi hivenen olla reissussa rähjääntynyt sen jälkeen. Siellä nimittäin osataan juhlia


     
     
  12. #48932
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Ei epäilystäkään että ei olisi väsynyt olo tuon festarin jälkeen.
    Aina kannattaa mennä jos on ajatellut menevänsä. Se on sit myöhästä kun on kalkkis. Silloin ei paljon enää hypitä.


     
     
  13. #48933
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Het alkuun tuo edm on täysin tuntematon käsite, ja se on ollut olemassa kuitenkin sen aikaa, että joku on ennättänyt nostaa sen uudelle aikakaudelle. Kuukausi? Vuosi? Kolme vuotta (kaikesta on nykyään kolme vuotta). Edamin mie tiiän.
    Kai sitä jämähtää musiikissa siihen, mitä 70-luvulta alkaen on kuunnellut. Tuossa nimilistassa ei ole yhtään, johon olisin jossain törmännyt, poismennyt mukaan lukien. Wake me up piti käydä kuuntelemassa, ei huono, mutta ei nyt mitenkään erityisen hyväkään. Hämärästi kuulosti siltä, että oon kuullut joskus ennenkin.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  14. #48934


    Se o ihan ku kuulee...
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  15. #48935
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Daruden mää tiiän. Olin joskus joissai halavatun tylsissä bileissä, jossa sen biisejä hinkattiin kyllästymiseen asti.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  16. #48936
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Lapiosta tehty kitarakin voi kuulostaa perkeleen hyvältä!

     
     
  17. #48937
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Het alkuun tuo edm on täysin tuntematon käsite, ja se on ollut olemassa kuitenkin sen aikaa, että joku on ennättänyt nostaa sen uudelle aikakaudelle. Kuukausi? Vuosi? Kolme vuotta (kaikesta on nykyään kolme vuotta). Edamin mie tiiän.
    Kai sitä jämähtää musiikissa siihen, mitä 70-luvulta alkaen on kuunnellut. Tuossa nimilistassa ei ole yhtään, johon olisin jossain törmännyt, poismennyt mukaan lukien. Wake me up piti käydä kuuntelemassa, ei huono, mutta ei nyt mitenkään erityisen hyväkään. Hämärästi kuulosti siltä, että oon kuullut joskus ennenkin.
    EDM = elektroninen tanssimusiikki. EDM lähti kehittymään pikkuhiljaa sieltä ihanan 70-luvun discosta ja funkista ja ajalle tyylisuuntauksia on tullut lukemattomia. Yleisesti konemusiikin suosio kasvoi ysärillä, diipimpää shittiä trancea ja housea alalajeineen alettiin soittaa radiomafiassa heti ysärin alusta Dancemobissa. Muistan pienenä kun iskä kuunteli sitä. Ja oli teknot ja eurodancet ja eurotrancet, miksikä niitä nyt silloin sanottiinkaan. Scooter ja Darude villitsi ja ties mikä muu huttu (vaikka hyväntuulista huttua) joita kuunneltiin parasta ennen ohjelmassa toista kymmentä vuotta vielä ysärin jälkeenkin.

    Siitä se sitten on kasvanut ja kehittynyt hiljalleen, 2010-luvun alussa tyylilajina house alkoi nostaa suosiotaan ja kehittyä, Avicii julkaisi 2011 Levelsin jne. Potti räjähti lopullisesti 2013 Martin Garrixin Animalsin myötä, alkoi bigroom housen aikakausi ja suosio ja konemusiikki ilmiönä räjähti käsiin. Siis hyvällä tapaa

     
     
  18. #48938
    Klikkihuorausotsikoissa arvokisat.com vetää kyllä vielä napsun pidemmälle kuin muut. Vanhoja juttuja "kohuotsikoilla", vittu mitä paskaa.

    E. Urheilujuttuja ko. sivustolla. Ja tämä piti laittaa tuonne ärsyttää-ketjuun, lispahti kuitenkin tänne.
    Viimeksi muokannut Pottula; 22.04.18 kello 01:01.
    "Not a bad life really"

     
     
  19. #48939
    Minusta tämä kuullostaa, ihan asiantuntijalta joka osaa muumit, kun ei kukaan muu osaa? Ja mä yleensä mun pojan koiraa yöllä ulkoiluttanut oon mä voisin kutsua häntä vaikka ....tai jokusikin? Jos hämmentää, ota yhtetyettä

     
     
  20. #48940
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,075
    EDM on mulle Electrical discharge machining
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •