Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #45641
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja höyrypää92 Näytä viesti
    Hirveetä spämmiä
    Välillä pitää spämmiä.

     
     
  2. #45642
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    [QUOTE=ROS;743338]
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Kannattaa siirtyä Blu-ray aikaan.
    Kaverit yllyttivät muutama vuosi sitten (noin 10 vuotta), siirtymään siihen kuvan laadun vuoksi, koska parantavat myös DVD-levyn kuvaa. Epäröin tovin ja hankin Blu-ray soittimen. Uskomatonta oli se kuvan toisto näytöltä Blu-ray levyltä. Saa näyttelijät käydä nykyään melkoisen kuvan käsittelyn läpi, kun jokainen ihohuokonen erottuu ruudusta.
    Mutta tärkeintä hankinnalle oli että parantaa huomattavasti vanhojen dvd-levyjen kuvan laatua.
    Kannattaa hankkia.
    En ees tienny että niillä soittimilla voi kattella dvd-elokuvia, tai että ne ainakaan mitään sille kuvanlaadulle tekee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Petsku89 Näytä viesti
    Muutamat hyvät sarjat, ja leffat on kyllä tullu ostettua ihan fyysisenä. Kaikkee kun ei suoratoistopalveluista löydä, ja jos löytyykin, niin huonona päivänä ei tällä 8/1M netillä tarvii teräväpiirrosta haaveillakkaan.

    E: Pamahti näköjään tonni täyteen viesteissä.
    Netflix on kyl menny tosi paskaks. Aika monta kertaa käyny niin nyt että oon aatellu että ton leffan voisin kattoo, ja sit ku päättää kattoo sen niin se ei ookkaan siellä enää! Vaikka varmasti se oli ollu siellä.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Eiköhän blu-ray ole kuollut ja kuopattu parissa vuodessa, kun tulee uutta tekniikkaa tilalle. Ei nyt enää kannata.

    Uusi Twin Peaks oli ihan hauska, mutta onhan tossa vähän se, että mitä enemmän Lynch saa toteuttaa itseään niin sitä paskemmaksi menee.
    Mä itse asiassa luulin että se on ollu jo kuopattu ja kaikki keskittyy enemmän näin Netflixin tyylisiin... Multa on kyl jääny dvd-ostokset sen jälkeen kun Netflix ja HBO nordic löyty, nyt on testissä Viaplay.

    Kuulostaa huolestuttavalta tuo itsensä toteutus kun muistelee sinne kymmenen vuoden taakse kun katsoin Twin Peaksin ja suutuin siitä lopusta. Ehkä nyt kun on wanha tajuaa sit jonkun (teko)taiteellisuuden siinä. Tai jotain kun nyt tietää katsoa vähän erilailla koko sarjan. Kunhan ne uudet ei vaan olis sit samanlaista sekoilua...

     
     
  3. #45643
    Höyrypää Don Cecci's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    590
    Sony Android telkku, Kodi ja Exodus. Hiton hyvä yhdistelmä.

     
     
  4. #45644
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Netflix on kyl menny tosi paskaks. Aika monta kertaa käyny niin nyt että oon aatellu että ton leffan voisin kattoo, ja sit ku päättää kattoo sen niin se ei ookkaan siellä enää! Vaikka varmasti se oli ollu siellä.
    Tuntuu, että nykysi ne leffat on tosi vähä aikaa katottavissa, ja uutuuksien määrä on vähentyny, jota sitten paikkaavat sillä, että laittavat jo aikasemmin olleita takasi katottavaks. Netflixin sarjat on kyllä hyviä.

    Lisänä mulla on viaplay, vaan eipä tuo sekään sen kummosempi tunnu olevan. Siitä plussa, että näyttäät IMDB arvosanan vs. Flixin sopivuusmittari.

     
     
  5. #45645
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Don Cecci Näytä viesti
    Sony Android telkku, Kodi ja Exodus. Hiton hyvä yhdistelmä.
    Kodi ja Exodus, ihan hepreaa mulle

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Petsku89 Näytä viesti
    Tuntuu, että nykysi ne leffat on tosi vähä aikaa katottavissa, ja uutuuksien määrä on vähentyny, jota sitten paikkaavat sillä, että laittavat jo aikasemmin olleita takasi katottavaks. Netflixin sarjat on kyllä hyviä.

    Lisänä mulla on viaplay, vaan eipä tuo sekään sen kummosempi tunnu olevan. Siitä plussa, että näyttäät IMDB arvosanan vs. Flixin sopivuusmittari.
    Joo ja sit paras on että siellä on joistain elokuvista jatko-osa(t) muttei sitä ekaa Miten meni niinku omasta mielestä Netflix

    Oon sikatykästyny nyt Black Mirroriin, mut ei siellä siitäkään ole ku kolmas kausi! Mut sillä ei sinänsä ole väliä koska ne kaikki jaksot on itsenäisiä.

     
     
  6. #45646
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Kuulostaa huolestuttavalta tuo itsensä toteutus kun muistelee sinne kymmenen vuoden taakse kun katsoin Twin Peaksin ja suutuin siitä lopusta.
    Siinä muistaakseni piti kattoa se leffa perään niin loppui vähän luontevammin? En tosin oikein muista, kun siitä taitaa olla nyt jo kokonaista kaksi vuotta, kun ne vanhat kattelin.

    Tekniikan kehityksestä tuli mieleen juttu, minkä kuulin jostain. Vuosina 2000-2010 tekniikka meni yhtä paljon eteenpäin kuin koko viime vuosisadalla. Saman verran kehitystä tapahtui sittemmin vuosina 2010-2015 ja nyt sama uusiksi vuosina 2015-2017. Turha tässä mitään rautaa ostaa, kun on jo kotiin kannettuna vanhaa. Ennen oli puoli ihmisikää aikaa valmistautua sellaisiin mullistuksiin kuten polttomoottori ja uusi ohuen ohut päre, mutta nyt tipahtaa laakista kärryiltä, jos jää yksi numero Tekniikan maailmaa lukematta.

     
     
  7. #45647
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Siinä muistaakseni piti kattoa se leffa perään niin loppui vähän luontevammin? En tosin oikein muista, kun siitä taitaa olla nyt jo kokonaista kaksi vuotta, kun ne vanhat kattelin.

    Tekniikan kehityksestä tuli mieleen juttu, minkä kuulin jostain. Vuosina 2000-2010 tekniikka meni yhtä paljon eteenpäin kuin koko viime vuosisadalla. Saman verran kehitystä tapahtui sittemmin vuosina 2010-2015 ja nyt sama uusiksi vuosina 2015-2017. Turha tässä mitään rautaa ostaa, kun on jo kotiin kannettuna vanhaa. Ennen oli puoli ihmisikää aikaa valmistautua sellaisiin mullistuksiin kuten polttomoottori ja uusi ohuen ohut päre, mutta nyt tipahtaa laakista kärryiltä, jos jää yksi numero Tekniikan maailmaa lukematta.
    Okei, muistan että vuokrasin sen leffan (siis apua, sillon vuokrattiin vielä käymällä ihan paikan päällä leffavuokraamosta hakemassa, mahtaako sitäkään bisnestä enää olla ) enkä katsonut loppuun. Meni muistaakseni hermot jo aika alussa kun se näytti samalta paskalta kun se sarjan loppu, mutta vielä pahemmalta Pitää koittaa kattoo seki uudestaan. Olin näkevinäni sen HBO:n valikoimassa.

    On se maailma tosiaan vähän muuttunu. Sillon viime vuosikymmenen puolivälissä 32 tuuman töllö oli iso, nykyään jos sellaisia on niin niissä lukee että sopii lastenhuoneeseen, veneeseen tai tyyliin mökin ulkohuussiin. Ja sit stereot! Käyttääkö niitä joku vielä, kun joskus ne oli niin cool, oli microsarjoja ja minisarjoja jne. ja sit kaupassa koitettiin kuunnella että missä olis järein basso Mulla pyörii täysin toimiva stereosarja iskän luona, siinä on niiden kaiutinten lisäks oikein subbarikin. Harmi vaan ettei se seukkaa Spotifyn ja Youtuben kanssa joten siellä saa makoilla. Mun cd-kokoelman kans.

     
     
  8. #45648
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Stereot kovassa käytössä edelleen. Tosin ei mitkään microt, vaan normit kamat. Kun osti aikanaan laatuvehkeet (denon, harman kardon) niin vieläkin rokkaa, yli 30 vuotta käytössä. Kajarit on pitänyt uusia, kun kalvot pyki edellisistä. Vinyylisorviin piti vaihtaa hihna, toimii taas loistavasti. Kasettidekkikin toimisi, mutta kasetit on hylätty. Spotifykin pelittää, kun jättimäisen 32" telkkarin kaverina on läppäri. Töllön vois vaihtaa, kunhan tulee tiensä päähän, reilu 10 vuotta ikää tuolla.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  9. #45649
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Joskus kymmenen vuotta sitten ostin ekan taulu-tv:n ja se oli 32" ja siinä oli sisään rakennettu tallentava digiboksi. Se oli tosi kätsy, kunnes ukkonen rikko sen jokunen vuosi sitten. Nyyh siellä meni tallennettuna Humiseva Harju, jonka onnekkaasti sain joskus tallennettua kun siihen asti olin katsellut sitä viimeisiään vetelevältä vhs:ltä uudestaan ja uudestaan. Eikä sitä tietenkään ole missään palvelussa tai dvd:nä. Sniif. On Humisevasta harjusta tehty hyvä minisarjakin, mutta kyllä siinä elokuvassa jossa on Juliette Binoche ja Ralph Fiennes on vaan sitä jotakin.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Stereot kovassa käytössä edelleen. Tosin ei mitkään microt, vaan normit kamat. Kun osti aikanaan laatuvehkeet (denon, harman kardon) niin vieläkin rokkaa, yli 30 vuotta käytössä. Kajarit on pitänyt uusia, kun kalvot pyki edellisistä. Vinyylisorviin piti vaihtaa hihna, toimii taas loistavasti. Kasettidekkikin toimisi, mutta kasetit on hylätty. Spotifykin pelittää, kun jättimäisen 32" telkkarin kaverina on läppäri. Töllön vois vaihtaa, kunhan tulee tiensä päähän, reilu 10 vuotta ikää tuolla.
    Ne minisarjat oli niitä isoja ja microsarjat pieniä. En kyl tiiä mistä se mini tuli kun ei niitä isompiakaa ollu olemassa, mitään megastereosarjoja. Mulla se subbarillinen oli just minisarja, kun vaikka ne microsarjat oli söpöjä niin ei niiden äänellä hirveesti tehny. Ellei ne sun oo sit niitä old schoolimpia vehkeitä jos 30v sit ostettu, ne on makeita.

     
     
  10. #45650
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Ihan old school kamaa, ei mitään mini yms. sarjoja. Silloin tehtiin kestäviä kamppeita.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  11. #45651
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Miten muka vois elää ilman levysoitinta ja vahvistinta? Fyysinen levy vs. Spotify/Youtube 100-0

     
     
  12. #45652
    Lainaus Alkuperäinen postaaja GISM Näytä viesti
    Miten muka vois elää ilman levysoitinta ja vahvistinta? Fyysinen levy vs. Spotify/Youtube 100-0
    Eipä tulis paljoo musiikkia kuunneltua ilman näitä mukana kulkevia vehkeitä.

     
     
  13. #45653
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja GISM Näytä viesti
    Miten muka vois elää ilman levysoitinta ja vahvistinta? Fyysinen levy vs. Spotify/Youtube 100-0
    Onko cd:ssä sitten jotenkin ylivoimainen ääni? Yamahan vahvistinhommeli löytyy joka osaa seurustella suoraan Spotifyn kanssa, mikä systeemi olis sit parempi äänen kannalta Äänisysteemi on 7.1 ja 12" subbari, sopii tosi hyvin musiikin kuunteluunkin. Youtubenkin saa haukkumaan tuon kautta ja se on kätevä kun sieltä löytyy monia yksittäisiä harvinaisuuksia, plus sen vahvuus on että tykkään kattella musiikkivideoitakin vaikkei ääni olekkaan yhtä hyvä kuin Spotifyn kautta. Ennen en tykännyt noista monikaiutinsysteemeistä ympäriinsä koska johtoallergia, mut se johtohelvetti menee onneks nyt seinien sisässä.

     
     
  14. #45654
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Onko cd:ssä sitten jotenkin ylivoimainen ääni?
    On siinä siltä kantilta, että se on pakkaamatonta. Pakkaus kun aiheuttaa aina häviötä, tosin jollain yli 256 kb/s:llä eroa ei huomanne. Mutta oikea levysoitinhan on kunnon vinyylisoitin, siinä on oma viehätyksensä ja tunnelmansa.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  15. #45655
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    On siinä siltä kantilta, että se on pakkaamatonta. Pakkaus kun aiheuttaa aina häviötä, tosin jollain yli 256 kb/s:llä eroa ei huomanne. Mutta oikea levysoitinhan on kunnon vinyylisoitin, siinä on oma viehätyksensä ja tunnelmansa.
    Okei Mun kokemus on se että sillon jokunen vuosi sitten vielä kun MP3 oli muotia niin niissä huomasi eron äänessä ja se oli cd:n hyväksi, mutta ei Spotifyssa kyllä huomaa enää mun mielestä. Ellei se eron häipyminen sit johdu siitä että musankuunteluvehkeetkin on kehittyny.

    Edit. Vinyylii en varmaan oo ikinä ees kuunnellu, joskus kotona vintillä vaan ihmetelly että onpa saatanan isoja levyjä jotka taipuu käsissä hauskasti No en rikkonu niitä! Kai

     
     
  16. #45656
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    On siinä siltä kantilta, että se on pakkaamatonta. Pakkaus kun aiheuttaa aina häviötä, tosin jollain yli 256 kb/s:llä eroa ei huomanne. Mutta oikea levysoitinhan on kunnon vinyylisoitin, siinä on oma viehätyksensä ja tunnelmansa.
    Savikiekoilla vasta onkin tunnelmaa

     
     
  17. #45657
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Niin siis tottakai vinyylilevyistä oli kyse. Enhän mä sellaista osaa spesifioida, kun mulle itsestään selvä asia Hopeiset persereiät ei toimi oikein edes linnunpelättinä :S

     
     
  18. #45658
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Hopeiset persereiät!

    Mä oon kyllä tyytyväinen nykyaikaan kun ei enää tarvi elää sitä aikaa kun yhden hyvän biisin takia oli ostettava koko cd. Maksa 20e yhestä biisistä! Vievät tilaa ja keräävät pölyä.

     
     
  19. #45659
    Joo ei ole kyllä ikävä niitä aikoja, kun piti kaikenmaailman levyjä hamstrailla. Tietty pitää olla näitä saatanan hipstereitä, joiden levyt sitten joskus päätyy mereen ja joku norppa tukehtuu niihin. Kiitti vitusti.

     
     
  20. #45660
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Sama koskee dvd:itä. Leffatkin nykyään suurimmaks osaks löytyy jostain palvelusta. Nuorena sitä halus kerätä mahdollisimman ison cd/dvd-kokoelman ja mitä isompi/useempi levytorni niin sitä hienompaa.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •