Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #47041
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 18:32.

     
     
  2. #47042
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Toivotan kinkun metsästysonnea

    Kyl se skinkka vaan on parhaimmillaan ja mehukkaimmillaan lämpöisenä Vaikka syö sitä sitten kylmänäkin. Väkisin pari kolme päivää koska on joulu ja niin kuuluu.
    Kinkku on parasta uunituoreena, vähän levänneenä ja tosi mureana.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  3. #47043
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Puffer Näytä viesti
    Eilen meni siivu kinkkua hernesoppaan ja tänään loput pitsan täytteeksi . Ei se kinkku kyl uppoa ku pari päivää sinapin kera ja sit on aika keksiä jotain muuta.
    Itse tekaisin eilen (Torstai) viimeisestä kinkun kannikasta kinkkumunakkaan, olipas maukasta

     
     
  4. #47044
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Kasvata parta, se on kivaa... Voi vittu mitä touhua. On öljyä, on vahaa, on shampoota ja kampoja. Opettele tässä nyt vielä käyttämään hiustenkuivaajaa ja pyöreää harjaa kun ei tukkaakkaan ole ollut päässä sitten vuoden -98

     
     
  5. #47045
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    Lainaus Alkuperäinen postaaja eLehis Näytä viesti
    Itse tekaisin eilen (Torstai) viimeisestä kinkun kannikasta kinkkumunakkaan, olipas maukasta
    Ja tänään kaupassa vain lompakon koko esti kolmannen kinkun oston lohdutukseksi tuli sitten ostettua Savuhoven nakkipakettja 3 kpl kun olivat alessa :P

     
     
  6. #47046
    Onko tuo työttömien aktiivimalli oikeesti niin kamala asia, mitä väitetään? Uskoisin kyllä, että aika moni työtön sais töitä, jos oikeesti haluaa.

     
     
  7. #47047
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Ja eikös sen kansalaisaloitteen tuon kaatamiseksi laittanut alulle joku pitkäaikaistyötön

     
     
  8. #47048
    Ainakin omasta kokemuksesta työnhaku on tehty helvetin vaikeaksi tai monimutkaiseksi. Riippuu kyllä ihan firmoista, monesti vuokrafirmojen sivut ovat aivan perseestä tai huonoja ulkoasultaan. Hain muutama päivä sitten töitä kiinteistöhuoltofirmaan ja hakemus piti täyttää jonkun ulkomaalaisen vuokrafirman sivujen kautta ja käännökset oli aivan päin helvettiä. Tämä siis mollin sivuilta ilmoitus ja linkki työpaikan hakuun.
    Se on myös perseestä, että et edes aina tiedä mihin firmaan haet töitä ja missä kyseinen firma on. Kiva mennä johonkin vuokrafirmaan haastatteluun ja olisi töitä tiedossa mutta työpaikka onkin jossain minne ei välttämättä pääse julkisilla eikä varsinkaan talvella kiinnosta polkea pyörällä 20 kilsaa työpaikalle mistä et tiedä muutakuin, että siellä tehdään tätä ja tota. Sitten joutuu kieltäytymään työpaikasta ja saa huonon maineen vuokrafirmalle ja et välttämättä tule valituksi muihin tehtäviin vaikka sinulle soveltuisikin hyvin. Ja sitten vielä se, että onko kaikki vuokratyö aina kannattavaa ja tällä siis tarkoitan, että matkakuluihin voi mennä 10-20e ja saat muutaman tunnin keikkahommasta 50e esim niin ei kyllä ole kovin kannattavaa. Tätäkin on hölmönä tehnyt, ei mitään järkeä.
    Onneksi on vielä jotain työpaikkoja joihin voit yksinkertaisesti laittaa sähköpostilla CV:n ja sitten ehkä pääset työhaastatteluun puhumaan jollekin oikealle ihmiselle. En tiedä menikö nyt ohi aiheen mutta noi on mun omia kokemuksia nykyajan työnhakuhommeleista ja eivät tunnu aina toimivan niinkuin pitäisi. Perkele haluun kyllä töitä. Kyllä vielä joku päivä.

     
     
  9. #47049
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Taitaa nuo vuokratyöfirmat olla yhtä pompottelua, ehkä viimeisin oljenkorsi mihin itse tarttuisin

     
     
  10. #47050
    Lainaus Alkuperäinen postaaja heimo Näytä viesti
    Taitaa nuo vuokratyöfirmat olla yhtä pompottelua
    Näin minäkin kuullut, tosin hyvällä tuurilla noiden kautta voi saada vaikka vakipaikan jostain.
    Aikanaan meillä töissä käytettiin joissain hommissa vuokratyövoimaa, kun ko. ulkoistus loppui, niin aika monelle näistä "vuokrahenkilöistä" tarjottiin työsopimusta.
    "Not a bad life really"

     
     
  11. #47051
    Tulipahan hommattua viimeinkin kenkiin tuollaiset:

    14-347_l_1.jpg

    Loppui tuo halvatun liukastelu kylän raiteilla, kun koiria lenkittää.
    "Not a bad life really"

     
     
  12. #47052
    Höyrypää Juhani's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Juankoski
    Viestit
    842
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Onko tuo työttömien aktiivimalli oikeesti niin kamala asia, mitä väitetään? Uskoisin kyllä, että aika moni työtön sais töitä, jos oikeesti haluaa.
    Noh, itse kun olin työtön laitoin yli 200 hakemusta vuodessa(sopiviin työpaikkoihin), pääsin kahteen haastatteluun ja molemmista tuli hylky. Työkkäri pompotteli kurssilta toiselle joista luvattiin joko varmaa työpaikkaa tai valmiuksia työelämään tai lähes varmaa työpaikkaa, mitään hyötyä näistä ei jäänyt (jos ei lasketa CE-ajokorttia, siitäkään tosin ei ole vielä mitään hyötyä ollut). Olisin mieluusti mennyt opiskelemaan vaikka amkoohon/yliopistoon jos olisin kyennyt sillä elättämään itseni ja oman osani perheestäni, turha sanoa että olisit mennyt opiskelujen lisäksi töihin kun niitä ei yksinkertaisesti saanut ja opintolainaa oli jo otettu. Sen sijaan sain työttömyystukia yms. ja pyörin työkkärin järjestämissä turhanpäiväisissä aikuiskoulutuksissa ja hain työpaikkoja kaikkialle minne minun valmiudet riitti...

    Miten sitten muutaman vuoden sisällä tuosta työllistyin? Käytin ne vähät suhteet mitä minulla oli ja työllistyin alalle mistä minulla ei ollut mitään kokemusta/koulutusta/näkemystä tai mitään muuta kuin suhteita, onneksi pystyin omaksumaan alan nopeasti. Työllistyminen vaati muuton yhdestä Suomen isoimmista kaupungeista keskelle korpea ja vaimon vakituisen työpaikan irtisanomisen (vaimo on onneksi alalla josta sai nopeasti uuden työpaikan suht läheltä). Jos minulla ei olisi ollut mitään suhteita edes näihin metsäkonehommiin niin työpaikan saaminen olisi ollut vähintäänkin hankalaa vaikka motivaatiota oli, voisin olla vieläkin työtön...

    Tästä on melkein kymmenen vuotta ja moni asia on muuttunut mutta itse en jaksa uskoa että kovinkaan moni työtön on siinä asemassa omasta tahdostaan, ja rehellisesti sanottuna ärsyttää kun moni sellainen joka ei ole sitä kokenut itse ajattelee työttömien olevan jotain yhteiskunnan tuilla eläviä loisia.

     
     
  13. #47053
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Tulipahan hommattua viimeinkin kenkiin tuollaiset:

    14-347_l_1.jpg

    Loppui tuo halvatun liukastelu kylän raiteilla, kun koiria lenkittää.
    Sama homma täällä mutta tuli kengät nastoilla hankittua.
    Helpottaa huomattavasti menoa.


     
     
  14. #47054
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Onko tuo työttömien aktiivimalli oikeesti niin kamala asia, mitä väitetään? Uskoisin kyllä, että aika moni työtön sais töitä, jos oikeesti haluaa.
    En ole edes tutustunut mitä aktiivimalli tarkoittaa tarkemmin, mutta tuskin se hyvä systeemi on. Tuon on varmaan tarkoitus toimia lähinnä piikkinä työttömän lihassa kun joutuu jatkuvasti raportoimaan ja lähettelemään hakemuksia. Työmarkkinat ei vaan toimi niin että vittuillaan joku töihin. Kannustinloukut on nykyään suhteellisen iso ongelma. Monesti osareitakin vois ottaa, mutta ei niitä löydy helposti. Harva haluaa ottaa sitä riskiä että tukia peritään satasilla pois kun käyt päivän töissä. Usein hakijoita haastatellessa myös törmää siihen, että niitä hakemuksia on kyllä lähetetty useita kymmeniä tai satoja. En uskalla edes yrittää selvittää mitä tuollaisten aktiivimallien kehittäminen ja ylläpitäminen maksaa, mutta ei ois yllätys vaikka kustannukset ois isommat kuin maksaa korotettua päivärahaa kaikille työttömille suoraan

    Töitä tuskin syntyy sillä että vittuillaan työttömille ja pakotetaan niitä lähettämään hakemuksia mahdottomia läjiä.

     
     
  15. #47055
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    211
    Uskallampa väittää, että tästä aktiivimallista joku hyvävelifirma hyötyy lähitulevaisuudessa ihan helvetisti hilloa veronmaksajien kustannuksella, sillä jonkunhan ne raportit on seulottava.

     
     
  16. #47056
    Sikäli kun olen käsittänyt oikein,niin pelkkä hakemusten lähettely ei riitä,vaan pitäisi päästä töihin 2.5 päiväksi parin kuukauden aikana. Kysymys kuuluukin... Jos yhtä työpaikkaa hakee muutama sata ihmistä,niin tämä yksi valittu poistuu korvausten piiristä ja muut saa 4.6 prosentin vähennyksen korvauksiinsa elleivät tule valituksi johonkin muuhun paikkaan. Melko mahdoton yhtälö säilyttää etuus?

    Suurin syy työttömyyteen ei ole palkat,eikä haluttomuus,vaan työnantajien järjettömät sivukulut.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  17. #47057
    Viime vuonna muutama kuukausi työttömänä, ja ei nuo työvoimahallinnon systeemit ole ainakaan parantuneet edellisestä työttömyysjaksosta vuosituhannen alkupuolella. Kunpa työvoimatoimisto olisikin työnvälitystoimisto. Kunpa niitä olemassaolevia rahoja käytettäisiin siihen, että voisi tosiaan miettiä, mistä niitä töitä voisi saada, pitäisikö vaihtaa alaa ja ehkä voisi jopa opiskella jotakin järkevää sillä työttömyyskorvauksella (tämähän ei välttämättä ole mahdollista). Se, että pakotetaan kaikki istumaan CV:n muokkaus -kurssilla, ei ole minusta kovin järkevää rahankäyttöä.

    Töiden määrä vähenee vähenemistään ja matalan kynnyksen töitä (ei vaadi erityistaitoja tai -koulutusta) on hyvin vähän, täysipäiväisinä ja maksettuina tuskin ollenkaan. Yritykset osaavat hyvin käyttää harjoitteluja ja erinäisiä tukijärjestelmiä niin, ettei tietyistä töistä turhaan tarvitse maksaa. Minusta ei myöskään ihmisen tarvitse ihan mihin tahansa hommaan lähteä. Kyllä sillä saa pällinsä rikki jos pitää tehdä jotain aivan luonteensa vastaista. Kaikista ei myöskään ole puhelinmyyjiksi, joka on jotakuinkin ainoa toimi, mitä olisi tarjolla ilman ennakkotaitoja.

    Pakotettu hakemusten lähettelykin on aivan järjetöntä. Itselläni työkkäri ohjasi hakemaan joitain hommia, jotka eivät olleet sinne päinkään, joita osaisin tai joihin kävisin. Esim. vaatimuksena ajokortti tai aivan eri alaa kuin mitä olen tehnyt. Työkkäriin ei voi ilmoittaa, että tämän hakemisessa ei ole mitään järkeä, koska se on nykyään kasvoton organisaatio, johon pystyy vain soittamaan, tietenkin maksulliseen palvelunumeroon. Muut hommat "hoituu" nettipalvelussa. Yritykset varmaan kiittävät, kun saavat kymmeniä tai satoja järjettömiä hakemuksia, ja jättävät laittamatta sen ilmoituksensa työkkäriin seuraavan kerran. Sillä keinolla työllistyy siis vain se työvoimahallinnon henkilö, mutta onhan sekin tietysti jotain.
    Viimeksi muokannut SVK; 31.12.17 kello 06:28. Syy: korjattu ajatusvirhe

     
     
  18. #47058
    Melko hurjaa. Tässä annetaan semmoinen kuva ihmisistä, etteivät halua töitä, vaikka tosiasia on, ettei niitä ole. Huvikseen katselin, niin kaikki(käytännössä) on jotain työnvälitysfirmojen ilmoituksia ja nekin osa-aikaisia/mahdollisesti ehkä voi olla tarjolla sontaa.

     
     
  19. #47059
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Kumma kun ei raketit pauku?? Onkohan naapureista tullut lainkuuliaisia kansalaisia

     
     
  20. #47060
    Se on toinen puoli. Itse pääsisin töihin muihin firmoihin milloin tahansa jos haluaisin kiertää maata. Vaan ei kiinnosta. Mielummin olen pikku palkalla kotikulmilla kuin muutamalla kympillä päivässä enemmän pois kotoa viikot.

    Rahalla alkaa nykyään olemaan päivä päivältä vähemmän merkitystä kuin ennen. Laadukas vapaa-aika on se joka pitää mielen virkeänä.
    Nimimerkillä "sen verran ylitöitä tehnyt,että piisaa tähä elämään"
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •