Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #43941
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Sitten se mummo kuolee.

    Sorry, se on sinä (pidemmän päälle) tai se mummo. Miten luulet että sairaanhoitajat jaksaa ? Potilas kuolee jos kuolee, minä syön nyt. Syötiin ja nukuttiin sitä v..... talvisodassakin, ja eiköhän silloin ollut OIKEA kiire.

    Pidä ne lakisääteiset, ei niistä voi ketään syyttää, tai jos syytetään niin olet hyvin vahvoilla.
    Jep. Silloin kun on oikeasti hätä soitetaan 112, jos hätä ei ole 112-luokkaa niin silloin joutaa odottamaan sen minkä täytyy.

     
     
  2. #43942
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Vastauksena molemmille..välillä teen niin etten mene heti ja rauhotun hetken mutta mutta aika äkkiä tulee pomolta tai toimistolta puhelua ja saan nuhteet no täytyy nyt katsoa mitä tässä tekee.Meillä tosiaan 2 on ottaneet loparit tässä alle 2kk sisällä.Oon alkanut tosiaan saada kuulla totuuksia, mutta katsotaan nyt.

     
     
  3. #43943
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Mä oon oppinu sietämään stressiä aika hyvin. Töissä koko ajan helvetin kiire mut se loppuu kun lyön duunipaikan oven kiinni.
    Nuorempana tuli stressattua aika rankastikkin välillä mut oon pakottanu itteni jättämään työasiat työpaikalle.
    Mitä enemmän töissä hätköi niin sitä syvemmälle kuseen ittensä ajaa.
    Monesti kun on helvetin kiire niin löysään vähän tahtia et pysyy homma kasassa. Ei se mun vika oo et on liian vähän henkilökuntaa, työni teen niin hyvin kuin vaan pystyn.
    Nyt on meil menos helvetinmoinen nousukausi mut tullaan kohta alas ja kovaa jos ei jossain olla hereillä🤔

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  4. #43944
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ROS Näytä viesti
    Miru, jaksamisia!
    Sorry, en ollut lukenut aikaisempia kirjoituksia aiheesta (nyt luin ja kovaa on). Joten kommenttini ei ollut relevantti sinun kertomukselle, huomioiden lähtökohdat.
    Mutta näin ne joskus vain menee ja yleensä/toivottavasti tulevat kertomasi asiat ovat vain positiivisia, toivon!
    Kiitos oon aina kuvitellut, että mä kestän kaiken muttei se ihan niin meekään.Kyllä tässä on alettava radikaaleihin toimenpiteisiin, että sais normaali olon itselleen.Ajan kanssa helpottaa tietty asiat ja tuittu ja twisted on ihan oikeassa tauoista jne..

     
     
  5. #43945
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Kokeile sitä melatoniinia ekana nukkumiseen ja ei olis huono idea käydä puhumassa muutenkin tuosta, reseptillä saa vahvempaa melatoniinia kuin reseptivapaasti tai kenties jotain muuta mikä antaa nuijanukutuksen. Uniongelmat pahentaa ahdistusta vielä kymmenkertaiseksi. Ja kun oli joskus niistä vatsajutuista puhetta niin ärtyvän suolen oireyhtymässä stressi ja huonot unet on myrkkyä vatsallekkin.

    Mutta se on tosi huono homma, jos kyse työpaikalla ei ookkaan jostain hetkellisestä kiireestä vaan on tuollaista tarinaa kuulunut. Kyllähän sitä oman hyvinvoinnin takia kannattaa alkaa pikkuhiljaa miettiä jotain muuta.
    Voisihan tuota kokeilla, toivottavasti antaa hyvät yöunet...mun ongelma on katkonaiset unet/ en nuku ollenkaan ja ihan hirveä hikoilu..painajaisia töistä about viikottain ja öisinkin sydän tykyttää niin et luulen kuolevani.Kyllä oon jassolle sanonut, että pitäisi käydä lääkärissä.

     
     
  6. #43946
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 20:05.

     
     
  7. #43947
    Höyrykone höyrypää92's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Raisio
    Viestit
    5,681
    Puolisen vuotta oli hirvee stressi töidenvuoksi ja välillä vaan ei pystynyt ees olla ajattelematta töitä kotonakaan. Nyt onneks itellä vähän taas helpottanut. Silti tuntuu että töissä o pää enemmän koetuksella ku muu kroppa.

     
     
  8. #43948
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 17:35.

     
     
  9. #43949
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Jep.Vois tilata lekurin loman jälkeen ja yrittää muuttaa asioita..ehkä nää asiat siitä sitten suttaantuu

     
     
  10. #43950
    Höyrykonkari mikagee's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    354
    Tsemppiä mirulle. Mulla laski pulssi heti kun otin lopputilin vakiduunista. Proppuja sain ensin lääkäristä korkeaan pulssiin. Työt tulivat pahasti mukana kotiin ja lomaillessakin istuin kylpylän saunassa ja pohdin työjuttuja. Se oli viimeinen pisara ja sen jälkeen piti valita piinaako itseään työllä vai viheltää pelin poikki. Vuoden verran kotona, asiat uuteen perspektiiviin ja nyt osaa suhtautua paremmin töihin ja vapaa-aikaan. Työt tulee hoidettua varmaan aiempaa paremminkin, kun ei kuluta kynttilää molemmista päistä.

     
     
  11. #43951
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 17:35.

     
     
  12. #43952
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Voisihan tuota kokeilla, toivottavasti antaa hyvät yöunet...mun ongelma on katkonaiset unet/ en nuku ollenkaan ja ihan hirveä hikoilu..painajaisia töistä about viikottain ja öisinkin sydän tykyttää niin et luulen kuolevani.Kyllä oon jassolle sanonut, että pitäisi käydä lääkärissä.
    Mulle ainakin melatoniini toimii. Sain joskus lääkäriltä reseptin 3mg melatoniinitabletteihin. Reseptivapaasti saa 1-2mg tabletteja ja nekin auttaa mua nukahtamaan. Joskus oon ottanu noita vahvempia 9mg edestä ja sillon se oli jo luokkaa nuijanukutus

    Tuli mieleen lääke mikä vois sua jeesata pahassa paikassa, jos puhuisit lääkärille niistä vatsavaivoistakin. Mulla on Librax niminen lääke mitä otan tarvittaessa jos maha alkaa kiukutella, se on miedon bentson ja antikolinergin yhdistelmä joka lamaa suoliston kouristuksia ja kipuja ja rauhoittaa vähän mieltäkin. Sen jälkeen on hyvä ja rauhallinen olo kaikin puolin mut se ei kuitenkaan ole semmonen kuola poskella rauhoittava.

     
     
  13. #43953
    Höyrykone höyrypää92's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Raisio
    Viestit
    5,681
    Joillain melatoniini auttaa joillain ei. Itse joskus testasin ni ei ollut mitään vaikutusta.

     
     
  14. #43954
    Ja melatoniinia nyt löytyy ihan cittaristakin 1.5 mg pillereinä.

    Otan joskus 1 yöksi, jolloin nukkuu ihan OK, eikä näe paljoa unia tai ei muista ainakaan. Jos jatkaa menee itsellä seuraavat yöt sellaisessa unihelvetissä että ei tosikaan.

    Kokeilisin ihan yhtä tablettia jos harvakseltaan.

    Lisäksi, ihan vanha kunnon kamomillatee rauhoittaa ja on hyvä iltajuoma, ainakin näin kylmänä kesänä kun saa villahousut jalassa olla. Puolet on kamomillaa, puolet on sitä rauhoittumista illan edellä ja teepallon/pussin rauhallista nykimistä.

     
     
  15. #43955
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Ei töissä kannata alkaa juoksemaan itseään hengiltä. Tuo on aika yleistä vähänkin isommilla työpaikoilla, että tunnollisemmat tekijät saa juosta aivan liikaa. Siitä tulee jotenkin sellainen tapa, että se kuka tarttuu aina toimeen, niin sitä juoksetetaan eniten. Tuohon ongelmaan ei ole paljon muuta ratkaisua kuin laittaa itse loppumaan se itsensä pompottelu. Ei se varmasti helppoa ole kun pomon mielestä oot ihan paska työntekijä heti kun kieltäydyt, vaikka kuinka olisit ollut aina se kuka lähtee vaikka tyyliin omista häistään tekemään hommia kun puhelu tulee.

    Lopulta kaikilla on kuitenkin se yksi terveys, eikä sun pomoa vois vähempää kiinnostaa kun se menee. Itse hyppäsin nuorempana kaikki hommat mitä käskettiin ja tämä on hieman vittumaisen suorasti sanottu, mutta lopulta se on niin ettei se oo tyhmä kuka pyytää juoksemaan vaan se kuka ramppaa kaikki hommat aina kun käsketään. Vaikka lopuksi tulis kenkää, niin uuden työpaikan voi saada mutta terveyttä ei ihan joka tapauksessa saa takaisin.

     
     
  16. #43956
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Kyssi kuvaili meikäläistä hyvin.Mä oon just se, joka ei sano ei ja teen kaiken niin kellekään ei tuu paha mieli.En oo perseen nuolija, mutta haluan olla tehokas työntekijä....väärällä tavalla.Joo kyllä tässä täytyy ottaa itseään niskasta kiinni.Mikagee oli oikeassa tuostakin, että lomat menee pilalle duunin takia.Tiedän nyt jo, että ahdistaa loman jälkeen palata töihin, eikä siihen auta se et muut sanoo sulle " no älä mieti sitä "

     
     
  17. #43957
    Eipä se hyvä työ paljoa meinaa. Meillä sai just yksikön YTssä kenkää Suomen paras aluejohtaja. Palkattiin tilalle 20v nuorempi ja kauniimpi työntekijä joka ei tiedä mitään alasta.

    Potkut saanut on palkittu firman toimesta moneen kertaan huipputyöstä.

     
     
  18. #43958
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Eipä se hyvä työ paljoa meinaa. Meillä sai just yksikön YTssä kenkää Suomen paras aluejohtaja. Palkattiin tilalle 20v nuorempi ja kauniimpi työntekijä joka ei tiedä mitään alasta.

    Potkut saanut on palkittu firman toimesta moneen kertaan huipputyöstä.
    Ei se kokemus kauheesti paina, jos kaverin hinta on paperilla liian kova... loppulasku on silti yleensä kalliimpi

     
     
  19. #43959
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Ja melatoniinia nyt löytyy ihan cittaristakin 1.5 mg pillereinä.

    Otan joskus 1 yöksi, jolloin nukkuu ihan OK, eikä näe paljoa unia tai ei muista ainakaan. Jos jatkaa menee itsellä seuraavat yöt sellaisessa unihelvetissä että ei tosikaan.

    Kokeilisin ihan yhtä tablettia jos harvakseltaan.

    Lisäksi, ihan vanha kunnon kamomillatee rauhoittaa ja on hyvä iltajuoma, ainakin näin kylmänä kesänä kun saa villahousut jalassa olla. Puolet on kamomillaa, puolet on sitä rauhoittumista illan edellä ja teepallon/pussin rauhallista nykimistä.
    Melatoniinia pitäis syödä säännöllisesti että se vaikuttaa. Tehon näkee yleensä noin kolmen viikon päivittäisen käytön jälkeen. Joka ilta nappaan 1,9mg.

     
     
  20. #43960
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mulle useempikin lääkäri laittanu reseptin ja että 3-6mg ohjeella "tarvittaessa" Mut sitäkin on olemassa lyhyt- ja pitkävaikutteista, jälkimmäistä syödään pienemmällä annoksella (ja vissiin pitkäjänteisesti?) ja ensiks mainittua mitä mullakin on sit kai satunnaisempiin nukahtamisongelmiin ja jet lagiin. Mulla on sillai että sitten kunhan nukahdan niin nukun kyllä sitten hyvin niin riittää semmonen joka vaikuttaa vaan pari kolme tuntia.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •